Skocz do zawartości

OS Max FS 91


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Osobiście przeglądałem silnik. Kawałek pokrywy karteru jest ukruszona ale tylko na krawędzi. Całej pokrywy nie dałem rady wyciągnąć więc myślę, że to dalej jest szczelne.

Natomiast mając w rękach cały rozebrany gaźnik nie zauważyłem by był pęknięty tak jak to widać na foto - w sumie to jestem zaskoczony takim widokiem.

Dla mnie po tych próbach to raczej tylko wada nieszczelności rozpylacza. Igła od mojego OS wkręcona do końca również nie usunęła przedmuchu ale wkręcona do mego silnika uniemożliwiała taki przedmuch. 

Opublikowano

Sprawdzałem silnik na szczelnośc zamkając iglice i przepustnice kręcoc śmigłem i było ok, od gaźnika do głowicy nie ma nieszczelności.

Jakieś pomysły?

Opublikowano

Tak, nie mam czasu na nic, ale wczoraj rozebrałem gaźnik i znalazłem jedną z przyczyn a może i przyczynę nieodpalania, zboczymy w sobotę. 

 

Pomimo zamkniętej iglicy paliwo przelatuje przez nią.

post-3617-0-96106300-1550090567_thumb.jpg

 

Uszczelka samoróbka.

post-3617-0-54574700-1550090666_thumb.jpg

 

Z zamkniętą iglicą paliwo bez uszczelki nie przelatuje, oryginalnie nie ma silnik tutaj żadnej uszczelki, ktoś poprawiał fabrykę.

post-3617-0-40182800-1550090769_thumb.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich po długiej przerwie, sprawy zawodowe i prywatne  pozwoliły mi dopiero teraz na zajecie się tematem silnika. 

Na szczęście silnik już działa, ewidentnie podkładka była problemem nieodpalania silnika.

 

https://youtu.be/52OUqLRXWTg
https://youtu.be/Dxt83XkxTYE

 

Może komuś się przyda jak sprawdzić szczelność układu paliwowego, wiadomość od Maska:

 

Skoro nie bardzo da się go nawet odpalić, to sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z głowicą i gaźnikiem, czyli na obu końcach kolektora. Najłatwiej to zrobić zakręcając główną iglicę i całkowicie zamykając przepustnicę (musi być całkowicie zamknięta, a nie tylko domknięta). Jeśli podczas kręcenia zmniejszyła się kompresja i stała się jakaś dziwna, to jest szczelnie. Po prostu zamknęliśmy kanał dolotowy i silnik nie ma skąd pobrać powietrza podczas suwu ssania aby go potem sprężyć, stąd piszę o "dziwnej" kompresji. Jeśli kompresja nadal jest ok i słychać gdzieś syczenie to jest nieszczelność. 

 

W moim przypadku kompresja była cały czas, gdyż gaźnik był nieszczelny przez tą podkładkę.

 

Podziękowania

 

Za pomoc przy odpaleniu silnika dziękuje kolegom Mask oraz Irek M bez Was byłaby lipa.

 

Inna kwestią jest sprawa gościa, co mi go sprzedał, ale od początku.

Silnik kupiłem kilka lat temu od  czestera z Marciszewa, czester dawał mi tydzień na odpalenie silnika  z braku czasu i miejsca nie odpaliłem go, no moja wina <_< 

Jak się później okazało dzięki kolegom z forum  silnik nie miał podkładki kontrującej, czester kilka lat temu mówił, że nie jest potrzebna.(o peknieciach na pokrywie skrzyni korbowej których zdjęc nie było nie wspomnę)

 

Fragment korespondencji z czesterem z tego roku:

 

Coś mi się jednak nie przypomina żebym deklarował dostarczenie dodatkowych części których nigdy nie posiadałem a to było dość dawno i nie kojarzę do końca  w takiej sytuacji to ja też powinienem domagać się odszkodowania od modele sklep że sprzedali mi silnik za 2 tysiaki i była piasta nie dociągnięta która się odkręciła i prawie mi odcięła dwa palce musiałem dwa miesiące siedzieć na chorobowym za 300pln miesięcznie , jeden palec już nigdy nie będzie do końca sprawny.A jeżeli chodzi o os maxa to zawsze daję kilka dni na ewentualny zwrot .A teraz to ja nawet nie kojarzę czy tam była kontra czy nie

 

Jak śmigło się odkręciło i poleciało w Irka auto gubiąc podkładkę i nakrętkę  to okazało się że jest niezbędna.

Na zabawę z odpalaniem straciłem mnóstwo czasu, nerwów i 50 zł na nowy zastaw do mocowania śmigła.

 

Sprawę pozostawiam pod osąd kolegów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Witam wszystkich po długiej przerwie, sprawy zawodowe i prywatne  pozwoliły mi dopiero teraz na zajecie się tematem silnika. 

Na szczęście silnik już działa, ewidentnie podkładka była problemem nieodpalania silnika.

 

https://youtu.be/52OUqLRXWTg

https://youtu.be/Dxt83XkxTYE

 

Może komuś się przyda jak sprawdzić szczelność układu paliwowego, wiadomość od Maska:

 

Skoro nie bardzo da się go nawet odpalić, to sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z głowicą i gaźnikiem, czyli na obu końcach kolektora. Najłatwiej to zrobić zakręcając główną iglicę i całkowicie zamykając przepustnicę (musi być całkowicie zamknięta, a nie tylko domknięta). Jeśli podczas kręcenia zmniejszyła się kompresja i stała się jakaś dziwna, to jest szczelnie. Po prostu zamknęliśmy kanał dolotowy i silnik nie ma skąd pobrać powietrza podczas suwu ssania aby go potem sprężyć, stąd piszę o "dziwnej" kompresji. Jeśli kompresja nadal jest ok i słychać gdzieś syczenie to jest nieszczelność. 

