Skocz do zawartości

Albatros dIII 1800mm rozpiętości, zestaw firmy Pichler


Viper

Rekomendowane odpowiedzi

Pichler ma też Fokkera DVII, troszkę większy (2,1m) ale wygląda jakby miał prostszą konstrukcję od Albatrosa. Czaję się na Fokkera od jesieni ale na razie rozsądek wygrywa.

Tak czy inaczej kibicuję budowie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kilka innych modeli też mają.

Akurat Fokker, to nie mój faworyt, aczkolwiek jak to mówią "de gustibus..."

Jak sie zastanawiasz to kupuj :) 

Tak jak napisałem jeśli wszystkie zestawy są takiej jakości jak Albatros (a czemu miałyby nie być) to zdecydowanie warto. Linie cięcia perfekcyjne, punkty łączenia na tyle małe, że bezproblemowo się części odcina, ale jednocześnie na tyle duże, by części nie fruwały, żadnego nadpalenia lasera, a dodatkowo jak widać na fotce, wszystkie elementy węglowe, plastikowe, rurki węglowe, podwozie, koła, atrapy karabinów, śruby, nakrętki, magnesy, instrukcja składania i dwa plany 1:1 są w zestawie. Jedyny minus jeśli to można nazwać minusem, to wszystkie części wycinane na standardowych deskach szerokości 10cm, więc wszelkie większe elementy, czy wręgi składają się z dwóch połówek. Dodatkowo wypusty po jednej i drugiej stronie wszelkich łączników są różnej długości, więc możliwość pomylenia w zasadzie zminimalizowana. Wszystko do siebie pasuje z lekkim oporem (lekkim podkreślam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny mały fragmencik.

Nie mam doświadczenia z projektowaniem modeli, wycinanek zbudowałem znowu nie tak wiele, ale latałem modelami ekstremalnie lekkimi o bardzo na pierwszy rzut oka delikatnej i niezwykle wyażurowanej konstrukcji, ale jednocześnie bardzo sztywnymi i odpornymi na spore przeciążenia (mam na mysli modele Precision Aerobatics).

Wiele modeli ma problem z ciężkim ogonem, co skutkuje potem kombinacjami z umieszczeniem wyposażenia by to zrównoważyć, albo też koniecznością stosowania balstu (fee ;) ).

Nie wiem jak będzie w przypadku Albatrosa bo dopiero buduję, a żadnej relacji w sieci nie znalazłem, ale to co zwraca uwagę już na tym etapie budowy, to wyraźna tendencja do odciażania ogona. Większość wręg dystalnie od tego skrzynkowego przodu jest z 1,5mm sklejeczki, pozostałe 3 z 3mm, a jak na razie wszystkie podłużnice i te paski wewnętrzne wzmacniające (wkleiłem dziś, widać na fotce) i końcówka ogona z balsy. Dodatkowo wszystkie wręgi są maksymalnie wąskie/wyażurowane.

 

A3_7.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2023 o 20:11, Viper napisał:

Przed około 3 tygodniami stałem sie posiadaczem zestawu firmy Pichler do budowy tytułowego Albatrosa dIII.

Dlaczego chcę zbudować Albatrosa?

Bo lubię dwupłaty, bo Albatros według mnie był najładniejszym mysliwcem IWŚ, a przede wszystkim bo na Albatrosach latali też Polacy. Kilka Albatrosów przejęto na lotnisku w Poznaniu w 1918 roku i na między innymi Albatrosach dIII co prawda w wersji Oeffag latała słynna Eskadra Kościuszkowska, czyli polsko amerykańska grupa walcząca z bolszewikami podczas wojny 1920 roku. To właśnie jeden z amerykańskich pilotów zaprojektował słynną odznakę eskadry, którą rozsławił podczas IIWŚ Dywizjon 303, a inny czyli M.C.Cooper zasłynął potem jako twórca pierwszego kinowego King Konga.

Ponieważ nie ma działu ćwierćmakiety, więc rozpocznę tę relację w poniższym dziale. Jak zwykle u mnie, będzie elektryk i postaram się zrobić maksymalnie lekko, więc jeśli będę musiał rezygnować z nadmiernego umakietowienia by osiągnąc najmniejsza możliwą wagę to tak zrobię (jeżeli kogoś taka "profanacja" obrusza, to trudno, ale proszę nie ubolewać ;) ).

Fajne wprowadzenie w temat. To dobrze, że Kolega robi lekki bo jak wspominał Janusz Meissner die drei idzie w górę jak balon.

Po latach Trzysta Trzeci odwdzięczył się amerykańskim pilotom ucząc walki tzw. Dywizjon Orłów. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) 

Nie znałem tego cytatu, ale z tego co czytam, to rzeczywiście był to samolot o dobrych osiągach, który długo "rządził" nad polami IWŚ.

A pomijając Albatrosa, to takie moje modelarskie zboczenie, zawsze dążę do maksymalnie małej wagi, nigdy nie używałem balastu (czy to w postaci ołowie, czy nadmiarowego/cięższego zespołu napędowego) i mam nadzieję, że tak pozostanie. A jak coraz więcej producentów pokazuje, można projektować lekko dobre modele :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Viper napisał:

To jeszcze jeden latający Albatros

 

 

https://www.craftlab.at/fliegen-albatros-d3?lang=en

 

Podobno na samolocie w tym malowaniu latał Franz Rudorfer, Benno Fiala i Eugen Bonsch. Pierwszemu Austriakowi przypisuje się jedno zestrzelenie na tej maszynie, być może też trzeci miał jakieś zestrzelenia na nim. Zestawienie tej symboliki na jednym samolocie z dzisiejszej perspektywy wydaje się dziwne no ale w czasie I wojny nie było to nic nadzwyczajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2023 o 10:59, pietrku napisał:

Pochodzi z książki Wiatr w podeszwach. Część druga Wspomnień pilota. Polecam ją. Choć wiekowa jest w niej tzw. powiew powietrza :).

Jeszcze raz dziękuję za info. Już kupiłem wszystkie trzy części, wczoraj przyszły. Gdy skończę czytać obecną lekturę, zabiorę się za Meissnera :) 

Ostatatnio z czasem trochę gorzej, ale zgodnie z postanowieniem, codziennie coś dłubię. Poza wręgami, wygląda na to że cały ogon będzie z balsy (to co wkleiłem i to co zgodnie z planem jeszcze zostało). 

 

A3_8.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza cz. II bo najwięcej powietrznych przygód. Jedynka spoko z podobnych powodów.

III nudnawa. Ciekaw jestem opinii po przeczytaniu.

 

Jeśli interesowałyby na przyszłość Kolegę dwupłaty z szachownicą to tu ( mam w kolekcji tą książkę ) są opisy prawie wszystkich. Niestety bez kolorowych zdjęć, ale godna uwagi:

https://allegrolokalnie.pl/oferta/samoloty-wojskowe-w-polsce-19181924-morgala - przykładowa oferta jaka mi się pojawiła, ja swojej nie sprzedaję ?.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.