extra67 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Witam.Ty Wiesie juz sie o tym przekonales.Pozdrawiam
Graffi_25 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 3 godziny temu, mar_io napisał: Bardzo mocne serwa, myślałem że tam wystarczą około 12kg tutaj grubo. 12kg serwa to tak ie minimum do 2,2m Extra ma 2,35m ja mam zamiar pójść w inną stronę jeszcze nie wiem czy budżetowo czy trochę mniej ale jeśli budżetowo to wychwalają w USA takie coś mocno i cena w miarę marne zdjęcia ale to 1412 bluebird te 160 za sztukę i licząc dwa na kierunek to 7*160= 1120 a jeśli trochę mniej budżetowo to 250*7=1750 i chyba na te się skuszę bo 0,06sek/60 stopni mnie pociąga i to wszystko nie za 400 za sztukę Wiesiu. Wiem coś kiedyś pisałeś że nie bardzo te tańsze ale w USA lata na nich sporo ludzi i chwalą, zobaczymy co to będzie.
enter1978 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 58 minut temu, Graffi_25 napisał: a jeśli trochę mniej budżetowo to 250*7=1750 i chyba na te się skuszę bo 0,06sek/60 stopni mnie pociąga A mnie pociąga w nim przekładnia. To prawda skreśliłem tego producenta ale jeśli chodzi o mechanizmy z stalową przekładnią , kiepskie to moje serwo było, może z pięć lotów działało i w końcu wysypała się zębatka na wale silnika , która to zablokowała przekładnie na wychylonym sterze kierunku. Ale na serwo z tytanową przekładnią tego producenta to bym się zdecydował mimo wszystko , no pod warunkiem że ktoś by je przetestował wcześniej przelatało by z 40 lotów bez problemów. A ja testowałem tą padaczkę z linku , i tego modelu to nie polecam. https://www.blue-bird-model.com/products_detail/27.htm
koniorc Opublikowano 7 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2021 Sprawa reklamacji silnika niespodziewanie nabrała tempa. Poinformowałem serwis Mvvs że już nie będę tracił czasu i zakupiłem GP 61. Z uwagi na fakt, że podczas serwisu silnik mvvs miał podobno nominalną moc a u mnie na modelu nie, zaproponowałem żeby poczekać aż zamontuję GP do modelu. GP podepnę do tego samego wydechu, paliwówki i zasilania więc jeśli GP będzie miało moc nominalną to znaczy że mvvs jest wadliwy. Jeśli z GP będą problemy to znaczy że w modelu jest coś nie tak. Serwis mvvs w odpowiedzi zaproponował wymianę silnika na nowy, więc zachowali się ok. Zacząłem już przeróbkę wręgi silnika pod GP, postaram się go uruchomić jak najszybciej aby upewnić się że problem nie jest po mojej stronie. Nie wiem jeszcze co zrobię z mvvs 58 po wymianie.
koniorc Opublikowano 11 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2021 Dziś rozpocząłem montaż nowego silnika GP 61. Pierwszy krok to regeneracja firewalla. Stare otwory mocujące mvvs zakleiłem mieszanką żywicy, aerosilu i ciętych włókien szklanych. Niestety przy poprzednim silniku powiększyłem za bardzo wycięcie na gaźnik w tej wrędze i nowe otwory śrub wypadają za blisko krawędzi. W związku z tym nawinąłem kilka warstw taśmy szklanej na wewnętrznym wycięciu wręgi. Całość zalaminowalem 3 warstwami tkaniny szklanej 0/45/0 o gramaturze 200 gsm. Kolejny krok to dorobienie tulei dystansowych, użyłem do tego rurki fi 10x2, silnik ma otwory fi 5, do jego mocowania użyję śrub M5 klasy 8.8, także żeby wycentrować tuleje nasunąłem na śruby koszulkę termokurczliwą. Tutaj zdjęcie ze śrubami tymczasowymi: Serwo gazu przeniosłem na dolną ściankę domku i wziąłem się za budowę kolanka. Będą potrzebne takie materiały zakupione od firmy KS zza Odry: Pierwszy etap to uformowanie kolanka tak aby wskoczyło do flanszy: Kolejny krok to zlutowanie srebrem tych części, ja używam palnika z gazem map ale powinna wystarczyć zwykła lutlampa: No i lutujemy grzejąc części na całym obwodzie, po chwili dotykamy lutem tak aby źółta otulina wytrawila powierzchnię. W momencie gdy stal łapie kolor wisienkowy srebrny rdzeń zaczyna się topić i łączy obie części. Jest to moje drugie kolanko więc jeśli robię coś nie tak to proszę o komentarz. Dalej pasujemy kolejne części I lutujemy jedną po drugiej: Tyle na dziś, jutro polerowanie kolanka i dalszy montaż. 1
koniorc Opublikowano 12 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2021 Dzięki za dobre słowo, działamy dalej. Kolanko umyłem w gorącej wodzie a następnie nałożyłem na 15 minut pastę wytrawiający do spawów, którą później spłukałem wodą, wygląda już przyzwoicie: w kolejnym kroku oczyściłem je taką szczotką: Jeszcze ważny detal, kilka zwoi drutu nierdzewnego zalutowanego na końcu rurki, ma tu uniemożliwić zsunięcie łącznika z teflonu (w tle większa siostrzyczka). Generalnie wykonanie takiego kolanka jest dość proste i niedrogie, zachęcam do spróbowania. Przed montażem silnika na płatowiec warto najpierw dokręcić popychacz gazu, miejsca nie ma za dużo ale system oparty o pręt fi 3mm się mieści. A tak to wygląda po zmontowaniu: 2
Graffi_25 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Piękny motorek ciekawy jestem czy już odpalił i jak jego osiągi
diabolo Opublikowano 12 Grudnia 2021 Opublikowano 12 Grudnia 2021 ważył ktoś z budujących poszczególne elementy jak skrzydło, stateczniki itp ?
