Skocz do zawartości

Warthog A-10 na jednym EDF (z planami)


Rekomendowane odpowiedzi

Popieram Roberta, do małych edfów lądowanie na brzuchu jest optymalne, bo model jest najlżejszy i na tym samym zespole napędowym lata lepiej, bo małe kółeczka niezbyt dobrze radzą sobie na trawie, a kolejny argument, że jeśli już podwozie to chowane, bo nie ma nic bardziej psującego wrażenia estetyczne z latania niż myśliwiec czy edf ze sterczącymi badylami podwozia, a jeśli chowane to znowu waga w górę.

Aby nie być gołosłownym, że różnica w wadze rzędu kilku- kilkunastu gramów w przypadku edfów, które jeśli chodzi o ciąg nie są akrobatami 3d i żadnego zapasu nie mają ;) odgrywa rolę, przypomnę coś o czym już kiedyś dawno pisałem.

Miałem dawno temu Stingera, bardzo fajnego edfa na turbinę 64mm w wersji 3s.

Próbowałem latać na bateriach 3s 1600mAh, 1800mAh i chyba 2000, czy 2200 (już nie pamiętam). Najlepiej latał, czyli najłatwiej startował, miał największy zakres prędkości, najlepiej przyśpieszał, najlepiej się wznosił, najłatwiej lądował, pięknie szybował z wyłączonym silnikiem i o dziwo zdecydowanie najdłużej latał na najmniejszej (najlżejszej) baterii, czyli 1600, na 1800 jeszcze dało się polatać, aczkolwiek start był trudniejszy, czas lotu krótszy, osiągi gorsze, o szybowaniu raczej można było zapomnieć, lądowanie koniecznie na prędkości, za to na 2000, czy 2200 to była makabra, ledwo startował, w zasadzie cały czas na full drąga, a i tak osiągi były zdecydowanie gorsze, manewry pionowe słabo, lądowanie tylko na sporej prędkości, a czas lotu zdecydowanie najkrótszy.

Już nie zaśmiecam i czekam na dalszy ciąg budowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AKocjan napisał:

Spita porządnego byś zrobił :D  btw większość maszyn bojowych to samoloty wyposażone w uzbrojenie; A-10 to działko Avenger zabudowane samolotem xd
@robertus obowiązkowo model musisz wyposażyć w chowane podwozie.

 

Arek, "Spitów to wszędzie jak mrówków". Nie ma opcji. W budowaniu od podstaw podoba mi się to, że mogę sobie zbudować co chcę i mieć unikalny model.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam trzymam kciuki za wersję bez podwozia , pięknie mnie motywujesz bo sam mam fajne plany F4F wildcat rozpiętości 1600 mm a wiadomo podwozie w tym samolocie niestety skomplikowane :) i zastanawiałem się długo czy nie zrobić wersji do startu z ręki ( bałem się rozmiarów) ale jeśli Ty zamierzasz startować takim sprzętem z ręki to mnie też powinno się udać a w moim przypadku sprawa wygląda mniej skomplikowanie,

także trzymam kciuki za budowę i udany oblot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, model napisał:

sam mam fajne plany F4F wildcat rozpiętości 1600 mm a wiadomo podwozie w tym samolocie niestety skomplikowane :) i zastanawiałem się długo czy nie zrobić wersji do startu z ręki ( bałem się rozmiarów)

Żaden problem, Nawet da się zrobić 2m model do wyrzucania z ręki, tylko nie samemu.

Trzeba oczywiście pilnować wagi ale dla przykładu, zobacz tu: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło zamierzam zrobić bez zawijania wokół natarcia. Spód zamierzam zrobić z płyty 7mm, góra 4mm. Nosek wyprofiluję z przyklejonego paska depronu.

 

Potrzebuje porady jak zrobić dźwigar.

Dźwigar będzie miał od 28mm do 17mm wysokości. Długości 165cm, oczywiście łamany. Chcę go zrobić wystarczająco mocnego ale nie za ciężkiego.

Celuję w wage do lotu 1,5kg.

Jakaś kanapka listewki sosnowe i depron? A może listwa sosnowa po całej wysokości dźwigara? Nie mam pojęcia. W mniejszych modelach wrzucałem rurkę węglową i było po kłopocie.

 

Kawałek planu gdzie go widać

image.thumb.png.8740b75d29c491fcc4c5740c09792391.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, robertus napisał:

Dźwigar będzie miał od 28mm do 17mm wysokości. Długości 165cm, oczywiście łamany. Chcę go zrobić wystarczająco mocnego ale nie za ciężkiego.

przekładka : twarda balsa # 1,5mm + pianka # 5mm + twarda balsa #1,5 mm, klejone na Ep53  tak zrobiłem w Agwagon  , rozpietośc  ~~~`1800mm wysokośc dzwigara 30 mm, ale dałbym dwa dzwigary

Edytowane przez d9Jacek
uzupełnienie wiadomości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, robertus napisał:

cos takiego?

image.png.e60d476f2154b415a905210e52840f58.png

nie, pasy  balsy   a miedzy nimi pianka, żeby to fungowało to pianka  z Twojego  rysynku musi być obrócona o 90 stopni

Robert, zrobiłem w tej Cessnie  klasyczna konstrukcję płata  ale  z innych materiałów- użyłem i  pianki i balsy i sklejki.Żebra  z płyty Kappa # 5 i 10mm.Żebra mają wpusty i takie same wpusty  są w dzwigarach , co po sklejeniu  daje przestrzenną bardzo sztywna kratownicę. Pokrycie spodu pianka #3mm + tkanina 20g  , góra  tak samo. Natarcie listwa balsowa.

Nie mam doświadczenia  z piankami , niestety i troche się o te natarcie martwiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, robertus napisał:

Aaa czyli wszystko pionowo.

image.png.c83cc19ca0c4959bf30e17fc7f32b042.png

dokładnie tak...bardzo lekkie i super sztywne, tylko  klej  na żywicę   na płycie laminowanej ( gładkiej) + druga płyta + obciązenie. Klej całe deski a dzwigary wytniesz po  całkowitym utwardzeniu się tej przekładki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o dźwigar warto robić dwa odsunięte pasy połączone ze sobą. Środek dźwigara nie pracuje - zbędna masa ;) 

1 godzinę temu, robertus napisał:

cos takiego?

image.png.e60d476f2154b415a905210e52840f58.png



 

dźwigar.png

@robertus to są najbardziej efektywne rozwiązania. Najlepiej zrób sobie kilka dźwigarów różnego typu i sprawdź- który wytrzyma największy moment zginający .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, AKocjan napisał:

to są najbardziej efektywne rozwiązania.

teoretycznie czy praktycznie ?  bo przecież Ty nie budujesz modeli ?

i co jest czym  na Twoim rysunku ??

 

przeczytaj  co Robert napisał o tym jaka ma być  konstrukcja płata...pokrycie sztywne  góra i dół po zamknięciu będzie  tworzyło skorupę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.