Skocz do zawartości

Rysunki Bombardier Q400


Patryk Sokol

Rekomendowane odpowiedzi

No, te rzeczy znalazłem. 

Mam też średnio sensowny rysunek z 3 rzutami:

 

 

de-havilland-canada-dhc-8--bombardier-dash-8.thumb.png.b15d704719df9b83a9f09209417aa192.png

 

I z tych rzutów i zdjęć to już nawet coś sensownego zaprojektuję. 

Ale dokładniejsze rysunki by sporo mi ułatwiły, szczególnie w kwestii gondol silników, czy nasady statecznika poziomego. 

 

A tak BTW:

Ta strona jak zwykle mnie rozwala:

http://www.ffscale.co.uk/page2h.htm

dash8f1.jpg.23c81e7022270a4f05d47356caaf516c.jpg

 

Orzeszkowcy to inny gatunek modelarza :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, japim napisał:

A co jeszcze poza rzutami z 3 stron potrzebujesz?

W kolejności od najbardziej potrzebnych do najmniej:
1. Rysunek w trzech rzutach w większej rozdzielczości

2. Wymiary, żeby móc zweryfikować czy rysunek poprawny

3. Rysunki pokazujące detale mechanizacji płata i owiewek cięgien od mechanizacji

4. Rysunki z detalami ogona

5. Rysunki na których widać linie luków chowanego podwozia

5. Przekroje kadłuba (no głównie nosa)

 

Każda z tych rzeczy by mi ułatwiła wierniejsze odwzorowanie oryginału. Nie żebym planował nie wiadomo jaką makietę, ale jeśli chcę się pchać w skale 1:10, to chciałbym jednak parę ładnych rzeczy powstawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij o zwichrzeniu?.

Q400 jest bardzo popularnym samolotem na liniach lokalnych w Australii.  Kiedys wychodzac z samolotu na jakims zadupiu w centrum Queensland zrobilem zdjecie konca plata  bo bylem zaskoczony ile mial zwichrzenia.

Zrobilem nawet zdjecie ale nie moge go znalesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej Klos napisał:

Nie zapomnij o zwichrzeniu?.

Q400 jest bardzo popularnym samolotem na liniach lokalnych w Australii.  Kiedys wychodzac z samolotu na jakims zadupiu w centrum Queensland zrobilem zdjecie konca plata  bo bylem zaskoczony ile mial zwichrzenia.

Zrobilem nawet zdjecie ale nie moge go znalesc.

E, jak ja z nim skoncze to termikę będzie łapał :D

 

A tak poważniej - aerodynamika się w ogóle nie boję, to wszystko inne jest wyzwaniem. 

Tyle, że profile i zwichrzeniu to są rzeczy, których nie planuje odwzorowywać, to ma mi dobrze latać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, jarek996 napisał:

Co Cie na pasazery nagle wzielo???

Pracuję bezpośrednio przy, Okęciu więc mam dużo okazji obserwować podejścia do lądowania. 

I pasażerskie wyglądają wtedy fantastycznie. 

Dziób do góry, podwozie w dole, pełne klapy,więc stwierdziłem, że też bym tak polądował. 

A z tych wszystkich, które mam okazję oglądać, to Bombardier jest najwdzięczniejszy na model (proste skrzydła, prosty kadłub, duże gondole silnikowe, śmigła itp). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

...Wprawdzie starsza wersja, ale przekroje pewnie te same

Dokładnie tak jest z kadłubem, przez lata zmieniał się tylko "barrel", czyli cylindryczna część kadłuba.

Tą metodę wymyślili goście z Douglasa, dzięki czemu mogli łatwo rozwijać DC-4 w kolejne wersje 6 i 7... Lockheed z pięknym ale nierozwijalnym kadłubem Constellation musiał nowe wersje konstruować od nowa.

Najlepszym przykładem dokładania długości kadłuba są DC-9 i rodzina CRJ Bombardiera (załącznik)...

crj200.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.