grzegor Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 No właśnie o to mi chodzi. W 1942-43 najlepszym myśliwcem dostępnym dla aliantów w większej ilości w Afryce był Spitfire V ( Hurricane i P-40 były już wtedy mocno przestarzałe ) który i tak ustępował Bf 109 F i G pod względem prędkości wznoszenia, maksymalnej i nurkowania. A więc pod prawie wszystkimi najważniejszymi dla myśliwca parametrami. Stąd nasi nie byli głupi i szybko zamówili sobie F.IX bo mogli, który dzięki silnikowi serii 60 był myśliwcem nieporównanie lepszym od Spitfire V. Po prostu nie należy wkładać wszystkich wersji jednego samolotu do jednego worka jak to zrobił Arek.
piotr28 Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 11 minut temu, grzegor napisał: No właśnie o to mi chodzi. W 1942-43 najlepszym myśliwcem dostępnym dla aliantów w większej ilości w Afryce był Spitfire V ( Hurricane i P-40 były już wtedy mocno przestarzałe ) który i tak ustępował Bf 109 F i G pod względem prędkości wznoszenia, maksymalnej i nurkowania. A więc pod prawie wszystkimi najważniejszymi dla myśliwca parametrami. Stąd nasi nie byli głupi i szybko zamówili sobie F.IX bo mogli, który dzięki silnikowi serii 60 był myśliwcem nieporównanie lepszym od Spitfire V. Po prostu nie należy wkładać wszystkich wersji jednego samolotu do jednego worka jak to zrobił Arek. No dokładnie tak.Ma prawo oczywiście tak uważać ale nie podał żadnych argumentów na swoje twierdzenie.Hasło pt"miał skopaną aerodynamikę" znowu udowadnia mi ,że Arek nie ma pojęcia chyba czasem o czym mówi... Całkowicie przeczy to opisom które wstawiłeś Grzegorz i Ty Krzysztof. Ps.dzięki Krzysztof za obszerny post,bardzo ciekawe informacje. Pozdrawiam.
grzegor Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 Gdyby Kolegów interesował temat to mogę wyszperać z instrukcjach kiedyś dokładne dane co na jakiej wysokości i ile leciało. Ale to sprawa już nie typowo modelarska więc nie nalegam . W jednym ma Arek dużo racji, aerodynamicznie Spitfire był super tylko silnik w V był za słaby. Ale F-4 i G-2 były udanymi myśliwcami mimo początkowych kłopotów z silnikiem w G.
piotr28 Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 Mnie by interesowało? Dobrze się Ciebie czyta,rzeczowe informacje,więc czemu nie? Zobaczcie ten film.Chyba potwierdza to co pisalismy o bocznych podmuchach wiatru,małej prędkości przy starcie itd.
grzegor Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 To poszukam, ale trochę z tym zejdzie . O chorwacki Bf 109 - niezły.
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 4 godziny temu, piotr28 napisał: Zobaczcie ten film.Chyba potwierdza to co pisalismy o bocznych podmuchach wiatru,małej prędkości przy starcie itd. Matko, chyba najgorszy start tego typu modelem, jaki widziałem w życiu... Piszę "tego typu modelem", bo taki model zobowiązuje. I właśnie modelu szkoda.
