Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

Opublikowano
2 godziny temu, zielony_342 napisał:

Umowmy sie, ze to byla  krytyka niedotyczaca modelarstwa a wrecz przeciwnie - osobista.

Nie zam szczegółów to ciężko się odnieść.

2 godziny temu, zielony_342 napisał:

Ja wiem, ze nie masz z kim pogadac w pracy ale to, ze czasem sie rozgadasz

No to prawda , towarzystwo mało rozmowne , ale spokojne , i nikt nie narzeka.

2 godziny temu, zielony_342 napisał:

ale to, ze czasem sie rozgadasz a nawet czesciej niz czasem to nie powod do kpin. 

Oj Erwin ja z tego jestem znany i taka moja uroda, nie przypominam sobie aby mnie ktos przegadał , od zawsze mi sie gęba nie zamykała , ja zawsze mam temat, tylko że znają mnie z tego miejscowi bliscy znajomi , a jak pojadę dalej do ludzi których znam słabo to możliwe że kogoś przytłoczę tym że nadaję jak katarynka.

Wiesz co mi powiedziała moja żona na pierwszej randce?  zapytała czy się wreszcie przymknę;).

Wiesz co mówi gdy słyszy że będę dzwonił do któregoś kolegi? pyta czy dam mu dojść do słowa, a jak nie odbiera to mówi że już sobie zapisał mój numer i nie daje się zaskoczyć.

Wiesz co mówi współpracownik gdy mam mieć kontrolę sanepidu? proszę cię nie odzywaj się bo jak zaczniesz wykład to kontrola będzie trwała pół dnia zamiast pół godziny.

Jedyna sytuacja że się raz na parę lat nie odezwę mimo np krytyki , to nie świadczy że nie wiem co powiedzieć , wręcz przeciwnie ja zawsze wiem co powiedzieć, tylko czasami się to nie opłaca i więcej mogę stracić niż zyskać.

Tak że nie mam problemów ze swoim gadulstwem ,  krytyka mnie nie rusza , tym samym nie przeszkadza mi krytyka innych, problem to ja mam jedynie gdy w jednym czasie mówię na kilka tematów to czasami tracę wątek i się zawieszam;)

  • Haha 2
Opublikowano

 ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

Opublikowano
17 godzin temu, Cybuch napisał:

moze ktos wie jakie membrany do gaznika DLE 120 ?.

Spróbuj zapytać w dziale silniki, ja ogólnie unikam gaźników jak diabeł święconej wody, jak muszę wyczyścić to wyczyszczę ale nie lubię tego a w szczególności nie lubię regulacji , jeśli umiem to chętnie pomogę , ale gaźniki są wyjątkiem od reguły takim samym jak programowanie nadajnika, niestety w tych dwóch kwestiach nie pomogę.

  • Dzięki 1
Opublikowano
18 godzin temu, Cybuch napisał:

Mam pytanie do Szanownych Kolegow , moze ktos wie jakie membrany do gaznika DLE 120 ?.

Po kilku latach eksploatacji mojego DLE 55 pojawiły się problemy z jego regulację. Straciłem prawie 2 sezony na regulację. Oczywiście gaźnik czyściłem i wszystkie "bebechy" wymieniłem na nowe i oryginalne Walbro. W tym czasie nauczyłem perfekcyjnych awaryjnych lądowań, po zgaśnięciu silnika w locie.

 

Wreszcie zamontowałem dedykowany, fabrycznie nowy gaźnik. Problemy zniknęły jak "nożem uciął". Po tych upierdliwych doświadczeniach, stwierdziłem: NIGDY WIĘCEJ walki z gaźnikiem, tylko czyszczenie filtra gaźnika, wymiana instalacji paliwowej i następnie wymiana gaźnika na fabrycznie nowy. Może być z logo DLE , gdyż jest to Walbro produkowany na zlecenie DLE.

 

Sugeruję oszczędzić swoje zdrowie, model i wymienić gaźnik na fabrycznie nowy:

 

https://pl.aliexpress.com/item/32855257670.html?_randl_currency=PLN&_randl_shipto=PL&src=google&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&albagn=888888&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&albcp=9594049142&albag=100017018638&trgt=1658033126615&crea=pl32855257670&netw=u&device=c&albpg=1658033126615&albpd=pl32855257670&gclid=CjwKCAjwvsqZBhAlEiwAqAHElfBWFw9dSjoogHA_SPhTZV4tmmRcs1_yy8Rp2FMhsATNcBqpCU17JBoCJVoQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&aff_fcid=676b6c2b00644ab7b2a9ea4185c1cad9-1664281959549-00909-UneMJZVf&aff_fsk=UneMJZVf&aff_platform=aaf&sk=UneMJZVf&aff_trace_key=676b6c2b00644ab7b2a9ea4185c1cad9-1664281959549-00909-UneMJZVf&terminal_id=aced542c905e4da0a7529474e357fe18&afSmartRedirect=y

 

za 404,83 PLN

z pozdrowieniami

Staszek

  • Dzięki 1
Opublikowano

Ja proponuje wymontowac gaznik, podjechac do lokalnego serwisu pil spalinowych i dobiora membranki od reki o ile jest to oryginalny gaznik Walbro a nie RCGF. Do RCGF znalazlem na allegro za jakies grosze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej witajcie. 

