Skocz do zawartości

Douglas DC-3 depron


Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

   Co prawda post pod postem, no ale ,,proszę o wybaczenie,,. Dzisiaj coś, za co zabierałem się ,,jak pies za jeża,,. Styropianowa podstawa pod model. Na razie na surowo - jak już model będzie skończony, to ostateczne spasowanie. Całość pomaluję farbą do styro, lub okleję folią - zobaczymy. Miejsca posadowienia kadłuba będą wyklejone cienką gąbką.

 

1766090274_IMG_20220115_171803(Copy).thumb.jpg.1bb224c720d671130f20cbe28a1d55f8.jpg

 

1258821230_IMG_20220115_171917(Copy).thumb.jpg.d8e0069620ffea2cdf0d47a9d48523d2.jpg

 

436170807_IMG_20220115_171713(Copy).thumb.jpg.0f2ea0fe4ea2621bdef6deb32b45ac74.jpg

 

838319566_IMG_20220115_171658(Copy).thumb.jpg.00d95952ccebb921278b1011f0723a73.jpg

 

1074206749_IMG_20220115_171649(Copy).thumb.jpg.8d9dbb76c26eea74380fd6217b47eb7b.jpg
 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

   Dalsze laminowania. Tak trochę może ,,drepczę w miejscu,, ale zawsze to krok do przodu. Powoli zaczynam też malowanie - wałkiem. Na wstępie podkład z wodnej, białej farby acrylowej (do malowania grzejników), Następnie przeszlifowane i druga warstwa tejże białej farby acrylowej. Zalaminowałem też jedną ,,ćwiartkę,, kadłuba (tkanina 110g/m2) oraz jedną dolną część statecznika poziomego (tkanina lżejsza - 50g/m2). Po dwóch warstwach wodnej białej farby acrylowei i przeszlifowaniu, całość będzie pryśnięta podkładem do styropianu a następnie rozpuszczalnikową srebrna farbą acrylową oraz białą - ostatnie zdjęcie.

 

Laminowanie:

 

925868227_IMG_20220118_190634(Copy).thumb.jpg.02f6876527291b5e1a61ae66e20c3550.jpg

 

Pierwsza warstwa wodnej, białej farby acrylowej:

 

764800077_IMG_20220121_155846(Copy).thumb.jpg.034d56dbe9d37bfb5aec14a4db90e650.jpg

 

Po przeszlifowaniu nałożona druga warstwa białej farby:

 

235262337_IMG_20220123_182030(Copy).thumb.jpg.3ecc5f3d8a3608f3644933415aee50d5.jpg

 

Laminowanie kadłuba:

 

269762240_IMG_20220123_172008(Copy).thumb.jpg.18f9762dc015667fea683214c26bd9ad.jpg

 

962143475_IMG_20220123_181852(Copy).thumb.jpg.b6296dbef87c6cbd6a8c596080b9fb5d.jpg

 

711920246_IMG_20220123_181910(Copy).thumb.jpg.18b1e9e7702655732322b50a84530957.jpg

 

Oraz jedna, dolna powierzchnia statecznika poziomego:

 

1160442676_IMG_20220123_183044(Copy).thumb.jpg.e10624b9553507730401facce228139a.jpg

 

Po tym wszystkim całość będzie pryśnięta podkładem do styropianu oraz zwykłymi lakierami acrylowymi - srebrny i biały.

 

2102989096_IMG_20220123_195524(Copy).thumb.jpg.1c062a3622dc535c23401db856a7ec6c.jpg