grzegor Opublikowano 14 Marca 2020 Opublikowano 14 Marca 2020 Spróbuję pisać w tym poście te dane po kolei i edytować jak coś nowego będę dopisywał. Bo i tak już jest tu straszne zamieszanie. To nie mój temat więc nie chce jeszcze tego zamieszania powiększać. Zacznę od poziomu morza. Dane mogą się o parę mil/km różnić bo szczególnie w Spitfire było używanych dużo różnych silników i nie wiem czy to będzie czytelne. Może w formie porównania to jakoś najlepiej będzie. Jakby coś się nie zgadzało to uwagi mile widziane. poziom morza: Bf 109 F-4 V maks - 522 km/h ( prędkość ta mogła być na krótki czas zwiększona ale wiązało się ze ścisłym przestrzeganiem reżimów/limitu czasu żeby nie zniszczyć silnika ) dopuszczalna nurkowania - 850 km/h wznoszenie - 19,5 m/s Bf 109 G-2 V maks - 530 km/h dopuszczalna nurkowania - 850 km/h wznoszenie - 21 m/s Spitfire Vb V maks Merlin 46 - 457 do 515 ( na krótki czas ) km/h, M45 ( to ten który miał często obcięte końcówki skrzydeł ) - 480 km/h do 535 km/h ( krótko ) były jeszcze inne silniki M50, M55 ale to już trzeba mocniej poszukać ich danych dopuszczalna nurkowania - 725 km/h wznoszenie M46 - 12,9 m/s, M45 - 14,5 m/s - 24,1 m/s( przy którymś z nowych silników M50 albo M55 ale pewny nie jestem, stosowano też różne sprężarki dostosowane do różnych wysokości operacyjnych i w którejś z późnych serii były też śmigła czterołopatowe ) Większość tych prędkości maks ( tych od ) dotyczył limit czasu 30 minut. Natomiast przy tych większych to limity w Bf były nawet tylko do minuty przy maks doładowaniu, a w Spitach około 5 minut, ale to się nie da tak dokładnie określić bo by trzeba całą epopeję napisać. Z tych danych wynika przewaga Bf nad Spitfire V a to jest dopiero poziom morza. Spitfire IX i VIII tu jest największy miszmasz.
grzegor Opublikowano 14 Marca 2020 Opublikowano 14 Marca 2020 poziom morza: V maks - Merlin 61(F.IX, F.VIII), 63(F.IX, F.VIII) i 70(IX i VIII HF) - 535 km/h ( plus, minus parę kilometrów w zależności od silnika ) V maks - Merlin 66(LF IX i LF VIII), Packard-Merlin 266(LFXVI) - 545 km/h dopuszczalna nurkowania IX - 725 km/h wznoszenie - około 18,5 m/s M61, M63, M70 F i HF( w zależności od zastosowanego silnika ) wznoszenie - około 21,5 m/s M66 LF Także dopiero IX i VIII były trochę lepsze w części parametrów od F-4 i G-2 F, LF i HF to kolejne oznaczenia wersji samolotów związane głównie z typem silnika i zastosowaną sprężarką. F - fighter, LF - low altitude fighter, HF - high altitude fighter
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. jarek_aviatik Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Hmm, w tym wątku jest już chyba wszystko. Ale wracając do tematu - kilka zdjęć z instrukcji z rozmieszczeniem oznaczeń. 7
Shock Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Panowie , na prośbę autora tematu trochę posprzątałem.. ok 170 postów w stylu OT zamieszczonych zostało w Archiwum. Proszę o trzymanie się sedna tematu, być może kiedyś przyda się on poszukującym wiadomości o BF 109.
grzegor Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Dokładne opracowanie z symulatora lotu na temat K-4 na podstawie instrukcji samolotu. Min szczegóły wnętrza kabiny. https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/316960/manuals/DCS_Bf_109K-4_Manual_EN.pdf?t=1509656491
AKocjan Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 3 godziny temu, grzegor napisał: Dokładne opracowanie z symulatora lotu na temat K-4 na podstawie instrukcji samolotu. Min szczegóły wnętrza kabiny. https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/316960/manuals/DCS_Bf_109K-4_Manual_EN.pdf?t=1509656491 Tylko Ił 2, jeśli chodzi o dobry symulator z tłokami
grzegor Opublikowano 11 Kwietnia 2020 Opublikowano 11 Kwietnia 2020 6 godzin temu, AKocjan napisał: Tylko Ił 2, jeśli chodzi o dobry symulator z tłokami Żeby popolemizować na ten temat musielibyśmy założyć temat w symulatorach. Tą instrukcję podlinkowałem tylko dlatego tu, bo jest w niej sporo kolorowych grafik szczegółów kokpitu i innych elementów K-4. 1
grzegor Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Ciekawy film ze szczegółami o Bf 109 E-3: 1
Rekomendowane odpowiedzi