Skocz do zawartości

Modelarze, lotnicy, motocykliści!


qpa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście zlecałem, nie mam w swoim garażu narzędzi żeby zrobić wał. ale może kiedyś :) Korbowód jest nowy firmy DUELLS, blachy wycięte na laserze, przeciwwagi są wyszkiełkowane w środku a z zewnątrz lekko zatoczone. Samo punktowanie blach to poziom expert, ale robi to chłopak który się na tym doskonale zna. Wał złożony z biciem poniżej dopuszczalnego. Będę składał powoli dwa silniki a może nawet trzy to mogę podrzucić kilka zdęć z placu boju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie Koledzy jakieś sposoby na gruz w zbiorniku? Sprawdzona chemia? Wiem, że najlepiej nasypać do środka nakrętek, podkładek i wytrzepać. Potem po wypłukaniu wypadało by czymś zabezpieczyć wnętrze, przynajmniej  zastopować dalsze postępy korozji. Musi wytrzymać paliwo do cwajtaktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, qpa napisał:

TAPOX Fertan

 

Fajna chemia ale ciut za droga na obecne potrzeby. Bo to zbiornik od Komara. :) Wystarczyło by mi coś jak Fosol, tylko żeby zastopować dalszą korozję i nie wchodziło w reakcję z paliwem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ze 20 zbiorników na niemieckich specyfikach i nie widzę różnicy w działaniu od naszych polskich. 

 

Błażej masz dwa wyjścia budżetowe - kupić zbiornik bez rdzy, lub usunąć rdzę nakrętkami i betoniarką a potem zalać do pełna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto twierdzi, ze sa roznice?

Blazej pytal o sprawdzona chemie, wiec podalem link to produktu, ktory ja uzywalem. Samo zabezpieczenie kosztuje podobnie, jak Tapox, ktory tez u nas dostepny, ale czy jest polski, albo niemiecki, tego nie wiem i szczerze mowiac, wcale sie nad tym nie zastanawialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blazej, ja wrzucilem pierwszy link z brzegu nie patrzac na cene. Ale fakt, ze ten Wagner do najtanszych nie nalezy.

Najlepiej porownywac ceny przeliczajac je na 1 litr praeparatu. Na zbiornik do Komara (ja szacuje jego pojemnosc na mniej od 10 litrow) bedziesz potrzebowal jakie cwierc litra, a to kosztuje troche ponad 20 Euro. Ale czy zbiornik od Komara jest wart takiej ceny preparatu, sam bedziesz wiedzial najlepiej. Dosyc dawno to bylo, ale pamietam, ze placilem w eBay ponizej 30 Euro z wysylka za 0.5 litra z utwardzaczem i wystarczylo na zabezpieczenie starego zbiornika od H-D. Ten preparat Wagnera sprzedawany jest takze w Kauflandzie, a wiec byc moze dostepny takze w Polsce.

 

Zdaje sobie sprawe z tego, ze istnieja tansze specyfiki, ale ja takowych nigdy nie probowalem, co naturalnie nie musi oznaczac, ze moglyby byc wyraznie gorsze. O, tutaj jeden z pierwszych, wyplutych przez wyszukiwarke przykladow:

https://www.rostio.de/rostio-tankentroster-1-liter-plus-tank-schutzemulsion?gclid=CjwKCAjwhMmEBhBwEiwAXwFoEaM_5BTULGGr9wECsqUP5c29FMCCjeBHsW5ogQX4Tr8jlUCwDtGjNBoCzcMQAvD_BwE

 

Duzo tez zalezy od stopnia zardzewienia zbiornika i dokladnosci czyszczenia. Ja to robilem rozbitymi kawalkami szklanych butelek, ale obracajac recznie, nie w betoniarce,  co troche wysilku kocztowalo.  Dopiero potem ktos mi powiedzial, by zbiornik ze szklem wetknac do bagaznika auta i jezdzic z tym jakis czas do pracy, codziennie obracajac zbiornik na inna strone. Ale nie mam pojecia, czy to faktycznie funkcjonuje. Betoniarka wydaje mi sie bardziej efektywna. :)

