Skocz do zawartości

Douglas DC-3 depron


Rekomendowane odpowiedzi

Malutkie postępy :). Dla odmiany zamiast klejenia depronu trochę lutowania. Co prawda trochę wybiegłem do przodu, ale musiałem sprawdzić takie lutowane połączenia. Jako łączniki prętów stalowych wykorzystałem elementy montażowych kostek elektrycznych i rurek mosiężnych fi4x3mm. Prętry stalowe fi3mm. Elementy prostopadłe wpuszczone są w otworki po śrubkach i zalutowane. Elementy obrotowe mają w środku wlutowane rurki mosiężne. Ciekaw jestem jak to się sprawdzi w praktyce.

 

30228314_IMG_20210831_181728(Copy).thumb.jpg.cb944de600a73a9bf555cbf5c9f1624f.jpg

 

1983635341_IMG_20210831_185038(Copy).thumb.jpg.b747087f47e49b666e2825c952767681.jpg

 

742825388_IMG_20210901_152216(Copy).thumb.jpg.0613348e14df2322e538feccca904f23.jpg

 

597946360_IMG_20210901_152226(Copy).thumb.jpg.739d465466a57ade571cacc2769e3785.jpg

 

516678424_IMG_20210901_160901(Copy).thumb.jpg.7509f9357526c1e4778f84e81cab72b7.jpg

 

755233823_IMG_20210901_164210(Copy).thumb.jpg.7d926df161ee9e825d88864a3b331971.jpg

 

1314726042_IMG_20210905_165520(Copy).thumb.jpg.933e23d7b3d6841f154edcb1b7a326ad.jpg

 

240904958_IMG_20210905_204857(Copy).thumb.jpg.1592cef9a637b87ecedd6b7d276f48aa.jpg

 

759978113_IMG_20210905_205032(Copy).thumb.jpg.8033b3437248d1cda3966b33ad0079c4.jpg

 

83332167_IMG_20210905_205051(Copy).thumb.jpg.c28a7ea521b1ab2cd8883b2335f63a98.jpg

 

1063415938_IMG_20210905_205146(Copy).thumb.jpg.a2885d58c8642323eb120d816ee97a15.jpg

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2021 o 22:01, rosik napisał:

Tak, myślałem już o tym. Zamierzam wykonać częściową amortyzację całości w miejscu mocowania w gondoli w skrzydle.

Ale pomysł z lutowaniem bardzo fajny, sam takich rozwiązań używałem w swoim modelu, w innym miejscu co prawda ale zasada ta sama. Wykorzystanie tego typu złączek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

z tego co widziałem to Julius pokrywa modele papierem. Poszedłem tym tropem i eksperymentami sprzed prawie 20 lat. Znalazłem Natron 45g/m2. Z klejem Wikolem (czy też wikolopodobnym)  masa wychodzi 1g/dcm2 (tylko klej i papier). Krycie jest nieco pracochłonne, ale daje się szlifować i kryć dowolnym lakierem. Nawet da się pomalować Kaponem  (pod papierem był styrodur). Zaletą jest bajecznie niska cena takiego krycia. Wadą, pewnie większa masa niż foli no i bury kolor który trzeba jednak pokryć farbą. Folie pakowe mają nieraz dziwne kolory i są błyszczące co mocno mnie zniechęciło do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Model zamierzam pokryć folią Oracover pokrywając wcześniej depron specjalnym podkładem klejowym lub nieco tańszą folią samoprzylepną Oracal - jest jeszcze czas na przemyślenie. A w międzyczasie dokończyłem podwozie główne (będzie jeszcze amortyzacja w miejscu mocowania). Podwozie ma też lekką amortyzację na tylnej podpórce. Ciekaw jestem jak te moje pomysły sprawdzą się w praktyce;). Wykonałem też zespół sterowanego koła ogonowego (ma też lekką amortyzację na spięciu serwo - orczyk koła ogonowego - może to trochę zabezpieczy przekładnię serwa?). Laweta tylnego kółka będzie przykręcana wkrętami do konstrukcji kadłuba.

