Skocz do zawartości

Su 29 50E Sebart


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Od ostatniej wpadki kupuje żywice w Castoramie są dwie strzykawki połączone ze sobą i bardzo fajnie się tyk klei i co ważne wysycha na beton :D

To też chyba nie dobrze bo od wibracji będzie pękać, lepiej jak zostaje w jakimś stopniu elastyczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekf3a

Siemanko!

 

Po pierwsze primo posiadam pytanie, ktore mnie chorobliwie nurtuje:) Mianowicie odnosnie napedow, poborow pradu..... Pomyslal ktorys z Was chłopy o ustawianiu regulatorów?? Latajac w F3A nauczylem sie takiej fajnej rzeczy:) Mozna oszczedzac na pakietach, na silnikach, ale nie polecam oszczedzania na regielkach. Przykladowo posiadam w mej stajni akrobata F3A pod elektro zasilanego AXI 5330/F3A, ktorym powozi JETI SPIN 99. Teraz fajna zajawka! Regiel ma wklepane orginalne ustawieniu typu 'Universal'. Zaopatrzylem sie w JetiBox, bo co, moze sie kiedys przydac, nie? Na podstawowych ustawieniach regla model latal, nawet fajnie.... Ale!! Podpialem Boxa i tam jest taka fajna opcja, ze ukazuje naszym oczom max. pobor pradu w czasie lotu. I tu UWAGA, pbor byl 92A, a silnik goracy jak.... niewazne, strasznie cieply, nie szlo go dotkanc, naprawde (dlatego po 40 lotach Axik dostal nowe lozyska;/). No to ''halo, halo-telefon do przyjaciela'' i dzwonie. Wywiedzialem sie to i owo. Otoz tutaj Panowie ogromna role gra ustawienie Timingu na regielku. Po zmianie Timingu z bodajze 18 na 24 stopnie (niby dziwne, bo do tego silnika zalecaja 18-20stopni) pobor pradu spadł uwaga do 65A... A silnik po locie cieply, ale nie goracy!

Dalej ja ustawiam bardzo skrupulatnie hamulec, co tez Wam sie przyda w 3D do hamowania modeli w pionach w doł. Warto sie pobawic hamulcem, bo efekty sa wprost zadziwiajace!

Tak sie zastanawiam jak mi piszecie o poborach 72A w modelach 2.5kg.... Cholernie duzo, jak na moje oko. A nikt mi nie powie, ze w F3A nie pobiera sie max ile mozna, bo to latanie od linijki (Impact przy odpowiednich ustawieniach wisi na smigielku spokojnie, i przy dodaniu gazu wychodzi normalnie gora jak normalny model 3D) xD Wydaje mi sie, ze nie tedy troche droga w sporach Radka i Krzyska, aczkolwiek obaj macie racje tak naprawde facety:)

 

 

Drugie secundo.... Waga modelu Malkera! Chinol jak robil, to mu sie na laczenia maznelo za duzo kleju i tako wyszlo! I pewnie folie mieli ciezsza to tez swoje robi:P A moze akurat byly opady w Chinach i Ci model nasiakl chinska woda, ktora twardnieje jak schnie xD Nie no, sorki za odpaly, ale czasem trzeba sie usmiechnac:)

 

 

Trzecie.... a to juz nie wiem jak nazwac:P Co do chlodzenia silnika. U mnie w Impactie mialem z tym problem. Ale rozwiazaelm go poprzez wyrzniecie maski od spodu kadluba, tak aby powierzchnia otworow wylotowych miala 2x powierzchnie otworow wlotowych. Zapewne te ukierunkowywacze(lapacze-zwal jak zwal) tez pomagaja, ale bez tego wlasnie podcisnienia w komorze silnika i maski bedzie ciezko, bo gorace, nagrzane powietrze bedzie sie tam trzymac i trzymac... Ni wyleci.

 

 

Podsumowujac tak po krotce.

 

1. Malker... Mozesz sprobowac wymienic silnik na mocniejszy i pobawic sie w ustawienie regla, powinno poskutkowac(jezeli regiel ma takie mozliwosci).

2. Co do smigiel.... APC sie slaba wkrecaja na obroty. RIGHT! Ale dlaczego? Bo sa kurna ciezkie! Tyle na temat. Jezeli ktos ''umi'' i lubi sie bawic to proponuje skombinowac sobie APC, ale z wegla. Samemu sprobowac zrobic forme i smiglo. Obecnie ogromna liczba pilotów F3A i F6A lata na tychze wlasnie wyrobac APCpodobnych. A roznica w wadze jest prawie o 60%!

3. Chyba najwazniejsze.... Kurna, chłopy, dopoki Wasze modele nie zrobia 100 lotow i nie bedziecie tego monitorowac to mozna liczyc i liczyc a w locie i tak wychodzi swoje, taka prawda. Moj Axi inne ma zalecenia producenta, inne ma wyliczenia, inaczej chodzi w locie. Co do rozmow z kolesiem z Axi (zapewne z Janem V. Radku rozmawiale, prawda?), radze uwazac, bo nie do konca ich dyrektywy i podpowiedzi sie zgadzaja z rzeczywistoscia. Niestety trzeba dojsc do takich rzeczy samemu.

 

 

 

Nie klocmy sie Panowie.... Nie ku temu to forum jest.

 

Od razu korzystajac z okazji, bedac przy temacie zazegniania wasni etc. chciałbym oficjalnie przy wszystkich Was przeprosic Krzyśka(elektryki_rc) za dzielace nas kiedyś niesnaski i przykre przezycia. Badzmy dla siebie jak ludek dla ludka, zwlascza, ze modelarzy w Polsce nie ma za wielu.

 

 

No, to chyba na tyle by było:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodziło o tą osobę z Axi

 

Mirek jak wygląda ustawienie timingu w spinie ?. Ja posiadam do swojeg Pulso kartę gdzie mogę ustawić jedynie 2 wartości timingu.W specyfikacji silnika nie podają jaka jest zalecana warość.Posiadam model 4120/20 może miałeś z nim do czynienia i skorzystam z Twojego doświadczenia ? :D

 

karta to http://www.modelmotor.pl/pulso-karta-programowania.html i raczej nie ma czym poszaleć z ustawieniami

 

Hamulec też w karcie ustawia się włącz lub wyłącz i nic więcej.

 

Waga modelu Malkera nie jest zła 2700g to nie dużo jak na ten model a sporo jak dla tego napędu.Ja jeszcze trochę zbiłem wagę i obecnie jest 2380g przed wymianą podwozia.O dziwo pakiet 6s 2650g jest lżejszy niż piszą :D do tego smigło drewniane i kołpak w koszu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekf3a

No własnie to jest to oszczedzanie na regielkach:) Silnik 4120/20 mam osobiscie, ale jeszcze nie mialem okazji do niczego go wlozyc. Na karcie masz ustawienia Timingu Hard i Soft zapewne. Jak dla Ciebie to tylko soft, bo masz outrunnera. W spinie wyglada to tak, ze podlaczajac Boxa pod gniazdo serwisowe wyswietlaja Ci si einformacje o silniku i jego ustawienia. Wybierasz opcje ustawienia timingu i ustawiasz go z dokladnoscia do 2 stopni. Mowi sie, ze outrunner klasy Axi winien miec ok 18-20 stopni ''wyprzedzenia zapłonu''-ja tak nazywam timing :P- a jednak moj Axi w Impactie mowi do mnie zupelnie inaczej, ze jednak woli 24stopnie i tak mu sie lata najlepiej. Niestety przy reglu jaki Ty Radku posiadasz niemozliwe jest precyzyjne ustawianie Timingu. Jeno tylko twardy i miekki: twardy-inrunnery, miekki outrunnery. Gdybys jednak kiedys nabyl jakis regiel jeti najlepiej Spina, to propopnuje Timing rzedu 20-22stopnie, powienienes byc zadowolony. Lecz oczywiscie sprawa ma sie tak, ze kazdy silnik ma inny timing odpowiedni dla siebie, wiec trzeba to metoda testowa zbadac i porownac efekty:) A gdy juz ustawisz sobie ten timing zobaczysz jak spadnie Ci zuzycie pradu:) I pakiety beda bardziej wdzieczne:)

 

Hamulec ustaw na wyłączony-smiglo sie krecic ma wolno, samo z siebie. I znowu klania sie dobry regiel, bo w Spinie mozna ustawic hamulec procencikami, co fajnie widac w locie samolota:) W F3A mamy tak pustawiane hamulce, ze smigla kreca sie same z siebie na wietrze. Ale mozliwosci nie masz takiej niestety, wiec proponuje calkiem go wylaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poleciał.

 

Wiele nie mogę powiedzieć o locie bo to był bardzo testowy. W sumie dobrze bo po lądowaniu awaryjnym (skonczył się prąd w aku :P )zauważyłem, że podwozie trzyma się ledwo ledwo :o Śrubki się wykręciły albo nie były dokręcone :oops: :lol:

W następnym locie sprawdze jak to wszystko się dokładnie sprawuje, może co trzeba zmienić itp.

 

Dobrze, że nie pokusiłem się o lżejszy aku bo musiałem doważyć przód. Pakiet 4000mAh max dosunięty i brakowało mu dosyć sporo na przodzie. Mimo to nie wykazuje żadnych niepokojących objawów "cegły" tak jak to ma miejsce w Yakulcu :P (1.7m a 4.4kg)

Strasznie czuły na stery, nic jeszcze dokładnie nie mówię bo nie miałem okazji sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej nie latam jak emeryt, nóżki się trzęsły? :lol: (żartuję, wiadomo ze przy oblocie każdemu się trzęsą)

 

Nie każdemu trzeba być twardym a nie miętkim dajesz gaz i co ma być to będzie, zresztą co ma być nie tak w fabrycznym modelu jak lata tego kilkaset sztuk

 

 

Mówiłem Malker że -80% expo na wysokość i lotki ja u siebie miałem sc tak, że na plecach uciekał w pion , a dało się latać tylko dzięki expo ten model jest odporny na wszystko tylko trzeba go dobrze ustawić.Bez expo to jest zabójstwo :D

 

Jak z mocą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.