Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, milo napisał:

No super?. Czy możesz coś więcej napisać o geometrii i aerodynamice płata /cięciwy, profile/.

Końcówka ma bodaj 85mm,reszta wymiarów jest na rysunku :)

 

Jeśli chodzi o profile, to są one moje, robione bezpośrednio do tego modelu. 

Pokazywaćich za bardzo nie mogę, bo mi umowa z klientem nie pozwala. 

Ale jak masz pytania o charakterystyki itp, to pytaj śmiało odpowiem. 

Opublikowano
5 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

Jeśli chodzi o profile, to są one moje, robione bezpośrednio do tego modelu. 

Pokazywaćich za bardzo nie mogę, bo mi umowa z klientem nie pozwala. 

Jasne, rozumiem.  Szkoda.

5 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

Końcówka ma bodaj 85mm,reszta wymiarów jest na rysunku

Pierwszy raz czytałem wpis na komórce, nie zauważyłem, sorki.

Na koniec pytanie od "praktyka". Taka mała cięciwa na końcówce może powodować złą pracę tej części skrzydła, jak sobie z tym poradziłeś, inaczej, jak zapewnić stabilną pracę. Czy ten miks lotki/klapy/sw to celowy zabieg. Oglądałem film kilka razy i jestem pełen podziwu dla własności lotnych modelu i nie zauważyłem złych tendencji przy mniejszych prędkościach. Pomijam tutaj zastosowanie napędu, fuj?, ale to też rozumiem.

Opublikowano

A cenowo jak się zestaw będzie kształtował? jak jakość laminatu kadłuba? masz jakieś fotki samego kadłuba, wzmocnień węgla ?

Opublikowano

Podoba mi się, że firma z tradycjami sięgnęła po wiedzę i know how, aby robić lepsze modele. W ten sposób firma nie tylko nie zniknie z rynku, ale być może się na nim wyróżni jakością wykonania i projektami realizowanych modeli. Gratuluję drugiego projektu i trzymam kciuki za kolejne! A Arthobby gratuluję podejścia i poszukiwania nowych rozwiązań.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kadłub jest dzielony? Taki będzie w finalnej wersji?

Z czego wynika różnica w obrysie płata w stosunku do oryginału? W szybowcu prostokątna cześć jest dłuższa, trapezowa krótsza.

 

 

Opublikowano
Teraz, wojt1125 napisał:

Kadłub jest dzielony? Taki będzie w finalnej wersji?

Tak - jest dzielony.

Powód bardzo prosty - musi wejść do paczki do USA i Australii.

Ale ma to zalety, bo przez to bardzo prosto się go montuje, jest świetny dostęp do montażu wręg itp.

A połączenia w gotowym modelu zakrywają naklejki :) 

Teraz, wojt1125 napisał:

Z czego wynika różnica w obrysie płata w stosunku do oryginału? W szybowcu prostokątna cześć jest dłuższa, trapezowa krótsza.

Trzy powody:

Pierwszy, najważniejszy to skuteczność lotek. Jakbym to zrobił jak w oryginale, to latanie tym byłoby strasznie męczące (bo lotki byłyby maleńkie)

Drugi dzielenie skrzydła. Dzięki temu model demontuje się na 3x po 1m. Jakby było jak w oryginale, to albo centropłat byłby olbrzymi do transportu (prawie 1,5m), albo potrzebne byłoby 6 serw w skrzydle.

Trzeci to z kolei osiągi. Trochę topornie by się wtedy prowadził, to był mało optymalny obrys.

Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie! Jeśli jakieś odstępstwa od oryginału i rozwiązania konstrukcyjne mają swoje uzasadnienie, to jest to dla mnie zupełnie OK w tej klasie modeli. Jeszcze zapytam o mocowanie skrzydeł, które w modelu wydaje się być niżej niż w Zefirze:

 

image.thumb.png.c079c38771a5b7eec75bf5f940010a13.png

 

Opublikowano
8 minut temu, wojt1125 napisał:

Dzięki za wyjaśnienie! Jeśli jakieś odstępstwa od oryginału i rozwiązania konstrukcyjne mają swoje uzasadnienie, to jest to dla mnie zupełnie OK w tej klasie modeli. Jeszcze zapytam o mocowanie skrzydeł, które w modelu wydaje się być niżej niż w Zefirze:

 

image.thumb.png.c079c38771a5b7eec75bf5f940010a13.png

 

Dolna powierzchnia skrzydła jest jak w oryginale, po prostu profil jest ze dwa razy cieńszy :) 

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
16 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

A tymczasem - już można zamawiać

Napisz proszę jeśli możesz ile waży model gotowy do lotu i jakie są twoje odczucia po lotach testowych.

Idzie tym modelem normalnie  polatać przy wietrze np.  5-7m/s w sensie aby to nie było stanie pod wiatr ?

Jaki jest wznios modelu w stopniach (wydaje się bardzo mały).

Nie jestem zwolennikiem kupowania modeli ale w tym konkretnym przypadku poważnie się zastanawiam.

Pozdrawiam.

3 minuty temu, Ares napisał:

Napisz proszę jeśli możesz ile waży model gotowy do lotu i jakie są twoje odczucia po lotach testowych.

Idzie tym modelem normalnie  polatać przy wietrze np.  5-7m/s w sensie aby to nie było stanie pod wiatr ?

Jaki jest wznios modelu w stopniach (wydaje się bardzo mały).

Nie jestem zwolennikiem kupowania modeli ale w tym konkretnym przypadku poważnie się zastanawiam.

Pozdrawiam.

 

16 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

abstrahując od mojej niechęci do bowdenów)

Bowden nie jest zły jeśli się go w miarę prosto zamontuje i przynajmniej w kilku punktach ( najlepiej w całości) przyklei do konstrukcji.

Opublikowano
3 minuty temu, Ares napisał:

Napisz proszę jeśli możesz ile waży model gotowy do lotu i jakie są twoje odczucia po lotach testowych.

1,5kg waży prototyp gotowy do lotu, oklejony pewnie jest ze 50g cięższy

Moje odczucia już pisałem w pierwszym poście

Cytat

W projektowaniu aerodynamiki tego modelu przyświecało mi, żeby latanie nim to był fun.

Szczerze nie cierpię prowadzenia się większości półmakiet na rynku, które wyposażone w profile HQ, prowadzą się zwyczajnie tępo.

Stąd tutaj jest zestaw 4 różnych profili, przystosowanych do pracy z klapami.

Całość ma bardzo szeroki zakres prędkości (dzięki zastosowaniu klap i lotek pracujących razem, do zmieniania szkielotowej profilu).

A dzięki mixowi klap i lotek do steru wysokości (czyli ster wysokości do góry, to klapy i lotki w dół i vice versa) to świetnie lata na plecach, bo z samego oddawania SW  mamy klapy wychyloną tak, że pomaga w locie plecowym.

 

W efekcie - kręci się w tym termice naprawdę fajnie (wykręcałem już zerka na wysokości 10m), kręci naprawdę fajnie acro i przy tym wygląda w locie fenomenalnie.

 

Na tę chwilę mam dla Was jeden filmik:

 

Ale pamiętajcie, że to oblot, więc najpierw sprawdzam parę rzeczy, a później latam bardzo delikatnie (plus bardzo nie miałem ochoty rozbić modelu przed wyjazdem).

Polecam szczególnie moment od 2:30, gdzie wykonuję kolejno ranwers, przejście do lotu plecowego, półbeczkę, ostry nawrót i ósemkę kubańską, wszystko bez użycia silnika :)

 

A w skrócie - prowadzi się świetnie, kawał dobrych osiągów i kawał frajdy z prowadzenia (nie jest jak F5J np. które dobrze robi tylko jedną rzecz). Dobrze się krąży (bo mało opada i bezpiecznie przeciąga), bardzo fajnie robi się akro

3 minuty temu, Ares napisał:

Idzie tym modelem normalnie  polatać przy wietrze np.  5-7m/s w sensie aby to nie było stanie pod wiatr ?

Oczywiście.

To jest mój projekt, mam fioła na punkcie tego jak model leci pod wiatr.

 

3 minuty temu, Ares napisał:

Jaki jest wznios modelu w stopniach (wydaje się bardzo mały).

2,5st, jak w oryginale.

Ale przez krótki ogon nie ma tendencji do pogłębiania zakrętów

3 minuty temu, Ares napisał:

Nie jestem zwolennikiem kupowania modeli ale w tym konkretnym przypadku poważnie się zastanawiam.

Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Dzięki za wyczerpujące informacje. 

Pomyślę bo to bardzo ładna półmakieta. Ja też nie lubię takich "latawców" że jak troszkę powieje to po lataniu , wiem ,że Ty również wolisz dynamiczniejsze modele . Gdybym go kupił to marzy mi się polatać w Jeżowie Sudeckim na Górze Szybowcowej. :)

Opublikowano
5 minut temu, wojcio69 napisał:

No i przyjdzie mi kupić Zefirka, hmm...
A miała być Diana 2 ;)

 

No, ale Zefir chociaż fajnie latać będzie :D 

 

Miałeś jakiś fajny model Diany 2 na oku? 

Bo wszystkie które ja widuje, to tak mało oryginał odwzorowują...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.