 

A tak to wygląda:

 

198718426_IMG_20210919_164208(Copy).thumb.jpg.9843b3c1f32c367e48aaaf451e5f9516.jpg

 

1998607215_IMG_20210919_163954(Copy).thumb.jpg.16ca8c296ff69f6560eee0fbee3820c1.jpg

 

480147086_IMG_20210916_194319(Copy).thumb.jpg.0e42deba71271b5740a842d68775507f.jpg

 

1348331655_IMG_20211006_194813(Copy).thumb.jpg.612f1af716d5c5238e6df5fe07fd0e33.jpg

 

88988500_IMG_20211006_194927(Copy).thumb.jpg.63db86301f7115c2e29d35addfd33476.jpg

 

498103715_IMG_20211006_194940(Copy).thumb.jpg.37c47b94e4e188d6373218f4105ee792.jpg

 

352979105_IMG_20211006_195052(Copy).thumb.jpg.f05d0cbf14211a38f822a982c5930b01.jpg

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model zamierzam okleić którąś z folii, tak jak już wcześniej pisałem (myślę, że przy okazji folia trochę wzmocni całość). Papier - no cóż, wydaje mi się że wymagałoby to więcej pracy a i nie wiem jak wyszłoby to wagowo. Chociaż malując model z pewnością barwy byłyby bardziej autentyczne - jeszcze to przemyślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nastaw się jednak na folię, z papierem jest tak, że lubi odkształcić powierzchnię  przy wysychaniu ( przynajmniej ja tak u siebie zauważyłem) Model fajny i duży, z wagą przy piance też nie powinno wyjść dużo. Czekam na filmik z działania mechanizmów podwozia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid- rozważ więc oprócz papieru jeszcze laminat według kolegi Stefana (stema), przypominam link z opisem:

  . Wypróbowałem i papier i ten laminat, także i folię na depron. Laminat jest wytrzymałościowo i estetycznie najlepszy, bardzo wzmacnia konstrukcję. Papier też OK, ale w razie "walnięcia" pęka, choć za to łatwo się to naprawia. Folia szybko się robi, ale podatna na wgniecenia, wzmacnia mniej. W laminacie minus to waga, ale można ją minimalizować prze dobór cienkiej tkaniny (nylon, szyfon itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rosik napisał:

Myślę, że jednak zostanę przy folii. Może w przyszłości kolejny model depronowy pokryję laminatem.

Grzegorzu, piękny model gratuluję!

Proponuję jednak abyś rozważył pokrycie newralgicznych punktów w modelu tkaniną szklaną 24,5g/m2. Jest to tkaninka bardzo cienka ,dobrze się układa i przyrost masy będzie niewielki a wytrzymałość wzrośnie. Miejsca typu spodnie części gondoli silników, spodnia przednia część kadłuba ogon w miejscu mocowania stateczników( tutaj trzeba ostrożnie z masą) czy nawet miejsca za które chwytasz model przy montażu warto przelaminować.Depron jak zapewne wiesz jest dość delikatny.Widać na zdjęciach ,że elementy podwozia przenoszą siłę na solidne sklejkowe elementy króre dopiero są wklejane w depron więc konstrukcyjnie lepiej tego zrobić nie można , to jest prawidłowe, natomiast tkanina spaja wszystko powierzchniowo w jedną całość.

To tak moim skromnym zdaniem można by zrobić. Folia oczywiście też nieco wzmocni samolot także też pewnie będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywoałny w poście powyżej "Laminat wg.Stefana" to bardzo dobra technika .... stosuję od wielu lat wzmocnienia przedniej części modeli aircombat wykonanych z epp za pomocą koveralu klejonego na UHU-POR lub dragon.

Nie wiedziałem, że takie proste zabiegi modelarskie mają już swoją legendę ? ale potwierdzam - depron, styrodur czy epp doskonale wzmacnia się przez pokrycie cienką warstwą tkaniny, która po podgrzaniu suszarką do włosów lekko się obkurcza. Pianki wzmacniane w ten sposób nie tracą swojej naturalnej elastyczności a pozbywają się kruchości.

 

ms

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, rosik napisał:

No to mam dylemat. Laminat czy folia? A jak to jest następnie z wykończeniem takiej laminowanej powierzchni - chodzi mi o kolory - farby i najlepiej jakie, czy folia?

Jeśli wzmocnisz laminatem tylko newralgiczne punkty to model spokojnie można okleić folią. Folia złapie do laminatu również a uskok na przejściu tkanina _depron jest tak niewielki ,że prawie niewidoczny. Myślę ,że nie ma sensu kryć całego modelu laminatem: to może być już za duży przyrost masy. 

A jak zrobisz to już Twoja decyzja. Folią jest najprościej i najszybciej, Metody zaproponowanej przez Mirka nie znam więc nie będę się wypowiadać , a tkanina szklana to jedynie wzmocnienia: całego modelu laminować nie polecam ze względu na masę.

Tak to w skrócie z mojej strony wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.