Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam kilka innych modeli fajnie latających ale były to gotowe modele. Postanowiłem zrobić coś ze styropianu pozostałego po budowie domu i padło na Corsair F4U. To co już zrobiłem powstało częściowo z ogólnodostępnych zdjęć na necie (kształt skrzydła), kadłub powstał z sekcji pochodzących z planów http://www.rc-modellflugzeug.de/corsair.html#Bauplan i z tych planów wykorzystałem tylko  dźwigar skrzydła , kilka sekcji kadłuba i ster wysokości wraz z ogonem choć te ostatnie i tak modyfikowałem według zdjęć z neta.

Profil skrzydła (symetryczny) też znalazłem na necie.

Co do napędu to model tej wielkości powstał z myślą że wykorzystam silnik OS Max 46 który mam w w moim pierwszym modelu Canary.40. Wydawało mi się że skoro Canary waży 3kg i świetnie lata na tym silniku to i ten da rade, dopiero jak dotarło do mnie że do corsaża potrzebne będzie śmigło powyżej 15" (albo i 17) to stało się jasne że nici z moich planów. Na dzień dzisiejszy to co widać na zdjęciach plus do tego lotki i klapy waży 980g. Myślę o oklejeniu tego balsą 1mm na kleju Soudal. 

Nie wiem ile to wszystko będzie ważyć ale chyba zastosuje silniczek DLE-20, chyba że jakiś elektryk z przekładnią bo model ma służyć raczej do wolnego latania. Bezpośredni napęd elektryczny mnie przeraził bo to kosmiczne koszty, z tego co patrzyłem no podobne modele to sam silnik i regulator to już kwota ok. 600zł i do tego bateria drugie tyle.

Jest to moja pierwsza budowa, wcześniej tylko odbudowywałem  od zera prawe skrzydło Canary bo niestety syn chciał nim przestawić słupek betonowy. Odbudowa się udała i model lata do dziś.

Może koledzy mają jakiś pomysł na niezbyt drogi napęd to tego cacka.

 

post-1543-0-60178500-1549187260_thumb.jpg

post-1543-0-39809500-1549187278_thumb.jpg

post-1543-0-95237500-1549187301_thumb.jpg

post-1543-0-10528700-1549187332_thumb.jpg

post-1543-0-35651400-1549187350_thumb.jpg

post-1543-0-21037300-1549187370_thumb.jpg

post-1543-0-16052300-1549187394_thumb.jpg

post-1543-0-51826600-1549187411_thumb.jpg

post-1543-0-57245000-1549187436_thumb.jpg

Opublikowano

Czym chcesz go pokryć? Podeprzyj model na końcówkach skrzydeł i połóż na kadłub choćby 1kg. Coś te skrzydła wydają się być delikatne... kto ci powiedział że potrzebuje do modelu śmigło 15-17"? Śmigło jest do silnika. Jak wygląd mocowanie wregi silnikowej? Są tam jakieś podluznice?

Opublikowano

 

Bezpośredni napęd elektryczny mnie przeraził bo to kosmiczne koszty, z tego co patrzyłem no podobne modele to sam silnik i regulator to już kwota ok. 600zł i do tego bateria drugie tyle.

 

Eeee tam...

Spokojnie można to zrobić za 2/3 a nawet połowę tej kwoty, o ile nie planujesz pionowego wznoszenia ;)

Wszystko zależy od ciężaru modelu

 

Zerknij na specyfikację tego modelu, zwłaszcza ciężar do lotu - 3700g:

http://www.fmsmodel.com/fms-1500mm-p-47-razorback-pnp-p47

 

ESC 70A

https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-red-brick-70a-esc-1.html

 

Spokojnie możesz -jeśli nie popłyniesz z ciężarem modelu - użyć silnika do modeli FMS klasy 1400mm (ciężar ok. 2500g) czyli tego,

http://www.fmsmodel.com/fms-motor-4250-kv540-predator

jest jeszcze mniej prądożerny i obsługuje go ESC 60A a kręci 4-łopatową 14" do Corsaira.

Możesz też spokojnie zrezygnować z 4-łopatowego na rzecz 3-łopatowego. Same korzyści.

Ew. 2-łopatowy zamiennik 15" ASP.

Opublikowano

Jak już pisałem myślę o pokryciu tego balsą 1mm. Co do wytrzymałości skrzydeł to nie martwiłbym się bo są one wzmocnione sklejką 1mm (przedłużenie dźwigara jak na zdjęciu).

Wręga silnika to sklejka 3mm i od niej idą dwie podłużnice do tyłu kadłuba i do nich jest przykręcany dźwigar skrzydeł. Zarówno dźwigar jak i podłużnice są moim zdaniem zdecydowanie za pancerne, mogły być wykonane ze sklejki 0.8mm i byłoby lżej ale to już po ptokach. co do dziur to niestety samych nie ważyłem natomiast ważyłem elementy styropianowe przed drążeniem kadłuba i jego dziurawieniem i różnica to ok. 180g.

