Skocz do zawartości

O akumulatorach do samochodów elektrycznych i nie tylko....


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Marek_Spy napisał:
4 godziny temu, latacz napisał:

Natomiast zastanawiałbym się nad elektrycznym smart for two -gdyby nie kosztował drożej niż compact i prawie jak wóz klasy średniej.

przebudować na elektryka

 

fajnie by było i zabawa świetna. Niestety potrzeba dużo czasu którego nie mam -oraz niestety trochę kłopotliwe zarejestrowanie takiej przebudowy...

w zasadzie  trzeba trzymać podstawowe parametry oryginalnej wersji elektrycznej -co w dużej mierze oznacza oryginalne części od elektryka -więc i cenę przebudowy bliską fabrycznej wersji... a mój  czas też kosztuje -więc  w sumie wyjdzie drożej niż kupić gotowca...

 

 

 

co do przeglądów  i na gwarancji  nie ma obowiązku robić przeglądów w autoryzowanym -ma być zrobione zgodnie ze standartami.

przegląd -olej, filtry, co 3x klocki na przód -i niewiele więcej... każdy warsztat obsłuży typową spalinę, wiele  warsztatów obsłuży dobrze

 

z "elektrykami" jest problemem, - niezależne warsztaty mało który ma pojecie i osprzęt do obsługi elektryków lub hybryd...

 

    przeglądy spaliny według wymagań producenta co 25k - 30k km... trochę taniej i zdecydowanie rzadziej niż przegląd  elektryka...   także  na autoryzowanym

 

Konrad -"bateryjka w "półelektryku" hybrydzie jest  tańsza niż w pełnym elektryku -padnie -to wymienisz

-a i  padanie aku w hybrydzie j jest mniej kłopotliwe - spadnie zasięg czysto elektryczny -jednak jedziesz dalej na spalinowym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kakabe napisał:

Okazuje się że ludzi mieszkających w blokach i kamienicach jest 49%

Ludzi mieszkających w domkach jednorodzinnych jest 41 %

Dom wielorodzinny z działką i ogrodem 7%

Domy szeregowe "bliźniaki" 2%

W innym 1%

Czyli kolejny raz okazało się że Kolega AdamP postawił swoją tezę 🤣🤣🤣

 

cytat: " Na podstawie deklaracji badanych można wnioskować, że Polacy mieszkają głównie w dwóch typach budynków – domach jednorodzinnych z działką lub ogrodem (41%) oraz w blokach na osiedlach mieszkaniowych (40%). Tylko co jedenasty ankietowany (9%) deklaruje, że mieszka w kamienicy."

Czyli potwierdzasz co napisałem-w domach i kamienicach mieszka 50%, w blokach 40%.
50% to więcej niż 40%(a może nie?)
 

 

5 godzin temu, latacz napisał:

A co to zmienia -każde ogniwo to potencjalne miejsce awarii. 

Tak samo jak każdy element silnika spalinowego, każdy czujnik, przewód, styk konektora, każda szpilka, śrubka, podkładka, uszczelka, a są ich dziesiątki tysięcy.
 

 

5 godzin temu, latacz napisał:

ta... przeciętne gniazdko to zabezpieczenie max 16A często tylko 10A.   x 230V.  Jaką masz max moc ładowania  ??? mi jakoś wychodzi   3 -4  kW. W praktyce na starych instalacjach z cienkimi przewodami sporo mniej...  Ile godz trzeba ładować żeby wrzucić blisko  100kWh ?

100kWh rzadko która osobówka ma, największe zwykle mają 80kWh, a nawet przy tych 3kW to około jednej doby, a nie trzech. Nawet jakby przyjąć kieszonkową ładowarkę na 230V 10A i niską sprawność to nadal mniej niż 2 dni.
 

 

5 godzin temu, latacz napisał:

w  trasie zazwyczaj nie ma "gniazdka ani własnego PV"  i zazwyczaj nie ma czasu żeby tankować kilka godzin po złotówce -a niestety szybkie ładowanie to ta wyższa cena.

