Skocz do zawartości

[3D] Joker od 3DLabPrint


karambolis8
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Takie artefakty pojawiają się są na skutek druku skrajnie wewnętrznej warstwy gdy ta nie ma się czego złapać. A intencją jest złapać się stycznie/bokiem... więc margines błędu jest bardzo mały i przy złym flow/overlap jest właśnie tak.

Niestety kiepsko przemyślany model. Bardzo podoba mi się metoda zastosowana w TA152H. Tam łączniki segmentów (kadłuba i skrzydeł)drukują się bez względu na ustawienia. I co ciekawsze takie same łączniki można spokojnie zamodelować aby poprawnie drukowały się w Slice3rze i takie też będą w Bieliku.

 

Adam - a co z tym g-codem co Ci się nie mieścił? Podzielisz się dla celów eksperymentalnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ten gcode co się mi nie mieści jest tutaj

https://www.thingiverse.com/thing:4044908/files

 

Takie mam ogólne wrażenie, że jeszcze chyba nie ma wypracowanych dobrych praktyk przy modelowaniu samolotów do druku.

 

Znalazłem taki post jak naprawiać stle Meshmixerem, tak żeby działały w Slic3rze, ale Meshmixera jeszcze nie ogarniam, a sam proces to trochę sporo ręcznej roboty. Tak na prawdę nie wiem, dlaczego projektant nie miałby tej pracy wykonać przed publikacją plików?

https://3dlabprint.com/forums/topic/using-slic3r-is-possible/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo projektant nie robi tego ręcznie. Tylko program generuje powierzchnie i ich odpowiednie wektory normalne. Jak masz 10 tys trójkątów to odwracaj je ręcznie - powodzenia :D

44 minuty temu, karambolis8 napisał:

Takie mam ogólne wrażenie, że jeszcze chyba nie ma wypracowanych dobrych praktyk przy modelowaniu samolotów do druku.

 

A jakie mają być praktyki? Jakiś standard? Norma ISO, ASME?

Każdy orze jak może - jeżeli da się wydrukować to idzie. Każdy projektant robi po swojemu. 

To jak jakbyś chciał mieć standard w malowaniu :D Albo standard w projektowaniu samolotów. Są firmy co robią z drewna, są firmy co robią laminatowe - są firmy co robią z aluminium i tytanu. A Boeing czy Airbus i tak mają swoje własne rozwiązania mimo że ich samoloty z zewnątrz wyglądają prawie tak samo.

To samo dotyczy silników - niby takie same ale w środku inne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej. Dzięki wszystkim którzy pomagali. Wydrukowałem cały kadłub z drobną przygodą przy segmencie nr 2. Nie wiem co się stało, ale spadł z drukarki w połowie druku.

 

Wyposażenie planuję jak na zdjęciu, bo akurat takie mam i wydaje się, że będzie odpowiednie.

IMG_20200413_103034.jpg

IMG_20200413_102932.jpg

IMG_20200413_102841.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

A mój razy dwie sztuki czeka na śrubki.

Z dwóch źródeł je ściągam ( Chiny ) ale dostaje info ze moje przesyłki ( też te do firmy za wielką kasę ) utknęły na lotniskach. Bo pierwszeństwo ma  sprzęt do ochrony.

Kołpak składany 35mm to tylko Chiny, w Europie nie znalazłem. Więc jak Ty zastosuje 40mm z wydrukowanym kołpakiem.

Próbowałem zastosowac jakieś zamienniki śrubek ale niestety nie mam nic co dobrze trzyma. Do serw były w zestawie ( mam dedykowane corony ) które pasuj.

Więc w ostateczności wkleję pokrywki na taśmę dwustronną.

Pozdrawiam Sławomir

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam trochę różnych tradycyjnych zawiasów typu mp jet z sztyftem i bez sztyftu, ale są ciut za grube do wydrukowanych otworów, trzeba by je trochę zeszlifować. Mam też "zawiasy" papierowe Kavan do wklejania na CA, ale jakoś im nie ufam, jeszcze ich nie stosowałem. Trzecia opcja to zmatowione tworzywo z butelki PET - takie zawiasy stosowałem w modelach depronowych i nie zauważyłem oznak zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.