Skocz do zawartości

Silent z Art-hobby


dekooral
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, dariuszj napisał:

Zamiast HS-125MG weź Corony DS-239MG

jakościowo i w działaniu prawie porównywalne (prawie)  -ale corony wg wielu netowych info bardziej zakłócają. ja do rekreacyjnego latania  bym dał hs-125mg.  różnica w cenie nie jest duża, a model z tych troszkę lepszych zasługuje na lepsze wyposażenie.

jeśli bardzo  zależałoby mi na wadze to hs 65mg .

 

kiedyś hitec było jakościowo  lepsze -teraz niestety " równa w dół"  Ja na hicki nie narzekam -jednak w większości mam starsza produkcję.

Corony jakieś kilka szt miałem -typu  nie pamiętam -ale  zrezygnowałem z nich -już nie pamiętam o co chodziło, w każdym razie coś było nie tak.

 

Hicki kupowałem w Polsce albo w Nastik albo w modelarnia.pl      -i nie trafiłem na żadne wadliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corony są niezłym termometrem, sporo im pływa neutrum w zależności od temperatury.

Na 20 tych serw które kupiłem padły mi 3 sztuki, bez wyraźnego powodu, czy przeciążenia.

 

Koniec końców - chyba nie polecam.

 

O Hitecach zaś się nie wypowiem. Mam jeszcze 13 letnie HS-125MG i są spoko, ale nowych w ręku nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KST slimwing HV cyfrowe to dopiero pływają. W zależności od temperatury ciągła regulacja. Mam jeden zestaw i nie chce więcej.

 

Corony 239hv budżetowe, ale cena/jakość/satysfakcja 10/10/10

 

Hitec, może i dobry (był kiedyś), ale nie na klapy, bo lekkie puknięcie i po serwie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam teraz zagwustke z tymi serwami. Co wybrać? Trudno będę myślał dalej. A w między czasie starał się składać model.

 

Dziś udało mi się całe skrzydło zaimpregnowac zywica epoksydową L285. Teraz powinno schnąć 12-24godz.

Kilka dni temu przeszlifowałem elementy skrzydła papierem wodnym o granulacji 320, 400 a następnie 800 (miało być 600) do osiągnięcia bardzo gładkiej powierzchni. Następnie wszystko oczyściłem przy pomocy odkurzacza.

Dziś ściereczką wcierałem żywice w fornit okrężnymi ruchami do momentu zmiany jego zabarwienia, co zresztą bardzo szybko następowało. Zużyłem na całe skrzydło nie całe24 ml przygotowanej żywicy.

 

Mam nadzieję, że wszystko zrobiłem dobrze.

 

Cześć z lotka już po impregnacji a centropłat jeszcze przed.

 

680b7cf3c1181dd042b0026faf6d9afa.jpg

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam( podobnie jak Witek ) HS-65mg. Moim zdaniem to dobre serwa . Obecnie używam 5 sztuk już od kilku lat i to zarówno w modelu z napędem spalinowym jak i w dwóch elektrykach. Teraz też kupiłem 3 szt. do trenera z napędem elektrycznym. Uważam ,że to dość dobre serwa "średniej jakości".Natomiast nie polecam HS-85mg ponieważ na bodajże 4 sztuki kupione 2 szt. nie trzymały zupełnie neutrum. ( robię zakupy w modelemax ) a te które trzmały neutrum to z kolei miały dość duży luz na osi. Także do 85- tek się zraziłem . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Prace na razie stoją w miejscu. Mam nadzieje że jeszcze w czerwcu go ulotnie. Na razie składam zamówienie na  Drive Combo Silent-E 3.4M (F5J) (#0095D) w skład którego wchodzi. Silnik ART 1900, Low-drag spinner, śmigło 14x8, oraz aluminiową wrege (#M01004)  Serwa zakładam które akurat mam. Klapy i lotki  turnigy 555mg, kierunek i wysokośc hiec 82mg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silenta nie miałem więc i nie próbowałem.  jednak jedno wpada w oko.

 

 zwróciłeś uwagę, że wtedy (po wydłużeniu lotek i klap)  granica miedzy lotką  i klapą wyjdzie na łączeniu centropłata z końcówką ? 

nie do końca to wygodne, a powiększenie lotek i klap  symboliczne..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, latacz napisał:

silenta nie miałem więc i nie próbowałem.  jednak jedno wpada w oko.

 

 zwróciłeś uwagę, że wtedy (po wydłużeniu lotek i klap)  granica miedzy lotką  i klapą wyjdzie na łączeniu centropłata z końcówką ? 

nie do końca to wygodne, a powiększenie lotek i klap  symboliczne..