Tylko ładowanie w trasie to mały procent całego życia, to że raz czy dwa razy do roku naładujesz się za 3,50zł, a cały pozostały przebieg będziesz robić za 70gr/kWh nie znaczy że tankowanie kosztuje 3,50zł/kWh, matematyka tak nie działa.
 

 

5 godzin temu, latacz napisał:

podobnie jeśli w domku jest   jakaś kuchnia elektryczna, ogrzewanie farelką albbo co -na czas właczenie więszych odbiorników z czegoś trzeba zrezygnować -albo z obiadu albo z ładowania...

Moc przyłączeniowa nawet do domków to zwykle minimum 10-15kW, nawet w starych prlowych instalacjach cieńszych niż 1,5mm kw nie znajdziesz, więc o ile nie masz całej instalacji w domu pociągniętej z jednego bezpiecznika i jednym przewodem, to możesz spokojnie ładować  i korzystać z tego co potrzebujesz. 
 

 

5 godzin temu, Kakabe napisał:

Sławek daj spokój. Gość nie może zrozumieć że nikt już nie chce czytać jego "mądrości"........

 

 

5 godzin temu, Kakabe napisał:

Witek gość dziennie robi 10 km i chyba nigdy w życiu nie wyjechał ze swojego miasta .....

Wycieczki osobiste zwykle oznaczają, że po prostu skończyły się argumenty i merytoryczna dyskusja nie jest możliwa.
 

 

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

Nie, wyniki spalin się nie zmienią bo silnik to faktycznie 170KM wykastrowany na 140 a poza tym po to jest komputer i dwie sondy lambda żeby dbał o skład mieszanki. Przy 170KM po prostu uchyli sobie więcej przepustnice i wydłuży czas wtrysku żeby  uzyskać moc i mieszankę 14.7 do 1 czyli lambda 1 a kat dopali to co ma dopalić.  To żadne czary a zwykłe działanie silnika z wtryskiem paliwa.Jak się nie rozumie działania wtrysku paliwa to lepiej nie zabierać głosu no nie?

Wiec chyba nie powinieneś zabierać głosu, skoro zakładasz, że sterownik dąży do λ=1. 

 

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

A nawet jak padnie to zrobię mu remont za 10kpln a Ty w tym czasie będziesz musiał myśleć nad czwartą wymianą pakietu. Ciekawe kto wywali więcej kasy..

Myślę, że za 10k nie zrobisz remontu, no chyba że chodzi o seicento albo tiko, albo masz na myśli, że 10k to sam koszt części i wszystko będziesz robić sam. 
Jedna bateria wystarcza na 250 tys km? Skąd taki wniosek? Już bardziej prawdopodobne, że silnik spalinowy trzeba wymieniać co 150tys. km.
 

 

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

Dla przeciętnego Polaka  w zasięgu ręki jest samochód w kwocie 20kpln a twierdzenie że przeciętny Polak będzie jezdził elektrykiem w 2030r  odklejone od rzeczywistości. Idąc dalej- z pełną świadomością szykuje się nam nowy lad w którym bidota będzie jezdziła rowerami a szlachta elektrykami...

I sądzisz, że w 2030r ceny używanych samochodów będą wyższe niż teraz, a popularyzacja elektryków nie obniży ich ceny tylko podwyższy? Dla mnie to trochę nielogiczne.
 

 

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

Recykling polegający na robieniu wiat? A z ogniw lijon może kapsle co?

? Co jest nie tak twoim zdaniem? Przetwarzanie i ponowne używanie to nie recykling?

 

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

mmm Ten na taki nie wygląda

Za bardzo nie ma tam co wyglądać skoro dali tylko zdjęcie obudowy, żadnego opisu co tam siedzi. Jaki komputer? Jakie peryferia? 
Rozkręcałem falownik z priusa2(obecnie do dostania za 3 stówki, kiedyś też kosztował kilka tys. euro), nie ma tam żadnej wielkiej filozofii jak chodzi o logikę, a działa. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh zaczyna być dyskusja o wyższości świat..... Witold ja nawet potrafię ustawić Strombergi podsumowując na obecna chwile to nadal widzę przewagę spaliny, ale dostrzegam zalety elektryka jako auta miejskiego, jeżeli wzrośnie na tyle produkcja energii elektrycznej i zostaną pobudowane punkty ładowania to ma przyszłość wymuszana przez unie i modę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego AdamieP kolejny raz dowiodłeś że nie potrafisz ze zrozumieniem przeczytać tego co inny piszą.

Tak jak Ci w danej chwili wygodnie przekręcasz fakty aby pasowały do Twoich teorii .

 

Oto konkretny Przykład :

 

AgamP napisał

 

18 godzin temu, Adam P. napisał:

Ludzie w blokach to mniejszość,

 

Moja odpowiedz poparta badaniami :

 

16 godzin temu, Kakabe napisał:

Okazuje się że ludzi mieszkających w blokach i kamienicach jest 49%

Ludzi mieszkających w domkach jednorodzinnych jest 41 %

Dom wielorodzinny z działką i ogrodem 7%

Domy szeregowe "bliźniaki" 2%

W innym 1%

 

Odpowiedz AdamaP :

 

11 godzin temu, Adam P. napisał:

Czyli potwierdzasz co napisałem-w domach i kamienicach mieszka 50%, w blokach 40%.
50% to więcej niż 40%(a może nie?)

 

Jak widać Kolega AdamP moją wypowiedz przypisał sobie !  

Na dodatek sprytnie przekręcając i zastępując słowo "blok" słowem "dom" 

Prawda jest taka że z tego badania jasno wynika że 49 % społeczeństwa mieszka w blokach i kamienicach a 50% mieszka w domkach .

 

11 godzin temu, Adam P. napisał:

Wycieczki osobiste zwykle oznaczają, że po prostu skończyły się argumenty i merytoryczna dyskusja nie jest możliwa.

 

Brawo, Brawo AdamieP nareszcie zrozumiałeś że dalsza dyskusja z Tobą jest niemożliwa !!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Proponuję Ci abyś założył swój temat na tym forum i tam wygłaszał swoje teorie ..........

 

Tak do Twojej wiadomości podam Ci definicję mniejszości bo użyłeś tego słowa w odniesieniu do mieszkańców bloków...

"grupa ludności danego państwa różniąca się od większości jego obywateli przynależnością narodową, rasową, wyznaniową, mówiąca innym językiem itd."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zmieniło przez lata na Tym portalu . Nadal zamiast konkretów są idiotyczne kłótnie . Poprosze moderatora o pozostawienie w temacie konkretów dotyczących akumulatorów do aut , danych liczbowych , wartości , wyliczeń . A cała resztę skasować . Jako użytkownik tego portalu chyba mogę o to prosić ? Nikogo nie interesuje kłótnia trzech czy czterech gości którzy coś gdzieś słyszeli i czytali ale nie macali …

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, mike217 napisał:

Poprosze moderatora o pozostawienie w temacie konkretów dotyczących akumulatorów do aut , danych liczbowych , wartości , wyliczeń

 

Zaproponowalem wczoraj liste pytan na temat TESLI (moj przyjaciel sprzedaje ich setki rocznie i wie o co kaman w tym temacie), ale chyba zostalem skasowany (boimy sie prawdy ?). Mozna by wtedy rozwiac wiele watpliwosci i obalic dziesiatki mitow i legend na ich temat. Wiekszosc Youtuberow ktorzy zalaczaja plonaca TESLE i sie na jej temat wypowiadaja,  nigdy jej na oczy nie widzialo, nie mowiac o eksploatacji tejze. 

 

Teraz ide na bezemisyjna eko-przejazdzke : 150 km rowerem.

OK, wczoraj jadlem barszcz ukrainski, wiec po fasoli moga byc czasem jakies male emisje 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, moszesz zadzwonić do Volvo w Szwecji i zapytać jak to jest z tą lambdą.  U mnie w samochodzie przy prawidłowych korektach paliwowych nie chce uzyskać innej wartości niż 1 ( pomijam że przy mocnym depnięciu jest to o 0.9995 do 1,005 ale cały układ nie reaguje w 1 ns)  Może mam zepsuty wtrysk...

Do reszty argumentów się nie odniosę bo jak dyskutować o tym że  kawałek łopaty wirnika sam się nie zutylizuje i trzeba szukać rozwiązań zastępczych żeby udowodnić że się da.

 

Sobie zobacz jak wygląda parametr u mnie. Ostatni przejazd na parking. Dwa zakłócenia to przejazd przez wysoki próg pomiędzy slupkami bramy gdzie trzeba depnąć żeby się udało wjechać.... Do jakiej wartości zostały ustawione parametry wtrysku? JA widzę 1.0025.

 

Drugi screen pokazuje dłuższy odcinek czasu i jest przebiegiem sondy regulacyjnej przed katalizatorem- szerokopasmowej w tym przypadku. Wokół jakiej wartości oscyluje? Czyżby nie 1?

 

https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/poradniki/wspolczynnik-lambda-skladu-mieszanki/

 

Oczywiście, mogę podpiąć normalny interfejs volvo i nakręcić film podczas jazdy pokazując wszystko łącznie z korektami w 5 bankach, parametrem lambda i wykresem obu sond. TYLKO PO CO?????

Remont- jedyna trudnośc to wyjęcie silnika ale do przeskoczenia- jest bloczek w suficie garażu, nie takie ciężary targał...

Screenshot_20230219_082048.jpg

Screenshot_20230219_085419.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mike217 napisał:

Poprosze moderatora o pozostawienie w temacie konkretów dotyczących akumulatorów do aut , danych liczbowych , wartości , wyliczeń

Szczerze to naprawdę ciężko posprzątać ten temat by zostawić suche liczby i konkrety . By to zrobić trzeba by usunąć 80% Waszych postów...

Na ile się da postaram się usunąć pojedyncze nic nie wnoszące wpisy a reszta pozostanie, chyba że założyciel tematu wyszczególni co uważa za niepasujące tutaj. Kolegę Adama i jego wpisy też zostawiam bo mimo "swojego świata" można wyłuskać z jego postów pewne sensowne twierdzenia (w mojej ocenie) Jeśli Was rażą jego posty po prostu nie nakręcajcie się i mu nie odpowiadajcie a sam "umrze" w temacie...

Dobrze abyśmy w temacie aut elek. nie dzielili się na dwa obozy bo to nie ma sensu. Prawda jest taka że jakakolwiek komunikacja kosztuje i nic nie ma za darmo a czy elektro czy spalina to tylko wybór zależny od upodobań czy zasobności portfela... 

Temat traktujmy jako ciekawostkę, informację dla potencjalnie zainteresowanych elektrykami czy uświadamiania się jak to jest z elektrykiem za pan brat .

Jako fajny atut posiadania elektryka to ostatnio słuchałem wypowiedź pana który opowiadał że podczas ładowania i oczekiwania można nawiązać wiele ciekawych znajomości, czy porozmawiać dłuższą chwilę -akurat w jego przypadku była to piękna, młoda, zgrabna i powabna kobieta...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Shock napisał:

Na ile się da postaram się usunąć pojedyncze nic nie wnoszące wpisy a reszta pozostanie, chyba że założyciel tematu wyszczególni co uważa za niepasujące tutaj.

Według uznania. Spodziewałem się zupełnie innego przebiegu tej dyskusji.

