andgdy Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Witam Kolegów. Mam pytanko. Jaka powinna być zachowana odległość silnika od wręgi silnikowej i czy otwór we wrędze silnikowej powinien być bezpośrednio za gaźnikiem? Mam Pipera Cub J-3 (224cm) z silnikiem JC EVO 23cc. Mam trochę z nim problemy. Mianowicie, jak dodam gaz na max a później zdejmę gaz to obroty silnika schodzą powoli za z czasem zgaśnie. Jak wyreguluję wolne obroty aby nie zgasł to jak dodam gaz na max a później na min. to obroty są na poziomie 2500 obr/min. Moim zdaniem trochę za wysokie. Jak ustawię minimalne obroty na poziomie 1800-1900 obr./min to wchodząc na wysokie obroty a później na minimum, obroty powoli się zmniejszają aż w końcu zgaśnie. Nie ma wyraźnej pracy na wolnych obrotach. Nie mogę uzyskać równomiarową pracę na biegu jałowym. We wrędze silnikowej otwór względem gaźnika jest przesunięty w dół o całą wysokość gaźnika, tak, że za gaźnikiem nie ma wyraźnego otworu. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 IMHO raczej nie...problem tkwi gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgdy Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Bardzo Ci dziękuję, dużo mi pomogłeś.... 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Może tu znajdziesz jakieś wskazówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Witam Ja bym obstawiał na nieszczelne zaworki mieszkowe ( rozrządu ).http://www.nastik.pl/dle20-membrana-p-6242.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgdy Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Dodam tylko co zrobiłem a efekt opisany wyżej pozostał. Zostały wymienione wszystkie uszczelki i membrany w gaźniku. Gźnik przeczyszczony, umyty i przedmuchany sprężarką. Membrana http://www.nastik.pl/dle20-membrana-p-6242.html wymieniona na nową. Wszystkie uszczelki łączące membranę, gaźnik z silnikiem założone nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 16 godzin temu, andgdy napisał: Witam Kolegów. Mam pytanko. Jaka powinna być zachowana odległość silnika od wręgi silnikowej i czy otwór we wrędze silnikowej powinien być bezpośrednio za gaźnikiem? Mam Pipera Cub J-3 (224cm) z silnikiem JC EVO 23cc. Mam trochę z nim problemy. Mianowicie, jak dodam gaz na max a później zdejmę gaz to obroty silnika schodzą powoli za z czasem zgaśnie. Jak wyreguluję wolne obroty aby nie zgasł to jak dodam gaz na max a później na min. to obroty są na poziomie 2500 obr/min. Moim zdaniem trochę za wysokie. Jak ustawię minimalne obroty na poziomie 1800-1900 obr./min to wchodząc na wysokie obroty a później na minimum, obroty powoli się zmniejszają aż w końcu zgaśnie. Nie ma wyraźnej pracy na wolnych obrotach. Nie mogę uzyskać równomiarową pracę na biegu jałowym. We wrędze silnikowej otwór względem gaźnika jest przesunięty w dół o całą wysokość gaźnika, tak, że za gaźnikiem nie ma wyraźnego otworu. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika? Moim zdaniem dostaje lewe powietrze pomiędzy gaźnikiem a silnikiem lub zauboga mieszanka w zakresie wolnych obrotów.Odkręć srubę L ok 1/8-1/4 obrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 24 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Witam Andrzeju . Mam parę pytań zanim dojdziemy do rozwiązania problemu , z tego co pisałeś to takie zachowanie związane jest ze złą pracą gaźnika . Ewidentnie obroty spadają ze względu na stopniowe zubożanie mieszanki . Napisz czy wcześniej miałeś jakieś problemy z tym silnikiem , czy uruchamiałeś silnik poza modelem , czy od razu z pudełka trafił do modelu . Podeślij jakieś fotki instalacji w modelu , pozdrawiam roman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgdy Opublikowano 24 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2020 Silnik po zakupie trafił do modelu i w nim był docierany. Od samego początku były problemy. Przy pomocy kolegów z Gdyni Tomka S. i Irka P. udało się jakoś ustawić. Ustawiony był tak że na wolnych obrotach miał obroty ok. 2500obr./min, żeby nie gasł. Tak nim latałem głownie to pod presją silnika. Po jednym sezonie został odstawiony. Wszedłem w inne spaliny głównie ROTO 25, DLE 35RA, DLE 55. Z tymi silnikami nie miałem problemów i modela latają do dzisiaj.Po 3 latach odstawki PIPERA postanowiłem go ulotnić. Niestety silnik już ani drgnie. Powymieniałem to co wyżej napisałem. Silnik odpalił ale problemy zostały te same, które występowały na początku zamontowania tego silnika w modelu. Poniżej zdjęcia zamontowanego silnika w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 25 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2020 Swoje silniki min. DLE 20 RA, NGH 25 (na zdjęciu) pierwszy raz uruchamiałem stanowisku/hamowni. Nie wiem dlaczego niektórzy koledzy zalecają pierwsze odpalenie i docieranie w modelu. Z pierwszym uruchomieniem mogą być różne problemy i walka z nimi w modelu to jest bardzo kłopotliwa a niekiedy niemalże niewykonalna. Drgania silnika i modelu powodują duże problemy z trafieniem wkrętakiem w śruby Li H. Na stanowisku mamy wszystko na wierzchu i dostępne. Andrzej wymontuj silnik z modelu zamontuj na stanowisku i próbuj. Jak już uda się go wyregulować i będzie chodził jak "zegarek", zamontujesz w modelu i wtedy będziesz wiedział czy faktycznie odległość od ścianki ma wpływ na jego pracę 3 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgdy Opublikowano 30 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2020 Po zdjęciu gaźnika i przedniej części silnika okazało się że jest duży luz na wale korbowym w kierunku tłoka. Nie widzę tam łożyska. Pewnie jest panewka. Nie wiem jak się dalej zabrać i komu zlecić naprawę. Domowym sposobem przy braku odpowiednich narzędzi jest to niemożliwe, bynajmniej dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 7 godzin temu, andgdy napisał: Po zdjęciu gaźnika i przedniej części silnika okazało się że jest duży luz na wale korbowym w kierunku tłoka. Nie widzę tam łożyska. Pewnie jest panewka. Nie wiem jak się dalej zabrać i komu zlecić naprawę. Domowym sposobem przy braku odpowiednich narzędzi jest to niemożliwe, bynajmniej dla mnie. Tam niema zadnych panewek,są łozyska igielkowe. Pokaż zdięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 31 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Jeżeli jest na czopie wału jest ta luz - wał do wymiany .kombinacje z czopem wału jest to dosyć kłopotliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgdy Opublikowano 31 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2020 Gdzie mogę wysłać ten silnik do naprawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 Gdy robisz krótkie ruchy śmigłem to słychać stukanie? W benzyniakach to normalne i nic się nie dzieje.Moje DL i DLE stukają ale pracują poprawnie od kilku lat.Nakręć film z tym luzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cybuch Opublikowano 21 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2020 Czy sprawdzałeś przy jakim ciśnieniu otwiera się i zamyka zaworek paliwa w gaźniku?. To sprawa gaźnika , a silnik z pewnością jest OK. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 8 godzin temu, Cybuch napisał: Czy sprawdzałeś przy jakim ciśnieniu otwiera się i zamyka zaworek paliwa w gaźniku?. To sprawa gaźnika , a silnik z pewnością jest OK. Pozdrawiam. w jaki sposób w warunkach amatorskich można sprawdzić , i jakie są parametry ciśnienia.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2020 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi