Skocz do zawartości

skłon i wykłon silnika elektrycznego


zuzia2013
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, grzegor napisał:

Mam inną aparaturę, ale u mnie wchodzi się w mix. Dla throttle ustawia się elevator i podaje wartość procentową wychylenia wysokości zwykle na minus. Trzeba na początku mało dać żeby nie przesadzić i ewentualnie korygować po oblocie. Wysokości nie miksuję bo latam zwykle wolno ale jak ktoś szybko lata to może być niezłe.

Czyli nie mam co bawić w jakieś mixy , rozumię, że mixy może robić wytrawny pilot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
23 minuty temu, zuzia2013 napisał:

Czyli nie mam co bawić w jakieś mixy , rozumię, że mixy może robić wytrawny pilot

Potrzebujesz instrukcji do swojego radia.

Poszukać tez poradników na youtubie, może ktoś nagrał jak ustawił swój model, wtedy możesz podpatrzeć o co chodzi.

Osobiście preferuję ustawienia mechaniczne, dopiero jak się nie da to miksuję. Jak dobrze ustawisz skłon silnika to nie trzeba miksów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, robertus napisał:

Potrzebujesz instrukcji do swojego radia.

Poszukać tez poradników na youtubie, może ktoś nagrał jak ustawił swój model, wtedy możesz podpatrzeć o co chodzi.

Osobiście preferuję ustawienia mechaniczne, dopiero jak się nie da to miksuję. Jak dobrze ustawisz skłon silnika to nie trzeba miksów.

Mam instrukcję w języku polskim do Radiolinka  i poznałem wszystkie funkcje tej aparatury tylko nie wiem co z tymi mixami.  Instrukcja nic na ten temat nie mówi .Przeglądałem też temat - aparatury - na Forum. Widocznie RADIOLINK nie cieszy się renomą wśród modelarzy

Koledzy a możecie mi napisać jaki kołpak mam kupić do silnika.

Przeglądałem kołpaki do składanych śmigieł w NASTIC.RC ale nie wiem jak czytać wymiar tych kołpaków

Edytowane przez zuzia2013
nie skończony wątek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zuzia2013 napisał:

Przeglądałem kołpaki do składanych śmigieł w NASTIC.RC ale nie wiem jak czytać wymiar tych kołpaków

Przeczytaj opis i popatrz na rysunki.

https://www.rc4max.com/kolpak_aluminiowy_smigla_skladanego_metal_king_33_3_17_8,3100,43533.html

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2021 o 20:08, zuzia2013 napisał:

Dzięki Wojtek czyli ten kołpak będzie pasował do mojego silnika

Nie będzie pasował, podałem linka jako przykład odczytu wymiarów kołpaka.

W dniu 29.01.2021 o 14:37, zuzia2013 napisał:

Silnik ma wał 3 mm i wystaje poza wręgę 1 cm

Z tego co piszesz to masz silnik ze średnicą wału silnika 3 mm , więc musisz szukać kołpaka na wał 3mm.        

Nie podałeś też typu silnika,mocy i jaki pakiet zasilający. Istotna informacja przy doborze łopatek.

Podaje Ci przykładowy zestaw: Kołpak alu TURBO 30/3.0/6  i do niego np. CAM FOLDING PROP 9x5

 

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dla czego silnik wystaje aż 1 cm.

Czy nie możesz silnika przykręcić do wręgi silnikowej od wewnątrz kadłub i wypuścić na zewnątrz wał silnika do którego przykręcisz kołpak. Wówczas będziesz mógł kołpak przysunąć prawie do samej wręgi silnikowej np. tak na 1 mm.

To że się wzorujesz na już zbudowanych modelach to bardzo dobrze ale to nie oznacza że musisz dokładnie tak samo zrobić.

Jeśli tylko to nie spowoduje problemów z wyważeniem a kadłub pozwoli to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest silnik wewnątrz kadłuba.

 

EDIT

Aby dobrać odpowiedni napęd musisz wiedzieć ile model będzie ważył do lotu. Do tego jaka maksymalna średnica silnika może być oraz ewentualnie jakim pakietem chcesz to wszystko napędzać. 

Znając te dwa parametry bez problemu dobierzemy silnik, kołpak i odpowiednie łopatki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 30.01.2021 o 09:48, Wojtek Sz napisał:

Nie będzie pasował, podałem linka jako przykład odczytu wymiarów kołpaka.

Z tego co piszesz to masz silnik ze średnicą wału silnika 3 mm , więc musisz szukać kołpaka na wał 3mm.        

Nie podałeś też typu silnika,mocy i jaki pakiet zasilający. Istotna informacja przy doborze łopatek.

Podaje Ci przykładowy zestaw: Kołpak alu TURBO 30/3.0/6  i do niego np. CAM FOLDING PROP 9x5

 

 

 

Po miesięcznej przerwie ponownie wróciłem do dalszej budowy mojego Pelikana. Silnik który chcę zamontować w modelu dostałem od Kolegi i nie potrafię określić jego parametrów bo nie ma na tym silniku żadnych oznaczeń. Wiem tylko, że był zamontowany w małym trenerku. Silnik wraz z przewodami i regulatorem waży 53 gramy. Cały model  wraz z wyposażeniem będzie ważył około 600 gramów więc myślę , że ten silnik spełni swoją rolę.

