RobRoy Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia W dniu 9.01.2024 o 22:52, koniorc napisał: ale to poprostu taki Wicherek na sterydach:). Tak, tak ... ale chyba dałeś Wicherkowi całe wiadro sterydów, bo mój cały ostatni Wicherek jest mniejszy od Twojej lotki. To może jeszcze nie samolot, ale czy to model? - raczej obiekt latający. Następny jaki zbudujesz, to Cię chyba uniesie... ? 4
qbapfmrc Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia Widziałem wiele relacji z budowy na tym forum . Raczej nigdy nie stawiam postów typu Wow ale cudo i tak dalej. Ale to co ty tutaj wyprawiasz to już przekracza granicę "normalnej" budowy modelu. To jest przykład jak powinna wyglądać nie tylko sama budowa ale także relacja. Po prostu profesjonalny poziom. Myślę że gdybyś sprzedawał bilety na twój pierwszy lot to wyprzedałyby się na pniu a Ty zgromadziłbyś niezłą widownię. ? Powodzenia!?
koniorc Opublikowano 15 Stycznia Autor Opublikowano 15 Stycznia Dziękuję Kuba, staram się wdrożyć i pokazać kilka nowych rozwiązań oraz technik budowy. Gdzie można poddaje je niezależnej ocenie - próbie. Loty pokażą co dobre a co do poprawy. Budowa dużych modeli staje się bardzo niszowa, a szkoda bo dużo można się przy tym nauczyć. Fajnie że mamy takie forum gdzie można się wymieniać doświadczeniami i tak trochę napędzać nawzajem do budowy coraz ciekawszych konstrukcji. Pozdrawiam. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 28 Stycznia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 28 Stycznia Aktualizacja prac, okleiłem usterzenie, jeszcze bez zdobień: Znalazłem także fajny materiał na pokrowce, mata na ekran zagrzejnikowy z 5 mm pianką PE. Pianka przypomina material stosowany na tanie karimaty turystyczne: z pomocą zbrojonej taśmy aluminiowej zrobiłem pokrowce na skrzydła: 6
Graffi_25 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego W dniu 9.01.2024 o 22:52, koniorc napisał: Dzieki za dobre słowo, ale to poprostu taki Wicherek na sterydach:). Mam dylemat odnośnie doboru serw do lotek. Bedą po 2 serwa na lotke, wychylenia lotek +/- 30 stopni, dźwignia lotki 2 razy dłuższa od dźwigni serwa. Bill Hempel do identycznej wielkości modelu ale z silnikiem 120 cm zaleca 2 serwa na lotke po minimum 11 kGcm. Planowałem dać 2x savox 1270 35 kGcm ale jak wziąłem w rece oklejone skrzydło to mam wątpliwiści czy to nie zamało, lotka ma wymiary 155 x 1650 mm. Wg amerykańskiego poradnika AMA dla dużych modeli akrobacyjnych dla takiej lotki należy dać po 2 serwa po 45 kGcm. Co radzicie? Ja polecam 2290 znanej marki jak wyżej. 2
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 18 Lutego Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 18 Lutego Pomalowałem wnętrze kabiny i żeby ułatwić sobie prace zamontowałem wyposażenie i wiązki jeszcze przed oklejaniem: zależalo mi na telemetri obrotów silnika i temperatur obu cylindrów. Z radiem futaby sensory Powerboxa nie chciały mi w poprzednim modelu działać, zdecydowałem się przejść całkowicie na elektronike PB, zobaczymy jak to będzie chodzić 9
robas69 Opublikowano 18 Lutego Opublikowano 18 Lutego No Panie z tym nadajnikiem PB musi śmigać:-). Zazdroszczę.
koniorc Opublikowano 18 Lutego Autor Opublikowano 18 Lutego Mam nadzieje że te radio się sprawi, bodobno ma mocny link, to ważne przy tak ciężkim modelu. Dość łatwo się je programuje, jak podłączyłem 2 czujniki telemetrii to od razu działały. Z wad to ma dziwne w czuciu drążki -plastikowe i w przekroju wielokątne. Suwaki, które ja używam do odcięcia silnika, maja dość duże pokrętło i lekko chodzą. Trzeba będzie uważać żeby przypadkowo silnika nie zgasić.
