Daniel1978 Opublikowano 3 Września 2023 Opublikowano 3 Września 2023 Dzień dobry. Chciałbym dorobić klapy w owym skrzydle. Macie może jakieś sugestie?
Czaro Opublikowano 5 Września 2023 Opublikowano 5 Września 2023 Moja sugestia: nie warto. Rozpiętość klap w stosunku do rozpiętości skrzydła będzie tak mała, że będą ledwo skuteczne. 2
maski Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Jestem innego zdania, gdzie jest miejsce i możliwość to dorabiam klapy. Tylko 2szt serw i otworw na serwa oraz przelutować wtyczi MPX. Od 2009 r używam w Maxie, Falconie, Starlingu, Jantarze, Wspaniałe do Buterfly'a i termiki. LĄDOWANIE bez problemów. POLECAM. Sadysfakcja gwarantowana
young Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia 4 minuty temu, maski napisał: Sadysfakcja gwarantowana To prawda , ale w tym skrzydle co na zdjęciu to bym się mocno zastanowił bo to nie będą klapy tylko klapki . ?
kulfon250 Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Lepszy efekt chyba dałyby klapolotki. No chyba, że to ma być do mini-motyla
wojcio69 Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Ja tam się nie znam, ale wzorując się na stronie Piotra Piechowskiego wiem, że nie każdy profil jest dedykowany do klap. Jakie profile stosował Leszek w Falcon'ach nie wiem, ale raczej nie były to HQ. Bardziej obstawiam S lub SD i tutaj może będzie pomocna strona https://www.piotrp.de/MIX/profile.htm
Ares Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Przychylam się do zdania Czarka: powierzchnia tych klap wyjdzie zbyt mała i raczej nie ma sensu kombinować. Po mojemu lepiej zrobić mix w nadajniku i klapolotki. Jak opuścisz lotki to będzie efekt podobny do wychylonych klap. Jeśli koniecznie chcesz klapy to w zasadzie tylko do hamulca tybu buterfly i wtedy będziesz je musiał wychylać 90 stopni więc nie będą to w zasadzie klapy. 6 minut temu, wojcio69 napisał: Ja tam się nie znam, ale wzorując się na stronie Piotra Piechowskiego wiem, że nie każdy profil jest dedykowany do klap. Jakie profile stosował Leszek w Falcon'ach nie wiem, ale raczej nie były to HQ. Bardziej obstawiam S lub SD i tutaj może będzie pomocna strona https://www.piotrp.de/MIX/profile.htm Wojtku dobrze mówisz , w Falconie to napewno nie jest HQ bo te profile raczej są stosowane do dużych makiet szybowców . Ale jaki profil by nie był w tych płatach klapy będą słabo działały jeśli będą zbyt małe. Także nie polecam modyfikacji.
sbogdan1 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Odgrzaliście kotleta z września hihihi A tak na marginesie Falcon EVO czy też PRO jak zwał tak zwał, rozpiętość 2m miał klapy w oryginale, a raczej klapeczki
Ares Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 2 godziny temu, sbogdan1 napisał: miał klapy w oryginale, a raczej klapeczki Bogdan wszystko można zrobić tylko pytanie po co. Jak chcesz optymalizować lot ślizgowy to można takie klapeczki sprzęgnąć z lotkami tworząc ruchomą krawędź spływu i wtedy rzeczywiście to ma sens. Ale już do samego lądowania to szybciej bym bez przerabiania postawił lotki do góry i już. W dużej mierze to sprawa gustu. Faktycznie na zdjęciu powierzchnia klap jest mała i widać też w konsekwencji ich duże wychylenie.
wojcio69 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Wiedzieć jest Wam należnym, że Falcon 22 (tak była oznaczona druga wersja Falcona, ta z klapami) miał rozpiętość 2,2m, co czyniło go o 40cm szerszym od poprzednika.Miałem przyjemność nim latać i klapy sprawdzały się jako "przedłużenie" lotek, czyniąc całą krawędź spływu jako lotkę oraz wychylane 90° w dół czyniąc z nich hamulce aerodynamiczne.Używanie klap jako butterfly'a czy do faz lotu dawało efekt tzw. japoński, czyli jako-tako to działało.Wysłane z mojego SM-M127F przy użyciu Tapatalka 1
Ares Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 41 minut temu, wojcio69 napisał: Używanie klap jako butterfly'a czy do faz lotu dawało efekt tzw. japoński, czyli jako-tako to działało. Tak przypuszczałem. Ja tam Daniela nie zniechęcam ,można dorobić klapy i przetestować ale gdyby to był mój model to bym nie ingerował w płat.
