Skocz do zawartości

Messerschmitt Bf 109 dla makieciarzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie o to mi chodzi. W 1942-43 najlepszym myśliwcem dostępnym dla aliantów w większej ilości w Afryce był Spitfire V ( Hurricane i P-40 były już wtedy mocno przestarzałe ) który i tak ustępował Bf 109 F i G pod względem prędkości wznoszenia, maksymalnej i nurkowania. A więc pod prawie wszystkimi najważniejszymi dla myśliwca parametrami. Stąd nasi nie byli głupi i szybko zamówili sobie F.IX bo mogli, który dzięki silnikowi serii 60 był myśliwcem nieporównanie lepszym od Spitfire V.

Po prostu nie należy wkładać wszystkich wersji jednego samolotu do jednego worka jak to zrobił Arek.

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
11 minut temu, grzegor napisał:

No właśnie o to mi chodzi. W 1942-43 najlepszym myśliwcem dostępnym dla aliantów w większej ilości w Afryce był Spitfire V ( Hurricane i P-40 były już wtedy mocno przestarzałe ) który i tak ustępował Bf 109 F i G pod względem prędkości wznoszenia, maksymalnej i nurkowania. A więc pod prawie wszystkimi najważniejszymi dla myśliwca parametrami. Stąd nasi nie byli głupi i szybko zamówili sobie F.IX bo mogli, który dzięki silnikowi serii 60 był myśliwcem nieporównanie lepszym od Spitfire V.

Po prostu nie należy wkładać wszystkich wersji jednego samolotu do jednego worka jak to zrobił Arek.

No dokładnie tak.Ma prawo oczywiście tak uważać ale nie podał żadnych argumentów na swoje twierdzenie.Hasło pt"miał skopaną aerodynamikę" znowu udowadnia mi ,że Arek nie ma pojęcia chyba czasem o czym mówi...

Całkowicie przeczy to opisom które wstawiłeś  Grzegorz  i  Ty Krzysztof.

Ps.dzięki Krzysztof za obszerny post,bardzo ciekawe informacje.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Gdyby Kolegów interesował temat to mogę wyszperać z instrukcjach kiedyś dokładne dane co na jakiej wysokości i ile leciało. Ale to sprawa już nie typowo modelarska więc nie nalegam ;). W jednym ma Arek dużo racji, aerodynamicznie Spitfire był super tylko silnik w V był za słaby. Ale F-4 i G-2 były udanymi myśliwcami mimo początkowych kłopotów z silnikiem w G.

Opublikowano

Mnie by interesowało?

Dobrze się Ciebie czyta,rzeczowe informacje,więc czemu nie?

Zobaczcie ten film.Chyba potwierdza to co pisalismy o bocznych podmuchach wiatru,małej prędkości przy starcie itd.

 

Opublikowano
4 godziny temu, piotr28 napisał:

Zobaczcie ten film.Chyba potwierdza to co pisalismy o bocznych podmuchach wiatru,małej prędkości przy starcie itd.

Matko, chyba najgorszy start tego typu modelem, jaki widziałem w życiu...

Piszę "tego typu modelem", bo taki model zobowiązuje.

I właśnie modelu szkoda.

Opublikowano

Spróbuję pisać w tym poście te dane po kolei i edytować jak coś nowego będę dopisywał. Bo i tak już jest tu straszne zamieszanie. To nie mój temat więc nie chce jeszcze tego zamieszania powiększać.

Zacznę od poziomu morza. Dane mogą się o parę mil/km różnić bo szczególnie w Spitfire było używanych dużo różnych silników i nie wiem czy to będzie czytelne. Może w formie porównania to jakoś najlepiej będzie. Jakby coś się nie zgadzało to uwagi mile widziane.

poziom morza:

Bf 109 F-4

V maks - 522 km/h ( prędkość ta mogła być na krótki czas zwiększona ale wiązało się ze ścisłym przestrzeganiem reżimów/limitu czasu żeby nie zniszczyć silnika )

dopuszczalna nurkowania - 850 km/h

wznoszenie - 19,5 m/s

Bf 109 G-2

V maks - 530 km/h

dopuszczalna nurkowania - 850 km/h

wznoszenie - 21 m/s

Spitfire Vb

V maks Merlin 46 - 457 do 515 ( na krótki czas ) km/h, M45 ( to ten który miał często obcięte końcówki skrzydeł ) - 480 km/h do 535 km/h ( krótko ) były jeszcze inne silniki M50, M55 ale to już trzeba mocniej poszukać ich danych

dopuszczalna nurkowania - 725 km/h

wznoszenie M46 - 12,9 m/s, M45 - 14,5 m/s - 24,1 m/s( przy którymś z nowych silników M50 albo M55 ale pewny nie jestem, stosowano też różne sprężarki dostosowane do różnych wysokości operacyjnych i w którejś z późnych serii były też śmigła czterołopatowe )

 

Większość tych prędkości maks ( tych od ) dotyczył limit czasu 30 minut. Natomiast przy tych większych to limity w Bf były nawet tylko do minuty przy maks doładowaniu, a w Spitach około 5 minut, ale to się nie da tak dokładnie określić bo by trzeba całą epopeję napisać. Z tych danych wynika przewaga Bf nad Spitfire V a to jest dopiero poziom morza.

 

Spitfire IX i VIII tu jest największy miszmasz.

 

Opublikowano

poziom morza:

V maks - Merlin 61(F.IX, F.VIII), 63(F.IX, F.VIII) i 70(IX i VIII HF) - 535 km/h ( plus, minus parę kilometrów w zależności od silnika )

V maks - Merlin 66(LF IX i LF VIII), Packard-Merlin 266(LFXVI) - 545 km/h

dopuszczalna nurkowania IX - 725 km/h 

wznoszenie - około 18,5 m/s M61, M63, M70 F i HF( w zależności od zastosowanego silnika )

wznoszenie - około 21,5 m/s M66 LF

Także dopiero IX i VIII były trochę lepsze w części parametrów od F-4 i G-2

F, LF i HF to kolejne oznaczenia wersji samolotów związane głównie z typem silnika i zastosowaną sprężarką. F - fighter, LF - low altitude fighter, HF - high altitude fighter

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie , na prośbę autora tematu trochę posprzątałem.. ok 170 postów w stylu OT zamieszczonych zostało w Archiwum.

Proszę o trzymanie się sedna tematu, być może kiedyś przyda się on poszukującym wiadomości o BF 109.

Opublikowano
6 godzin temu, AKocjan napisał:

Tylko Ił 2, jeśli chodzi o dobry symulator z tłokami 

 

Żeby popolemizować na ten temat musielibyśmy założyć temat w symulatorach. Tą instrukcję podlinkowałem tylko dlatego tu, bo jest w niej sporo kolorowych grafik szczegółów kokpitu i innych elementów K-4.

  • Lubię to 1
  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.