Skocz do zawartości

Modelarze, lotnicy, motocykliści!


qba

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, mr.jaro napisał:

Teraz zauwazylem, ze w Rhino modelowales.

Znajomy pracujący zawodowo kiedyś pokazał mi podstawy i tak już zostało. Znajomy pracował zawodowo w tym programie i projektował takie cacka jak na zdjęciu

422718_522526797764102_97633532_n.jpg.cd065bd202a795d1d66bcb1a5d9956bf.jpg

 

Jest na forum i myślę, że nie pogniewa się za podebranie zdjęcia:)

 

Jeżeli chodzi o wymiary to niestety ale wiele motocykli ma je różne i nie zawsze można trafić z odpowiednim. Zawsze można zaprojektować mniejsze lub większe.

2 godziny temu, mr.jaro napisał:

mojej maszynie akumulator siedzi w zbiorniku oleju

To kolejny problem nie tylko samych ogniw ale także obudowy. Jak wiadomo pla wytrzymuje do 54 st. potem zaczyna się wyginać, abs ma prawie 100 st. W większości przypadków abs by wystarczył ale to już trzeba ocenić samemu. Jak widać zrobienie dobrego i bezpiecznego akumulatora life to nie taka prosta sprawa. Sama elektronika to nie wszystko.

Jeżeli Błażej nie chce tej obudowy to w dalszym ciągu jest dostępna. Kto chętny za free zapraszam na PW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Producent to nawet jeszcze więcej zalecał 1:20 i 1:25. Na czerwonym oleju z Orlenu w dotartym silniku 1:35 i wszystko działa jak trzeba. Zrobiłem kilka baniek motula 800 w stosunku 1:50 i wszystko działa jak trzeba mimo tej nieszczęsnej panewki (btw są dostępne korby z łożyskiem w główce). Ja wiem że się może to w głowie nie mieścić ale działa :) Niemniej do demoludów ten orlen to i tak szczyt marzeń więc nie ma co przepłacać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik wstawiłem na olx za 1000 razem z tą zapalniczką ze zdjęcia i przedwojennym radiem .... nikt nie chciał.

(zbieram na jawę mustang)

 

P.S. To dopiero "motór" piękny prawda ? (jawa 125 355) (zdjęcie z olx)

Zrzut ekranu 2021-03-7 o 14.19.07.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek lux/mixol z dawnych lat spalał się na kamień, tworzył nagar itepe, nowe oleje tego nie robią :) Naprawdę 1:35 na nowoczesnym oleju krzywdy wsk nie zrobi :) Ważne żeby mieszkanka paliwowo powietrzna była poprawna.

 

 

Co do jawy to miałem okazję odbudować taką 250 (353), bardzo lubię czeską motoryzację :)

 

Tu macie ciekawy film o takiej Jawie. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film jest świetny ,oglądałem już z 20 razy.

W temacie oleju mixol i lux to podobno "zapychając" uszczelnia.

Z jawką to chodziło tylko o  125 bo za rok pewnie zrobię prawko a1. (jest jeszcze mz es 125  i jawa 488 125 ale  "kiwaczka" ma w sobie to coś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 10.03.2021 o 09:47, qpa napisał:

Jarek lux/mixol z dawnych lat spalał się na kamień, tworzył nagar itepe, nowe oleje tego nie robią

Kuba a ja mam pytanie: Niedługo odbiorę moją wskę którą kupiłem od wujka (pisałem kiedyś tu o tym) .Jakie paliwo i olej stosować do niej?

Za czasów wsk nie było benzyny bezołowiowej więc zastanawiam się na czym teraz jeździcie. No i motor nie był odpalany dobre 15 - 20 lat ,nie wiem czy próbować ją odpalać od razu czy lepiej najpierw czyścić sinik ( nowy olej w skrzyni itp.) W takiej sytuacji będę musiał ją przyprowadzić "z buta" do siebie bo nie mam jak jej przywieźć.( a to 10 km troche daleko jak na spacer z motocyklem) Trochę się obawiam odpalać motocykl po tak długim czasie aby nie zniszczyć silnika. Co ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła 95, nie eko i nie ma potrzeby lania 98. 95 to i tak za dużo oktanów. Chyba, że głowica mocno podcięta. Do tego olej w stosunku 1:30, nawet ten orlenowski. Jak długo stała to pewnie będzie gaźnik zaklejony, mogą stwardnieć i puszczać simmeringi na wale. Kondensator straci pojemność. Ale to wyjdzie w praniu. Jak gaźnik będzie podawał paliwo, świeca będzie mokra (znaczy uszczelniacze wału są ;) ) i pokaże się iskra to ten klamot nawet na perfumach pojedzie. :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Granacik napisał:

Zwykła 95, nie eko i nie ma potrzeby lania 98. 95 to i tak za dużo oktanów. Chyba, że głowica mocno podcięta. Do tego olej w stosunku 1:30, nawet ten orlenowski. Jak długo stała to pewnie będzie gaźnik zaklejony, mogą stwardnieć i puszczać simmeringi na wale. Kondensator straci pojemność. Ale to wyjdzie w praniu. Jak gaźnik będzie podawał paliwo, świeca będzie mokra (znaczy uszczelniacze wału są ;) ) i pokaże się iskra to ten klamot nawet na perfumach pojedzie. :D  

Dzięki. NIe chce mi się pchać motóra tak daleko a bałem się żeby go nie zepsuć. Jak już będę go miał u siebie to na spokojnie przeglądnę sprzęt.

Planuję zapłon CDI : to na pewno . Malowanie to jeszcze nie wiem ,być może , natomiast jeśli chodzi o silnik to nie mam doświadczenia w mechanice i obawiam się aby czegoś nie zepsuć. Mam książkę o wsk w której można wyczytać jak co zrobić ale wątpię aby laikowi udało się zrobić remont silnika. Zobaczymy:chciałbym mieć motocykl tak zrobiony aby nie bać się robić trasy 50-100km. Inaczej moim zdaniem to nie ma sensu.

Myślisz ,że bez doświadczenia z "książką w ręku "i z Waszą pomocą na forum jestem w stanie zrobić podstawowy remont silnika tak aby czegoś nieodwracalnie nie zniszczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ret1911 napisał:

Jezeli jestes laikiem to sie do silnika nie dotykaj. Zostaw to fachowcom.

Tak,ale chciałbym sie nauczyć choćby podstaw.

Wiadomo,że jak z wszystkim trzeba zaczynać od początku i ostrożnie .Mam 125 tke z silnikiem 4 suwowym. Tam nic nie grzebię bo jednak 4suw bardziej skomplikowany.

Silnik w wsk jest stosunkowo prosty. Można powiedzieć dobry do nauki. Jestem laikiem w mechanice ale mam ochotę opanować podstawy napraw i serwisu tego typu prostych 2 suwów. Głupio zlecać komuś remont takiego silnika. Auto czy duży motocykl to tak ale wsk?.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.