Skocz do zawartości

Mechanik samochodowy potrzebny od zaraz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem:
Nie otwiera się klapka wlewy paliwa
Samochód:
Nissan Micra K-12
Rocznik: 2006

Pociągając za dźwignię/klapkę do otwierania wlewu paliwa znajdującą się po lewej stronie kolumny kierowniczej zero reakcji. 
Sama klapka wlewu paliwa jest nieprzymarznięta, jak się ją naciska to elastycznie się ugina, a jej krawędzie się lekko przesuwają.
Prawdopodobną przyczyną jest przymarznięcie albo zamka przy klapce albo linki w pancerzu lub w innym miejscu.
Czy jest awaryjny sposób otwierania tej klapki?
Tak wie, wstawić samochód na 24h do ogrzewanego garażu i powinno pomóc.
Jakbym miał ogrzewany garaż, to żona by nie jeździła nissanem micra ;)
Znajomi też nie mają ogrzewanych garaży.

Jest sposób aby otworzyć tą klapkę bez jej destrukcji lub destrukcji zamka?

W imieniu żony dziękuję za pomoc, chęci i poświęcony czas :)

Opublikowano

Jak sądzisz, że to od mrozu to wstaw farelkę do auta i go rozgrzej od środka.

Tak sobie radziłem kiedyś w zimie jak woziłem dziecko do przedszkola.

Opublikowano

O i to jest Robercie dobre.

Wstawić farelkę do bagażnika, kierować na prawy bok auta, zamknąć klapę bagażnika i wrócić za 4h ;)

Dlaczego mi to nie przyszło do głowy ? tylko chciałem pół auta rozbierać :) 

Opublikowano
Tak na szybko.... czajnik z wrzątkiem i polać po klapce i okolicach jeśli to kwestia samego zamka.
To też kwestia czasu żeby lód stopniał tak że lepiej farelka spokojnie.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

wrzątek -rozgrzeje -odpuści -a potem znowu zamarznie i to na amen. raczej należy dążyć do wysuszenia zamka/linki a nie zalania go dodatkową porcją wody...

gorąca woda przy okazji może coś uszkodzić -to trochę duży gwałtowny skok temperatury...

  • Lubię to 1
Opublikowano
4 godziny temu, mecenas napisał:

polać po klapce

i już może być po klapce, jeżeli plastikowa?

 

edit:

a co do polewania  samochodu wrzątkiem celem rozmrożenia w nim czegokolwiek , to pamiętam rok 1976 i próbę rozmrożenia ŁAdy  mojego Ojca,....auto zamieniło się w górę lodu ( pojemność cieplna dała o sobie znać )....Wdzięcznośc Ojca , przeogromna , nie usłyszałem co  mamrotał pod nosem ale sądzę , że były to słowa powszechnie ( wtedy) uważane za nieparlamentarne

Opublikowano

Farelka zrobiła swoje.
Zdjąłem tylną półke aby ogrzać całą kabinę samochodu i ustawiłem farelkę w bagażniku na bok z wlewem paliwa.
Na podłodze bagażnika położyłem termomert.
Po 15-20 minutach był ponad 40 stopni i wlew nie puścił.
Po kolejnych 10min. było prawie 60 stopni zaniechałem dalszego grzania, bo sirale w farelce mogłyby zacząś świecić.
Zostawiłem autko zamknięte na jakieś 10min. tyle ile zajęło mi zaniesienie farelki do domu.
Wróciłem do auta, pociągnąłem za linkę raz, drugi, trzeci i... przy czwartym pociągnięciu wlew sie otworzył.
Dzięki za podpowiedzi i porady.

 

P.S. Roman problemem nie była zamarznieta klapka wlewu paliwa czy jej zamek, a prawdopodobnie przymarznięta linka zwalniająca zamek owej klapki.

Opublikowano
42 minuty temu, d9Jacek napisał:

a pamiętacie Panowie przymarzające  zimą linki rozrusznika w Maluchach ???

i odpowiednio przycięty kijek :)

kijek robił robotę ;)

Opublikowano
Farelka zrobiła swoje.
Zdjąłem tylną półke aby ogrzać całą kabinę samochodu i ustawiłem farelkę w bagażniku na bok z wlewem paliwa.
Na podłodze bagażnika położyłem termomert.
Po 15-20 minutach był ponad 40 stopni i wlew nie puścił.
Po kolejnych 10min. było prawie 60 stopni zaniechałem dalszego grzania, bo sirale w farelce mogłyby zacząś świecić.
Zostawiłem autko zamknięte na jakieś 10min. tyle ile zajęło mi zaniesienie farelki do domu.
Wróciłem do auta, pociągnąłem za linkę raz, drugi, trzeci i... przy czwartym pociągnięciu wlew sie otworzył.
Dzięki za podpowiedzi i porady.
 
P.S. Roman problemem nie była zamarznieta klapka wlewu paliwa czy jej zamek, a prawdopodobnie przymarznięta linka zwalniająca zamek owej klapki.
Oczywiście jak masz możliwość posmaruj płynem hamulcowym lub czymś podobnym

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

zwykły w miarę rzadki olej silnikowy w strzykawkę i kilka kropel do wnetrza linki od górnego końca czyli pewnie przy wlewie jeśli masz dojście. -i poruszać linką -

linka pracując pomału rozprowadzi sobie olej.

 

a z płynem hamulcowym ostrożnie -bo niszczy lakier. błyskawicznie niszczy.

Opublikowano
zwykły w miarę rzadki olej silnikowy w strzykawkę i kilka kropel do wnetrza linki od górnego końca czyli pewnie przy wlewie jeśli masz dojście. -i poruszać linką -
linka pracując pomału rozprowadzi sobie olej.
 
a z płynem hamulcowym ostrożnie -bo niszczy lakier. błyskawicznie niszczy.
Wiele lat smarowalismy zamki i linki ok nic nie zniszczyło

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.