 

Teraz zupelnie co innego :):

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zrewidować zbiorniki do innych motongów które chciałbym za tego życia przywrócić do użytku i może wtedy zainwestuje w jakąś chemię i hurtowo je zabezpieczę. Generalnie tak się w życiu układało, że nie miałem nigdy większych problemów z rdzą w zbiornikach. Obecnie NTV mimo 32 lat na karku ma zdrowy baniak a Bielizna ma plastikowy. :) 

A może by tak potraktować go Cortaninem?  Oczywiście po odgruzowaniu w betoniarce. :)

 

A teraz z innej beczki. Drgnęło w temacie baterii LiFePo do NTV. Przyszedł jakiś czas temu BMS

113037.jpg.46c280b060cca494890e147fac90f4fb.jpg 

 

teraz dotarły ogniwka

 

113103.jpg.bd167a8fa709689e1f860b14b00ebab5.jpg

 

wyglądają na oryginały. Poprosiłem sprzedawcę o możliwie najlepsze dopasowanie ogniw względem siebie. Zobaczymy. BMS i ogniwka będę upakowywał w bryle takiego akusa

 

113157.thumb.jpg.13de91c1715d485799609e9d0a0b6a06.jpg

 

Już widać, że nie będzie łatwo. W motocyklu siedzi na styk, może z 5mm będę mógł pójść w górę. Pierwsze przymiarki wyglądają tak

 

113345.jpg.e12557f7c2edb1cde0d52028bb4f8f2a.jpg

 

już widać, że nie da się upchnąć 4s4p, zostaje 4s3p. Pojemnościowo i tak wydoli a prądowo aż nadto. :) 

Ogniw trochę więcej bo docelowo będzie kilka akumulatorów. Będzie np. jeden 4s1p do GasGas'a supermoto mojego kolegi.

Ale niestety prace znów przystopują bo z fabryki będę miał dużo wyjazdów. Kolejny już na początku przyszłego tygodnia.

 

A i jeszcze w temacie Komara. Przyszły graty.

 

113753.jpg.f41013433b1185390fdaf0c35953533d.jpg 

 

Ale widoczna tutaj jedna część od niego nie będzie do niego. Będzie miała zastosowanie w modelarstwie. Ciekawe czy ktoś zgadnie co i do czego. :D

Komarek też doczeka się swojego rozdziału bo to jest całkiem ciekawa historia. Ale to w swoim czasie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Granacik napisał:

A może by tak potraktować go Cortaninem?

 

 

Wyciąg z kory zwiąże resztki rdzy a potem pewnie będzie zapychać kranik/filtr, imo wyczyść - zatankuj - zapomnij :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiem że to tylko motorower, a nie motocykl, ale się pochwalę :). Trochę będzie roboty, ale przypomną się lata dorastania. Mopek kompletny, do tego dostałem 2 skrzynki części, w sumie chyba drugi silnik porozkręcany i parę innych pierdółek.
Zrobiłem mały risercz i części praktycznie wszystkie są dostępne za parę zeta I to cieszy mnie najbardziej :Ddbbea02b387bf64a22b15897029c0d9f.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2021 o 12:55, qpa napisał:

Wyciąg z kory zwiąże resztki rdzy a potem pewnie będzie zapychać kranik/filtr, imo wyczyść - zatankuj - zapomni

betoniarka + śruby tak

potem odrdzewiacz na bazie kwasu fosforowego + płukanie + suszenie 

specjalne preparaty  do zabezpieczania wewnętrznego zbiorników mozna dostać na pewnym portalu aukcyjnym

polecam:) !!!  tzn preparaty  a nie portal?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dimmus napisał:

Wiem że to tylko motorower, a nie motocykl, ale się pochwalę :). Trochę będzie roboty, ale przypomną się lata dorastania. Mopek kompletny, do tego dostałem 2 skrzynki części, w sumie chyba drugi silnik porozkręcany i parę innych pierdółek.
Zrobiłem mały risercz i części praktycznie wszystkie są dostępne za parę zeta I to cieszy mnie najbardziej :D

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Łza się w oku kręci... W tamtych latach to była wersja Rometa z najmocniejszym silnikiem. Widzę że wymaga trochę pracy.

