Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
20 godzin temu, Elvis napisał:

Życzę jak najlepiej bo fajnie się ogląda twoją robotę. Widać że umiejętności i warsztat masz niemałe ale mam wrażenie że to chyba twoja pierwsza benzyna - przepraszam jeśli błędnie. Liczę że podzielisz się wnioskami jak sprawdza się takie mocowanie silnika w praktyce oraz rozwiązanie napędów sterów ogona (zwłaszcza jego sztywność). Model robisz z planów czy to jakiś zestaw? Ciekaw jestem w jakiej wadze się zmieścisz. Zawsze podobały mi się takie ciągniki, jakby tam wstawił silnik 50 to byłaby z tego całkiem zacna holówka ? Silnik będziesz docierał w modelu?

Pozdrawiam 

 

Co do sterów to pierwszy raz robię je na bowdenach. Bowdeny są podparte w kilku miejscach. Gdy próbowałem ręcznie napierać na stery to są sztywne. Ta silnik będę raczej docierał na modelu. Modelu nie robię z planów to zestaw KIT.

 

8 godzin temu, SlawekADW napisał:

Te długie tuleje mocujące silniki... Jak to mocowanie przeżyje godzinę to będzie sukces. Lepiej przerób to tak jak wskazał Elvis zanim dojdzie do katastrofy. Jak już chcesz koniecznie robić tak długie tuleje to najlepiej dać wykrzyżowania pomiędzy punktami mocowania silnika i mocowania do wręgi silnikowej. To mus być sztywne. Poza tym  punkty mocowania do firewalla mogły by być szerzej rozstawione co zwiększyło by sztywnośc całości.  Skoro nie chcesz domku ze sklejki który załatwiłby sprawę to załatw sobie jakąś cienką stalową rurkę i niech ktoś pospawa Ci łoże takie jak Bóg przykazał bo to co masz nie wróży dobrze.

 

Jest jeszcze jeden problem który zauważyłem. Wręga  silnikowa doklejona jest tylko do boczków kadłuba. Należy pamiętać że sklejka lipowo balsowa to próchno i nie ma takiej wytrzymałości jak brzozowa. Ja akurat w swoich projektach zawsze wiązałem wręgę silnikową z łożem podwozia i łącznikem skrzydeł. Czasem  jako nakładki ze sklejki 1,5mm na boczki kadłuba. Taki węzeł wytrzymałościowy. Przy dzwonach łamały się domki, podwozia ale kadłub pozostawał cały. Takie rozwiązanie zdecydowanie podnosi sztywność kadłuba i czyni wręgę silnikową mało podatną na wyrwanie.

 

No dobra to rezygnuję z tych tulei i zbuduję domek. Sławek jeśli dobrze rozumiem to chodzi o wzmocnienie boczków tak jak zaznaczyłem na zdjęciu. Dokleić od wewnątrz jeszcze jedną warstwę sklejki?

 

52693057390_bc2797881c_k.jpg

 

Opublikowano

Sklejkę ale brzozową. Firewall jest z balsosklejki? Benzyna pewnie nieźle telepie więc wszystkie miejsca klejone powinny być na żywicę, ja używałem Distalu zwykłego bo doskonale wpływał w strukturę drewna. No ale Distalu już nie ma....

Na balsosklejce przejechałem się kilka razy i elementy wytrzymałościowe lepiej wzmacniać sklejką brzozową 1-1.5mm.

Opublikowano
20 minut temu, SlawekADW napisał:

Firewall jest z balsosklejki?

Z balsosklejki na pewno nie bo warstwy są o wiele ciemniejsze. Chyba sklejka brzozowa 6mm.

Opublikowano

Hej.
Dzisiaj zrobiłem prototyp domku z balsy. Tak jak przypuszczałem maska się o niego opiera i nie da się jej zamknąć. Jutro spróbuję zmienić zarys wręgi silnikowej na kształt trapezu tak żeby zwężała się ku górze.

 

52703433704_314bbb0976_k.jpg

Opublikowano

Konwersja elektro na spalinę, zwłaszcza benzynową, jest zawsze trudniejsza niż odwrotnie, ale dla chcącego... co komu do tego ?

Nie zapomnij zostawić odstępu domku od maski tak min. z 5 mm ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Trochę się zeszło, ale w końcu uporałem się z tym domkiem. Wręga silnikowa to sklejka brzozowa 6mm, a reszta to sklejona ze sobą sklejka lipowo balsowa 3mm i sklejka brzozowa 1,5mm. Wyszło tak:

 

52727193832_2b7a290d4d_k.jpg

 

52728130205_6c9a435b91_k.jpg

 

52727717746_1dbabb6493_k.jpg

 

52728193938_bba617e944_k.jpg

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam.

Również rozpocząłem budowę tego modelu. 

Zgrabny domek Ci wyszeł. Zainspirowany Twoim rozwiązaniem raczej poprawię ten, który dostałem w zestawie, chociaż już z przeznaczeniem pod spalinę. Z tego co wiem, maska dołaczona do zestawu p. Jarka jest pod silnik elektryczny; były przymiarki aby pod silnik spalinowy wykonać troszkę obszerniejszą, ale widocznie jest za małe zainteresowanie modelem. Mojego będzie napędzał OsMax GT33, też będzie miał ciasno, szczególnie tłumik ale powinien wejść. Ciekaw jestem jak będzie z wyważeniem, gdyż raczej benzyniaki  są cięższe od elektrycznych. Zapobiegawczo serwa sterów wysokości dałem już do tyłu. 

Przyjemnego budowania.

Opublikowano

Witam.Ogladam Twoja relacje z budowy.Widac ze bardzo sie starasz robisz bardzo czysto.Ogladam zmaganie  z domkiem. Jest ladnie wykonany  ale czy wytrzyma samo mocowanie   fiewalldu oraz mocowanie samego domku do wregi  silnika.Pomyslal bym nad zabezpieczeniem przed wysunieciem w razie odklejenia sie tych elementow.Zobacz jak jest to wykonane w innych modelach.Szkoda Twojej pracy aby model rozlecial sie po 2-3 lotach.Pozdrawiam 

Opublikowano

Model  super , ale chciałbym sie dowiedziec Panowie skąd się wzięła tendencja do stosowania takiego  gównianego materiału jak sklejka suchotrwała ?

Lotnicza sklejka wielowarstwowa jest dostępna bez większego problemu , oczywiście  każdy buduje tak jak chce ale szkoda  aby taki piekny model uległ destrukcji z powodu wad materiałowych. 

Domek silnika, firewall i kolejne główne wręgi  kadłuba  czyli  wszędzie tam gdzie są węzły  powinny byc ze sklejki lotniczej.

W przypadku tego modelu w grę wejdzie jeszcze destrukcyjne dzialanie paliwa-klej którym  klejone sa poszczególne warstwy  sklejki nie jest na nie odporny

Opublikowano

Nie wiem nie znam się. Jestem tylko sklejaczem gotowych zestawów KIT. Zastosowałem lotniczą sklejkę brzozową i sklejkę lipową. Coś nie tak? Domek zostanie przecież polakierowany więc co ma paliwo do kleju? Przed budową domku przejrzałem trochę zdjęć jak wyglądają pod silnik DLE35 i nie tylko. Jakim cudem te domki wytrzymują jak są zrobione w większości jak na moje oko ze sklejki 3mm?

 

dle60twnlead600.jpg

 

maxresdefault.jpg

 

oct_2018_dle35_a_71273e6822ebbc703409e11

 

attachment.php?attachmentid=683056&d=141

 

a1000311-62-20140826_120959.jpg

 

Opublikowano
9 minut temu, kojot92 napisał:

Zastosowałem lotniczą sklejkę

ze zdjęcia nie wynika aby to była sklejka lotnicza .Ile ma warstw ?

 

11 minut temu, kojot92 napisał:

sklejkę lipową.

to jest próchno...niestety, praktycznie bez żadnej wytrzymałości

 

12 minut temu, kojot92 napisał:

Domek zostanie przecież polakierowany więc co ma paliwo do kleju?

oczywiście polakierujesz go, ale  paliwo i tak zrobi swoje .Mogę się załozyc o kazde pieniądze, ze po dwóch sezonach bęziesz miał tę sklejke rozwarstwioną

 

14 minut temu, kojot92 napisał:

Jakim cudem te domki wytrzymują jak są zrobione w większości jak na moje oko ze sklejki 3mm?

no cóz...wiara i cena czyni cuda ....wytwórca tych zestawów jest  producentem a nie modelarzem -technologiem  to raz. Dwa, wierzy równiez w to, co sam napisałes w drugim zdaniu swojego posta. Trzy...to CCC...czyli Cena Czyni Cuda..skl

 

21 minut temu, kojot92 napisał:

 

ejka lotnicza jest znacznie droższa niz suchotrwała  no i znacznie  trudniej poddaje się dzialaniu lasera..czyli znowu wyższe koszty. 

Opublikowano
24 minuty temu, d9Jacek napisał:

ze zdjęcia nie wynika aby to była sklejka lotnicza .Ile ma warstw ?

Ta 6mm to ma chyba 10 warstw a 1,5mm ma 3 warstwy.

 

25 minut temu, d9Jacek napisał:

oczywiście polakierujesz go, ale  paliwo i tak zrobi swoje .Mogę się załozyc o kazde pieniądze, ze po dwóch sezonach bęziesz miał tę sklejke rozwarstwioną

W MX2 z silnikiem DLE55 domek mam klejony z dwóch warstw sklejki lipowo balsowej 3mm. Model ma już kilka lat. Nic się nie rozwarstwia, nic nie pęka a przecież sklejka lipowa to próchno.

 

26 minut temu, d9Jacek napisał:

no cóz...wiara i cena czyni cuda ....wytwórca tych zestawów jest  producentem a nie modelarzem -technologiem  to raz. Dwa, wierzy równiez w to, co sam napisałes w drugim zdaniu swojego posta. Trzy...to CCC...czyli Cena Czyni Cuda..skl

Czyli co te modele spalinowe ARF to są na kilka lotów i kaplica. Silniki się urywają?

Opublikowano
26 minut temu, kojot92 napisał:

Ta 6mm to ma chyba 10 warstw a 1,5mm ma 3 warstwy.

no to raczej lotnicza

 

26 minut temu, kojot92 napisał:

Czyli co te modele spalinowe ARF to są na kilka lotów i kaplica. Silniki się urywają?

nie wiem czy się urywają czy nie. ale twierdzę ,że sklejka  balsowo-topolowa ( bo to nie jest lipa) nie jest odpowiednim materiałem  dla odpowiedzialnie konstrukcyjnie elementów.Mam Pipera -kit dośc znanej firmy i głowne elementy konstrukcji  były własnie zrobione z takiego  g.......Konstrukcyjnie  podobny do Wicherka. Głowne wręgi kadłuba po prostu się złozyły, podobnie było z żebrami nasadowymi płata

Opublikowano
44 minuty temu, d9Jacek napisał:

Mogę się załozyc o kazde pieniądze, ze po dwóch sezonach bęziesz miał tę sklejke rozwarstwioną

Wystarczy domek z tej nędznej sklejki polakierować rzadkim klejem CA od wewnątrz i zewnątrz. Lakieruje się palcem zabezpieczonym folią strecz. Węzły również należy wzmocnić rzadkim CA. 

Jesteś pewien swojego i dlatego proponuję zakład 10 : 1, na moją korzyść. Mogę postawić moje 50 euro przeciw twoim 500 euro. 

Opublikowano
14 minut temu, Stanisław z Gdańska napisał:

Mogę postawić moje

możesz ale ja się z Toba nie zakladam

14 minut temu, Stanisław z Gdańska napisał:

polakierować rzadkim klejem CA od wewnątrz i zewnątrz.

super? czyli wracamy do punktu wyjscia  zamieniamy  gówniane spoiwo i  gówniany  materiał drzewny na cos w rodzaju drewna "Delta"..jeżeli wiesz o czym mówie:)

 

kiedyś na takie działanie mówiono."podcieranie dupy szkłem".

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.