Czaro Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Jaka jest rozpiętość klapy w skrzydle z oryginalnymi klapami, a jaką da się uzyskać samemu je wycinając w skrzydle z pierwszego posta?
Artur Lis Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 39 minut temu, Czaro napisał: Jaka jest rozpiętość klapy w skrzydle z oryginalnymi klapami, a jaką da się uzyskać samemu je wycinając w skrzydle z pierwszego posta? Około 20zestawów dla kolegów z tutejszego forum , składałem Falcona 2,2m . W oryginalnym skrzydle Kwarcińskiego 2,2m, przypada na jedną połówkę " klapa ma dł 394mm.
Jerzy Markiton Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 2m Starling - praktycznie tożsamy z Falconem - skuteczność klap w Butterfly-u bardzo mizerna... Nie warto wozić 2 dodatkowych serw. O zabawie w fazy lotu z tym profilem - można zapomnieć. Szybkość polega na szybszej utracie wysokości a termika na nieznacznym zwolnieniu z tendencją do przeciągnięcia. Lekka kontra wysokością powoduje szybszą utratę wysokości na zmniejszonej prędkości. Tyle moich obserwacji w tym temacie. 1
sbogdan1 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 14 godzin temu, Ares napisał: Bogdan wszystko można zrobić tylko pytanie po co. Jak chcesz optymalizować lot ślizgowy to można takie klapeczki sprzęgnąć z lotkami tworząc ruchomą krawędź spływu i wtedy rzeczywiście to ma sens. Ale już do samego lądowania to szybciej bym bez przerabiania postawił lotki do góry i już. W dużej mierze to sprawa gustu. Faktycznie na zdjęciu powierzchnia klap jest mała i widać też w konsekwencji ich duże wychylenie. Nie chodziło mi czy warto, czy nie warto robić klapy. Tylko zwróciłem uwagę że wyszła taka koncepcja zapewne z warsztatu producenta w oryginale. Bez grzebania wycinania i pitolenia się. A czy to spełniało swoja funkcję ? może tak a może nie. Jeżeli ktoś ma kaprys do modyfikacji to dlaczego miałby tego nie robić, jego małpy jego cyrk. Pamiętam gównoburzę z rozciągania kadłuba, z reszta wszystko jest na PFMRC A zamieszczona fotka to screen z filmu na YT gdzie nabywca prezentował model o rozpiętości 2m
Ares Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia 1 godzinę temu, sbogdan1 napisał: Jeżeli ktoś ma kaprys do modyfikacji to dlaczego miałby tego nie robić, jego małpy jego cyrk. Pamiętam gównoburzę z rozciągania kadłuba, z reszta wszystko jest na PFMRC Spoko , rozumiem . Ale tutaj w tym konkretnym przypadku to tylko zwykła rozmowa. Nikt Daniela nie zniechęca. Natomiast jeśli chodzi o modyfikacje producenta to jeśli coś zmienia to z reguły poparte jest to dużym doświadczeniem lub stosownymi obliczeniami , więc myślę ,że z reguły takie zmiany są na plus. No a Daniel zrobi jak zechce a my tutaj tylko napisaliśmy swoje opinie.
Daniel1978 Opublikowano 5 Stycznia Autor Opublikowano 5 Stycznia Widzę że temat trochę ruszył. Latam bez "klapów". Model jak dla mnie lata na piątkę bez modyfikacji. Pozdrawiam wszystkich. 1
Rekomendowane odpowiedzi