enter1978 Opublikowano 19 Lutego Opublikowano 19 Lutego Fajnie się ogląda twoją pracę, oglądam zdjęcia i nie udało mi sie znaleźć niczego co dało by sie lepiej czy estetyczniej zrobić. Radio robi wrażenie 2
darkarll Opublikowano 20 Lutego Opublikowano 20 Lutego W dniu 18.02.2024 o 21:03, koniorc napisał: Mam nadzieje że te radio się sprawi, bodobno ma mocny link, Kiedyś oglądałem test nadajników , trochę długi i nie chce mi się oglądać jeszcze raz , ale z tego co pamiętam to PB wypadł raczej kiepsko , chyba że coś źle pamiętam . W każdym razie warto zobaczyć .
koniorc Opublikowano 20 Lutego Autor Opublikowano 20 Lutego Faktycznie radio PB wyszło słabo, ja z kolei sugerowałem się tym fimem Zobaczymy w praktyce jak to bedzie chodzić.
koniorc Opublikowano 26 Lutego Autor Opublikowano 26 Lutego Skończyłem oklejanie kadłuba podstawową folią, jeszcze zdobienia i wjeżdza napęd 4
robas69 Opublikowano 26 Lutego Opublikowano 26 Lutego Dajesz takie super profesjonalne rozwiązania w modelu i jednocześnie wystawione serwa jak w prostym ARFie? Szkoda.
koniorc Opublikowano 26 Lutego Autor Opublikowano 26 Lutego Masz pewnie troche racji, to są savoxy 1270 tg, 35 kgcm momentu przy 7,4 V. Mam ich około 20 sztuk, poprzednie 3 modele budowałem na takich serwach i się sprawdzały. Stąd decyzja skorzystania z tego co znam. Po pierwszych lotach ocenię czy nie brakuje gdzieś momentu na sterach i ewentualnie wymienie na mocniejsze. 1
robas69 Opublikowano 26 Lutego Opublikowano 26 Lutego Konrad, nie chodziło mi o rodzaj serwa, a sposób jego montażu w kadłubie. Nie można ich było zaprojektować równolegle do osi pionowej modelu tak by z lica kadłuba wystawała tylko dźwignia?
koniorc Opublikowano 26 Lutego Autor Opublikowano 26 Lutego Ok, rozumiem, już wyjaśniam. Założyłem na początku projektu, że będę budował na podstawie rysunków płaskich i dam sobie trochę przestrzeni na improwizacje. W pracy spędzam setki godzin rocznie przy komputerze i dokumetacji technicznej i w tym projekcie chciałem trochę od tego odpocząć - popracować z materiałem. Tak powstał kadłub i usterzenie -konstrukcja najprostsza jak to tylko możliwe. W przypadku skrzydła doszedłem do wniosku że trzeba jednak użyć CADa i tam już pokomplikowałem trochę strukturę ale serwa także wystają ja poprostu lubię je mieć na wierzchu. Chodzi mi już po głowie następny projekt, tam zrobię wszystko w CADzie i obiecuję zamocować serwa głębiej w strukturze. Natomiast konfiguracja będzie podobna jak tu, muszę mieć możliwość kontroli wzrokowej śrub mocujących serwo oraz dżwignię przed każdym dniem lotów. Aspekt niezawodności jest dla mnie ważniejszy niż wygląd. Dzięki za komentarz. 3 1
enter1978 Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego W dniu 26.02.2024 o 17:53, koniorc napisał: Skończyłem oklejanie kadłuba podstawową folią, jeszcze zdobienia i wjeżdza napęd Cieszy oko, model naprawdę robi wrażenie. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 3 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 3 Marca Silnik i wydech zamontowany: tak to wygląda od spodu: a tu kadłub z boku: Za tydzień dokończę paliwówkę, w następnej kolejności pewnie szyby i ogon. 8 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 17 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 17 Marca Podpatrzyłem ciekawy sposób robienia napisów. Na plexi prysnąłem płyn do szyb i na to położyłem folie bez warstwy zabezpieczającej Na tym umocowalem wydruk i skalpelem po konturach liter wyciąłem napis Litery trzymają się na plexi dzięki wilgoci. Do przeniesienia napisu uzyłem takiej folii która ma jedną stronę lekko klejącą trzeba dociskać litery palcem i delikatnie odrywać Potem już tylko ustawienie na kadłubie i lekkie przyprasowanie, żelazko ustawione na 1/3. Trzeba powoli odrywać folię i w razie potrzeby cofnąć ruch i doprasować. Po zdjeciu foli doprasowanie liter A tak wyglądają postępy budowy 8 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. koniorc Opublikowano 24 Marca Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 24 Marca Projekt stanął na nogi jeszcze tylko montaż dźwogni serw na ogonie, niwelacja i można docierać silnik. A korzystając z pogody przewietrzę Ekstre 2.7 9
Rekomendowane odpowiedzi