extra67 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Opublikowano 12 Grudnia 2021 3 minuty temu, diabolo napisał: ważył ktoś z budujących poszczególne elementy jak skrzydło, stateczniki itp ? Witam. Jutro kolego podam wage poszczegolnych elementow.Model jest oklejony.Gotowy do uzbrojenia.Pozdrawiam 1
extra67 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Witam.Zgodnie z obietnicą zwazylem poszczególne elementy modelu.Kadlub bez statecznika pionowego 2280,ster pionowy 144,ster poziomy 186 i 187,skrzydla 661 i 657,sama kabina 418.Waga podana bez podwozia.I jeszcze fotki jak to u mnie wygląda.Tylka nie urywa ale jest.Reszta już po nowym roku.Pozdrawiam
koniorc Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2021 Pracę się trochę przedłużyły z uwagi na fakt że GP 61 jest znacznie lżejszy niż Mvvs 58. Przesunąłem akumulatory do przodu domku, podobnie moduł zapłonowy. Zależało mi na solidnym i jednocześnie dobrze tłumiącym drgania ich mocowaniu. W takiej konfiguracji w pelni zmontowany kadłub bez skrzydeł ma środek ciężkości na przodzie rury dźwigara, w weekend sprawdzę jak to będzie już na w pelni zmontowanym modelu. Zostały do przedłużenia przewody zasilające i będzie można rozpocząć docieranie silnika.
enter1978 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Masz zapał i robota ci sie w rękach pali, ja mam trochę lenia i nie wiele robię , niby garba z grubsza ostatnio zrobiłem i mam sklejone rusztowanie statecznika pionowego ale zapału to u siebie nie widzę. A u ciebie to już widzę kadłub z modelu 2,7 się zrobił. Ale nagrasz film jak model lata z nowym silnikiem?
koniorc Opublikowano 13 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2021 Krok po kroku robota idzie do przodu z dwoma modelami. Teraz musze wszystko na spokojnie podocierać i posprawdzać, nie wiem czy będę w takie zimno oblatywał, ale napewno nagram film przy pierwszej okazji.
diabolo Opublikowano 13 Grudnia 2021 Opublikowano 13 Grudnia 2021 Nie widzę wzmocnienia kątownikami aluminiowymi pólki podwozia czy nie było przewidziane ?
koniorc Opublikowano 14 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2021 Ja w swoim modelu wzmocniłem mocowanie podwozia kompozytem szklanym. Wszystkie elementy domku laminowałem dwustronnie, pokazane jest to na początku tego wątku. Po sklejeniu domku wmocilem mocowanie półki podwozia paskami tkaniny szklanej. Jest to dość pracochłonne ale lekkie i mocne rozwiązanie.
koniorc Opublikowano 19 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2021 Wstępnie dotarłem swoje GP 61 na docelowym śmigłe falcon 24x9. Działałem zgodnie z instrukcją, czyli najpierw cały zbiornik na 4000 rpm a potem weryfikacja całego zakresu obrotów w tym pełnej mocy do 5 sekund. Silnik na tłumiku mvvs 3411 wykręcił 6500 rpm. Następnie z ciekawości założyłem oryginalną puszkę GP, wypaliłem kolejny zbiornik na różnych obrotach, silnik wykręcał 6700 rpm. Amerykanie piszą że na tym śmigle silnik kręci 6900-7000 rpm. Mieszankę mam raczej bogatą, dam mu kilka godzin na ułożenie się.
diabolo Opublikowano 19 Grudnia 2021 Opublikowano 19 Grudnia 2021 13 minut temu, koniorc napisał: Amerykanie piszą że na tym śmigle silnik kręci 6900-7000 rpm. piszą też że uzyskują takie wyniki już na drugim wypalonym zbiorniku i ustawieniu wysokich obrotów czy może w pełni dotartym ? GP w instrukcji podaje że w pełni dotarty motor to taki który wypali 25L
Rekomendowane odpowiedzi