Jump to content

Dornier Do-335 "Pfeil" 1:5.5


paulusr
 Share

Recommended Posts

  • The title was changed to Dornier Do-335 "Pfeil" 1:5.5

Następnie musiałem powalczyć z dużą rewizją, która po wycięciu mocno zmieniła kształt. Z tego powodu raczej nie wykonam otwieranego luku bombowego.

319690578_865042068177213_7818206183597799425_n.jpg

319728771_1198355804220581_8924795936505372760_n.jpg

328437466_1355018215331192_507003180165475366_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, paulusr napisał:

która po wycięciu mocno zmieniła kształt.

 

Właśnie, miałem podobny problem. Choć w laminatach nie jestem wybitnym specjalistą, to mądrzejsi ode mnie mówią że wszelkie rewizje, klapki podwozia itp powinny być zrobione z kompozytu (czy jakoś tak) tzn wewnątrz laminatu powinna być tkanina węglowa. Wtedy tzymają kształt.

 

Jeszcze odnośnie podwozia. Bardzo ładnie wyszły Ci te widelce. Ale mam wątpliwości co do "tłoków" aluminiowych. Aluminium w aluminium lubi się zacierać. Ja daję stalowe tłoczyska, a do goleni wstawiam cienkaścienną rurkę mosiężną.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tłok ze mnie. Zamówię rurkę stalową i przetoczę tłoczysko :)

 

Ten laminat ma właśnie w środku węgiel. Skutek jest taki, że żeby go wyprostować trzeba użyć przewymiarowanych formatek sklejki.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zapytał Lucjana albo Krzysztofa (Kesto) czy da się coś z tym zrobić. 

Może podgrzać ten element w piekarniku do 60 st. i uformować na prawidle do porządanego kształtu. Kiedyś tak zrobiłem i się udało.

Link to comment
Share on other sites

Paweł, odnośnie napędu hybrydowego to często stosowane rozwiązanie ,już gdzieś widziałem kilka filmików z takim rozwiązaniem w tym modelu. Na dodatek raczej nikt nie będzie marudzić ,że "elektryk" - bo napęd spalinowy będzie fajnie słyszalny a kombinowanie z długim wałem przy tylnej spalinie ,to też niezła zagwozdka. No i jeszcze gratuluję wyboru i odwagi .

Link to comment
Share on other sites

Prostować się da. Suszarka do włosów mocna i coś co zastąpi kopyto( odpowiedni kształt). Najłatwiej by było to zamknąć na kopycie w worku próżniowym i nagrzewać.

W środku laminatu( kompozytu) czyli pomiędzy  warstwami tkanin powinna się znajdować jakaś przekładka czyli balsa/ rhc/ hc itd.

Link to comment
Share on other sites

Model posiadał nawiercone otwory pod kołki ustalające. Sprawdziłem kąty. Wygląda na to, że kąt zaklinowania płata wynosi 1.5o. Statecznika 0. Zwichrzenie geometryczne -1.5o.

Kołki w jednym ze stateczników należy poprawić ale to niewielki tuning. Wygląda na to, że nie pomyliłem się wklejając firewall. Jest ok.328610109_601236378498168_6267377563838926992_n.thumb.jpg.ef2f66497710b766db7974bbea38df39.jpg327781725_742322110490167_813931994994762699_n.thumb.jpg.45c0e9ea65386921c223f86c5d6895df.jpg

327994583_1548281245671508_2144239979173623936_n.jpg

328695955_760074928359034_6002316481493920573_n.jpg

W międzyczasie rysuję kokpit.

d335p.PNG

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Zwykły laser budowlany. Ale tak na zdjęciu jakieś szersze te linie. Napęd sterów z jednego serwa. Rurka węglowa 3K 20mm łączy obie połówki. Rurki wklejone są w herexowy dźwigar w sterach żeby się nie obróciły. Niestety troszkę uciekła mi oś i musiałem kombinować z przegubem. Przegub na 4 pinach 2.5 mm między dwoma tarczami z 3mm G10. Mam bardziej eleganckie rozwiązanie w szufladzie  ale w sumie to działa, jest solidne, lekkie i nie ma luzów. Ze względu na ten przegub podparłem rurkę na łożysku ślizgowym Igus ( a właściwie połowie łożyska.) Zdjęcie do góry kołami. Za rurką firewall. Silnik na 45 mm tulejach alu.

 

328727067_557594202970249_3223572510678241291_n.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Korci mnie, żeby całkowicie schować napędy lotek i klap. Grubość lotki 26 mm i 37 klapy. Czyli od osi 13 i 18.5. Żeby zejść poniżej poszycia trzeba odjąć jeszcze 2 mm. Co sądzicie? 

Link to comment
Share on other sites

No ryzykowny pomysł. Będzie to chodziło na bardzo krótkich ramionach co spowoduje występowanie dużych sił. Do tego każdy najmniejszy luz występujący na takim przełożeniu powiększy wychylenia na końcu lotki czy klapy. Zauważ że masz naped spalinowy i drgania od silnika będą mocno wpływać na zęby przekładni w serwie. Po prostu będą je "wyklepywać". Dużo też zależy od masy powierzchni sterowych. Ja przyjąłem zasadę że stosuję przełożenie 1 do 2-uch lub 1 do półtora, czyli np. orczyk na serwie ma np 15mm, to orczyk steru ma 30 mm, ale to też mocno zależy od masy i wielkości steru.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.