Skocz do zawartości

O akumulatorach do samochodów elektrycznych i nie tylko....


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, witold_pi napisał:

ZWYKLE NAJWIĘCEJ DO POWIEDZENIA MAJĄ OSOBY , KTÓRYCH  NA ELEKTRYKA NIE STAĆ. 

Za to ZAWSZE ZAPALI ? .

Ładujesz w nocy na niskiej taryfie, i masz 200 km + zasięgu.

Zimą za to wchdzisz do ciepłego auta bez webasto, wszystko masz rozmrożone. 

Plusem jest CISZA i to że masz zawsze pełną moc pod nogą i np 8 sek do setki co w...wia wszystkich właścicieli TDI 

Stojąc w miejskim korku nie przejmujesz się czy sprzegło padnie a ręka ci odpadnie od lewrowania.

Rozumiem, ze Ciebie stać i posiadasz. Napisz co masz, jak długo i w ogóle coś więcej. Używasz na co dzień czy od święta?

PS. Wyedytowałem plusy co podałeś, chociaż poza ładowaniem to mało specyficzne tylko dla elektryków..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Granacik napisał:

Chyba nikt nie napisał i głównym problemie elektryków. Nie jeżdżony a prąd znika. :)

U mnie jakoś nie znika ?

Jak na razie po blisko 2 latach wydatki 500 pln za przeciętą oponę ?

Od nowości nic mu nie jest poza źle spasowanym zamkiem bagażnika - trzeba mocniej walnąć czasem - wymieniali na gwarancji.

Codziennie przejeżdża ok 80 km czasem 100, więc latem ładuję co 3 ci dzień , zimą co drugi.

Minusy - 1.  nie da się ciągnąć przyczepy kempingowej (od tego jest nowa skodzina K w dieslu)

2. Firma "O" wymyśliła przeglądy co 12500 km za 1000 pln czyli zdzierstwo w biały dzień (wymiana filtra powietrza, płynu hamulcowego i "przegląd")

3. Niskie zawieszenie zwłaszcza spojler wjeżdżający w zaspy śnieżne

4. Żona nie chce mi dać pojeździć 

5. Elektryczny hamulec postojowy (ale to już norma) niewygodny kiedy cofasz pod górkę i nie chcesz walnąć w drzwi garażowe.

 

W porównaniem z kijanką w kombi dieslu niebo a ziemia

Ładuję prądem od 16 do 24 amper , ma prostownik jednofazowy 7,2 kW od 22 do 6 rano, do tej pory nie ładowałem z ładowarki publicznej, najdalej zajechałem na lotnisko w Ostravie i z powrotem w warunkach jesiennych. W Krakowie można sobie pojeździć buspasem :-), jak nie ma gdzie zaparkować można stanąć na miejscach dla elektryków o ile spaliniarze ich nie zajmą

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza ? mojego sinika podczas jazdy nie słychać, chyba ze depnę powyżej 3500 to zaryczy. Nie bardzo wiem dlaczego ma nie zamarzać bo sam się ogrzewa czy musi być ładowany ?

Witold a jak często jeździsz i ładujesz ? może nie zdąży ? bo zjawisko samorozładowania jest znane.

Spalanie wieloryba jest relatywnie duże bo 15 LPG w mieście a na trasie od 10 do 12 ma 211 kuni i kiepski japoński automat co do odejścia no cóż raczej ok samochód jest ciężki i bardzo wygodny

Elektryki to tez moda czy szpan bo ja na razie takich ogromnych zalet nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marek_Spy napisał:

Cisza ? mojego sinika podczas jazdy nie słychać, chyba ze depnę powyżej 3500 to zaryczy. Nie bardzo wiem dlaczego ma nie zamarzać bo sam się ogrzewa czy musi być ładowany ?

Witold a jak często jeździsz i ładujesz ? może nie zdąży ? bo zjawisko samorozładowania jest znane.

Spalanie wieloryba jest relatywnie duże bo 15 LPG w mieście a na trasie od 10 do 12 ma 211 kuni i kiepski japoński automat co do odejścia no cóż raczej ok samochód jest ciężki i bardzo wygodny

Elektryki to tez moda czy szpan bo ja na razie takich ogromnych zalet nie widzę

Marku naprawdę decybeli nie oszukasz, to tak samo jabyś mówił żę mojej benzyny na lotnisku nie słychać i jest cicha jak elektryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, witold_pi napisał:

z punktu widzenia ilości obwodów to tyle samo albo i mniej - proponuję nauczyć się liczyć

ta...  policzyłem ogniwa w tesli -wychodzi mi tak od 5000 do ponad 7k sztuk kapryśnych ogniw które muszą być monitorowane, wyrównywane napięcia  w odskok poza normę napięcia to zniszczenie ogniwa(awaria) lub nawet pożar..w porównaniu.

w innych elektrykach bywa mniej ogniw -ale i tak wychodzi około 100 i więcej każde z obwodem kontrolnym...

nawet w modelarstwie ładowarka balansuje i kontroluje każde ogniwo. w samochodzie elketrycznym dzieje się to w locie -bo takie ogniwo -segment ma 20Wh tylko  nawet kilka kWh...

a spalina aku odporny na wszystko, samostabilny/samowyrównujacy i tylko 6 cel nie wymagających własnych obwodów bms...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, witold_pi napisał:
Godzinę temu, Granacik napisał:

Chyba nikt nie napisał i głównym problemie elektryków. Nie jeżdżony a prąd znika. :)

U mnie jakoś nie znika ?

 

to masz jakąś nową technologię ogniw o której jeszcze nigdzie nie pisano...

 

jakoś u mnie każde ogniwo li-pol ,    li-ion (czy w modelach, czy hulajnogach, czy pontonie) ładuje do 4,2V a po kilku lub kilkunastu  godz mam niecałe 4V

 

-i to jest normalne wynikająca  z charakterystyki ogniw... podobnie jak dalsze już wolniejsze  samorozładowanie -w perspektywie miesiąca około 10%. chyba, że ładujesz do około połowy [pojemności -to jest to w miarę stabilne....

podobnie jest przy liFePO4 tylko napięcia niższe. Więc znika i jest to wpisane we własności baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, witold_pi napisał:

Marku naprawdę decybeli nie oszukasz, to tak samo jabyś mówił żę mojej benzyny na lotnisku nie słychać i jest cicha jak elektryk

No masz widac głuchy jestem ? a elektryk jest idealnie cichy ? żartujesz chyba bo np. opony czy szum powietrza, OK kopiłeś i masz i jest cudowny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, witold_pi napisał:

Firma "O" wymyśliła przeglądy co 12500 km za 1000 pln czyli zdzierstwo w biały dzień (wymiana filtra powietrza, płynu hamulcowego i "przegląd")

czyli już nie tak pięknie z ekonomią...

 

a w mojej spalinie firma F wymyśliła przeglądy co 25k km...

-w praktyce robię częściej, bo silnik lubi częstsze wymiany oleju 15k km za średnio 350zł...

 

i ładowanie z fotowoltaika takie tanie -gdy ładujesz fotowoltaiką to

1 -nie możesz tego prądu sprzedać -to też koszt

2. nie masz prądu na inne urządzenia ładujesz za darmochę z fotowoltaiki -ale w tym czasie pompa ciepła czy kuchnia elektryczna ciągną płatny prąd.

3. zimą praktycznie nie ma prądu z fotowoltaiki...

4. fotowoltaika kosztowała dość słono -po prostu koszt ładowania przerzuciłeś w koszt instalacji własnej "elektrowni" i teraz jest to koszt eksploatacji samochodu...

14 minut temu, SlawekADW napisał:

Corsa spalinowa 95 000

Corsa elektryczna- 170 000 PLN.

Świetna propozycja dla niemogącego sobie wziąć na firmę w leasing przeciętnego mieszkańca bloku.....

a dla mogącego  wziąć na firmę w leasing nawet po odliczeniu kosztów i oszczędnościach podatkowych to nadal  dużo drożej.  spalinę też się odlicza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, latacz napisał:

i ładowanie z fotowoltaika takie tanie -gdy ładujesz fotowoltaiką to

1 -nie możesz tego prądu sprzedać -to też koszt

2. nie masz prądu na inne urządzenia ładujesz za darmochę z fotowoltaiki -ale w tym czasie pompa ciepła czy kuchnia elektryczna ciągną płatny prąd.

3. zimą praktycznie nie ma prądu z fotowoltaiki...

4. fotowoltaika kosztowała dość słono -po prostu koszt ładowania przerzuciłeś w koszt instalacji własnej "elektrowni" i teraz jest to koszt eksploatacji samochodu...

Miałem kiedyś klienta, który potrafił z Torunia przyjechać do Bydgoszczy aby kupić 6 szt profili tańszych o 1 zł/ szt.

Zadałem mu pytanie dlaczego to robi ? Odpowiedział że przecież jest taniej ...........

Gdy zapytałem ile wyda na paliwo i ile kosztuje jego roboczogodzina bo przecież musi poświęcić czas na dojazd to dopiero zrozumiał że zamiast zaoszczędzić dołożył do interesu sporo pieniędzy ?

 

6 minut temu, SlawekADW napisał:

Chodzi mi o to że dla przeciętnego , pracującego na etacie człowieka corsa-e to abstrakcja. Firma sobie zrobi koszty, zwykły Kowalski zrobi sobie dlugi...

Racja Sławek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi jednak na to ze obecnie ekologia to jakaś utopia bo koszty fotowoltaniki i potem jej utylizacja, koszty wiatraków i to samo czyli eksploatacja i utylizacja, samochody koszt zakupu 2x spalina, eksploatacja i utylizacja pomijając ze nie będzie samochodów rynku wtórnego bo baterie. To zapytam kto ma w tym interes ? bo nie Kowalski bo tego przymusza do rezygnacji ze spaliny ( podatki i inne szykany) OK a co w zamian Kowalski otrzyma ? czyste powietrze ? jakąś ten nowy wspaniały świat wydaje mi się dziwny, komuna była dziwna a to co się rozwija pobija ruską komunę, to nie polityka a obserwacja tego co mnie otacza 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kakabe napisał:

Miałem kiedyś klienta, który potrafił z Torunia przyjechać do Bydgoszczy aby kupić 6 szt profili tańszych o 1 zł/ szt.

Kolega z roboty zawsze tankuje za 20zł -jego podwyżki ceny paliwa nie dotyczą -zawsze kosztuje 20...-a tankuje na stacji odległej od domu około 5km. Czyli żeby wlać 3 litry jedzie dziesięć km  -jeden litr  spali na dojazd na stacje i godzinkę straci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Marek_Spy napisał:

To zapytam kto ma w tym interes ? bo nie Kowalski bo tego przymusza do rezygnacji ze spaliny ( podatki i inne szykany) OK a co w zamian Kowalski otrzyma ?

Marek, za Komuny mówiło się że dostaniesz "czapkę śliwek i pojarać" ?

Wiadomo kto na tym najwięcej zarobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, robertus napisał:

to i aku w benzynie się rozładuje w dwa tygodnie

kiedyś stary uno odpalił od strzała po pół roku postoju...

    a chodzi o to, że nawet beż żadnego obciążenia aku litowe stosowane w samochodach elektrycznych w ciągu kilku godz po odpięciu od ładowarki gubi minimum 5% energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.