Skocz do zawartości

Model F2b treningowy


PiotrSzmagier

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.03.2021 o 15:53, kesto napisał:

Ja też mam pińcet+ i nie mam modelu, ale idea szczytna.

Krzysztof , w zaproszeniu nie jest napisane ,że to ma być konkretny model. Myślę ,że ze starych czasów coś możesz odkurzyć i odświeżyć  nawyki  latania na uwięzi.

To może zdecydujecie się przejechać obaj . Zawsze to o połowę "bliżej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, sylkub napisał:

Krzysztof , w zaproszeniu nie jest napisane ,że to ma być konkretny model. Myślę ,że ze starych czasów coś możesz odkurzyć i odświeżyć  nawyki  latania na uwięzi.

To może zdecydujecie się przejechać obaj . Zawsze to o połowę "bliżej".

 

Oglądając Krzysztofa zdjęcia z relacji budowy dowolnego modelu to myślę, że nawet odkurzać nie będzie musiał modelu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Taki "fikuśny" ten zbiornik ;) trochę dużo w nim rurek no ale grunt, żeby działał ;) 

 

Mosiądz jest ciężki, na przyszłość polecam kupić dowolny rozpuszczalnik w bance metalowej 5L, są takie dostępne okrągłe w marketach.

Po odcięciu górnego i dolnego denka, wyprostowaniu mamy piękną blachę stalową cynowaną dwustronnie o grubości 0.2mm ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Robert Tomzik napisał:

Taki "fikuśny" ten zbiornik ;) trochę dużo w nim rurek no ale grunt, żeby działał ;) 

 

Mosiądz jest ciężki, na przyszłość polecam kupić dowolny rozpuszczalnik w bance metalowej 5L, są takie dostępne okrągłe w marketach.

Po odcięciu górnego i dolnego denka, wyprostowaniu mamy piękną blachę stalową cynowaną dwustronnie o grubości 0.2mm ;) 

Człowiek stary i głupi, teraz dopiero się dowiedziałem że stal jest lżejsza od mosiądzu ?

Ale to i tak nic w porównaniu z Panią profesor na polibudzie uczącej że tytan jest miękki i plastyczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków  dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo   nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sylkub napisał:

Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków  dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo   nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza.   

Miałem zamiar zrobić z zakładkami , ale nie mogłem tego spasować, musiałbym mieć jakieś kopyto to tego.

jak nie będzie działał, to na zlocie zlutuje nowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, PiotrSzmagier napisał:

Człowiek stary i głupi, teraz dopiero się dowiedziałem że stal jest lżejsza od mosiądzu ?

Ale to i tak nic w porównaniu z Panią profesor na polibudzie uczącej że tytan jest miękki i plastyczny.

 

 

Oj tam, oj tam :P człowiek uczy się całe życie ;)

 

10 minut temu, sylkub napisał:

Zbiornik nie powinien mieć takich ostrych krawędzi. Ja to robiłem w ten sposób, że do boków  dodawałem zakładki po ok 2 mm zagięte do środka .Zakładki były pobielane cyną i potem grzane wszystko po krawędzi zbiornika . Rutka zasilająca silnik w paliwo   nie powinna być tak zagięta powinna być prosta. Instalacja paliwowa powinna być jak najkrótsza.   

 

Tak też mnie uczono w modelarni i taką technikę polecam :) I najważniejsze w instalacji - filtr paliwa !! ;) 

Zwróć uwagę na wężyki, żeby był krótkie, ale też nie naciągnięte, dobrze jakby nie dotykały silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, PiotrSzmagier napisał:

Witam, pytanko techniczne, czym zabezpieczyć komorę zbiornika i silnika przed wpływem paliwa ? Płatowiec jako taki będę krył folią Oracover, nie mam warunków na nitrocellony.

Możesz też pomalować jaką farbą olejną lub jakims lakierem chemoutwardzalnym,to w przypadku silnika żarowego.Jeśli samozapłon to może być lakier lub farba nitro.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Grzesiek napisał:

Możesz też pomalować jaką farbą olejną lub jakims lakierem chemoutwardzalnym,to w przypadku silnika żarowego.Jeśli samozapłon to może być lakier lub farba nitro.

Czyli zwykly lakier olejny wystarczy pod silnik żarowy?

Np: https://images.app.goo.gl/JRJG1RpMxH1SMa6cA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PiotrSzmagier napisał:

Czyli zwykly lakier olejny wystarczy pod silnik żarowy?

Np: https://images.app.goo.gl/JRJG1RpMxH1SMa6cA

 

Większość jednoskładnikowych zmięknie z czasem, nie polecam. Tak Jak Pan Sylwek wspomniał żywica lub ewentualnie jakikolwiek lakier dwuskładnikowy chemoutwardzalny. 

Np.

https://allegro.pl/oferta/novol-novakryl-570-lakier-akrylowy-bezbarwny-h5120-9525567009?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_&ev_adgr=Chemia+-+Chemia+blacharsko-lakiernicza&gclid=CjwKCAjwvMqDBhB8EiwA2iSmPBDHsCjSqa-jDwDau6xOup4HZjOsov-d0crKwKOztNC4g35gq9fdWxoC90EQAvD_BwE

 

W Częstochowie na starym rynku był kiedyś (15 lat temu ostatni raz tam byłem) sklep z lakierami samochodowymi i tam się przeważnie we wszystko do malowania zaopatrywałem.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dużo jak na model tej wielkości. Powinieneś go trochę odchudzić. Zacznij od podwozia ,zapewne zrobiłeś zgodnie z planami mocowane na trzy śruby .Możesz jedną usunąć ,dwie w zupełności wystarczą . samą goleń  z blach sugeruję zwęzić do 2 cm. Koła ,jakie masz koła ,jeżeli piankowe to ok ale jeżeli inne to też do wymiany . Jeżeli masz dostęp  do wręgi podwoziowej  też spróbuj ją odchudzić poprzez nawiercenie otworów na wysokości trzeciej śruby. Skrzydło też można odchudzić poprzez wycięcie otworów  wszędzie gdzie się da : zewnętrzne skrzydło ,żeberka ,końcówki , wytnij otwory w klapach i sterach wysokości , statecznik pionowy ze sterem kierunku też zrób ażurowany. zrób nowy zbiornik paliwa z innej blachy. możesz też wyażurować kadłub  tak jak to zrobił kolega ,który buduje Stillettto na tym forum. w ostateczności możesz latać bez tłumika lub go trochę odchudzić.  Jeżeli będziesz latał z tłumikiem o sugeruję zwiększyć odległość pomiędzy tłumikiem a kadłubem  jest trochę za mała i kadłub może się  nadmiernie nagrzewać szczególnie po locie gdy silnik nie jest chłodzony powietrzem w czasie lotu. a tak na przyszłość to przy budowie modelu aga jest jednym z niezbędnych przyrządów. sukcesów życzę  i jak co to pytaj.

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sylkub napisał:

Trochę dużo jak na model tej wielkości. Powinieneś go trochę odchudzić. Zacznij od podwozia ,zapewne zrobiłeś zgodnie z planami mocowane na trzy śruby .Możesz jedną usunąć ,dwie w zupełności wystarczą . samą goleń  z blach sugeruję zwęzić do 2 cm. Koła ,jakie masz koła ,jeżeli piankowe to ok ale jeżeli inne to też do wymiany . Jeżeli masz dostęp  do wręgi podwoziowej  też spróbuj ją odchudzić poprzez nawiercenie otworów na wysokości trzeciej śruby. Skrzydło też można odchudzić poprzez wycięcie otworów  wszędzie gdzie się da : zewnętrzne skrzydło ,żeberka ,końcówki , wytnij otwory w klapach i sterach wysokości , statecznik pionowy ze sterem kierunku też zrób ażurowany. zrób nowy zbiornik paliwa z innej blachy. możesz też wyażurować kadłub  tak jak to zrobił kolega ,który buduje Stillettto na tym forum. w ostateczności możesz latać bez tłumika lub go trochę odchudzić.  Jeżeli będziesz latał z tłumikiem o sugeruję zwiększyć odległość pomiędzy tłumikiem a kadłubem  jest trochę za mała i kadłub może się  nadmiernie nagrzewać szczególnie po locie gdy silnik nie jest chłodzony powietrzem w czasie lotu. a tak na przyszłość to przy budowie modelu aga jest jednym z niezbędnych przyrządów. sukcesów życzę  i jak co to pytaj.

 

 

Podwozia już nie odkręcę, nie ma możliwości, koła są piankowe, zrobię nowy zbiornik i będę ażurował co się da, Otwornice do drewna już zamówiłem.

Dziękuje za sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.