Skocz do zawartości

MINI HAWK Staufenbiel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

. MKS w życiu nie kupię, nie stać mnie, a nawet jak zacznie, to też nie kupię bo nie lubię byc d.....

 

 

Mozesz rozwina druga czesc ? Pierwsza kumam : NIE STAC CIE ( disiaj , bo moze jutro trafisz szostke i okaze sie , ze sa to najtansze dobre serwa swiata ) , ale jak KST Cie wydymalo ??? Jak nie chcesz pisac o tym traumatycznym przezyciu ( PRAWIE zaden facet nie lubi byc wydymany ) to nie pisz , ale jestem bardzo ciekaw CO sie miedzy Wami ( KST i Toba ) stalo ....

Opublikowano

Ten silnik bedzie OK ???

 

http://www.nastik.pl/mega-22403s-hotliner-p-4768.html

 

Takie rzeczy ( dla porownania ) na forum wyczytalem : 

 

Hotliner Setup:
Motor: X-Max X36 L-800
Regler: Smart 100 BEC
Akku: XP-plus 3200 4S
Klappluftschraube: Aeronaut 13x10" (kein Dauervollgas)
Spinner: 38 mm

Pylon Standard Setup:
Motor: X-Max X36 L-800
Regler: Smart 100 BEC
Akku: XP-plus 3200 4S
Klappluftschraube: Aeronaut 11x12"
Spinner: 38 mm

Pylon Speed Setup:
Motor: X-Max X36 L-1000 (muss angepasst werden)
Regler: Smart 100 BEC
Akku: XP-plus 2200 6S
Luftschraube: APC 7x8" (starr)
Spinner: 38/5 mm (muss angepasst werden)

Opublikowano

MAX 4 ( moze 3 ? ) On ma ograniczona pojemnosc ( mam na mysli pojemnosc na pakiet , silnik i odbiornik ) .

To TYLKO 132 cm rozpietosci !

 

zestaw PNP Staufienbiela ma silnik 440W.

Problemem może być waga, bo ten fabryczny z PNP ma 109g a ta 1kW MEGA z Nastika ma 270g. Czy to się wyważy przy takiej różnicy?

Opublikowano

Juz szukam, dzieki za podpowedz !

 

Szkoda ze jestem zupelnie zielony jesli chodzi o dobory silnika ,moce obroty Waty i Ampery  <_<

 

Na moj chlopski rozum , to chcialbym JAK najwiecej Watt przy najnizszej wadze  i najnizszym poborze pradu ...

 

 

Jest to logiczne ?  :)

 

No i chce latac SZYBKO , a jednoczesnie dobrze lapac pulap ( w pionowych wznoszeniach ) . Jakie wiec smiglo ? 

 

https://www.reisenauer.de/aid-2258-Tenshock-EDF-1515-15T-4pol-3770KV-br-mit-Micro-Edition-5-1NL-T.html

 

Ta kombinacja ? 3s - 11V - 14x9 Ae M41, 7175 rpm, 60 Amp. 668 Watt, Schub 2735g, Pitchspeed 98 km/h, Eta 77,4%

Czy ta :              4s - 14,8V -10x7 RF F5D, 9790 rpm, 52 Amp. 764 Watt, Pitchspeed 254 km/h, Eta 77,8%

 

Ktory ewentualnie z TYCH i z JAKIM smiglem ?   https://www.reisenauer.de/kid-139-F5J-Antriebe.html

 

Napisalem do nich zapytanie CO mam dobrac do swojego modelu . Zobaczymy CO odpisza ........

Opublikowano

Jarek jak będę przy kompie to Ci napisze co kupić. Mam taki zestaw akurat jak totrzebujesz wiec ci opiszę jak i co z niego można wyciągnąć. Teraz z szajsona to nie pisanie.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

w obu przypadkach masz za małe obroty lub za mały skok .

 

drugi z silników gdzieś jest bład w danych -jesli jest 9790rpm i skok smigła 7" to Pitchspeed wychodzi troszkę ponad 100km/h a nie  254 km/h...

 

musisz celować w coś co przy zastosowanym zasilaniu  da na wale około 20 000 obr/min   i śmigło ze skokiem 7 do 9"

 

jeśli obroty rzędu 10 000 rpm to skok 2x większy  -rzędu 16"  -a to napęd już wyjdzie raczej mocny …

 

czyli na 3s musisz szukać czegoś ze stałą kV około 2 000    -    3 000 rpm/V   i  odpowiednio skokiem śmigła 9" -7"  (silnik musi móc  takie śmigło uciągnąć)

 

lub np. wspomniana przez Ciebie  wcześniej mega   http://www.nastik.pl...ner-p-4768.html    i śmigło około 10"skoku ale na zasilaniu 6s  ewentualnie 4s i skok około 14"....     zazwyczaj śmigło ma średnicę równą lub większą niż skok -więc kwestia czy ta mega się nie usmaży. generalnie 3s jest trochę problematyczne dla prędkości jakie chcesz osiągnąć.

Opublikowano

6S to ja Witek tam nie wloze ...........

A ta tajemnicza 7 to chyba miala byc 17 . To ja zmienilem , bo nie wiedzialem , ze sa smigla 10x17 i myslalem , ze tam jest blad 

:D  :D  :D

Z MEGA jest problem , ze MEGA wazy , a jak wiesz to jest MINI HAWK , a nie HAWK ..........

Jasne : cegla z 2 kW poleci , ale kto tym wyladuje ???

 

Juz troche ochlonalem i nie musi to latac 350 km/h . Niech lata 250+ , ale lata i laduje normalnie 

Opublikowano

No i mnie właśnie Wojtek ubiegł. :)

Są dwie możliwości albo to co proponuje Wojtek Tenschock 1530 werja albo 10T albo 8T. Nie wiem na jakim Wojtek lata ale przypuszczam że na 10T do tego śmigło 16x8 i masz jazdę beż trzymanki. No chyba że jednak chcesz se zrobić rakietoplan to wówczas dajesz śmigło 18x8,5 i do tego obowiązkowo ze dwa pampersy (bo jeden szybko przecieknie) i możesz szaleć. :)

 

Pakiety tak jak Wojtek radzi 4s ale nie za duże takie 1500-1800mAh 

W te 20-30s będziesz miał na takim zestawie 500m wysokości i 1km od siebie. Tyle, że ten Twój to taka pchełka, więc trzeba się zastanowić czy jest w ogóle sens wsadzać tak mocny napęd bo po 20s stracisz go całkowicie z oczu.

 

Drugie równie dobre rozwiązanie choć nieco słabsze to silnik z tej samej stajni tylko 1520 15T z tym samym śmigłem czyli 16x8 lub 16x8,5 i pakiety podobne na 4s w okolicach 1500-1800mAh.  Ten silnik to około 130g więc nie za ciężki i daje ponad 700W ciągu.

Jak dla mnie idealny. Ale żeby nie było tak hop siop to zanim zamówisz silnik musisz go czytaj model uzbroić i wyważyć. Żeby się nie okazało, że te 130g na dziobie pociągnie za sobą konieczność wsadzenia na ogon 20-30g ołowiu. :D

 

Moja rada jest taka: zbuduj model a potem zrób sobie odważnik 130g i wsadź na dziub. Jak się model będzie wyważał to kup 1520 a jak trzeba będzie doważyć na dziub to wówczas kup 1530. A jak te 130g będzie za dużo to kup wówczas 1515 15T lub 16T z tym samym śmigłem ale z pakietem tylko 3s.

 

Opublikowano

Polecam ten silnik.

Śmigło GM 17/10

Regler 70A

Pakiet 4s

Ciąg takiego zestawu 4.500g

Moc ponad 1KW

Dodam jeszcze żecz bardzo istotną że ten prezentowany silnik waży nie 130g tylko 170g

post-20987-0-77574200-1574434468_thumb.jpg

Opublikowano

Dodam jeszcze żecz bardzo istotną że ten prezentowany silnik waży nie 130g tylko 170g

A czy ktoś pisał, że 130g. Przecież na stronie producenta pisze jak byk 163 + druty + łopatki to spokojnie przekroczy te 170g

Opublikowano

Ale Wy wszyscy madrzy jestescie  :D

Jasne ze chce , zeby byla to petarda , ale jednak "trzymajaca wage" .

 

Pakiecik taki skromny ( 4S 1800 ) ?     Na tym nie bedzie wiele latania chyba .......

 

Te 170 G byloby do przyjecia. W wersji PNP silnik wazy 145 G i jest duzo slabszy , wiec waga podobna.

Opublikowano

Podałem wagę samego silnika a jeśli chodzi o kable zasilające to one stanowią komplet z silnikiem prawda?

Śmigło i kołpak ok.36g

I jak na zdjęciach widać jak ,,byk,,

post-20987-0-52937100-1574440546_thumb.jpg

post-20987-0-42637700-1574440594_thumb.jpg

Opublikowano

Ale Wy wszyscy madrzy jestescie  :D

Jasne ze chce , zeby byla to petarda , ale jednak "trzymajaca wage" .

 

Pakiecik taki skromny ( 4S 1800 ) ?     Na tym nie bedzie wiele latania chyba .......

 

Te 170 G byloby do przyjecia. W wersji PNP silnik wazy 145 G i jest duzo slabszy , wiec waga podobna.

Jarek poleciłem pakiet 1800mAh bo i miejsca pewnie za wiele nie masz, a po drugie taki pakiet na 2 wyciągnięcia wystarczy. A że coś wspominałeś o lataniu na fali to tak naprawdę potrzebujesz tylko wyciągnąć model i latać potem bez silnika. To nie jest model silnikowy żebyś latał cały czas na silniku. ;) Po za tym pakiety 2200 czy większe to już spora waga więc musisz przemyśleć. To jest model mały żeby nie rzec bardzo mały i aby podejść takim spokojnie do lądowania to przy znacznej wadze od silnika i pakietu będziesz musiał lecieć szybko co może nie być dobrym czy optymalnym rozwiązaniem dla tego modelu. No chyba że masz łąkę tak ze 100m i żadnych przed nią przeszkód to prędkość nawet jak będzie znaczna to nie powinno to przeszkodzić w lądowaniu

 

Zrób ten model najlżej jak tylko się da nie przesadzając z silnikiem i wielkością pakietu a zobaczysz jaką będziesz miał frajdę w locie. 

 

PS

Ja osobiście dałbym silnik nie cięższy niż 100g i pakiecik 1000-1200mAh. Kupisz sobie ze 2-3 takie pakieciki i będziesz miał sporo latania.

 

PS2

Ten pakiecik pokazany przez Ciebie moim zdaniem jest idealny. Popatrz jaką ma wagę prawie 250g+ 170g silnik + kołpak i śmigło + 60-100g regulator to już masz prawie 500-550g. Do tego serwa, rami kabelki i inne gadżety i wychodzi ponad 600g

Opublikowano

Ja stosuję tylko SLS X TRON 2000-2600mAh i to w zależności od pojemności kadłuba,tobie w zupełności wystarczy 1800.

Ja stosuję tylko SLS X TRON 2000-2600mAh i to w zależności od pojemności kadłuba,tobie w zupełności wystarczy 1800.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.