Mój pierwszy post zawierał szereg pytań na które myślałem że Koledzy się wypowiedzą i uzupełnią swoją wiedzą.

Sam dałem się wkręcić w pyskówki ...........

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2023 o 20:01, latacz napisał:

ale...  np. w Polsce przeciętnie 50% energii elektrycznej wytworzonej w elektrowni dociera do odbiorcy a pozostałe 50% po drodze zamienia się w straty... (sprawność przesyłu około 50%)   ktoś chce pomnożyć ???

 

Ja wiem, że te 50 % pasuje do Twojej teorii. Nie wiem jednak skąd to wziąłeś. Np. tutaj jest mowa o stratach na przesyle 7-8%:

https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cire-24/w-2022-zmiany-nawykow-pozwola-zredukowac-zuzycie-energii-nawet-o-20-proc

W innych źródłach podobnie - około 10%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A unia przegłosowała ustawę i dzięki bez emisyjności będzie mniej o 0,7 dwutlenku w globalnej atmosferze hurrraaaa ( wyliczenie nie moje ale sa prawdopodobne ) czyli jak przypuszczałem na siłe i brutalnie unia chce wymusić elektro mobilność.

Czy pyskówka ? raczej nie bo ktoś coś napisał a drugi coś innego to raczej to dyskusja a żeby moderować niewygodne wpisy i dla kogo niewygodne  ? no to już manipulacja celem ? ...

A na czym polega merytoryczna dyskusja ? to mnie zawsze ciekawiło na linkach do wypowiedzi w internecie ?

Argument ze w Szwecji kupują Tesle to żaden argument bo Szwecja znana jest z poprawności politycznej. 

A co do lambda to silnik pracuje w dwóch trybach OL i CL przy dodaniu gazu zwiększa sie skład mieszanki na krotka chwile

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 godzin temu, Kakabe napisał:

Kolego AdamieP kolejny raz dowiodłeś że nie potrafisz ze zrozumieniem przeczytać tego co inny piszą.

 

Ok, niektórych ciężko rozczytać i zrozumieć, przeczytałem teraz bezpośrednio z badania zamiast z twojego postu, poprawiam się:
domy=50%
kamienice=9%
bloki=40%
Domy, domki, domki i kamienice to 59%, bloki 40%.Nawet jak nazwiesz kamienice blokami(nie rozumiem czemu, ale tak je zaliczasz) to nadal w domach mieszka więcej.
Często widzę to jako koronny argument, że nie da się ładować z gniazdka, bo prawie wszyscy mieszkają w blokach, a w domkach prawie nikt, a jak widać jest zupełnie inaczej.
 

 

6 godzin temu, jarek996 napisał:

Zaproponowalem wczoraj liste pytan na temat TESLI (moj przyjaciel sprzedaje ich setki rocznie i wie o co kaman w tym temacie), ale chyba zostalem skasowany (boimy sie prawdy ?). Mozna by wtedy rozwiac wiele watpliwosci i obalic dziesiatki mitow i legend na ich temat.

Miałem nadzieję na jakieś pytania, ale widocznie oni wiedzą już wszystko i nie chcą zdobywać kolejnej wiedzy, albo boją się, że to czego się dowiedzą będzie sprzeczne z tym co już sobie przyjęli za prawdę. Jak to mówią łatwiej jest kogoś oszukać niż przekonać go że został oszukany.
To jak brak chętnych to może ja coś podrzucę:
- jak dużo +- przechodzi tego przez jego ręce?

- czy słyszał o jakimś pożarze elektryka poza legendami?

- jak się mają baterie po dekadzie użytkowania?

  

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

Do reszty argumentów się nie odniosę bo jak dyskutować o tym że  kawałek łopaty wirnika sam się nie zutylizuje i trzeba szukać rozwiązań zastępczych żeby udowodnić że się da.

 

A jak rozumiesz recykling albo utylizację? Czy przetopienie tłuczki szkła na butelkę to nie recykling? Czy przetopienie złomu z samochodu na sztabkę metalu to nie recykling? Może mam inną definicję, dla mnie przetworzenie i ponowne użycie danego surowca to recykling.

 

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

Drugi screen pokazuje dłuższy odcinek czasu i jest przebiegiem sondy regulacyjnej przed katalizatorem- szerokopasmowej w tym przypadku. Wokół jakiej wartości oscyluje? Czyżby nie 1?

Jak wygląda mapa wtrysku, jest cała prawie idealnie płaska? Czy przy WOT na wyższych obrotach nadal idzie do 1.0? Jestem jeszcze początkujący w strojeniu, może jeszcze nie dotarłem do tej wiedzy, ale już trochę widziałem i zawsze schodzi się z afr przy większych obciążeniach i dodaje przy lekkich.

 

6 godzin temu, SlawekADW napisał:

Remont- jedyna trudnośc to wyjęcie silnika ale do przeskoczenia- jest bloczek w suficie garażu, nie takie ciężary targał...

 

Ok, no chyba że tak. Tylko wtedy żeby było sprawiedliwie wypadałoby dla porównania dać własnoręczny remont baterii, a nie kupienie nowej w aso i wymiana przez aso.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, dariuszj napisał:

Ja wiem, że te 50 % pasuje do Twojej teorii. Nie wiem jednak skąd to wziąłeś. Np. tutaj jest mowa o stratach na przesyle 7-8%:

https://www.cire.pl/artykuly/serwis-informacyjny-cire-24/w-2022-zmiany-nawykow-pozwola-zredukowac-zuzycie-energii-nawet-o-20-proc

W innych źródłach podobnie - około 10%. 

no super -autorytet w dziedzinie prądu i energii elektrycznej doc dr hab -ZARZĄDZANIA...   i artykuł popularnonaukowy -czyli kolejna wersja wszechobecnego bełkotu pod statystyki i reklamy podawane na forum jako info...

 

 straty pomiędzy elektrownią i gniazdkiem -to przesył jakiegoś tam średniego napięcia  z generatora przez stacje łączników do trafo (straty) , straty trafo podwyższającego przesył linią wysokiego -trafo na średnie -(straty) przesył w okolice miast znowu trafo na niskie (po drodze często jeszcze kilka stacji łączeniowych i trafa dopasowujące napięcia poszczególnych linii przesyłowych) ,

przyłącze domu, przewody do gniazdka ...

-już na odcinku licznik gniazdko na odcinku kilkunastu metrów przewodu 1,5mm2 (zwłaszcza w alu)  napięcie może spaść o Volt czy więcej -a to już 0,5% strat ....

 

Jak w pracy włączam silnik 400kW to napięcie potrafi spaść około 10-15V   np. z 220 na 205V...     włączenie jednego silnika powoduje, że "klęka" linia średniego 15k V  i straty rosną o 6=7% 

 

to nie są straty  ogólne, to tylko (lokalny -na odcinku kilkunastu km linii) wzrost strat z tytułu zwiększenia obciążenia...

 

      fakt powszechnie niegdyś znany -mieszkasz blisko trafo masz napięcie do przyjęcia -mieszkasz na drugim końcu ulicy telewizor nie chce ci działać bo masz napięcie kilkanaście V niższe...

(ale teraz telewizor ma zasilacz  który działa często od 100do 250V   a koło trafo jest 260V (żeby na końcu ulicy było 210V)

skąd wziąłem -może np uczyli mnie o tym  w szkole -i o przesyle i o stacjach trafo ... może jestem elektrykiem -i śledzę dane techniczne oraz liczę poszczególne sprawności

       a nie tylko czytam ulotki reklamowe... które podają końcowy wynik 2+2 jako jeden lub 20 (zależnie  co jest wygodne w reklamie promującej ideę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • temat został zablokowany
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.