Jump to content

Opterra i tendencja do korkociągów


Marcin
 Share

Recommended Posts

Pacjent to 2m skrzydło Eflite Opterra. Przystosowane pod FPV. I mam z nim problem - drugi już raz na 4 loty z kamerą wpadł mi w korek. Podejrzewam zbyt niską prędkość, w goglach mniej odczuwalne niż normalnie.

Raz udało mi się wyjść - pełny gaz, lotki max w przeciwną stronę niż korkociąg i wyciągnąłem.

Dziś leciałem 300m przez jakieś wysokie trawy po nią. Nie wyciągnąłem, mimo prób na wszystkie sposoby.

Opterra jest wyważona około 5mm do tyłu w stosunku do fabrycznego SC bo na fabrycznym SC wymaga sporo trymu żeby nie opadała. Ale zaczynam się zastanawiać, czy silnika jej nie podregulować trochę, żeby mocniej na silniku w górę zaciągał.

 

No i pytanie - jak się wychodzi skutecznie z korka skrzydłem? 

Albo to pierdzielić, i latać FPV czymś normalniejszym?

Link to comment
Share on other sites

Ja jestem sporym przeciwnikiem latających skrzydeł w formie FPV. Z reguły są to dość niestabilne konstrukcje, którymi  jest bardzo ciężko wyjść z korka czy innej niebezpiecznej sytuacji. robertus dobrze radzi, delikatnie spróbuj oddać drążek - nie na maksa bo przejdziesz na korek plecowy.

 

Link to comment
Share on other sites

Niestety skrzydło z tylnym SC jest bardzo niestabilne. Gdy oblatywałem mojego Goblina z SC ustawionym ma oko a nie wg kalkulatora czyli o jakies 10mm do tylu to kazdy start byl korkiem a nie startem. Przy poprawnym wywazeniu wg kalkulatora lata jak trzeba. Jezeli dales tylne wywazenie to będziesz co chwile łapał korki a stabilizator lotu tylko bedzie pogarszał sprawę bo nie bedziesz wiedzial kiedy sie zaczyna az bedzie mocno za późno. 

29 minut temu, AKocjan napisał:

Ja jestem sporym przeciwnikiem latających skrzydeł w formie FPV.

 

A iloma skrzydłami FPV latałeś? 

 

Link to comment
Share on other sites

OK, to jeszcze dam mu szansę. Tylko tak - przy fabrycznym SC nurkuje lekko w dół i wymaga trymowania wysokością więc jak to rozwiązać - wytrymować na wysokości trochę i przyjąć, że to normalne, że bez silnika zaczyna nurkować czy inaczej do tego podejść.

Link to comment
Share on other sites

Czy profil ma podgięty fabrycznie splyw? Bo jezeli nie to całkowicie normalna jest konieczność zaciagania wysokosci. Tak jak pisałeś możesz tez podłożyć podkładki pod silnik i wtedy tym skompensujesz pochylanie i opadanie.

Link to comment
Share on other sites

Profil od spodu jest praktycznie płaski, jedna równa linia.

Dodałem trochę wagi do dziobu, wyważa się zgodnie z producentem i jego SC. Następne loty wytrymuję na lotkach, zaciągnę wysokość i zobaczymy co będzie.

Na szczęście starty mam zautomatyzowane - ZOHD Kopilot - ustawiam na RTH, drążek gazu na maxa, wyrzucam go z ręki, jak dostaje prędkości to dopiero odpala silnik (więc nie ma niebezpieczeństwa, że mi rękę potnie) i ładnie idzie w górę.

Link to comment
Share on other sites

Marcinie , jak napisali poprzednicy latające skrzydło jest wybitnie wrażliwe na położenie ść. Także nawet bardzo małe przesunięcie dla normalnych modeli nieistotne tutaj ma znaczenie. Możesz np. ustawić ść pomiędzy tym co masz a tym co zaleca producent . Wykonaj ostrożnie lot, zobacz czy jest poprawa , jak tak to się ciesz a jak nie to znowu delikatna korekta i znów próba;).Z tego co mi wiadomo to jeśli profil jest od spodu płaski to trzeba trochę podnieść obie lotki do góry .

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

12km zrobione :) co prawda wozenie sie w okolicy 1km od bazy, ale jest pozytywnie. Wytrymowana w manualu, autopilot troche zaciaga model w gore, do ustawienia. Ale juz nie przepada, nie korkuje. Mozna sie bawic.

Dzieki wszystkim za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

:) Teraz jeszcze zastanawiam się nad zmianą pakietów na li-ion - w tej samej wadze (bo zejść z wagą nie zejdę z powodu wyważenia) mogę zyskać trochę mAh więcej - teraz mam 400g i pakiet 4600 lipo a w tej wadze miałbym 6000 mAh li-ion.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.