Skocz do zawartości

Wycinanie klap skrzydło Falcon od Kwarcinskiego


Daniel1978

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Jestem innego zdania, gdzie jest miejsce i możliwość to dorabiam klapy.

Tylko 2szt serw i otworw na serwa oraz przelutować wtyczi MPX.

Od 2009 r używam w Maxie,  Falconie, Starlingu, Jantarze, Wspaniałe do Buterfly'a i termiki. LĄDOWANIE bez problemów.

POLECAM.

Sadysfakcja gwarantowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam, ale wzorując się na stronie Piotra Piechowskiego wiem, że nie każdy profil jest dedykowany do klap.

Jakie profile stosował Leszek w Falcon'ach nie wiem, ale raczej nie były to HQ. Bardziej obstawiam S lub SD i tutaj może będzie pomocna strona https://www.piotrp.de/MIX/profile.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychylam się do zdania Czarka: powierzchnia tych klap wyjdzie zbyt mała i raczej nie ma sensu kombinować.

Po mojemu lepiej zrobić mix w nadajniku i klapolotki. Jak opuścisz lotki to będzie efekt podobny do  wychylonych klap.

Jeśli koniecznie chcesz klapy to w zasadzie tylko do hamulca tybu buterfly i wtedy będziesz je musiał wychylać 90 stopni więc nie będą to w zasadzie klapy.

6 minut temu, wojcio69 napisał:

Ja tam się nie znam, ale wzorując się na stronie Piotra Piechowskiego wiem, że nie każdy profil jest dedykowany do klap.

Jakie profile stosował Leszek w Falcon'ach nie wiem, ale raczej nie były to HQ. Bardziej obstawiam S lub SD i tutaj może będzie pomocna strona https://www.piotrp.de/MIX/profile.htm

Wojtku dobrze mówisz , w Falconie to napewno nie jest HQ bo te profile raczej są stosowane do dużych makiet szybowców .

Ale jaki profil by nie był w tych płatach klapy będą słabo działały jeśli będą zbyt małe.

Także nie polecam modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sbogdan1 napisał:

miał klapy w oryginale, a raczej klapeczki ;)

Bogdan wszystko można zrobić tylko pytanie po co.

Jak chcesz optymalizować lot ślizgowy to można takie klapeczki sprzęgnąć z lotkami tworząc ruchomą krawędź spływu i wtedy rzeczywiście to ma sens. Ale już do samego lądowania to szybciej bym bez przerabiania postawił lotki do góry i już.

W dużej mierze to sprawa gustu.

Faktycznie na zdjęciu powierzchnia klap jest mała i widać też w konsekwencji ich duże wychylenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzieć jest Wam należnym, że Falcon 22 (tak była oznaczona druga wersja Falcona, ta z klapami) miał rozpiętość 2,2m, co czyniło go o 40cm szerszym od poprzednika.
Miałem przyjemność nim latać i klapy sprawdzały się jako "przedłużenie" lotek, czyniąc całą krawędź spływu jako lotkę oraz wychylane 90° w dół czyniąc z nich hamulce aerodynamiczne.
Używanie klap jako butterfly'a czy do faz lotu dawało efekt tzw. japoński, czyli jako-tako to działało.

Wysłane z mojego SM-M127F przy użyciu Tapatalka





  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, wojcio69 napisał:

Używanie klap jako butterfly'a czy do faz lotu dawało efekt tzw. japoński, czyli jako-tako to działało.

Tak przypuszczałem.

Ja tam Daniela nie zniechęcam ,można dorobić klapy i przetestować ale gdyby to był mój model to bym nie ingerował  w płat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Czaro napisał:

Jaka jest rozpiętość klapy w skrzydle z oryginalnymi klapami, a jaką da się uzyskać samemu je wycinając w skrzydle z pierwszego posta?

Około 20zestawów dla kolegów z tutejszego forum , składałem Falcona 2,2m . 

W oryginalnym skrzydle Kwarcińskiego 2,2m,   przypada na jedną połówkę  " klapa ma dł 394mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2m Starling - praktycznie tożsamy z Falconem - skuteczność klap w Butterfly-u bardzo mizerna... Nie warto wozić 2 dodatkowych serw. O zabawie w fazy lotu z tym profilem - można zapomnieć. Szybkość polega na szybszej utracie wysokości a termika na nieznacznym zwolnieniu z tendencją do przeciągnięcia. Lekka kontra wysokością powoduje szybszą utratę wysokości na zmniejszonej prędkości. Tyle moich obserwacji w tym temacie.

Starling 034.jpg

Starling 009.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

14 godzin temu, Ares napisał:

Bogdan wszystko można zrobić tylko pytanie po co.

Jak chcesz optymalizować lot ślizgowy to można takie klapeczki sprzęgnąć z lotkami tworząc ruchomą krawędź spływu i wtedy rzeczywiście to ma sens. Ale już do samego lądowania to szybciej bym bez przerabiania postawił lotki do góry i już.

W dużej mierze to sprawa gustu.

Faktycznie na zdjęciu powierzchnia klap jest mała i widać też w konsekwencji ich duże wychylenie.

 

Nie chodziło mi czy warto, czy nie warto robić klapy.
Tylko zwróciłem uwagę że wyszła taka koncepcja zapewne z warsztatu producenta w oryginale. 
Bez grzebania wycinania i pitolenia się. A czy to spełniało swoja funkcję ? może tak a może nie.
Jeżeli ktoś ma kaprys do modyfikacji to dlaczego miałby tego nie robić, jego małpy jego cyrk.
Pamiętam gównoburzę z rozciągania kadłuba, z reszta wszystko jest na PFMRC 
A zamieszczona fotka to screen z filmu na YT gdzie nabywca prezentował  model o rozpiętości 2m 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sbogdan1 napisał:

Jeżeli ktoś ma kaprys do modyfikacji to dlaczego miałby tego nie robić, jego małpy jego cyrk.
Pamiętam gównoburzę z rozciągania kadłuba, z reszta wszystko jest na PFMRC 

Spoko , rozumiem . Ale tutaj w tym konkretnym przypadku to tylko zwykła rozmowa. Nikt Daniela nie zniechęca.

Natomiast jeśli chodzi o modyfikacje producenta to jeśli coś zmienia to z reguły poparte jest to dużym doświadczeniem lub stosownymi  obliczeniami , więc myślę ,że z reguły takie zmiany są na plus.

No a Daniel zrobi jak zechce a my tutaj tylko napisaliśmy swoje opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.