Shock Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Hej. Szukałem konkretów i nie znalazłem choć pamiętam dawno, dawno temu dyskusję w temacie. Właśnie przeglądnąłem w/w silnik do Toxica i jest ok ale miałem wrażenie że przekładnia chodzi na sucho -w sumie nie smarowana prawie 3 sezony.... i faktycznie pasowało by ją czymś przesmarować. Co sugerujecie, czy szukać jakichś cudownych specyfików czy wystarczy coś z motoryzacyjnego, coś dedykowanego ? Wiadomo, trzeba tego kilka kropel a nie litrowej butelki ... Co stosujecie jeśli można wiedzieć, czy w ogóle smarujecie ? lekko ona nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Tutaj jest ale teraz to raczej będzie problem ze sprowadzeniem https://www.reisenauer.de/aid-1448-Hochleistungs-Getriebefett-5ml.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 24 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 O fajnie ,dobrze wiedzieć. Dobra cena i nieduża dawka, chociaż pewnie z parenaście euro za przesyłkę... Jak nic nie znajdzie się na miejscu w Polsce to zakupię po powrocie do normalności P.S. Nie planuje ktoś tam zakupów ? chętnie się dołączę, oczywiście nie na krzywy ryj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 kupić smar przekładniowy, do kupienia w marketach budowlanych, ewentualnie na allegro: np. w Castoramie smar przekładniowy z Orlenu 60ml/19pln Pewnie, że można kupić 5ml/3€+12€przesyłka (kto bogatemu zabroni) ale nie będzie się różnił od tego z Orlenu.. Jeśli przekładnia pracuje teraz na such to jak dasz kilka kropel oleju silnikowego albo smar typu łt4 to będzie już o niebo lepiej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 Nie stosuj półśrodków. Kup smar u Reisenauera. Stosuję ten smar od dawna w przekładniach Plettenberg oraz Hacker. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 3 godziny temu, zipp napisał: kupić smar przekładniowy, do kupienia w marketach budowlanych, ewentualnie na allegro: np. w Castoramie smar przekładniowy z Orlenu 60ml/19pln Pewnie, że można kupić 5ml/3€+12€przesyłka (kto bogatemu zabroni) ale nie będzie się różnił od tego z Orlenu.. Jeśli przekładnia pracuje teraz na such to jak dasz kilka kropel oleju silnikowego albo smar typu łt4 to będzie już o niebo lepiej.. Piotr stosunek ceny silnika z przekładnią do tego smaru + przesyłka to jak dla mnie bagatela. Oczywiście że nadal drogo..no ale. (...) To tak jakby kupić ferrari i wlać zwykły olej 15W/40 też będzie smarowanie co nie, no i po taniości. Reasumując nie wiadomo jak zachowa się w obciążonych warunkach, ten Castoramowy półśrodek, być może zrobi się bezużyteczne błoto papka i silnik / przekładnia za 1,5k pójdzie do kosza. Oczywiści każdy robi wg swoich preferencji. Jak to mówią co tanie to drogie. Swego czasu kupiłem smar do serw Hitec_a nie żałuję wydanych pieniędzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 23 minuty temu, sbogdan1 napisał: Reasumując nie wiadomo jak zachowa się w obciążonych warunkach, ten Castoramowy półśrodek, autor napisał, że ma suchą przekładnię.. więc jak da jakikolwiek smar to będzie wieeelki postęp a to nie jest półśrodek, to 99% jest to samo (produkt tej samej klasy) co sprzedaje Reisenauer. Przecież nikt dla Reisenauera nie robi smaru z dodatkiem łez jednorożca. Nawet nie mają firmowego opakowania, tylko strzykawkę jednorazówkę noname Wiem jak działa rynek smarów od środka Ceny produktów po konfekcji do takich tycich opakowań rosną 100-1000razy..Oczywiście nie bronię nikomu kupować smaru u Reisenauera, wyraziłem swoją opinię z którą nikt nie musi się zgadzać. Na pewno nie należy doprowadzać przekładni do stanu suchego, bo to gorsze niż najpodlejszy smar przekładniowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 24 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2020 A ja proponuję by Rafał