Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów.

Mam pytanko. Jaka powinna być zachowana odległość silnika od wręgi silnikowej i czy otwór we wrędze silnikowej powinien być bezpośrednio za gaźnikiem? Mam Pipera Cub  J-3 (224cm) z silnikiem JC EVO 23cc. Mam trochę z nim problemy.

Mianowicie, jak dodam gaz na max a później zdejmę gaz to obroty silnika schodzą powoli za z czasem zgaśnie. Jak wyreguluję wolne obroty aby nie zgasł to jak  dodam gaz na max a później na min. to obroty są na poziomie 2500 obr/min. Moim zdaniem trochę za wysokie. Jak ustawię minimalne obroty na poziomie 1800-1900 obr./min to wchodząc na wysokie obroty a później na minimum, obroty powoli się zmniejszają aż w końcu zgaśnie.

Nie ma wyraźnej pracy na wolnych obrotach. Nie mogę uzyskać równomiarową pracę na biegu jałowym.

We wrędze silnikowej otwór względem gaźnika jest przesunięty w dół o całą wysokość gaźnika, tak, że za gaźnikiem nie ma wyraźnego otworu. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika?

Opublikowano

Dodam tylko co zrobiłem a efekt opisany wyżej pozostał.

Zostały wymienione wszystkie uszczelki i membrany w gaźniku. Gźnik przeczyszczony, umyty i przedmuchany sprężarką. Membrana http://www.nastik.pl/dle20-membrana-p-6242.html wymieniona na nową. Wszystkie uszczelki łączące membranę, gaźnik z silnikiem założone nowe.

Opublikowano
16 godzin temu, andgdy napisał:

Witam Kolegów.

Mam pytanko. Jaka powinna być zachowana odległość silnika od wręgi silnikowej i czy otwór we wrędze silnikowej powinien być bezpośrednio za gaźnikiem? Mam Pipera Cub  J-3 (224cm) z silnikiem JC EVO 23cc. Mam trochę z nim problemy.

Mianowicie, jak dodam gaz na max a później zdejmę gaz to obroty silnika schodzą powoli za z czasem zgaśnie. Jak wyreguluję wolne obroty aby nie zgasł to jak  dodam gaz na max a później na min. to obroty są na poziomie 2500 obr/min. Moim zdaniem trochę za wysokie. Jak ustawię minimalne obroty na poziomie 1800-1900 obr./min to wchodząc na wysokie obroty a później na minimum, obroty powoli się zmniejszają aż w końcu zgaśnie.

Nie ma wyraźnej pracy na wolnych obrotach. Nie mogę uzyskać równomiarową pracę na biegu jałowym.

We wrędze silnikowej otwór względem gaźnika jest przesunięty w dół o całą wysokość gaźnika, tak, że za gaźnikiem nie ma wyraźnego otworu. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika?

Moim zdaniem dostaje lewe powietrze pomiędzy gaźnikiem a silnikiem lub zauboga mieszanka w zakresie wolnych obrotów.Odkręć srubę L ok 1/8-1/4 obrotu

Opublikowano

Witam Andrzeju .

Mam parę pytań zanim dojdziemy do rozwiązania problemu , z tego co pisałeś to takie zachowanie związane jest ze złą pracą gaźnika . Ewidentnie obroty spadają ze względu na stopniowe zubożanie mieszanki . Napisz czy wcześniej miałeś jakieś problemy z tym silnikiem , czy  uruchamiałeś silnik poza modelem , czy od razu z pudełka trafił do modelu . Podeślij jakieś fotki instalacji w modelu , pozdrawiam roman

Opublikowano

Silnik po zakupie trafił do modelu i w nim był docierany. Od samego początku były problemy. Przy pomocy kolegów z Gdyni Tomka S. i Irka P. udało się jakoś ustawić. Ustawiony był tak że na wolnych obrotach miał obroty ok. 2500obr./min, żeby nie gasł. Tak nim latałem głownie to pod presją silnika. Po jednym sezonie został odstawiony. Wszedłem w inne spaliny głównie ROTO 25, DLE 35RA, DLE 55. Z tymi silnikami nie miałem problemów i modela latają do dzisiaj.Po 3 latach odstawki PIPERA postanowiłem go ulotnić. Niestety silnik już ani drgnie. Powymieniałem to co wyżej napisałem. Silnik odpalił ale problemy zostały te same, które występowały na początku zamontowania tego silnika w modelu.

Poniżej zdjęcia zamontowanego silnika w modelu.

20200524_183750.thumb.jpg.282cfa330c9e190bda4fde919d8a0878.jpg

20200524_183816.jpg

20200524_183642.jpg

20200524_183724.jpg

20200524_183742.jpg

Opublikowano

Swoje silniki min. DLE 20 RA, NGH 25 (na zdjęciu) pierwszy raz uruchamiałem stanowisku/hamowni. Nie wiem dlaczego niektórzy koledzy zalecają pierwsze odpalenie i docieranie w modelu. Z pierwszym uruchomieniem mogą być różne problemy i walka z nimi w modelu to jest bardzo kłopotliwa a niekiedy niemalże niewykonalna. Drgania silnika i modelu powodują duże problemy z trafieniem wkrętakiem w śruby Li H. Na stanowisku mamy wszystko na wierzchu i dostępne.

 

789d77880fb2f0af.jpg

 

Andrzej wymontuj silnik z modelu zamontuj na stanowisku i próbuj. Jak już uda się go wyregulować i będzie chodził jak "zegarek", zamontujesz w modelu i wtedy będziesz wiedział czy faktycznie odległość od ścianki ma wpływ na jego pracę

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Opublikowano

Po zdjęciu gaźnika i przedniej części silnika okazało się że jest duży luz na wale korbowym w kierunku tłoka. Nie widzę tam łożyska. Pewnie jest panewka. Nie wiem jak się dalej zabrać i komu zlecić naprawę. Domowym sposobem przy braku odpowiednich narzędzi jest to niemożliwe, bynajmniej dla mnie.

Opublikowano
7 godzin temu, andgdy napisał:

Po zdjęciu gaźnika i przedniej części silnika okazało się że jest duży luz na wale korbowym w kierunku tłoka. Nie widzę tam łożyska. Pewnie jest panewka. Nie wiem jak się dalej zabrać i komu zlecić naprawę. Domowym sposobem przy braku odpowiednich narzędzi jest to niemożliwe, bynajmniej dla mnie.

Tam niema zadnych panewek,są łozyska igielkowe. Pokaż zdięcia.

Opublikowano

Gdy robisz krótkie ruchy śmigłem to słychać stukanie?

W benzyniakach to normalne i nic się nie dzieje.Moje DL i DLE stukają ale pracują poprawnie od kilku lat.Nakręć film z tym luzem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy sprawdzałeś przy jakim ciśnieniu otwiera się i zamyka zaworek paliwa w gaźniku?.

To sprawa gaźnika  , a silnik z pewnością jest OK.

Pozdrawiam.

Opublikowano
8 godzin temu, Cybuch napisał:

Czy sprawdzałeś przy jakim ciśnieniu otwiera się i zamyka zaworek paliwa w gaźniku?.

To sprawa gaźnika  , a silnik z pewnością jest OK.

Pozdrawiam.

w jaki sposób w warunkach amatorskich można sprawdzić , i jakie są parametry ciśnienia.?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.