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

       Już jestem - prace lekko do przodu. To, co miałem wcześniej przygotowane zostało zalaminowane tkaniną poliestrową i acrylowym lakierem wodnym. Następnie całość pomalowana białą wodną farbą acrylową. Szlifowanie, następnie kolejne malowanie farbą i kolejny szlif oraz tam gdzie trzeba delikatne szpachlowanie i kolejne szlifowanie. W dolnej części centropłata wykonałem dodatkowe otwory rewizyjne z przykręcanymi klapkami - lepszy dostęp do mocowania podwozia. Wcześniej pisałem że całość będę malował farbami w sprayu po wcześniejszym zagruntowani powierzchni specjalnym podkładem do styropianu, ale po pierwszych próbach (gondole silników) stwierdziłem że NIE !!!. Jakoś mi to nie pasowało - wychodzi dużo podkładu, dużo farby a efekt jest nie taki, jakiego bym oczekiwał. W związku z tym całość jednak zostanie pokryta folią (srebrna i biała) - myślę, że tak będzie lepiej. Pomalowane farbą gondole silników również okleję folią (na zdjęciach są jeszcze jako pomalowane). Cdn.  

 

A tak to wygląda:

 

To, co na zdjęciu przed oklejeniem - z podwoziem i statecznikami, ale beż żadnego wyposażenia waży 1550g

 

1737428225_IMG_20220129_160914(Copy).thumb.jpg.c3ba648cb19dd8ebb7b5319ff6a190ec.jpg

 

 

Dodatkowe klapki rewizyjne podwozia

 

1421841049_IMG_20220130_195824(Copy).thumb.jpg.0f1b193f49d758aa993f7c75d695801c.jpg

 

 

Kadłub modelu po malowaniu białą farbą akrylową ale przed szlifowaniem

 

273681797_IMG_20220203_170858(Copy).thumb.jpg.d9b6189ea35fb5ccc89feb0f0bc4d47a.jpg

 

 

Gondole silników pryśnięte podkładem do styro a następnie srebrną farbą acrylową

 

324108689_IMG_20220204_154604(Copy).thumb.jpg.30a76ef83c729c6ef0329ff60d03b639.jpg

 

1893049982_IMG_20220204_190452(Copy).thumb.jpg.e587dcc1a0198c5f068dfaddb4d20991.jpg

 

 

Grunt pod folię (przynajmniej w miejscach szpachlowanych, na krawędziach i na zakładkach folii

 

1279840496_IMG_20220207_171705(Copy).thumb.jpg.ff25392d24e3f9fd66beb351f2fa2a6e.jpg

 

A tak wygląda spód centropłata oklejony folią - gondole silników jeszcze nie oklejone

 

684454457_IMG_20220207_201850(Copy).thumb.jpg.caaf7a32ca405a435cff7a1cc4f1790a.jpg

 

1586193252_IMG_20220207_201918(Copy).thumb.jpg.ba655d056b354e4668b1e6383fb4c401.jpg

 

2076548355_IMG_20220207_201814(Copy).thumb.jpg.5083226e99ad8daf0dd22e4b1748fbd6.jpg

 

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Simple wyszedl fajnie, DC tez eleganckie, mala podpowiedz choc juz niepotrzebna w tym modelu to do giecia powierzchni depronu z mniejszymi promieniami polecam opalarke naprawde daje rade a i potem mniej szlifowania pogietych powierzchni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak najbardziej zgadzam się z opinią. Też stosuję opalarkę, jednak SIMPLE tak już ma w oryginale. Zresztą prawie wszystkie modele z FliteTest tak mają. Sam jestem ciekaw, jak ,,to,, będzie latało z takim łamanym profilem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się już kilka razy do tych modeli z łamanym profilem....ale jakoś nie mogę ?  .Bardzo jestem ciekaw " jak to będzie latało " bo moje uprzedzenia to jedno a .... praktyka może być taka ze to właśnie będzie latało dlatego że ma taki profil. Jeszcze mam za mało doświadczenia z modelami żeby sam ocenić....  Dlatego będę czekał na opinię... .