Co to śmigła to sugerowałem się gotowymi modelami ze sklepów o tym rozmiarze i w większości maja śmigła 17cali. Przód kadłuba ma 18cm średnicy wić tak na chłopski rozum myślałem ze choć trochę to śmigło musi wystawać poza kadłub. 

Dlatego wolę popytać.

 

post-1543-0-58519200-1549205552_thumb.jpg

Opublikowano

Silnik który waży ok 700g i sklejka 3mm, no nie wiem... Projekt ambitny, ciekawy. Popatrz na http://pfmrc.eu/index.php/topic/73588-taki-%C5%BCarcik-czyli-historia-pewnej-transformacji/ tam jest kilka zdjęć jak są mocowane silniki w piankach

 

 

Mój patent z podłożnicami ze sosny 10x10mm w piance w końcówce wątku wyżej zrobiło pancerniaka a masy dużo nie dodało.

Opublikowano
Przód kadłuba ma 18cm średnicy wić tak na chłopski rozum myślałem ze choć trochę to śmigło musi wystawać poza kadłub. 

Dlatego wolę popytać.

Śmigło 14" będzie wystawać 8cm. W zupełności wystarczy z aerodynamicznego p-tu widzenia.

Silnik do śigła 16" masz już za nieco ponad 200PLN

https://radio-modele.pl/turnigy-e-drive-5335-10,564,9401.html

 

17" fajnie by wyglądała, ale takie śmigło to co najmniej DLE 20 i to przy skoku 6.

Moim zdaniem zejdź z wymaganiami odnośnie średnicy do 15cali, i masz fajny wybór silników elektrycznych i spalinowych.

 

Niezależnie od decyzji obserwuję i kibicuję.

Opublikowano

Czyli 14-15cali wystarczy, o to mi chodziło bo nie wiedziałem kompletnie  w co celować.

Nie wiem co konkretnie MURDOCK miał na myśli z tą sklejką (za mocne czy za słabe) na pewno mocniej to siedzi niż konstrukcja w Canary gdzie aktualnie jest OS 46LA i nie jedno wytrzymał. Zrobię zdjęcia jak to wygląda.

Tak naprawdę to myślałem raczej o spalinie bo to jednak dłuższe latanie, moje elektryki latają po 5-10 minut i tyle a odpale canarego to latam po 15 min po każdym tankowaniu. 

Opublikowano

Trzynaj się spaliny, trzymam za to kciuki. Moim zdaniem to trochę słabo. Mocowanie zbiornika? Pamiętaj że tam też będzie z 300g paliwa. Jakie podwozie?

Opublikowano

Jeśli zdecyduje się na spalinę to zbiornik będzie montowany na podłużnicach, na razie nic w środku jeszcze nie ma z wyposażenia.

Podwozie pokaże jutro na fotach.Niestety nie chowane. Przednia goleń to rurka w rurce ze sprężyną o skoku ok 2,5cm(taki pseudo amortyzator) do tego goleń ta podparta jest pod kątem drugim takim amorkiem. Zdecydowałem się na takie coś ze względu na bardzo nierówną łąkę na której najczęściej londuję. Dla porównania przednia goleń w Canary jest z drutu 3mm, który dodatkowo jest zawinięty w sprężynę u samej góry w celu amortyzacji a i tak mimo sprężyny to sam drut często się krzywi.

Opublikowano

Jak na model spalinowy to dużo mu brakuje do wytrzymałości. Jedyne wyjście dać na to balsę 1mm i zaminować. Ewentualnie dać 3mm podkład który zakryje wszystkie otwory i zalaminować. Tak rachityczna konstrukcja (nawet z 1mm sklejkowym dźwigarem) to dużo za mało na coś poważniejszego - czy to dużego elektryka czy np spalinę 10cm3 - 15cm3.

Opublikowano

Te wkrety to tragedia... Wklej trójkąty na łączeniu podluznice-wrega, największe jakie zmieścisz. Nawet pomiędzy podluznicami/wrogą. Strasznie słabo to wygląda

Opublikowano

Do dodatkowego połaczenia podłużnic z wręgą mam przygotowane wzmocnienia a wkręty były do docisku żeby klej tam związał. Wzmocnienia narazie nie daje bo nie wiem jaki silnik jeszcze i czy nie trzeba będzie czegoś przerabiać. Myślałem jeszcze żeby wkleić cztery listwy sosnowe od wręgi silnika wzdłuż kadłuba od zewnętrznej strony, wpuszczę je w styropian na zero żeby balsa ładnie przykryła.

Opublikowano

Co do zawieszenia to jest bardzo sztywne jeśli chodzi o trzymanie na boki, nie wiem tylko czy śruba M3 będąca osią koła, nie jest za cienka. Poza tym podwozie fajnie działa. Tylna goleń też będzie mieć sprężynę w przegłubie.

Czy może ktoś określić czy silnik benzynowy dwutakt generuje mniejsze drgania od żarowego dwutakta.

I jeszcze odnośnie oklejania balsą bo czytałem o wcześniejszym malowaniu celonem czy czymś takim, żeby klej nie wsiąkał ale robiłem pruby bez niego i bardzo dobrze trzyma, czy nie będzie lżej?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.