Skocz do zawartości

Wycinanie klap skrzydło Falcon od Kwarcinskiego


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jestem innego zdania, gdzie jest miejsce i możliwość to dorabiam klapy.

Tylko 2szt serw i otworw na serwa oraz przelutować wtyczi MPX.

Od 2009 r używam w Maxie,  Falconie, Starlingu, Jantarze, Wspaniałe do Buterfly'a i termiki. LĄDOWANIE bez problemów.

POLECAM.

Sadysfakcja gwarantowana

Opublikowano
4 minuty temu, maski napisał:

Sadysfakcja gwarantowana

To prawda , ale w tym skrzydle co na zdjęciu to bym się mocno zastanowił bo to nie będą klapy tylko klapki . ?

Opublikowano

Przychylam się do zdania Czarka: powierzchnia tych klap wyjdzie zbyt mała i raczej nie ma sensu kombinować.

Po mojemu lepiej zrobić mix w nadajniku i klapolotki. Jak opuścisz lotki to będzie efekt podobny do  wychylonych klap.

Jeśli koniecznie chcesz klapy to w zasadzie tylko do hamulca tybu buterfly i wtedy będziesz je musiał wychylać 90 stopni więc nie będą to w zasadzie klapy.

6 minut temu, wojcio69 napisał:

Ja tam się nie znam, ale wzorując się na stronie Piotra Piechowskiego wiem, że nie każdy profil jest dedykowany do klap.

Jakie profile stosował Leszek w Falcon'ach nie wiem, ale raczej nie były to HQ. Bardziej obstawiam S lub SD i tutaj może będzie pomocna strona https://www.piotrp.de/MIX/profile.htm

Wojtku dobrze mówisz , w Falconie to napewno nie jest HQ bo te profile raczej są stosowane do dużych makiet szybowców .

Ale jaki profil by nie był w tych płatach klapy będą słabo działały jeśli będą zbyt małe.

Także nie polecam modyfikacji.

Opublikowano

Odgrzaliście kotleta z września ;) hihihi
A tak na marginesie Falcon EVO czy też PRO jak zwał tak zwał, rozpiętość 2m miał klapy w oryginale, a raczej klapeczki ;)

image.png.c993a592d024a5500265391a7bb62562.png

Opublikowano
2 godziny temu, sbogdan1 napisał:

miał klapy w oryginale, a raczej klapeczki ;)

Bogdan wszystko można zrobić tylko pytanie po co.

Jak chcesz optymalizować lot ślizgowy to można takie klapeczki sprzęgnąć z lotkami tworząc ruchomą krawędź spływu i wtedy rzeczywiście to ma sens. Ale już do samego lądowania to szybciej bym bez przerabiania postawił lotki do góry i już.

W dużej mierze to sprawa gustu.

Faktycznie na zdjęciu powierzchnia klap jest mała i widać też w konsekwencji ich duże wychylenie.

 

Opublikowano

Wiedzieć jest Wam należnym, że Falcon 22 (tak była oznaczona druga wersja Falcona, ta z klapami) miał rozpiętość 2,2m, co czyniło go o 40cm szerszym od poprzednika.
Miałem przyjemność nim latać i klapy sprawdzały się jako "przedłużenie" lotek, czyniąc całą krawędź spływu jako lotkę oraz wychylane 90° w dół czyniąc z nich hamulce aerodynamiczne.
Używanie klap jako butterfly'a czy do faz lotu dawało efekt tzw. japoński, czyli jako-tako to działało.

Wysłane z mojego SM-M127F przy użyciu Tapatalka





  • Lubię to 1
Opublikowano
41 minut temu, wojcio69 napisał:

Używanie klap jako butterfly'a czy do faz lotu dawało efekt tzw. japoński, czyli jako-tako to działało.

Tak przypuszczałem.

Ja tam Daniela nie zniechęcam ,można dorobić klapy i przetestować ale gdyby to był mój model to bym nie ingerował  w płat.

Opublikowano

Jaka jest rozpiętość klapy w skrzydle z oryginalnymi klapami, a jaką da się uzyskać samemu je wycinając w skrzydle z pierwszego posta?

Opublikowano
39 minut temu, Czaro napisał:

Jaka jest rozpiętość klapy w skrzydle z oryginalnymi klapami, a jaką da się uzyskać samemu je wycinając w skrzydle z pierwszego posta?

Około 20zestawów dla kolegów z tutejszego forum , składałem Falcona 2,2m . 

W oryginalnym skrzydle Kwarcińskiego 2,2m,   przypada na jedną połówkę  " klapa ma dł 394mm.

Opublikowano

2m Starling - praktycznie tożsamy z Falconem - skuteczność klap w Butterfly-u bardzo mizerna... Nie warto wozić 2 dodatkowych serw. O zabawie w fazy lotu z tym profilem - można zapomnieć. Szybkość polega na szybszej utracie wysokości a termika na nieznacznym zwolnieniu z tendencją do przeciągnięcia. Lekka kontra wysokością powoduje szybszą utratę wysokości na zmniejszonej prędkości. Tyle moich obserwacji w tym temacie.

Starling 034.jpg

Starling 009.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

 

14 godzin temu, Ares napisał:

Bogdan wszystko można zrobić tylko pytanie po co.

Jak chcesz optymalizować lot ślizgowy to można takie klapeczki sprzęgnąć z lotkami tworząc ruchomą krawędź spływu i wtedy rzeczywiście to ma sens. Ale już do samego lądowania to szybciej bym bez przerabiania postawił lotki do góry i już.

W dużej mierze to sprawa gustu.

Faktycznie na zdjęciu powierzchnia klap jest mała i widać też w konsekwencji ich duże wychylenie.

 

Nie chodziło mi czy warto, czy nie warto robić klapy.
Tylko zwróciłem uwagę że wyszła taka koncepcja zapewne z warsztatu producenta w oryginale. 
Bez grzebania wycinania i pitolenia się. A czy to spełniało swoja funkcję ? może tak a może nie.
Jeżeli ktoś ma kaprys do modyfikacji to dlaczego miałby tego nie robić, jego małpy jego cyrk.
Pamiętam gównoburzę z rozciągania kadłuba, z reszta wszystko jest na PFMRC 
A zamieszczona fotka to screen z filmu na YT gdzie nabywca prezentował  model o rozpiętości 2m 

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, sbogdan1 napisał:

Jeżeli ktoś ma kaprys do modyfikacji to dlaczego miałby tego nie robić, jego małpy jego cyrk.
Pamiętam gównoburzę z rozciągania kadłuba, z reszta wszystko jest na PFMRC 

Spoko , rozumiem . Ale tutaj w tym konkretnym przypadku to tylko zwykła rozmowa. Nikt Daniela nie zniechęca.

Natomiast jeśli chodzi o modyfikacje producenta to jeśli coś zmienia to z reguły poparte jest to dużym doświadczeniem lub stosownymi  obliczeniami , więc myślę ,że z reguły takie zmiany są na plus.

No a Daniel zrobi jak zechce a my tutaj tylko napisaliśmy swoje opinie.

Opublikowano

Widzę że temat trochę ruszył. Latam bez "klapów". Model jak dla mnie lata na piątkę bez modyfikacji. Pozdrawiam wszystkich.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.