Skocz do zawartości

Odległość silnika od wręgi


andgdy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Mam pytanko. Jaka powinna być zachowana odległość silnika od wręgi silnikowej i czy otwór we wrędze silnikowej powinien być bezpośrednio za gaźnikiem? Mam Pipera Cub  J-3 (224cm) z silnikiem JC EVO 23cc. Mam trochę z nim problemy.

Mianowicie, jak dodam gaz na max a później zdejmę gaz to obroty silnika schodzą powoli za z czasem zgaśnie. Jak wyreguluję wolne obroty aby nie zgasł to jak  dodam gaz na max a później na min. to obroty są na poziomie 2500 obr/min. Moim zdaniem trochę za wysokie. Jak ustawię minimalne obroty na poziomie 1800-1900 obr./min to wchodząc na wysokie obroty a później na minimum, obroty powoli się zmniejszają aż w końcu zgaśnie.

Nie ma wyraźnej pracy na wolnych obrotach. Nie mogę uzyskać równomiarową pracę na biegu jałowym.

We wrędze silnikowej otwór względem gaźnika jest przesunięty w dół o całą wysokość gaźnika, tak, że za gaźnikiem nie ma wyraźnego otworu. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko co zrobiłem a efekt opisany wyżej pozostał.

Zostały wymienione wszystkie uszczelki i membrany w gaźniku. Gźnik przeczyszczony, umyty i przedmuchany sprężarką. Membrana http://www.nastik.pl/dle20-membrana-p-6242.html wymieniona na nową. Wszystkie uszczelki łączące membranę, gaźnik z silnikiem założone nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, andgdy napisał:

Witam Kolegów.

Mam pytanko. Jaka powinna być zachowana odległość silnika od wręgi silnikowej i czy otwór we wrędze silnikowej powinien być bezpośrednio za gaźnikiem? Mam Pipera Cub  J-3 (224cm) z silnikiem JC EVO 23cc. Mam trochę z nim problemy.

Mianowicie, jak dodam gaz na max a później zdejmę gaz to obroty silnika schodzą powoli za z czasem zgaśnie. Jak wyreguluję wolne obroty aby nie zgasł to jak  dodam gaz na max a później na min. to obroty są na poziomie 2500 obr/min. Moim zdaniem trochę za wysokie. Jak ustawię minimalne obroty na poziomie 1800-1900 obr./min to wchodząc na wysokie obroty a później na minimum, obroty powoli się zmniejszają aż w końcu zgaśnie.

Nie ma wyraźnej pracy na wolnych obrotach. Nie mogę uzyskać równomiarową pracę na biegu jałowym.

We wrędze silnikowej otwór względem gaźnika jest przesunięty w dół o całą wysokość gaźnika, tak, że za gaźnikiem nie ma wyraźnego otworu. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika?

Moim zdaniem dostaje lewe powietrze pomiędzy gaźnikiem a silnikiem lub zauboga mieszanka w zakresie wolnych obrotów.Odkręć srubę L ok 1/8-1/4 obrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Andrzeju .

Mam parę pytań zanim dojdziemy do rozwiązania problemu , z tego co pisałeś to takie zachowanie związane jest ze złą pracą gaźnika . Ewidentnie obroty spadają ze względu na stopniowe zubożanie mieszanki . Napisz czy wcześniej miałeś jakieś problemy z tym silnikiem , czy  uruchamiałeś silnik poza modelem , czy od razu z pudełka trafił do modelu . Podeślij jakieś fotki instalacji w modelu , pozdrawiam roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik po zakupie trafił do modelu i w nim był docierany. Od samego początku były problemy. Przy pomocy kolegów z Gdyni Tomka S. i Irka P. udało się jakoś ustawić. Ustawiony był tak że na wolnych obrotach miał obroty ok. 2500obr./min, żeby nie gasł. Tak nim latałem głownie to pod presją silnika. Po jednym sezonie został odstawiony. Wszedłem w inne spaliny głównie ROTO 25, DLE 35RA, DLE 55. Z tymi silnikami nie miałem problemów i modela latają do dzisiaj.Po 3 latach odstawki PIPERA postanowiłem go ulotnić. Niestety silnik już ani drgnie. Powymieniałem to co wyżej napisałem. Silnik odpalił ale problemy zostały te same, które występowały na początku zamontowania tego silnika w modelu.

Poniżej zdjęcia zamontowanego silnika w modelu.

20200524_183750.thumb.jpg.282cfa330c9e190bda4fde919d8a0878.jpg

20200524_183816.jpg

20200524_183642.jpg

20200524_183724.jpg

20200524_183742.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoje silniki min. DLE 20 RA, NGH 25 (na zdjęciu) pierwszy raz uruchamiałem stanowisku/hamowni. Nie wiem dlaczego niektórzy koledzy zalecają pierwsze odpalenie i docieranie w modelu. Z pierwszym uruchomieniem mogą być różne problemy i walka z nimi w modelu to jest bardzo kłopotliwa a niekiedy niemalże niewykonalna. Drgania silnika i modelu powodują duże problemy z trafieniem wkrętakiem w śruby Li H. Na stanowisku mamy wszystko na wierzchu i dostępne.

 

789d77880fb2f0af.jpg

 

Andrzej wymontuj silnik z modelu zamontuj na stanowisku i próbuj. Jak już uda się go wyregulować i będzie chodził jak "zegarek", zamontujesz w modelu i wtedy będziesz wiedział czy faktycznie odległość od ścianki ma wpływ na jego pracę

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu gaźnika i przedniej części silnika okazało się że jest duży luz na wale korbowym w kierunku tłoka. Nie widzę tam łożyska. Pewnie jest panewka. Nie wiem jak się dalej zabrać i komu zlecić naprawę. Domowym sposobem przy braku odpowiednich narzędzi jest to niemożliwe, bynajmniej dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, andgdy napisał:

Po zdjęciu gaźnika i przedniej części silnika okazało się że jest duży luz na wale korbowym w kierunku tłoka. Nie widzę tam łożyska. Pewnie jest panewka. Nie wiem jak się dalej zabrać i komu zlecić naprawę. Domowym sposobem przy braku odpowiednich narzędzi jest to niemożliwe, bynajmniej dla mnie.

Tam niema zadnych panewek,są łozyska igielkowe. Pokaż zdięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego opisu (zamiar docierania) wynikaloby, ze silnik jest w miare nowy. Prawdopodobienstwo powstania nadmiernego luzu uwazam wiec za stosunkowo niewielkie. Zanim wyslesz ten silnik do naprawy, sprecyzuj dokladnie, o jaki luz Tobie chodzi, bo ze stwierdzenia:

"okazało się że jest duży luz na wale korbowym w kierunku tłoka"

trudno wyciagnac rozsadne wnioski. Chodzi o luz w kierunku zbieznym do osi walu korbowego, czy w kierunku poprzecznym? A moze na czopie korbowodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
8 godzin temu, Cybuch napisał:

Czy sprawdzałeś przy jakim ciśnieniu otwiera się i zamyka zaworek paliwa w gaźniku?.

To sprawa gaźnika  , a silnik z pewnością jest OK.

Pozdrawiam.

w jaki sposób w warunkach amatorskich można sprawdzić , i jakie są parametry ciśnienia.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.