 

 

 

A co w tym niewygodnego? Praktycznie wszystko co zawodnicze lata obecnie z takim rozwiązaniem.

Śmiało powiększaj, z perspektywy własności lotnych ma to same zalety, szczególnie jeśli używasz klap, razem z lotkami jako klap do termiki, czy do lotu na prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Patryk Sokol napisał:

A co w tym niewygodnego?

a to , że to fornirowiec,  który nie jest jakiś ekstra mocny - to nie laminat.

-a miejsca łączenia skrzydła  bywają miejscami słabszymi -zwłaszcza jeśli nie są idealnie wykonane.  Producent przewidział w tym miejscu pełne skrzydło bez wcięcia na lotkę czy klapę -i może czemuś to służy. Zwłaszcza, że na etapie projektu czy produkcji wykonanie większych klap i lotek byłoby wręcz symbolicznie proste. A jednak  tego nie zastosowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dekooral napisał:

Zastanawiam się czy lotki i klapy nie wyciąć większe tak aby pomiędzy nimi nie było żadnej przerwy. Czy ktoś już tak robił w silent'cie?

 

W Silencie takiego rozwiązania nie widziałem, ale w przeróżnych innych modelach oczywiście, że tak widziałem.

 

6.jpg

 

Natomiast Witek może mieć sporo racji, bo np skrzydło i końcówki na łączeniu mogło by próbować się rozwarstwiać przy pracy końcówek na krótkich bagnetach i w nacięciach wzdłuż lotek i klap.

 

 

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem Silenta ale moim zdaniem spokojnie możesz tak zrobić. Jest to praktykowane w wielu modelach motoszybowców i nie tylko. To nawet będzię bardzo korzystne gdy będziesz stosował funkcję camber/reflex, wtedy cała krawędź spływu będzie się podnosić lub opuszczać . Także spokojnie tak możesz zrobić.Łączenie skrzydła oczwywiście trzeba wzmocnić np. łącznikiem ze sklejki lub paskiem laminatu.Jak kto woli.Witek też ma sporo racji ; na łączeniach trzeba zastosować wzmocnienia,bo to są newralgiczne punkty.Ja bym zrobił tak: Lotki i klapy bym zrobił bez żadnch przerw , natomiast łączenie  wzmocniłbym paskami cienkiego laminatu .Do termicznego elektroszbowca takie rozwiązanie będzie wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. samo wydłużenie klap i lotek na pewno poprawi aerodynamikę  -jednak to podobno ma być model rekreacyjny a nie zawodniczy -więc wg mnie ważniejsza jest prostota wykonania niż niuanse w osiągach.  Wszystko byłoby prosto gdyby  to skrzydło nie było dzielone akurat w tym miejscu...

 

 Pokrycie  skrzydła w modelach AH jest cieniutkie i dość delikatne -fajnie to pracuje jako całość w zamkniętej strukturze skrzydła. Ale obszar wycięcia  lotki -to otworzenie tej struktury skrzydła od tyłu.

Oprócz wzmocnienia  samej krawędzi łączenia  -  na odcinku kilku cm od krawędzi łączenia  musi być w obszarze wycięcia lotki  połączone poszycie dolne z górnym, trzeba w obszarze wycięcia lotki zamknąć strukturę poszycia. Normalnie zamyka to sama krawędź spływu poprzez bezpośrednie sklejenie forniru górnego z dolnym i chyba wzmacniane paskiem szkła lub nawet węgla (nie wiem jak w tym modelu) .    A po odcięciu górne poszycie pracuje sobie a dolne sobie -i trzeba znowu połączyć -żeby nie wyłamywało krótkiego bagnetu i żeby miało odporność skrętną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie trzeba wzmacniać.

Robisz żebra krańcowe ze sklejki, a później obcinasz lotki.

Całe to skrzydło trzyma się na dwóch prętach węglowych, które są osadzone daleko przed zawiasem lotki. Dodatkowo łączenie, jest już daleko od nasady i tam zwyczajnie nie ma dużych sił gnących,

To zakładając, że dotniesz do końca, to nie wylezie styropian (tzn, czy listwa na zawiasie idzie do samego końca). Jeśłi wylezie, to treba tam wstawić kawałek balsy.

 

Problem z kończeniem lotki/klapy wcześniej jest taki, że musisz ciąć skrzydło w poprzek, gdzie wtedy też odsłania się łysy styropian. W efekcie, ani jedno, ani drugie rozwiązanie nie jest jest jakoś specjalnie mocniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.