Skocz do zawartości

Dornier Do-335 "Pfeil" 1:5.5


paulusr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Tytuł został zmieniony na Dornier Do-335 "Pfeil" 1:5.5
59 minut temu, paulusr napisał:

która po wycięciu mocno zmieniła kształt.

 

Właśnie, miałem podobny problem. Choć w laminatach nie jestem wybitnym specjalistą, to mądrzejsi ode mnie mówią że wszelkie rewizje, klapki podwozia itp powinny być zrobione z kompozytu (czy jakoś tak) tzn wewnątrz laminatu powinna być tkanina węglowa. Wtedy tzymają kształt.

 

Jeszcze odnośnie podwozia. Bardzo ładnie wyszły Ci te widelce. Ale mam wątpliwości co do "tłoków" aluminiowych. Aluminium w aluminium lubi się zacierać. Ja daję stalowe tłoczyska, a do goleni wstawiam cienkaścienną rurkę mosiężną.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zapytał Lucjana albo Krzysztofa (Kesto) czy da się coś z tym zrobić. 

Może podgrzać ten element w piekarniku do 60 st. i uformować na prawidle do porządanego kształtu. Kiedyś tak zrobiłem i się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, odnośnie napędu hybrydowego to często stosowane rozwiązanie ,już gdzieś widziałem kilka filmików z takim rozwiązaniem w tym modelu. Na dodatek raczej nikt nie będzie marudzić ,że "elektryk" - bo napęd spalinowy będzie fajnie słyszalny a kombinowanie z długim wałem przy tylnej spalinie ,to też niezła zagwozdka. No i jeszcze gratuluję wyboru i odwagi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostować się da. Suszarka do włosów mocna i coś co zastąpi kopyto( odpowiedni kształt). Najłatwiej by było to zamknąć na kopycie w worku próżniowym i nagrzewać.

W środku laminatu( kompozytu) czyli pomiędzy  warstwami tkanin powinna się znajdować jakaś przekładka czyli balsa/ rhc/ hc itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model posiadał nawiercone otwory pod kołki ustalające. Sprawdziłem kąty. Wygląda na to, że kąt zaklinowania płata wynosi 1.5o. Statecznika 0. Zwichrzenie geometryczne -1.5o.

Kołki w jednym ze stateczników należy poprawić ale to niewielki tuning. Wygląda na to, że nie pomyliłem się wklejając firewall. Jest ok.328610109_601236378498168_6267377563838926992_n.thumb.jpg.ef2f66497710b766db7974bbea38df39.jpg327781725_742322110490167_813931994994762699_n.thumb.jpg.45c0e9ea65386921c223f86c5d6895df.jpg

327994583_1548281245671508_2144239979173623936_n.jpg

328695955_760074928359034_6002316481493920573_n.jpg

W międzyczasie rysuję kokpit.

d335p.PNG

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły laser budowlany. Ale tak na zdjęciu jakieś szersze te linie. Napęd sterów z jednego serwa. Rurka węglowa 3K 20mm łączy obie połówki. Rurki wklejone są w herexowy dźwigar w sterach żeby się nie obróciły. Niestety troszkę uciekła mi oś i musiałem kombinować z przegubem. Przegub na 4 pinach 2.5 mm między dwoma tarczami z 3mm G10. Mam bardziej eleganckie rozwiązanie w szufladzie  ale w sumie to działa, jest solidne, lekkie i nie ma luzów. Ze względu na ten przegub podparłem rurkę na łożysku ślizgowym Igus ( a właściwie połowie łożyska.) Zdjęcie do góry kołami. Za rurką firewall. Silnik na 45 mm tulejach alu.

 

328727067_557594202970249_3223572510678241291_n.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ryzykowny pomysł. Będzie to chodziło na bardzo krótkich ramionach co spowoduje występowanie dużych sił. Do tego każdy najmniejszy luz występujący na takim przełożeniu powiększy wychylenia na końcu lotki czy klapy. Zauważ że masz naped spalinowy i drgania od silnika będą mocno wpływać na zęby przekładni w serwie. Po prostu będą je "wyklepywać". Dużo też zależy od masy powierzchni sterowych. Ja przyjąłem zasadę że stosuję przełożenie 1 do 2-uch lub 1 do półtora, czyli np. orczyk na serwie ma np 15mm, to orczyk steru ma 30 mm, ale to też mocno zależy od masy i wielkości steru.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.