To ja zostałem posiadaczem extry którą wykonał Konrad. Udało mi się po krótkich negocjacjach nabyć model z silnikiem. 

Powoli kompletuję elektronikę. Nie mam chyba ciśnienia żeby poleciała jeszcze w tym roku... Chociaż patrząc na pogody jakie panują za oknem to kto wie ? ?. W zasadzie zamontowałem póki co odbiornik i serwo na kierunek. Niedługo wezmę się za uzbrajanie skrzydeł i ogona. 

 

A tak jeszcze żeby pochwalić Konrada to powiem Wam, że wykonanie modelu na najwyższym poziomie. Zadbał o wszystkie szczegóły. Pełna profeska. Zresztą kto śledzi wątek ten widział po zdjęciach, że ma fach w ręku? 

  • Lubię to 1
Opublikowano
25 minut temu, Krzysiek M napisał:

To ja zostałem posiadaczem extry którą wykonał Konrad.

A najlepsza była cena , kurcze opłacało się , ja jak wiesz buduję model ale sporo się pozmieniało od ostatniego razu jak budowałem model, dziś przyszła paczka z folią, za 10 metrów ponad 4 stówki , tak średnio mi to pasuje.

A tu Konrad sprzedawał chyba gotowy model do lotu w cenie silnika, i to dość świeży model bo raptem latał ten sezon i to pewnie nie za wiele bo upalał też extrę 2,7m.

Gratuluję okazji.

Opublikowano (edytowane)

No tak się jakoś złożyło ? ceny okropne, szkoda się wkurzać ..

 

 

Edit. 

 

Tak jak wcześniej wspominałem elektrownia powoli trafia na swoje miejsce. Odbiornik i serwo kierunku wraz z pull pullem już na miejscu. IMG_20221109_112143.thumb.jpg.dcf86ab00c1dfa3bd6778c5ee69e8342.jpg

 

W wolnej chwili również przygotowałem pozostałe serwa. Dwie sztuki na ogon i dwie na lotki. 

 

IMG_20221109_111642.thumb.jpg.f9cf909c87b7fd16364107178a3ec51d.jpg

Edytowane przez Krzysiek M
Opublikowano

Miło widzieć jak model dostaje drugie życie u nowego właściciela. U mnie się już trochę kurzył, niech ktoś inny się nim cieszy. Powodzenia Krzysiek !

Opublikowano

Dzięki Konrad. Powoli działam. W ten weekend spróbuję wrzucić serwo gazu i zamontować sparkswitcha ? Tak w zasadzie to już bliżej niż dalej z przygotowaniami do oblotu. ?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witajcie.

 

odkupiłem od kolegi modek, który wykonał Konrad. Skoro już trzeci właściciel,to model można nazwać już przechodnim 😉

 

Podobnie jak kolega Krzysiek nie mam ciśnienia na szybkie ulotnienie modelu, gdyż mam ładną kolejną modeli do oblatania, ale skoro model praktycznie gotowy i był wcześniej wyposażony, to szykuję się do jego uzbrojenia. Mam chyba wszystko poza PowerBoxem - trzeba do niego to ustrojstwo kupować, czy wystarczy coś prostego typu DUALSKY REGULATOR NAPIĘCIA VR PRO DUO (liniowy)?

 

Konrad - jestem pod wrażeniem jakości pracy - bardzo czysto i oszczędnie z klejem! Super! Rozumiem, że sprzedałeś, bo zacząłeś budowę Extry 2,7 m?

 

Załączam zdjęcie, bo przecież bez zdjęcia się nie liczy 😉 Stateczniki i skrzydła otrzymały pokrowce z Alufox.

 

image.thumb.jpeg.b3fcd6eca192ea21364265db4c6e18b8.jpeg

 

Mam ponadto pytanie o sposób zamocowania serw w skrzydłach - rozumiem, że przed sprzedażą klapki były wykonane na nowo. Jaki sposób montażu był przewidziany? Klocki drewniane, profile alu czy jeszcze coś innego?

 

image.thumb.jpeg.03a38f933338e3f4bd0293a54f14147f.jpeg

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
6 godzin temu, FockeWulf napisał:

Witajcie.

 

odkupiłem od kolegi modek, który wykonał Konrad. Skoro już trzeci właściciel,to model można nazwać już przechodnim 😉

 

Podobnie jak kolega Krzysiek nie mam ciśnienia na szybkie ulotnienie modelu, gdyż mam ładną kolejną modeli do oblatania, ale skoro model praktycznie gotowy i był wcześniej wyposażony, to szykuję się do jego uzbrojenia. Mam chyba wszystko poza PowerBoxem - trzeba do niego to ustrojstwo kupować, czy wystarczy coś prostego typu DUALSKY REGULATOR NAPIĘCIA VR PRO DUO (liniowy)?

 

Konrad - jestem pod wrażeniem jakości pracy - bardzo czysto i oszczędnie z klejem! Super! Rozumiem, że sprzedałeś, bo zacząłeś budowę Extry 2,7 m?