U mnie też coś się dzieje.  :)

ra.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, RobertK napisał:

Łza się w oku kręci

no kręci się...dlatego za wszelką cenę należy popierać  działalnośc osób chcących  przywrócic to  do życia  .  Nie ma  aut, motocykli , mopedów czy rowerów niewaznych... każde z  tych urządzęn coś wniosło w rozwój i historię.

Proszę  zobaczyc  co sie dzieje z Warszawami, Syrenami czy  Kanciakami...a ile zostało zezłomowane ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2021 o 12:33, Granacik napisał:

Muszę zrewidować zbiorniki do innych motongów które chciałbym za tego życia przywrócić do użytku i może wtedy zainwestuje w jakąś chemię i hurtowo je zabezpieczę. Generalnie tak się w życiu układało, że nie miałem nigdy większych problemów z rdzą w zbiornikach. Obecnie NTV mimo 32 lat na karku ma zdrowy baniak a Bielizna ma plastikowy. :) 

A może by tak potraktować go Cortaninem?  Oczywiście po odgruzowaniu w betoniarce. :)

 

A teraz z innej beczki. Drgnęło w temacie baterii LiFePo do NTV. Przyszedł jakiś czas temu BMS

113037.jpg.46c280b060cca494890e147fac90f4fb.jpg 

 

teraz dotarły ogniwka

 

113103.jpg.bd167a8fa709689e1f860b14b00ebab5.jpg

 

wyglądają na oryginały. Poprosiłem sprzedawcę o możliwie najlepsze dopasowanie ogniw względem siebie. Zobaczymy. BMS i ogniwka będę upakowywał w bryle takiego akusa

 

113157.thumb.jpg.13de91c1715d485799609e9d0a0b6a06.jpg

 

Już widać, że nie będzie łatwo. W motocyklu siedzi na styk, może z 5mm będę mógł pójść w górę. Pierwsze przymiarki wyglądają tak

 

113345.jpg.e12557f7c2edb1cde0d52028bb4f8f2a.jpg

 

już widać, że nie da się upchnąć 4s4p, zostaje 4s3p. Pojemnościowo i tak wydoli a prądowo aż nadto. :) 

Ogniw trochę więcej bo docelowo będzie kilka akumulatorów. Będzie np. jeden 4s1p do GasGas'a supermoto mojego kolegi.

Ale niestety prace znów przystopują bo z fabryki będę miał dużo wyjazdów. Kolejny już na początku przyszłego tygodnia.

 

A i jeszcze w temacie Komara. Przyszły graty.

 

113753.jpg.f41013433b1185390fdaf0c35953533d.jpg 

 

Ale widoczna tutaj jedna część od niego nie będzie do niego. Będzie miała zastosowanie w modelarstwie. Ciekawe czy ktoś zgadnie co i do czego. :D

Komarek też doczeka się swojego rozdziału bo to jest całkiem ciekawa historia. Ale to w swoim czasie.

 

 

Teraz, bupir napisał:

 

Zgaduję. Wg mnie świeca zapłonowa nie jest do Komarka.Swieca na długi gwint i nie jest do dwusuwów (wysunięta elektroda centralna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bupir napisał:

Zgaduję. Wg mnie świeca zapłonowa nie jest do Komarka.Swieca na długi gwint i nie jest do dwusuwów (wysunięta elektroda centralna)

 

Pudło. W pudełku klasyczna Iskra F80. Jak najbardziej do Komara. Strzelamy dalej. :)

 

BTW Komara. Dziś mu założyłem fajkę, świecę, nowy kranik z filtrem i lejek. Od razu inna gadka. Ale i tak jeszcze raz będę musiał odgruzowywać zbiornik bo w środku uzbierał się niezły syfek. Przy okazji dotnę rurki na kraniku do fabrycznych długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.