Jerzy Markiton Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Przepraszam. Da się odczytać. Nie zauważyłem. Tak się zastanawiam nad tym S.C. - trochę za masywne serwa w skrzydłach nie powinny go aż tyle przesunąć... Tym bardziej, że akumulator też do najlżejszych nie należy. Planowany był cięższy silnik czy ogon nie wyszedł tak, jak było zakładane ? Model piękny ! Osobiście wolę trochę ołowiu w nosie niż stateczniki, które bałbym się demontować moimi łapskami... Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego W dniu 7.02.2024 o 22:14, kris13 napisał: Serwo steru wysokości SAVOX SH-0255MG+ DIGITAL Zrezygnuj z tego serwa. Jest ciężkie, nie jest HV tak jak pozostałe Twoje serwa i najważniejsza rzecz - to jest awaryjne serwo i wiem to z własnego doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 10 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 6 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Przepraszam. Da się odczytać. Nie zauważyłem. Tak się zastanawiam nad tym S.C. - trochę za masywne serwa w skrzydłach nie powinny go aż tyle przesunąć... Tym bardziej, że akumulator też do najlżejszych nie należy. Planowany był cięższy silnik czy ogon nie wyszedł tak, jak było zakładane ? Model piękny ! Osobiście wolę trochę ołowiu w nosie niż stateczniki, które bałbym się demontować moimi łapskami... Pozdrawiam - Jurek W skrzydłach serwa nie są najlżejsze, a szczególnie w klapach. Te jednak nie zmieniał bym na inne. Silniki tej klasy ważą około 90 -100 gramów wiec nic cięższego i zarazem mocniejszy nie wstawie, nie zmieści się w wąskim kadłubie. W ogonie można jeszcze wstawić lżejsze serwo no i dochodzi do tego przewód przez całą belkę ogonową. Dlatego też ciężko uzyskać prawidłowy środek ciężkości. Sprawdziłem ile musiał bym odjąć wagi na ogonie by uzyskać przy tej konfiguracji z tym akumulatorem. Wyszło 13gramów. Jak na razie do oblotu trochę ołowiu wystarczy. 4 godziny temu, Ryszard_I napisał: Zrezygnuj z tego serwa. Jest ciężkie, nie jest HV tak jak pozostałe Twoje serwa i najważniejsza rzecz - to jest awaryjne serwo i wiem to z własnego doświadczenia. Dziękuje, poszukam czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 29 minut temu, kris13 napisał: W ogonie można jeszcze wstawić lżejsze serwo no i dochodzi do tego przewód przez całą belkę ogonową. Dlatego też ciężko uzyskać prawidłowy środek ciężkości. Zastosuj skrętkę o jak najmniejszym przekroju np. 3x0,14mmq lub nawet 3x 0,08mmq. Takie skrętki są dostępne. Można w ostateczności zamiast skrętki dać "klejonkę", będzie lżejsza. Jak chcesz to klejonkę Ci wyślę. Podaj na priv jaka długość i namiary do wysyłki. Zwróć uwagę na takie serwo https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=KST-X06&name=kst-x06-v6-servo-1-8kg-cm-0-07s-6-4g-7mm . Jest dostępne w kraju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 10 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 21 minut temu, Ryszard_I napisał: Zastosuj skrętkę o jak najmniejszym przekroju np. 3x0,14mmq lub nawet 3x 0,08mmq. Takie skrętki są dostępne. Można w ostateczności zamiast skrętki dać "klejonkę", będzie lżejsza. Jak chcesz to klejonkę Ci wyślę. Podaj na priv jaka długość i namiary do wysyłki. Mam zamontowany przewód 3x 0,08 prosty, nie skrętke. Skrętka była by odrobinę cięższa. Na razie poszukam 6 gramowego serwa na ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard_I Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Pozostaje kwestia lekkiego montażu serwa w ogonie. Moim zdaniem żadna ramka a raczej koszulka termo i Loctite 406. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego Hmmm - to może być to ! Serwo kierunku przenieść pod skrzydło lub do kabinki. Węglowy popychacz będzie masowo zbliżony do przewodu serwa. I uzyskasz te 13g ? W "J"- ster kierunku jest bardzo istotny. W zasadzie całe krążenie robisz kierunkiem. Lotkami tylko lekko korygujesz. Często w przeciwną stronę chcąc uzyskać płaskie krążenie ? Ale znając siebie pozostałbym przy ołowiu. Jeżeli wymienisz te serwo na jakieś 7 gramowe to ołowiu będzie niewiele.... Dziś była pogoda na oblot tej ślicznotki.... Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Poleciał. W niedzielę przyszła wiosna i można było sprawdzić model w powietrzu.Wrażenia z oblotu pozytywne. Polatałem na jednym pakiecie 40 minut. Wstępnie zdążyłem go wytrymować. Teraz muszę się do niego przyzwyczaić i zacząć powoli odważniej latać. Bałem się żeby nie zrobił korka w pierwszym locie. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Teraz, kris13 napisał: Polatałem na jednym pakiecie 40 minut. Wstępnie zdążyłem go wytrymować. Teraz muszę się do niego przyzwyczaić i zacząć powoli odważniej latać. Bałem się żeby nie zrobił korka w pierwszym locie. Ale pokazywał jakieś tendencję do myszkowania w przeciągnięciu, czy po prostu bałeś się przeciągnięcia i nie sprawdzałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 26 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego Nie próbowałem doprowadzić do przeciągnięcia. Chociaż czasami wydawało by się że już powinien się przeciągnąć, a jednak nic sobie z tego nie robił i po pochyleniu nosa leciał dalej do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 26 Lutego Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 1 minutę temu, kris13 napisał: Nie próbowałem doprowadzić do przeciągnięcia. Chociaż czasami wydawało by się że już powinien się przeciągnąć, a jednak nic sobie z tego nie robił i po pochyleniu nosa leciał dalej do przodu. A to OK Bo jakbyś mi powiedział, że myszkuję, to bym był szczerze zmartwiony Ogólnie za ostrożny jesteś, to Ci krzywdy w przeciągnięciu nie zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 9 Marca Udostępnij Opublikowano 9 Marca Fajny masz Krzysiek model. I nawet z daleka widać, że chce kręcić termikę nawet ciasno na małej wysokości. Tylko dlaczego nie odchodzisz z nią z wiatrem? Kręcisz w jednym miejscu, a nawet pod wiatr. Jak coś złapiesz, to daj się zwiewać, a efekty będą znacznie lepsze Pozdrowienia od szybowników z sąsiedniego pola. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 9 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca Dzięki Czarno. Widziałem was że jesteście i trenujecie. Nawet was podglądałem przez lornetkę . Ja dopiero trzeci raz jestem z tym szybowcem na lotnisku. Przyzwyczajam się do niego. Rozumiem doskonale że termika szybko ucieka z wiatrem. Jeszcze czuje się nie pewnie gdy zbyt daleko się oddala szybowiec ode mnie. Dzisiejsza termika przy bezchmurnym niebie była dość dobra i jakby to powiedzieć szeroka. Nawet specjalnie nie trzeba było ciasno krążyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 9 Marca Udostępnij Opublikowano 9 Marca W marcu/kwietniu warto krążyć bardzo ciasno. Centra bywają w tym okresie wyjątkowo silne. Zapraszamy na wspólne nauki i dyskusje o termice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 28 Kwietnia Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia Za mną już parę godzin w powietrzu. Lata mi się swobodniej i odważniej. Warunki pogodowe przeważnie wietrzne. Brakuje mi w tym modelu balastu na takie warunki. Muszę zrobić miejsce na balast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi