grzegorzp Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 No ja miałem przeprawę z tłumikiem Bisson, co prawda w SuperTigre 2023 ale problemy te same, miał średnicę wylotu z każdej rurki taką jak oryginalny wydech z tym, że oryginalny miał tylko jedną, zmniejszyłem więc średnicę wylotów tak, że suma obu dawała mniej więcej oryginalną średnicę wylotu i chodził jak ta lala, a też mi napsuł krwi ehh. Jeżeli nie chcecie "masakrować" maski to polecam sposób sprawdza się pięknie. P.S. z tłumikiem firmy Slimline (na OS160FX) nie miałem żadnych problemów z ciśnieniem ale wykonanie wewnątrz zupełnie inne i o wiele fajniejszy dźwięk.
PiotrR Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Cześć , jestem tu nowy więc witam wszystkich. Ja miałem takie same problemy z tłumikiem Bisson w OS 46FX. Rozwiązaniem było po prostu całkowite zaślepienie jednej rurki wylotowej i silnik pracował jak na os-a przystało. Ja bym tego tłumika nie przekreślał.
radek872 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Za pózno juz przykreciłem oryginalny tłumik jednak on jest idealnie dopasowany i niech jest tak jak fabryka to przygotowała.Teraz jeżeli bedzie problem to podcisnienie moge wykluczyc i szukac dalej Myślę, że nie wygląda to aż tak źle
Jano Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Wygląda bardzo elegancko i tak jakoś bardziej komletnie
kobe24la Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 No i niestety, pomimo wielu godzin spędzonych nad regulacją silnika nie chce on współpracować z tym tłumikiem, dalej w momencie zadzierania nosa do góry silnika zaczyna wytracać obroty i gaśnie :x Spróbuje jeszcze zmniejszyć średnice rur wydechowych tak jak radzi grzegorzp może to coś pomoże. Na razie jednak zdecydowałem, że założę tłumik oryginalny tak jak radek872, będzie tylko problem bo wylot z tłumika wychodzi prosto w firewalla, a dokładnie jakieś 10mm od niego i trzeba będzie wstawić jakiś kawałek deflektora, bo inaczej będzie prosto we wręge pluć olejem Problem tylko, że ta rurka będzie lekko załamana przy wyjściu z tłumika i boję się czy to nie wpłynie w jakiś sposób na prace silnika.
Kwasiu Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Może spróbuj jeszcze zatkać jeden wylot, i zobaczy jak się zachowuje, może nie trzeba będzie zmieniać i zatkanie jednego wylotu załatwi sprawę.
radek872 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Ja wole zaufac temu fabrycznemu tłumikowi nie wiem czy to słyszeliscie, ale na srednich obrotach fabryczny tłumik daje niezły rezonans i specyficzny dzwięk jakby cos się rozlatywało( four stroking) .Moze ten tłumik to cała tajemnica niezawodnej pracy os-a. PS na niedziele planuje oblot i jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to będzie film
grzegorzp Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 nie wiem czy to słyszeliscie, ale na srednich obrotach fabryczny tłumik daje niezły rezonans i specyficzny dzwięk jakby cos się rozlatywało Też to miałem w OS 120AX to chyba te tłumiki "power" z serii AX tak dźwięczą :wink: No najwyższa pora na oblot Powodzenia no i dawaj filmik bo to pięknie lata.
radek872 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Pięknie pięknie tylko ja długo nie latałem, ale myślę, że pare fikołków zrobię :lol2: i moze cos powisze jak ta bestia bedzie chodzic oby tylko nie gasł bo wtedy to czysta amatorszczyzna w powietrzu i daremne dmuchanie paliwa
kobe24la Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Powiem szczerze, że na tym tłumiku Slimline OS bardzo ładnie pracuje, tylko denerwujące jest ten spadek obrotów i przygasanie w pionie na wolnych obrotach. Bo tak na ziemi, to wydaje mi się, że nawet wyżej się wkręca na obroty niż przy tłumiku standardowym. Dzisiaj założyłem oryginalny tłumik, a jutro obloty :wink:
radek872 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 U mnie identyczny objaw z wolnych obrotów na wysokie w poziomie wchodzi zadziwiająco szybko jak na smigło 14x4 i 9ccm ale w pionie wystarczy, że pochodzi 10 sek i przy otwarciu gazu gaśnie
kobe24la Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 I wreszcie okiełznałem tłumi Slimline-a :mrgreen: Tak jak grzegorzp radził, zmniejszyłem średnice wylotów rurek wydechowych tak, żeby suma dawała mniej więcej średnice oryginalnego tłumika. Teraz silnik chodzi bez najmniejszego zająknięcia na wszystkich obrotach zarówno w poziomie jak i pionie Na dodatek zauważyłem, że silnik osiąga większą maksymalną moc, niż na tłumiku standardowym.
radek872 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 No to chyba trudno sie mówi musze teraz juz zostawic oryginalny tłumik by maska jest pocieta.Daremne sa te firmy jakby nie mogli zrobic dwóch rurek o mniejszej srednicy.Zobaczymy czy po czasie nie wyjda jakiesz szopki z tym pittsem bo jednak teraz to jest tłumik home made A jak u Ciebie z spalaniem na tym tłumiku bo u mnie troszkę wpieprzał paliwka chyba ta wieksza moc jest kosztem spalania;D PS może się jeszcze kiedys skusze na tem tłumik na razie zostawiam go w pudle niech czeka.
kobe24la Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Szczerze mówiąc, tak ostro to jeszcze nie latałem na tym tłumiku (dopiero wczoraj go założyłem) i ciężko mi powiedzieć ile dokładnie pali. Ale po 9 minutach lotu spalił mi ok.70-80ml paliwa. Zbiornik mam 170ml a zostaje trochę ponad połowa. A powiem szczerze, że na tym tłumiku silnik pracuje o wiele lepiej niż na standardzie. Może dlatego, że ma teraz odpowiednie ciśnienie.
grzegorzp Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 A powiem szczerze, że na tym tłumiku silnik pracuje o wiele lepiej niż na standardzie. Może dlatego, że ma teraz odpowiednie ciśnienie. Nawet na pewno, i to brzmienie :twisted: , cieszę się, że moje przeboje na coś się komuś przydały Pamiętajcie panowie, że tłumiki Slimline i Bisson Custom Mufflers to dwa różne produkty różnych firm oba jednak Pitts style. Ja osobiście znienawidziłem BCM natomiast byłem bardzo zadowolony ze Slimline'a, którym latałem bez żadnych przeróbek OS'em 160FX, przerabiałem BCM'a.
radek872 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Model poleciał niestety nikt nie nagrał oblotu, ale postaram sie o jakis film.Doczekałem sie wkońcu smigła Cam prop Graupner 14,5x4 model ma niezły zapas mocy mimo, ze silnik jest mocno przelany.Jezeli chodzi o właściwosci lotne, to zaskoczyło mnie to, że idzie wykonać pętle praktycznie w miejscu wzorem gigantów bez korekt sterem kierunku. W żylecie ogromny zapas na sterze, muszę tylko jeszcze domiksować kierunek z wysokoscią aby model nie odchodził, bo przy środku cieżkosci do 3D mam lekko oddany ster wys w dół co utrudnia latanie w żylecie.Modelik mogę śmiało polecic komus kto lubi 3D mimo, że zrobiłem nim tylko 3 loty wiem, że jeszcze nie jednym mnie zaskoczy. Brakuje maski silnika i generatorów na podwozie, które niby maja poprawić stabilność przy lataniu na przeciągnięciu zobaczymy co wyjdzie Warto jeszcze podkresilic, że nie było potrzeby wyważania z wyposażeniem, które opisałem model lata ładnie 3D i nic nie ruszałem.Przyznam się, że przed oblotem nie sprawdziłem nawet srodka ciezkosci, ale lekko sie unosi przy lądowaniu z prawie pustym zbiornikiem, więc jest chyba ok lekko przeważony do tyłu tak jak lubię :mrgreen: Jedna fotka z lotów
kobe24la Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Doczekałem sie wkońcu smigła Cam prop Graupner 14,5x4 gdzie można dostać takie smigło :?:
Kmiloob Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Dokładnie, w Cyberfly widze tylko 14x4
radek872 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Smigła kupilismy z kolegą tutaj cyber fly ma podobne, ale plastiowe i ciut mniejsze te na których teraz latam są węglowe
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.