Skocz do zawartości

Dornier Do-335 "Pfeil" 1:5.5


paulusr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.06.2023 o 08:30, wojcio69 napisał:

Taki zielony? emoji50.png emoji848.png
Jak wylądujesz w wyższej trawie, to go nie znajdziesz. emoji6.png emoji846.png
Fascynujący dziwoląg. emoji106.png

Wysłane z mojego SM-M127F przy użyciu Tapatalka





 

Cytując podpis jednego z kolegów "Prawdziwe samoloty są zielone. Te w innych kolorach są tylko celem"

A trawy zdecydowanie trzeba unikać. Szczególnie wysokiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie do znawców tematu. Czy można zastosować hamulec tylko na przednim kole czy raczej parę hamulców na tylnych. Skręt po lądowaniu nie działał prawidłowo, dlatego, że nie spiął się mechanizm sterujący. Przed lotem popełniłem błąd i przetrymowałem koło.  Jednak sprężyna centrująca tego nie wiedziała...Tak czy siak muszę zainwestować w hamulce bo inercja 23 kg jest spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas ocenić lot. Ewidentnie źle oceniłem prędkość i poderwałem go za ostro. Dodatkowo oś koła jest dość daleko od sc i ten typ będzie słabo rotował.  Dzięki dość sporej mocy i tylnemu wyważeniu nie położył się na skrzydło. Podobnie zachowywał się mały Dornier przy oblotach.

Natomiast mam zagwozdkę, dlaczego Pfeil podnosi nos przy zakręcie na lotkach. Mógłbym zastosować różnicowe wychylenie lotek ale nie chcę pogłębić tematu. A może tylko zmiana SC pomoże. Mile widziane komentarze. Na stronie Piotra P. są informacje, które mnie przekonują do takiego ustawienia lotek. Dodam, że nie chcę na razie domiksowywać steru kierunku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 14:34, paulusr napisał:

Czas ocenić lot. Ewidentnie źle oceniłem prędkość i poderwałem go za ostro. Dodatkowo oś koła jest dość daleko od sc i ten typ będzie słabo rotował.  Dzięki dość sporej mocy i tylnemu wyważeniu nie położył się na skrzydło. Podobnie zachowywał się mały Dornier przy oblotach.

Natomiast mam zagwozdkę, dlaczego Pfeil podnosi nos przy zakręcie na lotkach. Mógłbym zastosować różnicowe wychylenie lotek ale nie chcę pogłębić tematu. A może tylko zmiana SC pomoże. Mile widziane komentarze. Na stronie Piotra P. są informacje, które mnie przekonują do takiego ustawienia lotek. Dodam, że nie chcę na razie domiksowywać steru kierunku.

Wydaje mi się   Pawle  że  powinieneś  dłużej  rozpędzać  model po pasie  startowym    ponieważ  jak piszesz ,  podwozie główne jest daleko  w tył za środkiem  ciężkości .( idealna odległość od S.C. to   5 do  10 cm od osi koła ). Aby model  łagodnie odrywał się od pasa   skrzydło  powinno pracować  na koncie natarcia   2 do 3 stopnie  , czyli   skracamy  golenie podwozia głównego  lub przedłużamy przednią goleń .    Skontroluj   położenie  S.C.  w locie na plecach  i do miksuj   ster kierunku.  U mnie  to wszystko się  sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lucjan. Spróbuję domiksować ster kierunku, jeżeli nie sprawdzi się różnicowe ustawienie lotek. Przednia goleń powinna być trochę dłuższa ale nie ma już miejsca. Tylnych skracać nie chcę. Ustawiłem jeszcze raz motor. Okazało się, że jeszcze miał potencjał i doszło ~ 500 obr./min. Dół trochę dolałem i obroty są mniejsze. Na filmie widać, że były za wysokie. Wyważyłem tylny kołpak i teraz już można z nim lecieć. Założyłem również hamulce 50 mm od Electrona. Startowałem bez klap bo pominąłem fazę startu. Całkowita racja, że muszę go mocniej rozpędzić. Myślę, że to do opanowania,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 3.07.2023 o 15:11, paulusr napisał:

Skręt po lądowaniu nie działał prawidłowo, dlatego, że nie spiął się mechanizm sterujący. Przed lotem popełniłem błąd i przetrymowałem koło.  Jednak sprężyna centrująca tego nie wiedziała...

I wycofuję się z tej diagnozy. Powodem jest opór aerodynamiczny jaki stawia błotnik. Bez błotnika goleń się rygluje bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.