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem wiele modeli flitetest z ich profilami, i wszystkimi latalo mi sie dobrze a nawet bardzo dobrze poza jednym ktory nie byl wypuszczony przez nich tylko przez uzytkownika ich forum i ja go powiekszylem x2 przez co po fakcie okazalo sie ze natarcie to byla prawie pionowa sciana wiec lataja dobrze tylko przy skalowaniu w gore trzeba zwracac uwage na to jak sie profil zmienia. Druga alternatywna metoda jest tak zwany "armin wing" z kanalu experimental airlines na yt, skrzydlo wychodzi wtedy gladsze nie ma tych zalaman i jak sie rozmiesci dobrze dzwigary to mozna uzyskac skrzydlo takie jak to z flite test tyle ze nie tak kanciate.

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. 

Troszkę czasu minęło. Dzisiaj dzień na pytania?. Simple został wyposażony w osprzęt, ale niestety jeszcze nie latał. No cóż - czas wrócić do modelu DC. Otóż posiadam serwa EMAX ES3054MG o wadze 17g i momencie 3,5kg. Czy mogę je zastosować do napędu sterów (wys. kierunek)? Oraz czy w tak sporym modelu (waga ok. 2kg, rozp. 2,2m) może to być zrealizowane za pomocą bowdenów i wtedy serwa bliżej centralnej części kadłuba, czy może lepiej (ster wys. spięty razem) z tyłu kadłuba przy statecznikach? Do lotek myślałem dać EMAX-y ES08MA II o momencie 1,8kg i wadze 12g. Z pewnością jeszcze pytań będę miał więcej.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2023 o 17:04, rosik napisał:

Witam. 

Troszkę czasu minęło. Dzisiaj dzień na pytania?. Simple został wyposażony w osprzęt, ale niestety jeszcze nie latał. No cóż - czas wrócić do modelu DC. Otóż posiadam serwa EMAX ES3054MG o wadze 17g i momencie 3,5kg. Czy mogę je zastosować do napędu sterów (wys. kierunek)? Oraz czy w tak sporym modelu (waga ok. 2kg, rozp. 2,2m) może to być zrealizowane za pomocą bowdenów i wtedy serwa bliżej centralnej części kadłuba, czy może lepiej (ster wys. spięty razem) z tyłu kadłuba przy statecznikach? Do lotek myślałem dać EMAX-y ES08MA II o momencie 1,8kg i wadze 12g. Z pewnością jeszcze pytań będę miał więcej.

Pozdr

 

Moim zdaniem bowden wytrzyma pod warunkiem solidnego zamocowania go najlepiej na całej dłudości pancerza w kadłubie. A jak nie masz jak tego  wykonać to przynajmniej 4 - 5 punktach dobrze go wklej aby nie występowało wyboczenie.

Ja zapezpieczam jeszcze przed pęknięciem miejsce na styku gwint- plastikowa rurka: robię to tak,że przygotowuje rurkę termokurczliwą i długości około 2 cm , nastepnie smaruję poxipolem mosiężny element ( tam gdzie już nie ma gwintu) i około 1cm pancerza . Na to zakładam rurkę i obkurczam zanim klej zwiąże. Polecam ten sposób bo bowdeny podobno lubią w tym miejscu pękać.

W tak dużym modelu dałbym chyba na wysokość 2 serwa oddzielnie na każdą połówkę : zawsze to bezpieczniej.

A na lotki serwa 1,8 kg? Nie za słabe będą? Nie ryzykowałbym i zastosowałbym na lotkach coś >2,5kg . Zawsze to bezpieczniej a model ładny i szkoda ryzykować uszkodzenia przez zbyt słabe serwa.

Resumując gdybym był na twoim miejscu na ster wysokości zastosowałbym podwójne serwa na każdą połówkę coś około 2,5kg a na resztę dałbym posiadane przez Ciebie Emaxy 3, 6kg.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rosik napisał:

Tak. Tak też zamierzałem zrobić. Najpierw muszę ułożyć trasę bowdena aby pracował z jak najmniejszymi oporami. Co do serw to jeszcze zobaczę, ale prawdopodobnie zostanę przy tych co pisałem.

Tak , racja to ważna rzecz aby bowden był w lini prostej. Z serwami przemysl sprawę . Szczególnie jeśli chodzi o ster wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.