kbugatii Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Wydaje się, że optymalne rozwiązanie zastosował w swojej makiecie RWD 5 Bis Pan Henryk S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uszek Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 O takie właśnie rozwiązanie mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kbugatii Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Podczas edytowania posta zabrakło informacji że rysunki są próbą rozrysowania tego rozwiązania w TurboCad. Dodałem jedynie dwuosiowy przegub mocujący amortyzator do kadłuba. Zamieszczona dzięki uprzejmości użytkownika forum - Pana Romana - (https://pfmrc.eu/profile/12522-romigraf/) fotografia pokazuje rozwiązanie oryginalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 wykonałem 4 szt. zaczepów do kadłuba, po raz kolejny bardzo pomocna okazała się blacha zwiększająca wagę dostarczanych kiedyś listów ? Zaczepy umożliwiły zmontowanie wykonanych elementów podwozia ale jednocześnie okazało się, że przygotowany tylny zastrzał zrobiłem zbyt krótki. Konieczna jest korekta długości aby prawidłowo ustawić równoległość obu kół. Wykonałem jednak test sprawdzający działanie amortyzatora który moim zdaniem działa prawidłowo ? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Mirku, piknie, piknie ale czy: 1/ przednie okucie wahacza podwozia nie powinno składać się z dwóch pasków blachy obejmujących z dwóch stron wręgę i skręconych wspólnie ? 2/ gdzie jest tylne okucie wahacza podwozia , bo na zdjęciu go ni ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 Tylnego okucia nie będzie - tylko jak w projekcie Schiera, drut osadzony w klocku bukowym . Jeszcze się zastanawiam czy nie osadzę tam połączenia gwintowanego aby zabezpieczyć punkt mocowania przed ewentualnym wysunięciem z kadłuba choć z mechanicznego punktu widzenia i założeniu, że samolot nie jedzie do tyłu, w tym punkcie podparcia drut jest zawsze dociskany do kadłuba. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 9 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2021 4 godziny temu, mirolek napisał: choć z mechanicznego punktu widzenia i założeniu, że samolot nie jedzie do tyłu, w tym punkcie podparcia drut jest zawsze dociskany do kadłuba. ms Zwłaszcza przy "cyrklu " na pasie, zrób zabezpieczenie . PS. tak wygląda podwozie w RWD 5 2,6m a tak wygląda na tą chwile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 15 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Zmontowałem podwozie i za radą Pawła zrobiłem przy tylnym zastrzale przegubowe połączenie z kadłubem. Spawanie to była udręka ale do 5-ciu razy sztuka i wreszcie się udało, wygląda szkaradnie ale trzyma ? zrobiłem też mały test jak to działa razem z kołami i chyba jest OK, do regulacji pozostaje zbieżność ale gwintu jest na tyle że nie powinno być problemu z ustawieniem równoległości kół. ms 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 W dniu 9.02.2021 o 12:19, mirolek napisał: Tylnego okucia nie będzie..... jak to mówią...never say never .... teraz masz w porządku i bez kombinacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 15 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2021 Witam I tak być powinno ? jeszcze jedna sprawa twardość amortyzatorów sprawdzisz dopiero przy gotowym modelu i przy oblocie i dopiero wtedy proponuję zrobić oprofilowanie ,chyba że masz łatwy sposób dokonania korekty twardości amortyzatorów ( ja mam delikatnie za miękkie następne są dużo twardsze i chyba dołożę im sprężyny ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Dziękuję ? Twardość amortyzatora jedynie sprężyną mogę regulować i mam nawet drugi komplet sprężyn ale na tą chwilę zbyt twarde mi się wydawały. To trudno ustalić na tym etapie budowy. Kołowanie, oblot i wtedy zobaczę jak sobie radzi podwozie w terenie, wymiana sprężyn nie stanowi problemu. Owiewki wykonam dopiero jak się upewnię, że wszystko działa i sprężyny zostają. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 16 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Boli serce inzyniera, tam gdzie masz lutowanie powinien byc przegub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 16 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 nie bardzo rozumiem - lutowana jest tylko rurka mosiężna u podstawy sprężyny. