uve Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 Witam Jaka wyszła Wam końcowa waga modelu do lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 Sprawdzę jutro ale mam pytanie jaka ci wyszła waga i jaki pakiet będziesz używać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2021 Jutro będę ważył na innej wadze bo moja chyba jest uszkodzona. Pakiety mam 3: 1000-1300-1500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Witam Z pakietem 3S 1300 waga pokazała 1450gr (dodatkowy pakiet 2S do zasilania odbiornika i serw). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 U mnie niby wyszło 1385g na pakiecie 3s1550mAh na CG nie patrz bo tu będzie korekta zapewne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Dzięki, czyli porównywalnie. A zasilasz tylko z jednego pakietu czy do BEC'a masz osobny pakiet? Kiedyś przez wadliwy pakiet straciłem inny szybowiec, bo zasilałem tylko z jednego źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 13 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2021 Ide w jedno źródło zasilania i stosuje bec’a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 a powiedz mi tylko jak możesz jaki SC proponuje producent w instrukcji bo szczerze powiem nie mam instrukcji i tak się właśnie zastanawiałem co tam napisali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 14 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2021 Z tego co podaje producent 95mm. http://www.arthobby.pl/szybowce/wp-content/uploads/2018/01/util2-6.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 Ostateczna waga lekkie zmiany napędu wpłynęły pozytywnie by osiągnąć CG pakiet 3s 1300 100c 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dekooral Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Witam. Właśnie odchudziłem mojego Silenta o 50gram. Wymieniłem wszystkie serwa na 12gramowe. Klapy i lotki -BlueBird Bms 115hv, wysokość i kierunek - KST Ds113mg.Co dało mi finalna wagę 1370gram i pozwoliło zbliżyć się do SC. Teraz brakuje mi zaledwie 5mm. W planach mam jeszcze wymianę silnika na Xpower f5j light co odchudzi model o jakieś 47gram uzyskując masę do lotu zalecaną przez producenta. Jest jeszcze opcja redukcji masy poprzez zmianę pakietu na mniejszy, co dałoby jakieś 20gram mniej. Serwa w skrzydle montowałem w ramkach wydrukowanych przez kolegę z forum. Za co bardzo mu dziękuję. Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 6 godzin temu, dekooral napisał: Jest jeszcze opcja redukcji masy poprzez zmianę pakietu na mniejszy, co dałoby jakieś 20gram mniej. Myślę ,że nie warto. Redukcja masy niewielka a zawsze to lepiej mieć więcej prądu na pokładzie. Model piękny. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Jaki jest cel tego odchudzania modelu? Tzn. Jakie parametry lotne liczysz, że się poprawią poprzez zmniejszenie wagi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dekooral Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Parametrów za bardzo nie liczę. Niestety nie posiadam w tym zakresie wiedzy. Model ważył 1420g. Teraz waży 1370. A producent zaleca 1330g, które chciałbym osiągnąć. Dzis udało się mi polatać. Utrata tych 50g znacząco poprawiło latanie. Za jakiś czas może się okazać, że dalsze odchudzanie (wymiana silnika) może być tylko kaprysem. Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Ogólnie - Silent ma bardzo, bardzo nośny profil (bo SD7080). W efekcie ten model nawet przy większej wadze na przelocie między termikami nie błyszczy. Jeśli oceniasz jakość latania po tym jak nisko możesz zejść z prędkością, to tak odchudzanie jakiś tam efekt da. Problem polega na tym, że jak będziesz miał gdzieś dolecieć, to jednak więcej wagi się przyda. Stąd ja jestem totalnym przeciwnikiem takiego lightowania modeli, bo zwyczajnie nie daje to dobrych wyników. I teraz mam jeszcze inne pytanie - skoro zdjęcie 50g poprawiło znacząco latanie, to jak opiszesz tę poprawę. Tzn. co konkretnie jest lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dekooral Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 Przy poprzedniej wadze musiałem dociążyć ogon aby zbliżyć się do SC. A i tak model rybkowal. Dzis bez obciążenia ogona i prawie wyważonym silentem lot byl bardzo przyjemny. Leciał jak po sznurku. Zarówno w termice- bardzo wolno jak i przelocie z prędkością. Miałem także wrażenie, że lepiej wskazywal kominy oraz zdobywał wysokość. Oczywiscie to tylko moje subiektywne odczucia i to tylko po 1godzinie na łące. Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 26 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 To o czym piszesz to zdecydowanie kwestia położenia ŚC, a nie wagi i w tym powinieneś szukać przyczyny. Nie ma opcji, żeby te objawy się zmniejszyły przez zmniejszenie masy, bądź zmniejszenie momentu bezwładności ogona (bo to na pewno jakiś groszowy balast tam woziłeś, nie ma możliwości aby znacząco wpłynął na niego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dekooral Opublikowano 26 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2021 No właśnie. Jest tak jak piszesz. To kwestia SC do którego było mi zadaleko. Teraz brakuje tylko 4-5mm według wagi. Ale i tak jest świetnie. Polatam na tym co mam w różnych warunkach i się okaże czy wystarczy tego odchudzania. Ale pewnie za jakiś czas i tak kupie Xpower f5j. Na pewno się nie zmarnuje. Może będzie do nowego modelu. Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Skoro kwestia ŚC, to nie przypisuj tego wadze modelu, bo rozsiewasz szkodliwe mity. Waga (a w zasadzie obciążenie powierzchni) nie jest tak istotnym parametrem jak większości się wydaje. Dodatkowo - większość modeli w handlu ma takie profile, że mniejszą waga szkodzi, a nie pomaga. Dodatkowo - ŚC to podstawa jakiejkolwiek regulacji. Nie ma żadnej wymówki dla trzymania ŚC w złym miejscu, bo to nawet nie proszenie się o złe latanie, to proszenie się o brzydki wypadek modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dekooral Opublikowano 28 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 Patryk nawet nie mam zamiaru wchodzić z tobą w dalsze dyskusje. Mam świadomość ze zmiażdżysz mnie. Twoja wiedza na temat profili skrzydeł, modeli czy ustawien jest nieprzeciętna. Dla tego ciesze się ze uczestniczysz w tej dyskusji. Może na początku źle napisałem i nie określiłem dla czego chce schodzić z wagi. Do silenta mam pakiet SLS 1000mah, który już jest maxymalnie przesunięty w stronę płata, przez co nie miałem jak baterią uzyskać środek ciężkości zalecany przez producenta czyli 95mm. Obecnie po wymianie serw waga pokazuje 90mm dla SC. Mysle że sama wymiana serw na lepsze, sprawniejsze i jak mi się wydaje bardziej niezawodne było dobrym posunięciem. Niestety nadal bateria jest na max przesunięta w stronę płata. Dla tego uważam, że jak jeszcze troszkę zejdę z wagi to będę mógł uzyskać zalecane SC 95mm oraz regulować je baterią przesuwajac od i do plata. Jednoczesnie uzyskując wagę modelu w okolicy zalecanej przez ArtHobby -1330g. Mogę to osiągnąć poprzez zakup lżejszego silnika lub mniejszej baterii. Jak zauważyłeś trochę w tym wszystkim jestem zielony ale próbuje. Mam nadzieje, że może kiedyś uda się spotkać w okolicy Nysy i wspólnie polatać oraz podyskutować. Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi