Chomik Opublikowano 5 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2009 Pisząc "menadżer" miałem na myśli regla, ale to mój błąd bo się źle wyraziłem Wstępnie zdecydowałem się na tego regla: http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-p-1194.html Do tego jakiś pakiecik 1000 mAh lub 1200 mAh i gra gitara Z okazji że idę zaraz do wakacyjnej pracy (jak co roku) planuje skończenie mojej Extry w sierpniu :jupi: (trochę mi się to przeciągnęło z własnej głupoty) Najgorzej będzie z silnikiem bo chce się szarpnąć na Saito 82 w wersji GK :rotfl: I tu przy okazji tego silnia, chciałbym spytać o paliwo i śmigło. Śmigło prawdopodobnie wstawię największe jakie mogę wiec 14x6, ale paliwo mnie męczy :? Samo określenie 10-20% nitro + olej syn. nie wiele mi mówi. Czy ktoś mógłby mi pomóc w doborze paliwa na docierke i eksploatację ??
Boogie Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Polecam ten bec: http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=3558 Nie sugeruj sie cena. W rzeczywistosci jest pewnie ciut wyzsza- mniej wiecej w cenie jeti.
radek872 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Nie wiem Chomik po co Ci taki drogi bec 5A to juz jest z zapasem do modelu 1,5m a jesli nie widac róznicy to po co przepłacać ? No chyba, że przyszłosciowo myslisz i kiedys zastosujesz do wiekszego modelu Paliwo do Saito na docieranie cos z firmy model technics na oleju klotz lub edl 2 mało nitro czyli paliwko sport 5 potem do lotów 3D od 10% nitro w góre np contest 10 Yamada 20 możesz też spróbowac na paliwie Arcti Glow podobno tez ładnie chodzą chociaz nie sprawdziłem mój FA 100 ładnie pracuje na paliwie Contest 10 i na taki mam zamiar latac az go wykoncze
sebarc Opublikowano 5 Czerwca 2009 Opublikowano 5 Czerwca 2009 Polecam paliwo Model Technics Pro Power 10 http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=139_225&products_id=2839
Chomik Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 No właśnie, ap ropo Arctic Glow, nadaje się coś takiego: http://www.nastik.pl/a1017tls-litrow-aero-nitrometanu17-oleju-syntet-p-996.html Nie chodzi mi tu o cenę, jednak do Nastika mam nie daleko Choć ważniejsze jest dla mnie skuteczne i efektowne działanie silnika.
radek872 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Lepiej to http://www.nastik.pl/a1020tls-litrow-aero-nitrometanu20-oleju-syntet-p-397.html wiecej oleju nie zaszkodzi a mniej juz może
Chomik Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 No dobra, ale to paliwo da rade czy lepiej się zaopatrzyć w to Model Technics Pro Power 10 ??
kobe24la Opublikowano 6 Czerwca 2009 Opublikowano 6 Czerwca 2009 Da radę jak najbardziej :wink: Do docierania silnika będzie idealne, bo ma większą zawartość oleju - 20% (w razie czego możesz dodać jeszcze ze 2% oleju przy pierwszych rozruchach silnika). Później możesz spokojnie latać na 17-18% oleju. Co do samych firm, jedni preferują ModelTechnicsa drudzy Arcticglow jeszcze inni co innego. Ja osobiście latam na paliwie ModelTechnicsa Contest 10. Latałem też na Arcticglow, ale cena przesyłki z nastika mnie zabiła. Ty masz lepiej bo sklep masz pod nosem
Chomik Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2009 Dziś została mi przedstawiona WSPANIAŁA propozycja od mojej jakże ukochanej Mamy (choć i tak dość często denerwującej :devil: ) !! Aż chce się pochwalić Dzięki pożyczce planuję skończyć budowę Merry pod koniec lipca :rotfl: Jeszcze trochę muszę poczekać ale już udało mi się urwać zbędny miesiąc !! Niestety tak to jest że dziś trzeba dużo czekać Dodatkowo pochwalę się świeżutkim zdjęciem
Chomik Opublikowano 23 Lipca 2009 Autor Opublikowano 23 Lipca 2009 No i proszę :jupi: !! W końcu moja Merry jest w całości !! Długo oczekiwanym i jak bardzo wypragniony sercem modelu jest Saito 82aGK ;D W modelu dodatkowo wymieniłem zasilanie. Prąd do odbiornika daję regulator MAX BEC z pakiety Li-pol 7,4 V 1000 mAh. Niestety regulator nie może działać w pęłni swojego zakresu napięć prądu wyjściowego. Problem polega na tym, że maksymalny prąd mogę zastosować 5,4 V, ponieważ górna granica napięcia w jakim działa revers jest 5,3 V :? Ale źle nie jest Do elektroniki dodałem dodatkowy wskaźnik napięcia (widoczny na zdjęciu, za serwem kierunku) Tak na prawdę chyba dla tego że bardzo podoba mi się teki bajer, a waży zaledwie ok 5g. Kolejną ciekawostka, jest serwo gazu które po wielu rozmowach i przemyśleniach znalazło się w windzie silnika :devil: Przy okazji podpowiedzi kolegi Marcina, cofnięcie zbiornika okazało się tylko miłą pomocą. Mam jednak problem z wydechem :? chciałem go mieć w osi, ale dodatkowo musiałbym mieć albo kolanko 90%, albo giętki kolektor..... I w tedy na moim kompie znalazłem to zdjęcie: I uznałem że tak też będzie dobrze :mrgreen: Teraz tylko rozruch silnika i można się cieszyć z możliwościami tej maszyny w powietrzu A widziałem co potrafi A widziałem już dużo. ....ach !! zapomniałbym o wadze !! Wiec, zakładałem na samym początku 2900g. A było tak: :devil: i wyszło...: ........2500 g bez paliwa ;D
radek872 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Pytanie o wskaznik czy jest to wskaznik przystosowany do lipoli i gdzie go masz podłączony bezposrednio pod pakiet czy w kanał odbiornika ? Na tłumik musisz uważać w takim ustawieniu, a pamietaj, że podwozie fabryczne jest dosyć delikatne nawet jak wzmocnisz to tkaniną, to i tak węgiel jest sztywny i siła jest tak duża, że może wyrwac cały klocek z kadłuba łacznie ze wzmocnieniem no chyba, że masz lotnisko jak stół i ładną miekka trawke jak na górze Żar wtedy fabryczne mocowanie i weglowe podwozie wystarczy.Znasz lotnisko na, którym latam jeśli masz podobne warunki nie minie Cię wymiana na druty 4mm
Chomik Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Opublikowano 24 Lipca 2009 Oczywiście wskaźnik jest przystosowany do Li-poli na odwrocie są dwa przełączniki - zależnie jak się ustawi te przełączniki wybierasz ilość ogniw. Wskaźnik jest podłączony do akumulatora. Kabelki wskaźnika dodatkowo wlutowałem w złączkę z akumulatora do regla. A jeżeli chodzi o podwozie, to już od dawna się nad tym zastanawiam Jakoś dam sobie rade :rotfl:
Chomik Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Opublikowano 25 Lipca 2009 planowo miało być HS 81, ale w sklepie dość jasno kolega wyjaśnił mi że lepszy będzie HS 311 Trochę się męczyłem przy wsadzeniu tego serwa bo faktycznie jest trochę duże, ale dałem rade :rotfl: Właśnie kończę wyprowadzenie tłumika, jak tylko zrobię to pokarze jakieś foto. Pozdrawiam
radek872 Opublikowano 25 Lipca 2009 Opublikowano 25 Lipca 2009 Daj go tak, że w razie wyrwanie podwozia nie walniesz nim bezposrednio w glebe silnik dosyc drogi a nie trudno go usmiercić
Chomik Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Opublikowano 26 Lipca 2009 ja nie przewiduje opcji gleby Radku :devil:
radek872 Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Fabryczne podwozie wyrwiesz predzej niz Ci sie wydaje, a wtedy przywalisz tłumikiem i bedzie pozamiatane
JASIU Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 ja nie przewiduje opcji gleby Radku :devil: To się mylisz kolego z tą glebą nie ma modelarza żadnego co by nie zaliczył gleby,co to za modelarz by był jak by tylko latał a nic nie robił :wink:
modelpiotrek Opublikowano 26 Lipca 2009 Opublikowano 26 Lipca 2009 Chomik nie glebnie bo ten model cały czas wisi pod sufitem w domu i zamiast latać to tylko na niego patrzy
Chomik Opublikowano 26 Lipca 2009 Autor Opublikowano 26 Lipca 2009 Oj Piotrku i teraz Cie zaskoczę !! Dziś zrobiłem pierwszy rozruch silnika !! Wiec modelik będzie latał :rotfl: W czasie rozruchu pojawił się mały problem. Silnik odpalałem rozrusznikiem i kilka razy śmigło przykręcone do kołpaka się po prostu odkręciło. dociągałem je na prawdę mocno, bałem się jednak żeby nie przekręcić gwintu. było to dość uciążliwe, ponieważ za każdym razem musiałem odkręcać kołpak i dokręcać śmigło. teraz już wiem, kołpak do wymiany... Jak tylko znów będę miał czas to dokończę przepalane silnika i może pierwsze loty. A co do gleby, dalej się będę upierał że nie zrobię :devil:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.