Skocz do zawartości

Rysunki Bombardier Q400


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No, te rzeczy znalazłem. 

Mam też średnio sensowny rysunek z 3 rzutami:

 

 

de-havilland-canada-dhc-8--bombardier-dash-8.thumb.png.b15d704719df9b83a9f09209417aa192.png

 

I z tych rzutów i zdjęć to już nawet coś sensownego zaprojektuję. 

Ale dokładniejsze rysunki by sporo mi ułatwiły, szczególnie w kwestii gondol silników, czy nasady statecznika poziomego. 

 

A tak BTW:

Ta strona jak zwykle mnie rozwala:

http://www.ffscale.co.uk/page2h.htm

dash8f1.jpg.23c81e7022270a4f05d47356caaf516c.jpg

 

Orzeszkowcy to inny gatunek modelarza :)

 

Opublikowano
5 godzin temu, japim napisał:

A co jeszcze poza rzutami z 3 stron potrzebujesz?

W kolejności od najbardziej potrzebnych do najmniej:
1. Rysunek w trzech rzutach w większej rozdzielczości

2. Wymiary, żeby móc zweryfikować czy rysunek poprawny

3. Rysunki pokazujące detale mechanizacji płata i owiewek cięgien od mechanizacji

4. Rysunki z detalami ogona

5. Rysunki na których widać linie luków chowanego podwozia

5. Przekroje kadłuba (no głównie nosa)

 

Każda z tych rzeczy by mi ułatwiła wierniejsze odwzorowanie oryginału. Nie żebym planował nie wiadomo jaką makietę, ale jeśli chcę się pchać w skale 1:10, to chciałbym jednak parę ładnych rzeczy powstawiać.

Opublikowano

Nie zapomnij o zwichrzeniu?.

Q400 jest bardzo popularnym samolotem na liniach lokalnych w Australii.  Kiedys wychodzac z samolotu na jakims zadupiu w centrum Queensland zrobilem zdjecie konca plata  bo bylem zaskoczony ile mial zwichrzenia.

Zrobilem nawet zdjecie ale nie moge go znalesc.

Opublikowano
Godzinę temu, Andrzej Klos napisał:

Nie zapomnij o zwichrzeniu?.

Q400 jest bardzo popularnym samolotem na liniach lokalnych w Australii.  Kiedys wychodzac z samolotu na jakims zadupiu w centrum Queensland zrobilem zdjecie konca plata  bo bylem zaskoczony ile mial zwichrzenia.

Zrobilem nawet zdjecie ale nie moge go znalesc.

E, jak ja z nim skoncze to termikę będzie łapał :D

 

A tak poważniej - aerodynamika się w ogóle nie boję, to wszystko inne jest wyzwaniem. 

Tyle, że profile i zwichrzeniu to są rzeczy, których nie planuje odwzorowywać, to ma mi dobrze latać. 

Opublikowano
30 minut temu, jarek996 napisał:

Co Cie na pasazery nagle wzielo???

Pracuję bezpośrednio przy, Okęciu więc mam dużo okazji obserwować podejścia do lądowania. 

I pasażerskie wyglądają wtedy fantastycznie. 

Dziób do góry, podwozie w dole, pełne klapy,więc stwierdziłem, że też bym tak polądował. 

A z tych wszystkich, które mam okazję oglądać, to Bombardier jest najwdzięczniejszy na model (proste skrzydła, prosty kadłub, duże gondole silnikowe, śmigła itp). 

 

Opublikowano
2 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

...Wprawdzie starsza wersja, ale przekroje pewnie te same

Dokładnie tak jest z kadłubem, przez lata zmieniał się tylko "barrel", czyli cylindryczna część kadłuba.

Tą metodę wymyślili goście z Douglasa, dzięki czemu mogli łatwo rozwijać DC-4 w kolejne wersje 6 i 7... Lockheed z pięknym ale nierozwijalnym kadłubem Constellation musiał nowe wersje konstruować od nowa.

Najlepszym przykładem dokładania długości kadłuba są DC-9 i rodzina CRJ Bombardiera (załącznik)...

crj200.pdf

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.