Jump to content

Rysunki Bombardier Q400


Patryk Sokol
 Share

Recommended Posts

No, te rzeczy znalazłem. 

Mam też średnio sensowny rysunek z 3 rzutami:

 

 

de-havilland-canada-dhc-8--bombardier-dash-8.thumb.png.b15d704719df9b83a9f09209417aa192.png

 

I z tych rzutów i zdjęć to już nawet coś sensownego zaprojektuję. 

Ale dokładniejsze rysunki by sporo mi ułatwiły, szczególnie w kwestii gondol silników, czy nasady statecznika poziomego. 

 

A tak BTW:

Ta strona jak zwykle mnie rozwala:

http://www.ffscale.co.uk/page2h.htm

dash8f1.jpg.23c81e7022270a4f05d47356caaf516c.jpg

 

Orzeszkowcy to inny gatunek modelarza :)

 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, japim napisał:

A co jeszcze poza rzutami z 3 stron potrzebujesz?

W kolejności od najbardziej potrzebnych do najmniej:
1. Rysunek w trzech rzutach w większej rozdzielczości

2. Wymiary, żeby móc zweryfikować czy rysunek poprawny

3. Rysunki pokazujące detale mechanizacji płata i owiewek cięgien od mechanizacji

4. Rysunki z detalami ogona

5. Rysunki na których widać linie luków chowanego podwozia

5. Przekroje kadłuba (no głównie nosa)

 

Każda z tych rzeczy by mi ułatwiła wierniejsze odwzorowanie oryginału. Nie żebym planował nie wiadomo jaką makietę, ale jeśli chcę się pchać w skale 1:10, to chciałbym jednak parę ładnych rzeczy powstawiać.

Link to comment
Share on other sites

Nie zapomnij o zwichrzeniu😄.

Q400 jest bardzo popularnym samolotem na liniach lokalnych w Australii.  Kiedys wychodzac z samolotu na jakims zadupiu w centrum Queensland zrobilem zdjecie konca plata  bo bylem zaskoczony ile mial zwichrzenia.

Zrobilem nawet zdjecie ale nie moge go znalesc.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Andrzej Klos napisał:

Nie zapomnij o zwichrzeniu😄.

Q400 jest bardzo popularnym samolotem na liniach lokalnych w Australii.  Kiedys wychodzac z samolotu na jakims zadupiu w centrum Queensland zrobilem zdjecie konca plata  bo bylem zaskoczony ile mial zwichrzenia.

Zrobilem nawet zdjecie ale nie moge go znalesc.

E, jak ja z nim skoncze to termikę będzie łapał :D

 

A tak poważniej - aerodynamika się w ogóle nie boję, to wszystko inne jest wyzwaniem. 

Tyle, że profile i zwichrzeniu to są rzeczy, których nie planuje odwzorowywać, to ma mi dobrze latać. 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, jarek996 napisał:

Co Cie na pasazery nagle wzielo???

Pracuję bezpośrednio przy, Okęciu więc mam dużo okazji obserwować podejścia do lądowania. 

I pasażerskie wyglądają wtedy fantastycznie. 

Dziób do góry, podwozie w dole, pełne klapy,więc stwierdziłem, że też bym tak polądował. 

A z tych wszystkich, które mam okazję oglądać, to Bombardier jest najwdzięczniejszy na model (proste skrzydła, prosty kadłub, duże gondole silnikowe, śmigła itp). 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

...Wprawdzie starsza wersja, ale przekroje pewnie te same

Dokładnie tak jest z kadłubem, przez lata zmieniał się tylko "barrel", czyli cylindryczna część kadłuba.

Tą metodę wymyślili goście z Douglasa, dzięki czemu mogli łatwo rozwijać DC-4 w kolejne wersje 6 i 7... Lockheed z pięknym ale nierozwijalnym kadłubem Constellation musiał nowe wersje konstruować od nowa.

Najlepszym przykładem dokładania długości kadłuba są DC-9 i rodzina CRJ Bombardiera (załącznik)...

crj200.pdf

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.