Skocz do zawartości

Honker Kedusme - Crawler oparty częściowo na 3dsets


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

przedstawiam Wam mój projekt, a właściwie powolny postęp prac nad nim?

Świeżacy będą mieli okazję się uczyć razem ze mną, bo mimo iż w cadach, laserach i konstrukcjach obracam się na co dzień to w druku, modelarstwie redukcyjnym, budowie modeli od podstaw jestem nowicjuszem. 

Na pewno będę zadawał dużo pytań. 

 

Podwozie to aluminiowe, cięte laserem podłużnice, spięte drukowanymi częściami, będącymi jedocześnie wieżyczkami amortyzatorów i uchwytami do drążków (wahaczy). 

Mosty drukowane od 3dsets, podobnie jak przekładnia pasowa którą zmodyfikowałem do zastosowania w ramie- dodałem dodatkowe uchwyty. 

 

Karoseria na razie jest zamodelowana do etapu skorupy, bez żadnych detali, zamodelowałem powierzchniowo (tu musiałem się zmusić do rozwoju, powierzchniówka to coś z czym nigdy nie miałem do czynienia) z blueprintów żeby dopasować rozstaw osi. 

Wyszło mi 59cm długości bez zderzaków, trochę dużo ale wynika to z szerokości mostów od 3dsets. W przyszłości mosty wymodeluję swoje, żeby można było je dopasowywać do szerokości nadwozia, by nie trzeba było powiększać karoserii samochodów których stosunek szerokości do długości jest mniejszy. 

 

chasis 06.02.2023.JPG

2- 09.02.2023.JPG

1- 09.02.2023.JPG

chasis1 08.02.2023.JPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie!

Ostatnio idą mi głównie pracę nad warsztatem, ale już bliżej ku przeprowadzce. 

Jest prąd w piwnicy, jeszcze tylko przyjdzie porządny zamek i wyprowadzam się z mieszkania z narzędziami, drukarką, stacja roboczą. 

 

Ale dzisiaj nie o tym, dzisiaj mam problem i już trochę głupieję. 

 

Mam już elektronikę, tj.radio FS i6s z odbiornikiem 6ch, bec 40ampi, silnik bezszczotkowy no i pakiet, spiąłem to wszystko do kupy ale napęd nie działa jak należy. aparatura pokazuje że kanał 3 gdy go nie dotykam jest wyzerowany ale silnik w tym momencie kręci 50% obrotów w przód. Gdy wychylę drążek w dół silnik staje. 

Bawię się i bawię, instrukcję przestudiowałem i nie umiem nic wymyśleć by silnik zakręcił w drugą stronę albo chociaż zatrzymał się bez machania drążkiem. 

 

Może źle uruchamiam zestaw, po podpięciu baterii ESC piszczy aż wychylę drążek w dół, wtedy przestaje, daje drugi sygnał, na tym drugim sygnale próbowałem wychylać w dół, zostawić na środku jak i dać gaz na max- wynik jest ciągle ten sam, silnik w położeniu drążka na 0 kręci na pół gwizdka. 

 

a żeby post był trochę ciekawszy wrzucam zdjęcie drukowanej przekładni pasowej od 3dsets, na paskach, śmiga elegancko. Brzydko po chińsku wrzuciłem swój tekst na obudowę no ale musiałem przerysować korpus dokładając punkty montażowe, więc to już chyba nie taki świński plagiat ? no nic, następną wydrukuję swoją, ale już chyba na trybach z nylonu jak zbuduję komorę i okaże się że to możliwe na mojej drukarce.

IMG_20230301_225923734_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowo lotniczy regiel, nie wiem dlaczego pomyślałem że przecież w sportowym lotnictwie też przydaje się wsteczny ciąg...

A chińczyk nie napisał że działa tylko w jednym kierunku. 

 

Zepnę wieczorem z reglem samochodowym to się wyjaśni na 100%.

 

___

Dodano po kawie...

...właściwie to sobie to przemyślałem, może w lotnictwie RC używa się czasami regli dwukierunkowych ale te budżetowe będą raczej jednokierunkowe, bo po co robić koszty. 

 

No nic, to będę musiał zrobić też coś małego latającego, regiel już mam ?

-1099795475-1566172940.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

Regiel faktycznie jest lotniczy, spiąłem z innym, samochodowym i wszystko jest ok. Dziękuję. 

Aktualizacja jest taka że się przeprowadziłem z warsztatem i powoli się urządzam, doba niestety nie jest z gumy... kroki może są malutkie ale i tak mnie cieszą. 

 

Zacząłem drukować i składać elementy podwozia, muszę doprojektować tylko drążki reakcyjne panharda, a póki co nie bardzo wiem jak żeby działały. Jak ktoś zna trochę teorii to byłbym wdzięczny (nie ukrywam że liczę na Twoją podpowiedź Przemo, bo temat masz mocno rozgryziony :) )

 

 

IMG_20230315_224426_105154.jpg

1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy projekt ale wydaje mi się że to podwozie to trochę przekombinowałeś :) środkowe linki spokojnie mogą być na wysokości linków zewnętrznych bo co tyle wydostają ponad ramę no ale może masz w tym ukryty cel ... z mojej strony to uwaga raczej estetyczna ale jak tak coś wymusza aspekt mechaniczny to zwracam honor :) . Piszesz o drążku Panhard'a a widzę że masz serwo mocowane na moście więc nie widzę tutaj najmniejszej potrzeby ani nawet sensu dodać ten drążek ? Panharda dajesz jak dajesz serwo w ramię, wtedy zawieszenie nie pracuję razem z pracą serwa, wiec układ 4 linka w Twoim przypadku jest jak najbardziej trafiony. Ogromny plus za metalową ramę i jej dopracowanie :) 

Najlepiej w sieci poszukaj zdjęć ramy od Axial'a czy nawet Injory w zasadzie to ostatnie to dobrze znany klon Axiala i zrób na podobiznę tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ?

Linki są poprowadzone tak bo chciałem by były jak choć trochę wpisane w równoległobok, by mosty nie obracały się za bardzo przy ruchu gora-dół. Zobaczę jak to działa jak wydrukuje linki, bo zrobiłem za ciasno i nie umiem wyprasować kul, muszę zrobić kilka prób. 

To też pierwsze moje podejście do tematu, także pewnie jeszcze wyrzucę kilka razy kinematykę do kosza zanim zrozumiem jak ma działać dobrze zrobiona geometria ?

Naściągałem trochę zdjęć gotowców, jednak korzystając z mostów od 3dsets jestem ograniczony ich punktami montażowymi. W przyszłości czeka mnie zaprojektowanie bardziej uniwersalnego rozwiązania, może z listwą do przykręcania lepiej pasujących uchwytów ?

IMG_20230317_211528931.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Aktualizacja jest taka że mój równoległobok działa czyli nie obraca mostu w osi wałów ale za to most przy wychyle jedną stroną idzie po ukosie do tyłu, w sumie było do przewidzenia ale na monitorze nie wygląda to aż tak. Także nie powtarzajcie tego ? w następnym podwoziu węzły linkow w dół, nawet jeśli nie będzie się dało przez to trzymać równoległości linków .

20230322_205525_090310.jpg

IMG_20230322_205856_090243.jpg

 

No i trochę dodłubałem nadwozie

279175797_122323.thumb.JPG.31bac904c8c611eed21acd700730de88.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Jeździ, muszę zmienić amortyzatory, te są za twarde, do szybkiego modelu. 

Injora te za 90zlotych na Ali to dobre robi? 

Poza tym tylne mocowanie i linki do przerobienia, tak jak pisałem, przez geometrię most przy ugięciu ucieka do tyłu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Cześć! 

Mała aktualizacja.

Kupiłem na allegro oliwkową farbe, przyszła szara, kupiłem w markecie zieleń która okazała się być straszna. Trudno, miał być wojskowy, a jest rolniczy. Zrobię okna i narazie ten temat zostawię. Idą mi koła 110mm na stara 266, pracy będzie znacznie więcej bo mam zamiar skończyć już swoje projekty mostów, zrobić przekładnię i rozdzielacze, będzie dużo projektowania i drukowania. 

A do honkera podejdę kiedyś jeszcze raz, jak nabiore wprawy lakierniczo- wykończeniowej. 

 

 

IMG_20231125_171416.jpg

IMG_20231125_171602.jpg

IMG_20230723_145001150.jpg

No i kilka zdjęć ze składania mojego tylnego mostu

z1.jpg

z2.jpg

IMG_20230729_230553.jpg

1.jpg

IMG_20230729_220409.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wyszło ... zieleń faktycznie ciut "zjeb...a" ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)

polecam na allegro jest użytkownik "Spraye" sprzedają w zasadzie spraye do ktorych wybierasz sobie kolor RAL ... wydaje mi się że RAL 6025 matowy dobrze by zrobił :)

https://allegro.pl/oferta/kazdy-kolor-ral-mat-lakier-farba-pasta-spray-400ml-9649015590

 

W czym rysowałeś karoserie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

W solidworksie, z racji że pracuje w nim zawodowo, chociaż akurat powierzchniówki uczę się przy modelarstwie, nie miałem z tym do czynienia wcześniej.

Popełniłem masę błędów, model przygotowywałem tak żeby robić skręcany, z ruchomymi drzwiami, maskaą, by dało się demontować, jednak ostatecznie, nie miałem czasu skończyć złącz i to pokleiłem, bo nie mogłem prosto cofnąć podziałów. Przy Starze będę mądrzejszy, najpierw skończę plik pod druk w całości, a później ewentualnie będę myślał nad rozbieralnoscia budy. 

 

Dzięki za link, zapiszę. 

Ta farba z allegro którą kupiłem, też była opisana ralem, i ten się zgadza, jest szary, ale opis był jako oliwkowy, i oliwkowe było zdjęcie, także trochę zostałem wydymany, a później wydymałem się sam, bo ten szary był lepszy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rozwiń swoją myśl na temat tego zawiasu ? Za bardzo nie rozumem o co chodzi ?

Kurde jak już tyle narysowałeś a fajnie to się zapowiada to pochyl się choćby nad zasadą działania jak w oryginale bo z wyglądem to jest trudniej z racji na właściwości samego druku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.