Jump to content

Modele silników lotniczych w skali 1:7 od podstaw.


Kliment
 Share

Recommended Posts

3 godziny temu, Kliment napisał:

 

 

Phrozen Sonic 4K XL

 

 

Patrzyłeś może jak wygląda kwestia drukowania ich w wersji ultra cienkościennej (0.3 - 0.4mm).

Szczególnie silniki radialne które widać spod owiewki - do wykorzystania w modelach makiet?

Bo domyślam się że drukowane klasycznie "z umiarkowanym" wypełnieniem raczej do lekkich nie należą.
 

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, japim napisał:

 

 

Patrzyłeś może jak wygląda kwestia drukowania ich w wersji ultra cienkościennej (0.3 - 0.4mm).


 

 

Myślę że ze względów wytrzymałościowych optymalna minimalna grubość ścianki to 1 mm. Cieńsze będą za  kruche.  Generalnie przyjmuje się że tzw. grubość bezpieczna ścianki przy wydruku żywicznym  to właśnie 1 mm.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Kliment napisał:

 

Myślę że ze względów wytrzymałościowych optymalna minimalna grubość ścianki to 1 mm. Cieńsze będą za  kruche.  Generalnie przyjmuje się że tzw. grubość bezpieczna ścianki przy wydruku żywicznym  to właśnie 1 mm.

 

Rozumiem. Natomiast latające modele drukowane są właśnie ze ścianką 0.3 - 0.4 - ostatecznie 0.8 (przy druku z ABS) i dają radę (mimo swojej anizotropowej charakterystyki). Znam też modelarza, który drukuje całe elementy latających modeli na żywicznej drukarce właśnie ze ścianką 0.5mm i całkiem nieźle mu to wychodzi (abstrahując oczywiście od kosztów żywicy w porównaniu do klasycznego FDM). Nie podawał żadnych problemów z wytrzymałością - ale może dlatego, że odpowiednio dobrał komplet żywica/drukarka/czas naświetlania i utwardzania. Dlatego właśnie pytam o druk cienkościenny - bo przy ściance 1mm detale robią się ciężkie (niepotrzebnie) co znajduje zastosowanie albo w bardzo dużych modelach latających , albo jako eksponat...

Link to comment
Share on other sites

Przemku, wydaje mi się że wydruki o parametrach o jakich mówię sprawdzą się doskonale w modelach dużych w skalach od 1:3 do 1:5. Jeśli idzie o porównanie wytrzymałości takich samych wymiarowo elementów drukowanych z ABS  a z żywicy, to oczywiście modele z ABS będą dużo wytrzymalsze, odwrotnie do jakości wydruku który w żywicznych  wydrukach jest  nieporównanie lepszy. Rozdzielczość wydruku w plujce to 0,4 mm a  w  żywicy 50  mikronów. 

Link to comment
Share on other sites

Drukowałem makiete silnika do mojego Stearmana. Model nie jest tak świetny jak Twoje ale daje rade. Masa makiety pomaga w takim samolocie ustawić CG. To co tutaj jest Woow! 

20210402_201312.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Kliment napisał:

Rozdzielczość wydruku w plujce to 0,4 mm a  w  żywicy 50  mikronów. 

 

Krzysztof,

 

Jeżeli chodzi o ABS to jest to temat na zupełnie inną dyskusję, i wydaje mi się że jednak masz mylne informacje o ABS.

 

Natomiast plujki nie mają rozdzielczości 0.4mm. Tyle to ma średnica typowej dyszy i jest to teoretycznie najmniejszy detal który można wydrukować (można drukować detale 0.25mm na dyszy 0.4mm). ALE pozycjonowanie tejże dyszy to 0.01mm (lub mniej przy zastosowaniu nowoczesnych sterowników pracujących na 256 krokach) czyli dużo mniej niż stała plamka w drukarce LCD. Co oznacza że sam kontur pojedynczej warstwy w plujce jest dokładniejszy niż na żywicznej. Jeżeli chodzi o wysokość warstwy to oczywiscie żywiczna wygrywa dokładnością. Bo na FDM użyteczne warstwy zaczynają się na poziomie 0.1mm ale można drukować i niżej- 50 mikronów też jest osiągalne (sam drukowałem na 80 mikronach) tylko trwa to wieki i nikt tak nie drukuje, chyba że malutkie figurki. Natomiast żywiczna utwardza za jednym zamchem całą warstwę i dlatego można drukować tak nisko -bo rozmiar XY nie wpływa znacząco na czas wydruku.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.