Skocz do zawartości

Opterra i tendencja do korkociągów


Marcin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to 2m skrzydło Eflite Opterra. Przystosowane pod FPV. I mam z nim problem - drugi już raz na 4 loty z kamerą wpadł mi w korek. Podejrzewam zbyt niską prędkość, w goglach mniej odczuwalne niż normalnie.

Raz udało mi się wyjść - pełny gaz, lotki max w przeciwną stronę niż korkociąg i wyciągnąłem.

Dziś leciałem 300m przez jakieś wysokie trawy po nią. Nie wyciągnąłem, mimo prób na wszystkie sposoby.

Opterra jest wyważona około 5mm do tyłu w stosunku do fabrycznego SC bo na fabrycznym SC wymaga sporo trymu żeby nie opadała. Ale zaczynam się zastanawiać, czy silnika jej nie podregulować trochę, żeby mocniej na silniku w górę zaciągał.

 

No i pytanie - jak się wychodzi skutecznie z korka skrzydłem? 

Albo to pierdzielić, i latać FPV czymś normalniejszym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja jestem sporym przeciwnikiem latających skrzydeł w formie FPV. Z reguły są to dość niestabilne konstrukcje, którymi  jest bardzo ciężko wyjść z korka czy innej niebezpiecznej sytuacji. robertus dobrze radzi, delikatnie spróbuj oddać drążek - nie na maksa bo przejdziesz na korek plecowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety skrzydło z tylnym SC jest bardzo niestabilne. Gdy oblatywałem mojego Goblina z SC ustawionym ma oko a nie wg kalkulatora czyli o jakies 10mm do tylu to kazdy start byl korkiem a nie startem. Przy poprawnym wywazeniu wg kalkulatora lata jak trzeba. Jezeli dales tylne wywazenie to będziesz co chwile łapał korki a stabilizator lotu tylko bedzie pogarszał sprawę bo nie bedziesz wiedzial kiedy sie zaczyna az bedzie mocno za późno. 

29 minut temu, AKocjan napisał:

Ja jestem sporym przeciwnikiem latających skrzydeł w formie FPV.

 

A iloma skrzydłami FPV latałeś? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to jeszcze dam mu szansę. Tylko tak - przy fabrycznym SC nurkuje lekko w dół i wymaga trymowania wysokością więc jak to rozwiązać - wytrymować na wysokości trochę i przyjąć, że to normalne, że bez silnika zaczyna nurkować czy inaczej do tego podejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil od spodu jest praktycznie płaski, jedna równa linia.

Dodałem trochę wagi do dziobu, wyważa się zgodnie z producentem i jego SC. Następne loty wytrymuję na lotkach, zaciągnę wysokość i zobaczymy co będzie.

Na szczęście starty mam zautomatyzowane - ZOHD Kopilot - ustawiam na RTH, drążek gazu na maxa, wyrzucam go z ręki, jak dostaje prędkości to dopiero odpala silnik (więc nie ma niebezpieczeństwa, że mi rękę potnie) i ładnie idzie w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinie , jak napisali poprzednicy latające skrzydło jest wybitnie wrażliwe na położenie ść. Także nawet bardzo małe przesunięcie dla normalnych modeli nieistotne tutaj ma znaczenie. Możesz np. ustawić ść pomiędzy tym co masz a tym co zaleca producent . Wykonaj ostrożnie lot, zobacz czy jest poprawa , jak tak to się ciesz a jak nie to znowu delikatna korekta i znów próba;).Z tego co mi wiadomo to jeśli profil jest od spodu płaski to trzeba trochę podnieść obie lotki do góry .

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.