Skocz do zawartości

EXTRA 300 KS 2,3m - relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, mar_io napisał:

Bardzo mocne serwa, myślałem że tam wystarczą około 12kg tutaj grubo.

12kg serwa to tak ie minimum do 2,2m Extra ma 2,35m ja mam zamiar pójść w inną stronę jeszcze nie wiem czy budżetowo czy trochę mniej ale jeśli budżetowo to wychwalają w USA takie coś mocno i cena w miarę

marne zdjęcia ale to 1412 bluebird

1412.png.8d141f8603e80d15acb4b024ce4aebb0.png14121.png.1c04237e9a91c140743be1db702c7b38.png

te 160 za sztukę i licząc dwa na kierunek to 7*160= 1120

 

a jeśli trochę mniej budżetowo to 250*7=1750 i chyba na te się skuszę bo 0,06sek/60 stopni mnie pociąga :D i to wszystko nie za 400 za sztukę Wiesiu. Wiem coś kiedyś pisałeś że nie bardzo te tańsze ale  w USA lata na nich sporo ludzi i chwalą, zobaczymy co to będzie.

13061.png.1bbd9aa51b59d0cd9747eff5b1a863de.png13062.thumb.jpg.2111da09f2278cdb0b1745186b46e47b.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Graffi_25 napisał:

a jeśli trochę mniej budżetowo to 250*7=1750 i chyba na te się skuszę bo 0,06sek/60 stopni mnie pociąga

A mnie pociąga w nim przekładnia.

To prawda skreśliłem tego producenta ale jeśli chodzi o mechanizmy z stalową przekładnią , kiepskie to moje serwo było, może z pięć lotów działało i w końcu wysypała się zębatka na wale silnika , która to zablokowała przekładnie na wychylonym sterze kierunku.

Ale na serwo z tytanową przekładnią tego producenta to bym się zdecydował mimo wszystko , no pod warunkiem że ktoś by je przetestował  wcześniej przelatało by z 40 lotów bez problemów.

A ja testowałem tą padaczkę z linku , i tego modelu to nie polecam.

https://www.blue-bird-model.com/products_detail/27.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa reklamacji silnika niespodziewanie nabrała tempa. Poinformowałem serwis Mvvs że już nie będę tracił czasu i zakupiłem GP 61. Z uwagi na fakt, że podczas serwisu silnik mvvs miał podobno nominalną moc a u mnie na modelu nie, zaproponowałem żeby poczekać aż zamontuję GP do modelu. GP podepnę do tego samego wydechu, paliwówki i zasilania więc jeśli GP będzie miało moc nominalną to znaczy że mvvs jest wadliwy. Jeśli z GP będą problemy to znaczy że w modelu jest coś nie tak. Serwis mvvs w odpowiedzi zaproponował wymianę silnika na nowy, więc zachowali się ok. 

Zacząłem już przeróbkę wręgi silnika pod GP, postaram się go uruchomić jak najszybciej aby upewnić się że problem nie jest po mojej stronie. Nie wiem jeszcze co zrobię z mvvs 58 po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozpocząłem montaż nowego silnika GP 61. Pierwszy krok to regeneracja firewalla. Stare otwory mocujące mvvs zakleiłem mieszanką żywicy, aerosilu i ciętych włókien szklanych. Niestety przy poprzednim silniku powiększyłem za bardzo wycięcie na gaźnik w tej wrędze i nowe otwory śrub wypadają za blisko krawędzi. W związku z tym nawinąłem kilka warstw taśmy szklanej na wewnętrznym wycięciu wręgi. Całość zalaminowalem 3 warstwami tkaniny szklanej 0/45/0 o gramaturze 200 gsm.20211211_093026.thumb.jpg.246a53b6844177f4a82924d71256300a.jpg

Kolejny krok to dorobienie tulei dystansowych, użyłem do tego rurki fi 10x2, silnik ma otwory fi 5, do jego mocowania użyję śrub M5 klasy 8.8,  także żeby wycentrować tuleje nasunąłem na śruby koszulkę termokurczliwą. Tutaj zdjęcie ze śrubami tymczasowymi:

20211211_095412.thumb.jpg.85818973f7910efec1f99fdb1e60677f.jpg

Serwo gazu przeniosłem na dolną ściankę domku i wziąłem się za budowę kolanka. Będą potrzebne takie materiały zakupione od firmy KS zza Odry:

20211211_122800.thumb.jpg.78ce98b51ea3934aa15d196d4a444738.jpg

Pierwszy etap to uformowanie kolanka tak aby wskoczyło do flanszy:

20211211_135207.thumb.jpg.5d0fee7050fafccd1400f20b9edccfaa.jpg

Kolejny krok to zlutowanie srebrem tych części, ja używam palnika z gazem map ale powinna wystarczyć zwykła lutlampa:

20211211_135344.thumb.jpg.9352f56c951961b67b55e86adf41f096.jpg

No i lutujemy grzejąc części na całym obwodzie,  po chwili dotykamy lutem tak aby źółta otulina wytrawila powierzchnię. W momencie gdy stal łapie kolor wisienkowy srebrny rdzeń zaczyna się topić i łączy obie części. Jest to moje drugie kolanko więc jeśli robię coś nie tak to proszę o komentarz.

20211211_140108.thumb.jpg.db62946f5697205466276eedf54542d4.jpg

Dalej pasujemy kolejne części

20211211_143436.thumb.jpg.4a813f062a8452c2de99282c1f52e815.jpg

I lutujemy jedną po drugiej:

20211211_144753.thumb.jpg.d7e45ee0dfcaad00ec4598a897245724.jpg

20211211_150113.thumb.jpg.52ad86767c154ae8d486f2b846288890.jpg

Tyle na dziś, jutro polerowanie kolanka i dalszy montaż.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo, działamy dalej. Kolanko umyłem w gorącej wodzie a następnie nałożyłem na 15 minut pastę wytrawiający do spawów, którą później spłukałem wodą, wygląda już przyzwoicie:

20211212_093023.thumb.jpg.a66de5ca65649eef151eceb6314e6e32.jpg

w kolejnym kroku oczyściłem je taką szczotką:

20211212_095132.thumb.jpg.b3b92dd5d91c5add06852979e8b2695a.jpg

Jeszcze ważny detal, kilka zwoi drutu nierdzewnego zalutowanego na końcu rurki, ma tu uniemożliwić zsunięcie łącznika z teflonu (w tle większa siostrzyczka).

20211212_095150.thumb.jpg.4089a8655f4968ce6b35ffad53054759.jpg

Generalnie wykonanie takiego kolanka jest dość proste i niedrogie, zachęcam do spróbowania.

Przed montażem silnika na płatowiec warto najpierw dokręcić popychacz gazu, miejsca nie ma za dużo ale system oparty o pręt fi 3mm się mieści.

20211212_100804.thumb.jpg.09719aa050f1f03c4d33b8d605c9be6b.jpg

A tak to wygląda po zmontowaniu:

20211212_110239.thumb.jpg.6a420491fb783ef2b01ae2255bc13c27.jpg20211212_110259.thumb.jpg.5a7241530882aaf87cfceabdcf0b520f.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Zgodnie z obietnicą zwazylem poszczególne elementy modelu.Kadlub bez statecznika pionowego 2280,ster pionowy 144,ster poziomy 186 i 187,skrzydla 661 i 657,sama kabina 418.Waga podana bez podwozia.I jeszcze fotki jak to u mnie wygląda.Tylka nie urywa ale jest.Reszta już po nowym roku.Pozdrawiam

20211213_110842.jpg

20211213_110817.jpg

20211213_110707.jpg

20211213_110356.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracę się trochę przedłużyły z uwagi na fakt że GP 61 jest znacznie lżejszy niż Mvvs 58. Przesunąłem akumulatory do przodu domku, podobnie moduł zapłonowy. Zależało mi na solidnym i jednocześnie dobrze tłumiącym drgania ich mocowaniu. W takiej konfiguracji w pelni zmontowany kadłub bez skrzydeł ma środek ciężkości na przodzie rury dźwigara, w weekend sprawdzę jak to będzie już na w pelni zmontowanym modelu. Zostały do przedłużenia przewody zasilające i będzie można rozpocząć docieranie silnika.

20211213_184419.thumb.jpg.8396e726797b66a4a11614c327a51555.jpg20211213_184810.thumb.jpg.62ce0bac39184e6de7dcf8a797aa38d9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapał i robota ci sie w rękach pali, ja mam trochę lenia i nie wiele robię , niby garba z grubsza ostatnio zrobiłem i mam sklejone rusztowanie statecznika pionowego ale zapału to u siebie nie widzę.

A u ciebie to już widzę kadłub z modelu 2,7 się zrobił.

Ale nagrasz film jak model lata z nowym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim modelu wzmocniłem mocowanie podwozia kompozytem szklanym. Wszystkie elementy domku laminowałem dwustronnie, pokazane jest to na początku tego wątku. Po sklejeniu domku wmocilem mocowanie półki podwozia paskami tkaniny szklanej. Jest to dość pracochłonne ale lekkie i mocne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie dotarłem swoje GP 61 na docelowym śmigłe falcon 24x9. Działałem zgodnie z instrukcją, czyli najpierw cały zbiornik na 4000 rpm a potem weryfikacja całego zakresu obrotów w tym pełnej mocy do 5 sekund. Silnik na tłumiku mvvs 3411 wykręcił 6500 rpm. Następnie z ciekawości założyłem oryginalną puszkę GP, wypaliłem kolejny zbiornik na różnych obrotach, silnik wykręcał 6700 rpm. Amerykanie piszą że na tym śmigle silnik kręci 6900-7000 rpm. Mieszankę mam raczej bogatą, dam mu kilka godzin na ułożenie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, koniorc napisał:

Amerykanie piszą że na tym śmigle silnik kręci 6900-7000 rpm.

piszą też że uzyskują takie wyniki już na drugim wypalonym zbiorniku i ustawieniu wysokich obrotów czy może w pełni dotartym ? :D GP w instrukcji podaje że w pełni dotarty motor to taki który wypali 25L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.