dogadał się z Ryszardem, będzie szybciej i taniej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Aż takiej tragedi nie ma że jest sucho jak na pustyni, ale sama bieżnia i zębatki mają znikomo smaru. Jest go za to wszędzie wokoło. Oczywiście na już pewnie bym kupił coś co sugeruje zipp, ale nic nie goni i będę usilnie dążył by przesmarować tym dedykowanym oryginałem. Serdecznie dziękuję za sugestie. A wygląda to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristoferbp Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Cześć Rafał Mam smar do tego typu przekładni. Dostawa i termin do ustalenia ? Pozdrawiam Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Krzychu, znakomicie . Będziemy w kontakcie jak to wszystko w miarę się uspokoi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Sa jakies interwaly jesli chodzi o "serwis" tej przekladni , czy robi sie to na TZW pale ? Wkrotce bede raczej wlascicielem podobnej ( w MINI HAWKu , ale mozliwe ze bedzie uzywka ) , wiec pytam zawczasu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Ponoć są chociaż ja zapomniałem.... Odstukać silnik-przekładnia chodzi świetnie aczkolwiek do zaglądnięcia do przekładni skusił mnie ciut głośniejszy dźwięk pracy jak ostatnio czyli w zeszłe wakacje . Może jestem zbyt przewrażliwiony jednak wydaje mi się że najwyższy czas dać świeżego smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Wszystko zależy od intensywności eksploatacji przekładni. Jak latasz w miesiącu przez 2-5 godzin to nie ma sensu gmerać w przekładni przez 2-3 sezony. Jak latasz po 5 godzin w weekend a lądowania są twarde czyli przekładnia dostaje trochę w kość to powinno się robić co sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Od przodu przekładni jeszcze jest łożysko, jest zamknięte ale chodzi cichutko i bez oporów . Pewnie kiedyś padnie, widać na nim minimalne ilości smaru, czyżby gdzieś go wyciskało ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 18 minut temu, Konrad_P napisał: a lądowania są twarde czyli przekładnia dostaje trochę w kość nie za bardzo widzę związek twardych lądowań z przekładnią silnika najbardziej przekładnia jest obciążana przy starcie silnika i zahamowaniu, lądowania (o ile to nie kret) nie mają nic z przekładnią i czasem wymiany smaru wspólnego (Nawet kret nie ma nic do smaru, po solidnym krecie przekładnia może się rozlecieć i smar też tu nic nie zmieni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Teraz, zipp napisał: nie za bardzo widzę związek twardych lądowań z przekładnią silnika 4 minuty temu, zipp napisał: (o ile to nie kret) Ja właśnie o kontrolowanych kretach. A start i zatrzymanie wcale nie muszą obciążać przekładni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 Ja raczej startuje tak , jak jezdze kolegi TESLA : zawsze gaz DO DECHY ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 4 minuty temu, jarek996 napisał: zawsze gaz DO DECHY Konrad miał chyba na myśli odpowiednią konfigurację regulatora, który dba o łagodny start i hamowanie silnika z przekładnią, a nie o to jak się macha drągami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 25 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2020 2 minuty temu, jarek996 napisał: Ja raczej startuje tak , jak jezdze kolegi TESLA : zawsze gaz DO DECHY ? To nie ma znaczenia Jarek. Możesz od razu wcisnąć gaz do dechy i będzie jak w Tesli bez szarpnięć, łagodnie ale szybko. Wszystko możesz w regulatorze sobie ustawić. Czas opóźnienia, siłę startu, czas opóźnienia zatrzymania, siłę zatrzymania. Katuje przekładnie już 4 sezon. Nic z nią nie robiłem a kreta przekładnia zalicza praktycznie co drugie lądowanie. Tak więc zanim Twoja przekładna będzie wymagać serwisu to jeszcze sporo wody upłynie w Odrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi