Skocz do zawartości

Spitfire 2021


Atomizer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Właśnie zacząłem budowlane spitfire 1,6m, a co z tego mi wyjdzie to czas pokaże.

Buduję z tego co mam pod ręką. Silniki i regulator ma już długą historię, dwa większe serwa ( wysokość i lotki) jedno Tower Pro SG92R ster kierunku.

Pakiet 4000mAh 3s.

Szacowana waga do lotu 1600g.

Na tą chwilę to tyle, robię tylko wtedy kiedy mam czas i siły po pracy, więc może trochę potrwać budowa.

 

 

IMG_20210703_195159.jpg

Wzmocnienie steru wysokości

IMG_20210703_201113.jpg

W miejscu kabinki zamontuję serwomechanizm wysokości

IMG_20210703_201334.jpg

IMG_20210703_201350.jpg

Podzespół ogona

IMG_20210703_204359.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

W styropianie to ciekawa robota, szczególnie jak się coś dłubie to wszędzie latają te kuleczki ?

Nie było by nic w tym nadzwyczajnego gdyby nie to , że posiadają jakiś ładunek, dokładnie nie wiem jaki ujemny czy dodatni, ale bez kleju potrafią kleić się do rąk ?

Wczoraj zająłem się przodem spitfire, zrobiłem miejsce pod silnik i pakiet, dziś klejenie.

Najpierw zamontuję silnik następnie pozostałe podzespoły.

Tyle na razie z tego projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło rozpiętość 1600mm. Leżało długo na strychu i czekało aż dokończę projekt. ?dziś bym trochę inaczej wykonał, na pewno bym wzmocnił krawędzi natarcia balsą, ale już nie będę doklejać. Może wymyślę coś innego.

Trochę zakurzone, ma już ze trzy lata jak nie więcej ?

IMG_20210705_200425.jpg

IMG_20210705_200418.jpg

IMG_20210705_200237.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik do napędu modelu to Emax GT2826/05 KV860 - ciąg 3000g

 

Napięcie zasilające: 11,1V - 3S do 14,8V - 4S

KV 860

Średnica wału 5mm

Moc maksymalna - 990W

Waga 175g

Zalecana masa modelu 2500-4000g

Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): 13 x 6,5 / 13 x 8 / 14 x 7 / 12 x 6, na stanie mam 14x7

Muszę jeszcze dopasować jakiś kołpaczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Andrzej Klos napisał:

A dales jakies zwichrzenie skrzydla?

nie

Może ktoś ma schemat malowania : dywizjon 303, samolot Jana ZUMBACHA

Przekopałem w google i nie znalazłem nic profesjonalnego, tylko same piktogramy z których ciężko odczytać cokolwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy powoli się malują... barwy kolorów mogą się różnić od oryginałów ponieważ sam mieszam kolory i nie będzie idealnie dopasowanie, bo nie bardzo wychodzi...?

Farba ma inny kolor jak maluję , inny po wyschnięciu a jeszcze inny na wydruku foto... Musiałbym mieć konkretną próbkę koloru aby dopasować, wydruk przekłamuje a i inny odcień zdjęcia jest jak jest robione w słoneczny dzień a inny jak w pochmurny.

Szpachla śnieżka super ! przydała się , jest OK.

Mam zamiar sterowanie lotkami zrobić takie:

obraz.thumb.png.536c1fda80eff424d921dc7ee37192f0.png

Jedno serwo, drut 1,5mm w rurce, czerwony kolor schowane w skrzydle , czarny na wierzchu. To chyba najprostszy sposób wykonania.

Mam w szybowcu podobnie tylko , że na końcu jest zawias 90 stopni i drut może być prosty. Zastanawiam się czy tak nie wykonać... trochę więcej roboty dla mnie.

Jak myślicie, które wykonanie lepiej zrobić ???

 

obraz.png.f491fab14159b9ae92dfdc97e3ce75f2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to wybrał bym drugi sposób, mam spitfajerka tylko że 1:12 i też lotki zrobiłem jak w pierwszej wersji, ten rodzaj rozwiązania nie działa u mnie za płynnie trochę z oporem i nie zawsze lotki wracają po puszczeniu drążka do neutrum, aczkolwiek u mnie skrzydełko jest malutkie i dosyć mocno musiałem wygiąć bowden, jeśli ma być pierwszy sposób to serwo umieścił bym przed przednim dźwigarem żeby łuk bowdena był jak najbardziej łagodny, drut za gruby wystarczy zwykły bowden tylko drut 1mm  i będzie oki ( czemu nie dwa serwa po każdym na lotkę ?)

Ps. Natarcie bym jednak wzmocnił balsą będą dziury, czym okleisz skrzydło ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj i dziś rano zrobiłem wykonanie 2  ?

Nie mogłem spać i o 5 rano poszedłem podłubać trochę do 06:30.

Daję tylko 1 serwo, ponieważ jest dość spore, i danie dwóch przy lotkach to przesada. Gdybym miał o połowę mniejsze to tak ale te są z duże. A znowu SG90 za małe.

W skrzydło wmontowałem listewkę sosnową do zawiasów 90 stopni. Listewka będzie przenosić moment od serwa i synchronizować obie lotki. Wszystko chcę tak wykonać aby nie było luzów i zacięć przy przesuwaniu się listewki, aby lotki nie latały i nie miały jakichkolwiek luzów.

Drut 1,5mm dam tylko od zawiasu do zamocowania lotki.

Skrzydła jak i reszty nie będę oklejać, już pomalowałem emalią akrylową, którą sam rozrobiłem do odpowiednich kolorów. Docelowo będą 3 warstwy tak aby model lśnił na słońcu...?

Krawędź natarcia pozostaje jednak bez wsparcia ... z powodu swojej krzywizny i ciężko będzie dopasować kawałek balsy tak jak to zrobiłem w FPV 1 co się sprawdziło w ostatnim lądowaniu w polu rumiankowym.

obraz.thumb.png.d57778e2d2023898526ed6feb6a15e25.png

 

no... tu będę musiał się liczyć z tym, że jak mocniej polecę w trawy to będą małe wyrwania, ale może okleję krawędź taśmą bezbarwną jak w BF109, kilka lądowań i jak na razie bez uszkodzeń krawędzi.

Zobaczymy...

Może po południ zrobię już jakąś focie z postępów i wrzucę na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo raz tak było ?

Pamiętam raz, jak za mocno zanurkowałem jednym ze swoich modeli i nie dało rady wyciągnąć... zahaczyłem o ziemie prawą końcówką skrzydła! To do domu przyniosłem go w 9 kawałkach ha ha... pokleiłem to tak, że nawet nie było widać, a później latał nawet lepiej niż przed kraksy ?

A nawet  ostatnio w tym roku miałem dwa incydenty z FPV 1 , a teraz ma się bardzo dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli do przodu z budową spitfire. Zdjęcie z wczoraj, kadłub 2 warstwy farby, skrzydło 1 warstwa. Dziś rano naniosłem na wszystkie elementy 3 warstwę farby.

Model schnie. Dojdzie jeszcze kolor zielony, żółty , czerwony, błękitny, biały i inne...

Ta szpachla Śnieżka jest całkiem całkiem... ale nie szpachlowałem całości bo poszło by ze trzy puszki, powierzchnia była by wtedy gładziutka, ale nie wiem co będzie po pewnym czasie się działo z tą szpachlą, czy nie zacznie pękać albo się wykruszać. Dlatego tylko największe dziury połatane.

 

W kadłubie w przedniej części sporo miejsca na elektronikę. To mi się podoba, będzie można upychać różności.

 

Najpierw zamontuje silnik, później połączę elementy, ale najpierw muszę wykonać łączenia skrzydła i ogona do kadłuba.

Trzeba jechać do sklepu po śrubki ?

IMG_20210713_201406.jpg

IMG_20210713_201350.jpg

Dziś może wykonam te dwa elementy jak znajdę czas

obraz.thumb.png.c2f593c35b75ffcd18d98b17f05e25ea.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mirolek napisał:

Strasznie kwadratowy przód Ci wyszedł, na białym styro nie było tego aż tak bardzo widać jak teraz.

 

ms

Aż tak ?

 

Jeszcze jest czas , więc można poprawić

Wiadomo, że model jest uproszczony, tak jak patrzę to od 250mm mierząc od dziobu mógłbym trochę bardziej kadłub do kabiny pilota zaokrąglić...

Właśnie, o ile jeszcze zostanie mi farby, żeby później zamalować przeróbkę!

Czy zatem warto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem wczoraj trochę kolor w moim spitfire, aby był bardziej oryginalny. Ciężko dopasować samemu kolor bez jakiejś próbki i doświadczenia w mieszaniu kolorów... Raz wychodzi taki raz inny, farba jak zaschnie to też lekko zmienia się odcień na ciemniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.