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uszek Opublikowano 16 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 Chodzi o dodatkowy przegub między dolnym wahaczem a amortyzatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 16 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2021 10 godzin temu, mirolek napisał: nie bardzo rozumiem - lutowana jest tylko rurka mosiężna u podstawy sprężyny. ms 7 godzin temu, Uszek napisał: Chodzi o dodatkowy przegub między dolnym wahaczem a amortyzatorem. Tak, chodzi mi o ten punkt: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 17 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 Chciałbym zwrócić uwagę, że jesteśmy w dziale pół-makiety a model ma zaledwie 1,7m rozpiętości ? Zrobiłem w podwoziu znacznie więcej niż "pół" ruchomych połączeń jakie miał oryginał gdy taki mały model o wadze ok. 3,5kg wcale tego nie potrzebuje i poradzi sobie doskonale przy lądowaniu na zlutowanych na stałe drutach. Staram sie budować model zgodnie z projektem czy może ideą projektu W.Shiera-a ale proste podwozie ze sprężynującym drutem i gumką nieco skomplikowałem. Uznałem, że tak będzie lepiej. Oczywiście byłoby jeszcze lepiej gdyby pojawił się kolejny przegub oraz olejowy amortyzator ale podwozie jest tylko jednym z wielu elementów które ulegają uproszczeniu aby docelowo nacieszyć się lataniem RC takim modelem. Może jeszcze w tym życiu wykonam bardziej skomplikowane podwozie bo w pełni się z Tobą zgadzam Andrzeju .....że do pełni inżynierskiego szczęścia powinien być jeszcze jeden przegub ? ale na dziś tyle potrafię i cieszę się z tego co zrobiłem. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregory Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 Ja to zrobiłem tak też rozpiętość 1,7m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 4 godziny temu, mirolek napisał: Zrobiłem w podwoziu znacznie więcej niż "pół" ruchomych połączeń jakie miał oryginał gdy taki mały model o wadze ok. 3,5kg Mirku, to nie do końca tak.... inż Wiesław Schier budując swojego RWD 5 zastosował takie rozwiązanie konstrukcyjne i ona się sprawdziło i sprawdza.. Ty budując swojego dajesz trochę koncepcji inż Schiera, trochę swojej i trochę KOlegów , no i mamy taką trochę hybrydę... Tak jak wcześniej napisałem, rozrysuj sobie to podwozie kinematycznie i zobaczysz do jakiego wniosku dojdziesz sam...ten wahacz musi mieć trzy węzły ruchome aby cały układ podwoziowy prawidłowo działał... No ale to Twój model....? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 17 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2021 11 godzin temu, mirolek napisał: Chciałbym zwrócić uwagę, że jesteśmy w dziale pół-makiety a model ma zaledwie 1,7m rozpiętości ? Zrobiłem w podwoziu znacznie więcej niż "pół" ruchomych połączeń jakie miał oryginał gdy taki mały model o wadze ok. 3,5kg wcale tego nie potrzebuje i poradzi sobie doskonale przy lądowaniu na zlutowanych na stałe drutach. Staram sie budować model zgodnie z projektem czy może ideą projektu W.Shiera-a ale proste podwozie ze sprężynującym drutem i gumką nieco skomplikowałem. Uznałem, że tak będzie lepiej. Oczywiście byłoby jeszcze lepiej gdyby pojawił się kolejny przegub oraz olejowy amortyzator ale podwozie jest tylko jednym z wielu elementów które ulegają uproszczeniu aby docelowo nacieszyć się lataniem RC takim modelem. Może jeszcze w tym życiu wykonam bardziej skomplikowane podwozie bo w pełni się z Tobą zgadzam Andrzeju .....że do pełni inżynierskiego szczęścia powinien być jeszcze jeden przegub ? ale na dziś tyle potrafię i cieszę się z tego co zrobiłem. ms 7 godzin temu, d9Jacek napisał: Mirku, to nie do końca tak.... inż Wiesław Schier budując swojego RWD 5 zastosował takie rozwiązanie konstrukcyjne i ona się sprawdziło i sprawdza.. Ty budując swojego dajesz trochę koncepcji inż Schiera, trochę swojej i trochę KOlegów , no i mamy taką trochę hybrydę... Tak jak wcześniej napisałem, rozrysuj sobie to podwozie kinematycznie i zobaczysz do jakiego wniosku dojdziesz sam...ten wahacz musi mieć trzy węzły ruchome aby cały układ podwoziowy prawidłowo działał... No ale to Twój model....? Oj Mirek, Mirek, wziales sobie to do serca a to nie o to chodzilo. Tak jak napisalem, czysto z punktu inzynierii, uklad mial byc mechanizmem a wyszla z tego belka zginana tak jak napisal Jacek. Ale pewnie tylko inzynier zrozumie ten "inzynierski dowcip". ? Rob dalej, model jest piekny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Witam Mirku jak tam 5 ja dzisiaj swoją skończyłem gotowa do oblotu, parę fotek na zachętę 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi