sylkub Opublikowano 12 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2021 W dniu 10.03.2021 o 15:53, kesto napisał: Ja też mam pińcet+ i nie mam modelu, ale idea szczytna. Krzysztof , w zaproszeniu nie jest napisane ,że to ma być konkretny model. Myślę ,że ze starych czasów coś możesz odkurzyć i odświeżyć nawyki latania na uwięzi. To może zdecydujecie się przejechać obaj . Zawsze to o połowę "bliżej". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osa Opublikowano 13 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2021 21 godzin temu, sylkub napisał: Krzysztof , w zaproszeniu nie jest napisane ,że to ma być konkretny model. Myślę ,że ze starych czasów coś możesz odkurzyć i odświeżyć nawyki latania na uwięzi. To może zdecydujecie się przejechać obaj . Zawsze to o połowę "bliżej". Oglądając Krzysztofa zdjęcia z relacji budowy dowolnego modelu to myślę, że nawet odkurzać nie będzie musiał modelu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Mała aktualizacja, polutowałem zbiornik, zrobiłem go w wersji ciśnieniowej. Szczelność, sprawdzona podciśnieniem metodą na język Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Piotrze, a według jakich planów lutowałeś ten zbiornik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 27 minut temu, sylkub napisał: Piotrze, a według jakich planów lutowałeś ten zbiornik ? Ha, wiedziałem, że pojawią się wątpliwości. Projekt mój własny, przemyślany pod zasilanie ciśnieniowe i wyjście rurek na stronę zewnętrzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Rób Piotr będzie ok .Najważniejszy jest domek w uwięzi.Nie zapomnij przelewu zakorkować na ciśnieniu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Taki "fikuśny" ten zbiornik trochę dużo w nim rurek no ale grunt, żeby działał Mosiądz jest ciężki, na przyszłość polecam kupić dowolny rozpuszczalnik w bance metalowej 5L, są takie dostępne okrągłe w marketach. Po odcięciu górnego i dolnego denka, wyprostowaniu mamy piękną blachę stalową cynowaną dwustronnie o grubości 0.2mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 4 minuty temu, Robert Tomzik napisał: Taki "fikuśny" ten zbiornik trochę dużo w nim rurek no ale grunt, żeby działał Mosiądz jest ciężki, na przyszłość polecam kupić dowolny rozpuszczalnik w bance metalowej 5L, są takie dostępne okrągłe w marketach. Po odcięciu górnego i dolnego denka, wyprostowaniu mamy piękną blachę stalową cynowaną dwustronnie o grubości 0.2mm Człowiek stary i głupi, teraz dopiero się dowiedziałem że stal jest lżejsza od mosiądzu ? Ale to i tak nic w porównaniu z Panią profesor na polibudzie uczącej że tytan jest miękki i plastyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 6 minut temu, sylkub napisał: Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza. Miałem zamiar zrobić z zakładkami , ale nie mogłem tego spasować, musiałbym mieć jakieś kopyto to tego. jak nie będzie działał, to na zlocie zlutuje nowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 3 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2021 11 minut temu, PiotrSzmagier napisał: Człowiek stary i głupi, teraz dopiero się dowiedziałem że stal jest lżejsza od mosiądzu ? Ale to i tak nic w porównaniu z Panią profesor na polibudzie uczącej że tytan jest miękki i plastyczny. Oj tam, oj tam człowiek uczy się całe życie 10 minut temu, sylkub napisał: Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza. Tak też mnie uczono w modelarni i taką technikę polecam I najważniejsze w instalacji - filtr paliwa !! Zwróć uwagę na wężyki, żeby był krótkie, ale też nie naciągnięte, dobrze jakby nie dotykały silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Witam, pytanko techniczne, czym zabezpieczyć komorę zbiornika i silnika przed wpływem paliwa ? Płatowiec jako taki będę krył folią Oracover, nie mam warunków na nitrocellony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2021 Cześć, sugeruję zalaminować cienką tkaniną szklaną lub samą żywicą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 11 godzin temu, PiotrSzmagier napisał: Witam, pytanko techniczne, czym zabezpieczyć komorę zbiornika i silnika przed wpływem paliwa ? Płatowiec jako taki będę krył folią Oracover, nie mam warunków na nitrocellony. Możesz też pomalować jaką farbą olejną lub jakims lakierem chemoutwardzalnym,to w przypadku silnika żarowego.Jeśli samozapłon to może być lakier lub farba nitro. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 57 minut temu, Grzesiek napisał: Możesz też pomalować jaką farbą olejną lub jakims lakierem chemoutwardzalnym,to w przypadku silnika żarowego.Jeśli samozapłon to może być lakier lub farba nitro. Czyli zwykly lakier olejny wystarczy pod silnik żarowy? Np: https://images.app.goo.gl/JRJG1RpMxH1SMa6cA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 5 godzin temu, PiotrSzmagier napisał: Czyli zwykly lakier olejny wystarczy pod silnik żarowy? Np: https://images.app.goo.gl/JRJG1RpMxH1SMa6cA Większość jednoskładnikowych zmięknie z czasem, nie polecam. Tak Jak Pan Sylwek wspomniał żywica lub ewentualnie jakikolwiek lakier dwuskładnikowy chemoutwardzalny. Np. https://allegro.pl/oferta/novol-novakryl-570-lakier-akrylowy-bezbarwny-h5120-9525567009?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Chemia+-+Chemia+blacharsko-lakiernicza&gclid=CjwKCAjwvMqDBhB8EiwA2iSmPBDHsCjSqa-jDwDau6xOup4HZjOsov-d0crKwKOztNC4g35gq9fdWxoC90EQAvD_BwE W Częstochowie na starym rynku był kiedyś (15 lat temu ostatni raz tam byłem) sklep z lakierami samochodowymi i tam się przeważnie we wszystko do malowania zaopatrywałem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Dziękuje za porady co do zabezpieczenia modelu. Dziś zrobiłem przymiarki i trochę się przestraszyłem bo jeszcze nie jest kompletny a już wazy 640g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Trochę dużo jak na model tej wielkości. Powinieneś go trochę odchudzić. Zacznij od podwozia ,zapewne zrobiłeś zgodnie z planami mocowane na trzy śruby .Możesz jedną usunąć ,dwie w zupełności wystarczą . samą goleń z blach sugeruję zwęzić do 2 cm. Koła ,jakie masz koła ,jeżeli piankowe to ok ale jeżeli inne to też do wymiany . Jeżeli masz dostęp do wręgi podwoziowej też spróbuj ją odchudzić poprzez nawiercenie otworów na wysokości trzeciej śruby. Skrzydło też można odchudzić poprzez wycięcie otworów wszędzie gdzie się da : zewnętrzne skrzydło ,żeberka ,końcówki , wytnij otwory w klapach i sterach wysokości , statecznik pionowy ze sterem kierunku też zrób ażurowany. zrób nowy zbiornik paliwa z innej blachy. możesz też wyażurować kadłub tak jak to zrobił kolega ,który buduje Stillettto na tym forum. w ostateczności możesz latać bez tłumika lub go trochę odchudzić. Jeżeli będziesz latał z tłumikiem o sugeruję zwiększyć odległość pomiędzy tłumikiem a kadłubem jest trochę za mała i kadłub może się nadmiernie nagrzewać szczególnie po locie gdy silnik nie jest chłodzony powietrzem w czasie lotu. a tak na przyszłość to przy budowie modelu aga jest jednym z niezbędnych przyrządów. sukcesów życzę i jak co to pytaj. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrSzmagier Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Godzinę temu, sylkub napisał: Trochę dużo jak na model tej wielkości. Powinieneś go trochę odchudzić. Zacznij od podwozia ,zapewne zrobiłeś zgodnie z planami mocowane na trzy śruby .Możesz jedną usunąć ,dwie w zupełności wystarczą . samą goleń z blach sugeruję zwęzić do 2 cm. Koła ,jakie masz koła ,jeżeli piankowe to ok ale jeżeli inne to też do wymiany . Jeżeli masz dostęp do wręgi podwoziowej też spróbuj ją odchudzić poprzez nawiercenie otworów na wysokości trzeciej śruby. Skrzydło też można odchudzić poprzez wycięcie otworów wszędzie gdzie się da : zewnętrzne skrzydło ,żeberka ,końcówki , wytnij otwory w klapach i sterach wysokości , statecznik pionowy ze sterem kierunku też zrób ażurowany. zrób nowy zbiornik paliwa z innej blachy. możesz też wyażurować kadłub tak jak to zrobił kolega ,który buduje Stillettto na tym forum. w ostateczności możesz latać bez tłumika lub go trochę odchudzić. Jeżeli będziesz latał z tłumikiem o sugeruję zwiększyć odległość pomiędzy tłumikiem a kadłubem jest trochę za mała i kadłub może się nadmiernie nagrzewać szczególnie po locie gdy silnik nie jest chłodzony powietrzem w czasie lotu. a tak na przyszłość to przy budowie modelu aga jest jednym z niezbędnych przyrządów. sukcesów życzę i jak co to pytaj. Podwozia już nie odkręcę, nie ma możliwości, koła są piankowe, zrobię nowy zbiornik i będę ażurował co się da, Otwornice do drewna już zamówiłem. Dziękuje za sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Piotr zbiornik nie wiele zmieni zostaw.Odchudz poszycie kadłuba zwlaszcza z tyłu bo będzie problem z wywazeniem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi