Skocz do zawartości

Silent z Art-hobby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, czyli porównywalnie. A zasilasz tylko z jednego pakietu czy do BEC'a masz osobny pakiet?

 

Kiedyś przez wadliwy pakiet straciłem inny szybowiec, bo zasilałem tylko z jednego źródła.

Opublikowano

a powiedz mi tylko jak możesz jaki SC proponuje producent w instrukcji bo szczerze powiem nie mam instrukcji i tak się właśnie zastanawiałem co tam napisali

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Właśnie odchudziłem mojego Silenta o 50gram. Wymieniłem wszystkie serwa na 12gramowe. Klapy i lotki -BlueBird Bms 115hv, wysokość i kierunek - KST Ds113mg.
Co dało mi finalna wagę 1370gram i pozwoliło zbliżyć się do SC. Teraz brakuje mi zaledwie 5mm. W planach mam jeszcze wymianę silnika na Xpower f5j light co odchudzi model o jakieś 47gram uzyskując masę do lotu zalecaną przez producenta.
Jest jeszcze opcja redukcji masy poprzez zmianę pakietu na mniejszy, co dałoby jakieś 20gram mniej.

Serwa w skrzydle montowałem w ramkach wydrukowanych przez kolegę z forum. Za co bardzo mu dziękuję. 13ae986eec53d70d542e2d79463f448f.jpgf3bc981c7b7a091e8a97fd5d5549e093.jpgeb0118edaca9838477217f7f450715b9.jpg

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
6 godzin temu, dekooral napisał:

Jest jeszcze opcja redukcji masy poprzez zmianę pakietu na mniejszy, co dałoby jakieś 20gram mniej.

Myślę ,że nie warto. Redukcja masy niewielka a zawsze to lepiej mieć więcej prądu na pokładzie.

Model piękny. Powodzenia 

Opublikowano

Parametrów za bardzo nie liczę. Niestety nie posiadam w tym zakresie wiedzy. Model ważył 1420g. Teraz waży 1370. A producent zaleca 1330g, które chciałbym osiągnąć.
Dzis udało się mi polatać. Utrata tych 50g znacząco poprawiło latanie.
Za jakiś czas może się okazać, że dalsze odchudzanie (wymiana silnika) może być tylko kaprysem.


Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ogólnie - Silent ma bardzo, bardzo nośny profil (bo SD7080). W efekcie ten model nawet przy większej wadze na przelocie między termikami nie błyszczy.

 

Jeśli oceniasz jakość latania po tym jak nisko możesz zejść z prędkością, to tak odchudzanie jakiś tam efekt da. Problem polega na tym, że jak będziesz miał gdzieś dolecieć, to jednak więcej wagi się przyda.

Stąd ja jestem totalnym przeciwnikiem takiego lightowania modeli, bo zwyczajnie nie daje to dobrych wyników.

 

I teraz mam jeszcze inne pytanie - skoro zdjęcie 50g poprawiło znacząco latanie, to jak opiszesz tę poprawę. Tzn. co konkretnie jest lepsze.

Opublikowano

Przy poprzedniej wadze musiałem dociążyć ogon aby zbliżyć się do SC. A i tak model rybkowal. Dzis bez obciążenia ogona i prawie wyważonym silentem lot byl bardzo przyjemny. Leciał jak po sznurku. Zarówno w termice- bardzo wolno jak i przelocie z prędkością. Miałem także wrażenie, że lepiej wskazywal kominy oraz zdobywał wysokość. Oczywiscie to tylko moje subiektywne odczucia i to tylko po 1godzinie na łące.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

To o czym piszesz to zdecydowanie kwestia położenia ŚC, a nie wagi i w tym powinieneś szukać przyczyny.

Nie ma opcji, żeby te objawy się zmniejszyły przez zmniejszenie masy, bądź zmniejszenie momentu bezwładności ogona (bo to na pewno jakiś groszowy balast tam woziłeś, nie ma możliwości aby znacząco wpłynął na niego).

Opublikowano

No właśnie. Jest tak jak piszesz. To kwestia SC do którego było mi zadaleko. Teraz brakuje tylko 4-5mm według wagi. Ale i tak jest świetnie.
Polatam na tym co mam w różnych warunkach i się okaże czy wystarczy tego odchudzania.
Ale pewnie za jakiś czas i tak kupie Xpower f5j. Na pewno się nie zmarnuje. Może będzie do nowego modelu.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Skoro kwestia ŚC, to nie przypisuj tego wadze modelu, bo rozsiewasz szkodliwe mity. 

Waga (a w zasadzie obciążenie powierzchni) nie jest tak istotnym parametrem jak większości się wydaje. 

Dodatkowo - większość modeli w handlu ma takie profile, że mniejszą waga szkodzi, a nie pomaga. 

 

Dodatkowo - ŚC to podstawa jakiejkolwiek regulacji. Nie ma żadnej wymówki dla trzymania ŚC w złym miejscu, bo to nawet nie proszenie się o złe latanie, to proszenie się o brzydki wypadek modelu. 

Opublikowano

Patryk nawet nie mam zamiaru wchodzić z tobą w dalsze dyskusje. Mam świadomość ze zmiażdżysz mnie. Twoja wiedza na temat profili skrzydeł, modeli czy ustawien jest nieprzeciętna. Dla tego ciesze się ze uczestniczysz w tej dyskusji.
Może na początku źle napisałem i nie określiłem dla czego chce schodzić z wagi. Do silenta mam pakiet SLS 1000mah, który już jest maxymalnie przesunięty w stronę płata, przez co nie miałem jak baterią uzyskać środek ciężkości zalecany przez producenta czyli 95mm. Obecnie po wymianie serw waga pokazuje 90mm dla SC. Mysle że sama wymiana serw na lepsze, sprawniejsze i jak mi się wydaje bardziej niezawodne było dobrym posunięciem. Niestety nadal bateria jest na max przesunięta w stronę płata. Dla tego uważam, że jak jeszcze troszkę zejdę z wagi to będę mógł uzyskać zalecane SC 95mm oraz regulować je baterią przesuwajac od i do plata. Jednoczesnie uzyskując wagę modelu w okolicy zalecanej przez ArtHobby -1330g. Mogę to osiągnąć poprzez zakup lżejszego silnika lub mniejszej baterii. Jak zauważyłeś trochę w tym wszystkim jestem zielony ale próbuje. Mam nadzieje, że może kiedyś uda się spotkać w okolicy Nysy i wspólnie polatać oraz podyskutować.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.