Skocz do zawartości

E-flite Draco 2.0 m (modyfikacja PZL 104)


AKocjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Zimowa modyfikacja polegając na wyposażeniu modelu w (prototypowe) narty umożliwiające operowanie z zaśnieżonych pasów startowych.
Narty zaprojektowane / wykonane ze sklejki, wkrótce opis konstrukcji .
Na filmie przedstawiam pierwsze testy:

 

* projektu nart nie przedstawiam jeszcze ze względu na "testowanie"  ich powierzchni ślizgowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 minutę temu, daras napisał:

Z tego co widzę to dość mocno wiało.  Ja z moimi zdolnościami chyba bym się nie pokusił o loty tym samolotem przy takim wietrze, szkoda by mi było rozbić model.

tak wiatr był bardzo silny, mam jednak sporo godzin wylatanych na "Draco". Samolot bardzo dobrze zachowuje się na wietrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ mi się podoba Twoje latanie, te narty to rewelacja!

Czy kółko ogonowe nie stawia zbyt dużego oporu? Może też mu nartkę zrobisz?

Jednego tylko brakuje do szczęścia, pomaluj te narty na czerwono, będzie bardziej realistycznie wyglądać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Janekm
Bardzo dziękuję.
Tak mam w planach projekt nartki dla tylnego kółka - na następny sezon.  Tylne kółko jest dość blisko steru wysokości - więc muszę zaprojektować nartkę w taki sposób, aby nie mogła ona  zablokować steru wysokości. 
Malowanie również na następny sezon. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
W dniu 10.04.2022 o 17:38, Ares napisał:

Dobrze latasz. Widać ,że mocno wiało.

dziękuję, model ciężki jak na elektryka; w układzie górnopłata ze slotami - bardzo dobrze sobie radzi z wiatrem 

mam na nim spory nalot,  to też dużo daje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, AKocjan napisał:

model ciężki jak na elektryka; w układzie górnopłata

No tak, z wiatrem jednak nie warto przesadzać bo szkoda modeli.

Jednak trening pilotażu przy wietrze z pewnością zwiększa bezpieczeństwo pilotażu : jak w dużym lotnictwie.

Przypomnij : jakie tam masz baterie i silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wiatrem zawsze trzeba ostrożnie, łatwo o przecenienie swoich umiejętności / możliwości modelu.
Masa modelu do lotu +/- 4500 g 
LiPo 6S 4500 mAh GensAce  (wystarczy  na 6 min pokazu dynamicznego - z solidnym zapasem energii
Odnośnie silnika:
https://www.rc4max.com/e-flite-silnik-trojfazowy-5065-draco-2-0m
śmigło: 14,5x9 (4 łopaty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Model w eksploatacji od ponad roku; nadal w bardzo dobrym stanie technicznym nie licząc otarć wynikających z transportu na lotnisko (w lotnictwie dojazd na lotnisko jest najniebezpieczniejszym aspektem - tak mówią 😆). Film - przelot dynamiczny z elementami akrobacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.