 

W moim przypadku kompresja była cały czas, gdyż gaźnik był nieszczelny przez tą podkładkę.

 

Podziękowania

 

Za pomoc przy odpaleniu silnika dziękuje kolegom Mask oraz Irek M bez Was byłaby lipa.

 

Inna kwestią jest sprawa gościa, co mi go sprzedał, ale od początku.

Silnik kupiłem kilka lat temu od  czestera z Marciszewa, czester dawał mi tydzień na odpalenie silnika  z braku czasu i miejsca nie odpaliłem go, no moja wina <_< 

Jak się później okazało dzięki kolegom z forum  silnik nie miał podkładki kontrującej, czester kilka lat temu mówił, że nie jest potrzebna.(o peknieciach na pokrywie skrzyni korbowej których zdjęc nie było nie wspomnę)

 

Fragment korespondencji z czesterem z tego roku:

 

Coś mi się jednak nie przypomina żebym deklarował dostarczenie dodatkowych części których nigdy nie posiadałem a to było dość dawno i nie kojarzę do końca  w takiej sytuacji to ja też powinienem domagać się odszkodowania od modele sklep że sprzedali mi silnik za 2 tysiaki i była piasta nie dociągnięta która się odkręciła i prawie mi odcięła dwa palce musiałem dwa miesiące siedzieć na chorobowym za 300pln miesięcznie , jeden palec już nigdy nie będzie do końca sprawny.A jeżeli chodzi o os maxa to zawsze daję kilka dni na ewentualny zwrot .A teraz to ja nawet nie kojarzę czy tam była kontra czy nie

 

Jak śmigło się odkręciło i poleciało w Irka auto gubiąc podkładkę i nakrętkę  to okazało się że jest niezbędna.

Na zabawę z odpalaniem straciłem mnóstwo czasu, nerwów i 50 zł na nowy zastaw do mocowania śmigła.

 

Sprawę pozostawiam pod osąd kolegów.

Trzykrotna kara smierci dla CZESTERA : przez sciecie , powieszenie i uduszenie . 

 

Tak powaznie to nie Czester decyduje czy sruba kontrujaca ma byc , czy nie ( to akurat groszowa sprawa  ) . Zadnych pekniec silnika byc nie powinno ( jesli o nich nie wspominal ) , bo to juz jest duzo grubsz sprawa , no a to ze nie odpaliles w tydzien to Twoja wina.

Jak piszesz minelo KILKA LAT , wiec raczej trudno dochodzic teraz czegokolwiek . Nalezy cie tylko cieszyc , ze po ciezkiej walce , pomocy kolegow silnik chodzi i ma sie dobrze. Posluzy Ci pewnie wiele lat .

Opublikowano

Kolo czester z tego, co pamietam to odkupił ten silnik od kogoś, onegdaj wiele sprzedawał na giełdzie. Najbardziej drażni mnie ta podkładka wychodzi na to, że ktoś specjalnie ją włożył, aby silnik nie działał, czy się mylę?

 

To mi przypomina sytuacje gdzie krewny mojego taty sprzedał mu zdaje się wartburga, silnik auta po pewnym czasie  zaczął  przerywać, mechanik odkręcił gaźnik i wyją z niego kawałek szmaty, po tym już było ok. Jarek ten silnik teraz działa dobrze, ale pójdzie na sprzedaż, mam super OSa benzyne 15 cm3  :D

Opublikowano

Kolo czester z tego, co pamietam to odkupił ten silnik od kogoś, onegdaj wiele sprzedawał na giełdzie. Najbardziej drażni mnie ta podkładka wychodzi na to, że ktoś specjalnie ją włożył, aby silnik nie działał, czy się mylę?

 

To mi przypomina sytuacje gdzie krewny mojego taty sprzedał mu zdaje się wartburga, silnik auta po pewnym czasie  zaczął  przerywać, mechanik odkręcił gaźnik i wyją z niego kawałek szmaty, po tym już było ok. Jarek ten silnik teraz działa dobrze, ale pójdzie na sprzedaż, mam super OSa benzyne 15 cm3  :D

Kazdy orze jak moze , byle bylo to uczciwe .

 

Ale chyba pierdziawke , czy czterosuwa ???

Opublikowano

Dwusuwa, ale to dzentelmen o nienagannym zachowaniu.  :)

Silniki benzynowe to jest to, szkoda że nie ma w ofercie małych pojemności poniżej 9cm3

Opublikowano

Dwusuwa, ale to dzentelmen o nienagannym zachowaniu.  :)

Silniki benzynowe to jest to, szkoda że nie ma w ofercie małych pojemności poniżej 9cm3

Wierze ze dzentelmen , szkoda tylko , ze ma taki "niewyrazny" glos  :D

 

Przwdziwy dzentelmen "mowi" wolno i basowo !!!

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy czy ktoś się orientuje jakie szczeliny powinny być na zaworach? Pamiętam że przy .48 surpass ustawiłem 0.04 i 0.1. Tutaj tak samo, czy ze względu na rozmiar silnika szczeliny są inne, większe?

Opublikowano

Dzięki. Dość mocno pluje przez gaznik, czy to może też być spowodowane złym ustawieniem zaworów? Coś przejście jest ok, ale nie uzyskuje max obrotów i nie są one równe

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Lubie nowe nieodpalane silniki ale raz odpalony za pol ceny bardziej do mnie przemawia xD. Drugi silnik zapasowy nieodpalony by sobie lezal na polce ale za bardzo sie aukcja rozpedzila.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.