Skocz do zawartości

Dornier Do-335 "Pfeil" 1:5.5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, paulusr napisał:

ką.20230322_201141.thumb.jpg.1bdaa4c291175e43bef60dd36fddde2f.jpg

20230322_201053.jpg

20230322_201043.jpg

Oraz przymiarka drukowanej wkładki do wnęki podwozia.

received_155184884133212.thumb.jpeg.4371772edd64018c88721bb35f6ac4b2.jpegOraz przymiarka drukowanej wkładki do wnęki podwozia.20230322_203133.thumb.jpg.1de44e700c67989753ed894b5e10ead2.jpg

 Ładna, czysta robota :)

Opublikowano
9 godzin temu, pacek napisał:

 Ładna, czysta robota :)

Pacek ty łobuzie weż się wreszcie do roboty a nie innych podglądasz?:D

Opublikowano
3 godziny temu, Iras 11 napisał:

Pacek ty łobuzie weż się wreszcie do roboty a nie innych podglądasz?:D

Panie kierowniku, ja robię, ja ciągle robię, ja całe życię robie :)

  • Haha 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

 

Zamocowałem tylny silnik. Ustawiłem go na 0 ze statecznikiem poziomym, co wydaje mi się słuszne. Podobnie ustawiony mam silnik w mniejszym Do335. Trochę minie niepokoi fakt, że owiewka i podział na formie jest zaklinowany na  +1.5 względem statecznika. Gdybym go tak ustawił prawdopodobnie model by nabierał wysokości przy pełnym ciągu. Co sądzicie? Pomiar robiłem z wagą do kątów.

 

337974540_936066144249898_1006145441620224447_n(1).thumb.jpg.2000a172b5b345f3bbaa0a8cd027e4d0.jpg339643006_233949889206793_5167430001667112749_n(2).thumb.jpg.52397132c1240826cda004fc759a2fff.jpg

339446587_133974962974111_8494834684599341602_n.jpg

339419565_750752916668202_9167130070062499783_n.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Trzeba to rozpatrzyc wg aerodynamiki  jest to dolnopłat więc środek parcia wyjdzie niżej  , silnik jest nad tym punktem więc powstaję ramie powodujące gięcie nosa w dół . Kąt do góry by niwelował  ten moment ale to tylko moje przemyślenia .

Opublikowano
14 minut temu, motfil napisał:

Trzeba to rozpatrzyc wg aerodynamiki  jest to dolnopłat więc środek parcia wyjdzie niżej  , silnik jest nad tym punktem więc powstaję ramie powodujące gięcie nosa w dół . Kąt do góry by niwelował  ten moment ale to tylko moje przemyślenia .

To by się zgadzało np. silniki na wieżyczkach. 

Opublikowano
Godzinę temu, paulusr napisał:

To by się zgadzało np. silniki na wieżyczkach. 

Tak dlatego silniki na wiezyczce są do góry .Chodzi o to aby siły ciągu przebiegały przez środek parcia wtedy jest równowaga układu .

Opublikowano

Usunięcie podkładki spod krzyżaka silnika powinno pomóc i nie przestawi mocno kołpaka. Oblatam go z silnikiem na + Zobaczymy co będzie. Jak będzie mocno nabierał wysokości wrócę do 0.

Opublikowano

Też myślę że to wymaga prób wazne jest też ustawienie przedniego silnika teoretycznie plus ale zrobił bym 0 lepiej jak przy oblocie ciagne w dół .Przedni z tego co pamiętam to 85 ccm więc będzie generował więcej ciągu .

Opublikowano

Dzięki za opinie. Tak zamierzam zrobić. Silnik przedni na 0 bez skłonu i wykłonu. Po próbach mogę go pochylić a z wykłonem nie powinno być tematu ze względu na pushera z tyłu. Zresztą zamierzam sprawdzić tą teorię bo mam też normalne śmigło i kołpak. Mały Do ma śmigła zwykłe i kręcą się w tą samą stronę ale tam mam dość spory wykłon przedniego. Oblatywałem go z ręki i poszło to bezbłędnie. Jak go nie rozwalę w pierwszym locie zdam relację.

 

Opublikowano

Wykłon boczny przedniego silnika moze byc konieczny należy pamiętać że strugi zaśmigłowe będą opływać statecznik pionowy i kłopot przy starcie gotowy .

Opublikowano
7 minut temu, Viper napisał:

Zgłaszam się na fotografa/kamerzystę podczas oblotu :)

Tak Marcin. Przetestujemy te Twoje szkiełka :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.