Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Myślę że każdy ma odnośnie narzędzi własne-różne oczekiwania. Osobiście jestem z tej wyrzynarki zadowolony. Chociaż jak we wszystkim tak i tu trzeba dojść do wprawy. Na pewno sprawdza się przy wycinaniu delikatnych elementów, zwłaszcza z cieńszych materiałów. Do grubszych z pewnością lepsza będzie DSH.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

WITAM

Przy modelu ciut do przodu. Klapki rewizyjne wykonane. Statecznik poziomy oklejony srebrną folią a cały kadłub do połowy folią białą. Oczywiście musiałem sobie wymyślić trochę ,,pod górkę,, i zdecydowłem się na okna pasażerów szklone w ramkach. W sumie na 14szt okienek złoży się 56szt ramek z różnej grubości sklejek. Kolejny etap - okleić spód kadłuba srebrną folią, wyciąć otwory pod okienka, zmontować ramki ze sklejki z szybkami i wkleić do kadłuba.

A tak to wygląda:

 

418668768_IMG_20240101_195913612_HDR(Copy).thumb.jpg.1dc970abe719225653750900bcf3aed1.jpg

 

795599445_IMG_20240125_201419172(Copy).thumb.jpg.8d952cc22ab0c823c99ef64f41ca12e9.jpg

 

83691086_IMG_20240125_201342785(Copy).thumb.jpg.43e5b34f5f5886bb167be15e0266a9a3.jpg

 

175106970_IMG_20240125_201327635(Copy).thumb.jpg.f67c7783d17ffd3a04acd78f5eec4b51.jpg

 

 

 

836690289_okienka(Copy).PNG.38f89b7d299e658e07c7538ecd38256e.PNG

 

 

IMG_20240105_195306404 (Copy).jpg

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Takie są w oryginale. Też myślałem o tym osłabieniu. Mam zamiar wzmocnić kadłub od środka.

Opublikowano
Godzinę temu, rosik napisał:

Takie są w oryginale. Też myślałem o tym osłabieniu. Mam zamiar wzmocnić kadłub od środka.

Generalnie to był taki żart materiałowy :) 

 

Bo przez kanciaste okna Dakoty, która problemów nie miała z tym żadnych, zastsowana to samo rozwiażanie w Comecie.

 

I okazało się, że to co w Dakocie działało bardzo dobrze, tak w Comecie, przez ciśnieniową kabinę, spowodowało wypadki (właśnie przez pękanie zmęczeniowe, od narożników okien)

Później okazało się, ze Dakota kometa wręcz przeżyła i lata do dziś.

 

W modelu na 98% problemów Ci to nie sprawi, ale jest to na pewno ciekawa lekcja z historii lotnictwa :)

 

 

 

 

Opublikowano

Ciekawa sprawa?. Tej historii nie znałem. Czyli powielanie rozwiązań nie zawsze się sprawdza. Ale o wzmocnieniu kadłuba faktycznie myślałem i nadal myślę?. Pozdr

Opublikowano

Grzegorz- w ramach uznania i wsparcia w budowie tego pięknego modelu przesyłam Ci obraz który był kiedyś zamieszczony w kalendarzu z samolotami LOT-u. Zauważyłem teraz, że nie wiedzieć czemu pominąłem tą kopułkę astro, no ale to se uż ne vrati?

P1010413.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano
11 godzin temu, rosik napisał:

 

2017973414_IMG_20240229_194833732(Copy).thumb.png.effb0e7a457ee9b0d3a7b5ebbbf96b57.png

 

Być może to wina perspektywy, ale mam wrażenie, że skrzydła są zaklinowane na ujemnych kątach.

  • Lubię to 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Przy modelu chwilowy zastój. W międzyczasie otrzymał tylko naklejki na drugim boku kadłuba i stateczników. Ostatnio trochę pochłonął mnie temat szlifierki taśmowej 2x72. W skrócie opisana w dziale ,,Warsztat,,.

 

IMG_20240728_180030423_HDR(Copy).thumb.jpg.71fb504fd004ee1e01daa0cffcb48593.jpg

 

IMG_20240728_175959799(Copy).thumb.jpg.cb1a0698aa8c44b50e82d09f945f21ef.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.