Skocz do zawartości

IAR-80


jarek996

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, mecenas napisał:

Ten kąt który pokazałeś wyżej to kąt tzw. wyprzedzenia podwozia.

 

Czyli 1  ; ( na chlopski rozum ) kolo jest na goleni SKRECONE , tak aby po calkowitym otwarciu stalo (os tego kola)  rownolegle do osi samolotu ?

Czyli 2 ; chowa sie troszke "krzywo " ( lekko skrecone ) ? 

 

Bawie sie z kawalkiem kartki i tak mi to wychodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, motfil napisał:

Popatrz na toD%20Andersen%202.jpg4

D%20Andersen%203.jpg

 

Tomek ; wszystko kumam , ale jesli przykrece podwozie jak na moim ponizszym szkicu , to kola stana "zezowato" ( linia ciagla )  .

Natomiast jak kola bede lekko "przekrecone" na goleniach  to stana dobrze ( linia przerywana )  .

Rozumiemy sie ? Ciezko to wytlumaczyc slowami ?

Patrzac na ten szkic TYL kola ( na dole ) , powinien byc "wcisniety" bardziej jak przod. Wtedy teoretycznie , podwozie rozwinie sie prawidlowo i kola stana w linii przerywanej . Ta "zaleznosc" mozna chyba osiagnac mocujac prawidlowo kola na rozlozonym podwoziu ? Jesli nie o to chodzi , to chodzi juz chyba tylko o pieniadze ?

 

Na dole ( w szkicu ORYGINALU ) wyraznie pokazana jest NIEwspolosiowosc tego  elementu z osia podluzna samolotu ( nie wiem czy to dobre okreslenie ).

Tyle ze w oryginale , ta belka nosna zawieszona jest na roznych wysokosciach , stad "przekret" kola po rozlozeniu do odpowiedniej pozycji. Ja chyba NIE moge zamontowac tak podwozia MODELARSKIEGO ? 

 

 

 

 

 

 

Tak

TaD Andersen 3.jpg

 

PODWOZIE.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, jarek996 napisał:

Tomek ; wszystko kumam , ale jesli przykrece podwozie jak na moim ponizszym szkicu , to kola stana "zezowato" ( linia ciagla )  .

Dlatego na pierwszym rysunku koło jest przestawione względem goleni (zarys w skrzydle ,widać nawet że ten kont jest taki jak kąt osi obrotu goleni ) i wtedy jak się wysuną będą prostopadłe do osi samolotu .Oś obrotu goleni musi być jak w prawdziwym samolocie bo inaczej goleń nie będzie przodować jak w samolocie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, motfil napisał:

Dlatego na pierwszym rysunku koło jest przestawione względem goleni (zarys w skrzydle ,widać nawet że ten kont jest taki jak kąt osi obrotu goleni ) i wtedy jak się wysuną będą prostopadłe do osi samolotu .Oś obrotu goleni musi być jak w prawdziwym samolocie bo inaczej goleń nie będzie przodować jak w samolocie .

 

Mysle ze nie masz racji , albo sie nie rozumiemy. To ze kolo w stanie "rozlozonym" jest w "WYKROKU" , to kwestia pochylenia calego mechanizmu do odpowiedniego kata , ale warunkeim jedt PROSTOPADLOSC mocawnia tego mechanizmu do osi kadluba. 

 

 Moim skromnym zdaniem , jezeli kolo nie bedzie dodatkowo PRZEKRECONE na goleni , to sie prawidlowo nigdy nie

otworzy ( zawsze bedzie "zez" ). I dotyczy to TYLKO tego mechanizmu MODELARSKIEGO. W oryginale reguleje to kazt pochylenia na tym glownym mocowaniu ( tyle ze oba mechanizmy sa zupelnie rozne )  

 

Na dole dwa filmiki .

Pierwszy : kolo zamocowane NORMALNIE ( "zez" po rozlozeniu )

Drugi       : kolo przekrecone na goleni ( po rozlozeniu . WSZYSTKO OK ) !

Po pochyleniu mechanizmu pod odpowiednim katem byloby chyba TO SAMO , ale wtedy cala golen z kolem odchyli sie lekko do tylu ( czy sie myle ) ? 

 

Musialem zbudowac prawie pol IARa , zeby to pokazac ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, mam zgodę autora tematu to się odezwę ?

Drugi filmik potwierdza "teorię spiskową".

Żółty to mechanizm, czerwone to koło.

Zresztą położenie samego koła (po zamknięciu) widać na rys. wrzuconym przez Tomka.

 

IAR.jpg

 

Wiem, mało profi, ale tak mi wychodziło, no i troszkę przerysowane

IMG_20220207_203831.jpg.58807974727175f0e10199e644d1a8d3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, nJerzy_R napisał:

Hmmm, mam zgodę autora tematu to się odezwę ?

 

Zgoda niepotrzebna ! WSZYSTKIE wnoszace cos uwagi milo widziane !!!

 

W miedzyczasie ukonczylem prawy plat ( zrobilem klapy i lotki , podwozie tez dziala - patrz FILM wyzej ) i pomontowalem kaemy.

Pozostaje kadlub i  drugie skrzydlo ( moze dzisiaj zaczne ). Corka wycina stateczniki. W czwartek malowanie , w sobote oblot ( jak nie bedzie wialo ) 

 

 

IMG_8419[1].JPG

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, jarek996 napisał:

Moim skromnym zdaniem , jezeli kolo nie bedzie dodatkowo PRZEKRECONE na goleni , to sie prawidlowo nigdy nie

Czytaj dokładnie post bo dokładnie to pokazane jest na rysunki jak i ja napisałem a na rzucie bocznym masz tak zamontowane koło jak to pokazuję 2 film .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, motfil napisał:

Czytaj dokładnie post bo dokładnie to pokazane jest na rysunki jak i ja napisałem a na rzucie bocznym masz tak zamontowane koło jak to pokazuję 2 film .

 

TERAZ dopiero dojrzalem tez kolo w pozycji SCHOWANEJ !!!!!    ?

 

Dzieki gapiostwu zbudowalem przynajmniej ze 20 % modelu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pacek napisał:

ale film  nr dwa pozostawia problem braku równoległości osłony podwozia w stosunku do koła. Jakoś to dziwnie wygląda :(

 

To jest wszystko MOCNO "przerysowane" . W rzeczywistosci wszystkie katy beda mniejsze i bedzie duzo "lagodniej" .

W oryginale ten problem NIE wystepowal , bo tam "skrzywienie" bylo gdzie indziej ( niewykonalne w kupnym podwoziu skladanym ). Przynajmniej takim zwyklym jakie ja chce zamontowac . 

 

 

 

8 minut temu, Marek_Spy napisał:

No taaaa

 

Tak powaznie , to jakos mi umknal Twoj post.  Najwazniejsze , ze wszyscy myslelismy PRAWIDLOWO !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, FockeWulf napisał:

Dodam tylko, że koła nie powinny być równolegle do osi samolotu, tylko skierowane w stronę dziobu o 2-3 stopnie. Wtedy samolot będzie prosto rolował.

 

Jasna sprawa , ale nie chcalem mieszac w temacie  jeszcze ta "nierownoscia" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.