Jak napisałem wał silnika ma 3 mm, więc kupuję ten zestaw który mi proponujesz. Mam jednak pytanie. W jaki sposób jest montowany ten kołpak na wale silnika, czy nie muszę jeszcze kupić piastę. Silnik będzie zasilany pakietem 1200 mAh 11.1V

20210226_100650.jpg

20210226_101229.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.01.2021 o 09:48, Wojtek Sz napisał:

Nie będzie pasował, podałem linka jako przykład odczytu wymiarów kołpaka.

Z tego co piszesz to masz silnik ze średnicą wału silnika 3 mm , więc musisz szukać kołpaka na wał 3mm.        

Nie podałeś też typu silnika,mocy i jaki pakiet zasilający. Istotna informacja przy doborze łopatek.

Podaje Ci przykładowy zestaw: Kołpak alu TURBO 30/3.0/6  i do niego np. CAM FOLDING PROP 9x5

 

 

 

Dzięki za podany namiar, kołpak i śmigło kupiłem

20210310_143812.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, zuzia2013 napisał:

Dzięki za podany namiar, kołpak i śmigło kupiłem

20210310_143812.jpg

 

Mam podobny silniczek. Z tego co pamketam to on ma wysokie KV - 1500 moze 1600. Obawiam sie że lopatki 9x5 to może byc trochę za dużo na ten silnik. Musisz zapewnić dobre chłodzenie. No i regulator -wygląda na maleństwo. Przy pierwszych próbach kontroluj temperaturę silnika i regulatora aby sie nie spaliły. Najlepiej wpiąć szeregowo miernik prądu (taki modelarski - nie zwykly multimetr) żeby nie spalić nieświadomie tego kompletu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem poczatkujący modelarz a w sprawach " prądowych" to w ogóle jest zielony. Nie mam pojęcia jak wpiąć szeregowo ten modelarski miernik prądu i nawet nie wiem jak ten miernik wygląda i gdzie można go kupić. No i przyznam szczerze, że nie wiedziałbym jak interpretować odczyt z tego miernika. Napisałem powyżej że ten silniczek wraz z regulatorem był zamontowany w małym trenerku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

https://allegro.pl/oferta/analizator-mocy-miernik-watomierz-200a-dc-lcd-10095668276

Analizator-mocy-Miernik-Watomierz-200A-D

 

Wpinasz go miedzy pakiet zasilający a regulator. Cos jak "przedłużka z wyświetlaczem". Pokazuje napięcie, natężenie prądu który płynie, moc, ilość wypompowanej energii - wszystko na raz. Ogólnie bardzo dobre i podstawowe narzędzie które powinien mieć każdy modelarz bawiący się w napęd elektryczny.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Przemek, kupię sobie ten miernik.

 Przy tym silniczku jest regulator ESC 12 A, baterię mam Dualsky 1200 11.1 V na baterii pisze Discharge 45 C Charge 6 C. Czyli regulator nie wytrzyma więcej niz 12 A bo jak więcej to spali się regulator i silnik. A ten miernik pokaze mi ile amper otrzymuje regulator. Czy dobrze rozumuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli możesz odesłać łopatki to bym wymienił je na rozmiar mniejsze - 8x4.

 

Mechanizm uszkodzenia jest taki:

Za duże śmigło prowadzi do dużego obciążenia silnika (w sensie kręci się za wolno i przez cewki płynie za duży prąd) to powoduje

a) wzrost temperatury uzwojenia do momentu w którym emalia na drucie zaczyna się topić, następuje przebicie między zwojami i silnik jest kaput.

b) zbyt duży prąd płynie przez regulator - co powoduje spalenie mosfetów sterujących przepływem prądu przez kolejne uzwojenia - regulator do wyrzucenia, ewewntualnie przelutowania - bez stacji z hotairem raczej nie do naprawienia.

c) zbyt duży prąd powoduje spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej pakietu: zaczyna spadać napięcie, a pakiet się przegrzewa. 

 

Zależnie od kombinacji tych czterech parametrów: silnika, śmigła, regulatora, pakietu, możesz doprowadzić do zniszczenia nawet 3 z nich przy źle dobranym jednym komponencie. Zazwyczaj jednak pada najsłabsze ogniwo: albo pakiet nie wydala prądowo - napięcie siada i w pewien sposób ogranicza prędkość silnika, albo silnik się pali albo regulator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry dałeś mi wykład z tym silnikiem, regulatorem, pakietem i śmigłem. Zdobyłem nową wiedzę, czegoś nowego się nauczyłem.

Śmigło odeślę do Nastick.pl i poproszę o wymianę na rozmiar 8x4.

Jeszcze raz dziękuję Przemek za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.