 

Załączam zdjęcie, bo przecież bez zdjęcia się nie liczy 😉 Stateczniki i skrzydła otrzymały pokrowce z Alufox.

 

image.thumb.jpeg.b3fcd6eca192ea21364265db4c6e18b8.jpeg

 

Mam ponadto pytanie o sposób zamocowania serw w skrzydłach - rozumiem, że przed sprzedażą klapki były wykonane na nowo. Jaki sposób montażu był przewidziany? Klocki drewniane, profile alu czy jeszcze coś innego?

 

image.thumb.jpeg.03a38f933338e3f4bd0293a54f14147f.jpeg

 

Pozdrawiam,

tam serwa chyba mocowane były w żeberkach tak jak ma to miejsce w sterze wysokości a nie do tej klapki

Opublikowano

Dokładnie jest jak Maciej pisze, serwo jest przykręcane do żeberka , dojście do wkrętów jest takie sobie , trochę niewygodnie , ale da się przykręcić. Ja swój model sprzedałem w zeszłym roku więc już drugi rok lata u nowego pilota i jest z tego co widzę bardzo zadowolony. Choć ostatnio nie po myśli lot poszedł bo silnik zgasł i goleń się wyłamała , złamał sie kabel zasilający moduł zapłonowy , złamał się przy samej wtyczce xt60 , kabel był lutowany do wtyczki , lut jest OK a tuż przed miejscem lutowania kabel się złamał

Opublikowano

Ok, dzięki. W sumie nie spojrzałem do środka skrzydła... Wydawało mi się, że klapka i wkręty są zbyt filigranowe, ale do takiego mocowania serw przywykłem. W sobotę zatem montaż.

 

Czy jedno serwo Savox 1270TG wystarczy na kierunek czy sprzęgać dwa? Nie mam jeszcze wysokich umiejętności w akrobacji dynamicznej, więc optowałbym za jednym serwem. Mniej problemu z eksploatacją i matchingiem.

 

A co powiecie na zasilanie przez DUALSKY REGULATOR NAPIĘCIA VR PRO DUO (liniowy)

Opublikowano
6 godzin temu, FockeWulf napisał:

A co powiecie na zasilanie przez DUALSKY REGULATOR NAPIĘCIA VR PRO DUO (liniowy)?

Pewnie że się sprawdzi choć osobiście wolałbym coś podobnego i na bank pewnego czyli Jeti max bec 2

Sprawdzony w wielu "bojach" stabilizator napięcia.

Wiem że z Dualskym były jakieś problemy kiedyś u nas na lotnisku i kolega dokładał jakiś kondensator ...

Podstawowy PB Evolution też fajny kwestią czy chcesz pakować tyle kasy . 

 

 

Opublikowano

Dzięki za opinię. Latam na Hitec'u a większość Power Box pracuje już na S-Bus. Mogę poszukać czy mają coś w ofercie albo kupić używkę, ale może do takiego modelu wystarczy albo Dualsky albo coś innego, np. zaproponowany Jeti max bec 2. Kondensatorów kupiłem cały worek, aby tak czy inaczej pod serwa podpiąć na kablu Y tam, gdzie uznam to za stosowne, np. najdalej od odbiornika (ogon, lotki).

Opublikowano

Wystarczy jedno , wylatałem ponad 600 lotów tym modelem z takim jednym serwem na kierunku z wychyleniami aż zawiasy trzeszczały i bez problemu serwo dawało sobie radę , i nadal daje bo lata u nowego właściciela. A latałem na tym starym 1270tg , te obecne nowe  z plusem mają jeszcze większy uciąg.

Co do regulatora to powerbox jest fajny ale i drogi i nie za bardzo widzę jakies pozytywy montowania go w tym konkretnym modelu , może jak byś montował dwa odbiorniki to było by to jakieś uzasadnienie. Regulator Jeti to w ogóle do mnie nie przemawia , nic nie ma do zaoferowania , kupujesz za ponad 3 stówy włącznik instalacji z światełkiem wskazującym wartość napięcia na wyjściu , trochę drogo jak na włącznik z światełkiem, jak widać po pytaniu o serwa montujesz serwa HV to nie wiem po co tam ten regulator jeti i co niby miał by tam robić?  Regulator dualskiego ma więcej do zaoferowania i ma wydajność po 10A na kanał, ale tez ma pewną niedogodność , ale ten jest potrzebny i się sprawdzi , wpinasz w niego odbiornik i serwa , zasila serwa nie obciążając odbiornika , wszystko fajnie tylko że on ma do dyspozycji tylko 4 kanały , czyli obskoczysz na nim wysokości, kierunek i lotki ale lotki to juz na kablu Y więc różnicowych lotek nie będzie , serwo gazu już bezpośrednio z odbiornika by poszło , ale odbiornik zasilając jedno serwo na gazie sie nie napracuje , no i killswitch to też prosto z odbiornika. Tak bym to widział , ale ja  tam majstrował bym płytke PCB do zasilania serw

  • Dzięki 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.